Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: miemsl - 03.12.13 - klo:23:10
-
Olen tässä Avant katselemassa, pihatto, kasvihuone ja ulkokäyttäyttöön. Ajatuksena olisi hommata nestekaasulla toimiva laite, jotta etenkin tuolla sisätiloissa pakokaasupäästöt pysyisivät paremmin kurissa.
Ennen minulla ollut vain diesel käyttöisiä laitteita, niin pyytäisinkin teiltä kokemuksen tuomaa tietoa ja näkemystä tuollaisista nestekaasukäyttöisistä laitteista. Eli mitkä ovat asiat joihin pitää kiinnittää huomiota ja kuinka käytännön kokemusten valossa kommentoisitte tuollaisia?
-
Hyvä vaihtoehto ajettaessa sisätiloissa. Pakokaasuthan pääasiassa hiilidioksidia. Käyttökustannukset samaa suuruusluokkaa dieselin kanssa. Yhdellä pullollisella ajelee täyden päivän, eli reilun viikon verran, jos ajaa tunnin päivässä. Kevyessä työssä enemmänkin. Vaihtopullo on hyvä olla olemassa, niin ei työt keskeydy.
-
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu tykkää olla nesteenä pakkasessa ???
-
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu tykkää olla nesteenä pakkasessa ???
Moottorikäytössä se otetaankin aina nesteenä pullosta, ja muutetaan kaasuksi vasta (ulkoisesti) lämmitetyssä höyrystimessä.
-
Apella on kaasu-Avant.
-
Hyvä vaihtoehto ajettaessa sisätiloissa. Pakokaasuthan pääasiassa hiilidioksidia. Käyttökustannukset samaa suuruusluokkaa dieselin kanssa. Yhdellä pullollisella ajelee täyden päivän, eli reilun viikon verran, jos ajaa tunnin päivässä. Kevyessä työssä enemmänkin. Vaihtopullo on hyvä olla olemassa, niin ei työt keskeydy.
Kyllä siinäkin oma kärynsä tulee, kumpi mahtaa olla paremman hajuista pakokaasua dieselin vai kaasun?
-
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu tykkää olla nesteenä pakkasessa ???
Moottorikäytössä se otetaankin aina nesteenä pullosta, ja muutetaan kaasuksi vasta (ulkoisesti) lämmitetyssä höyrystimessä.
No tuohan selittää jo paljon. Mä olen oikeasti vähän maalta ;D
-
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu tykkää olla nesteenä pakkasessa ???
Moottorikäytössä se otetaankin aina nesteenä pullosta, ja muutetaan kaasuksi vasta (ulkoisesti) lämmitetyssä höyrystimessä.
No tuohan selittää jo paljon. Mä olen oikeasti vähän maalta ;D
Onko pyrstö vielä vedessä?
-
[/quote]
Kyllä siinäkin oma kärynsä tulee, kumpi mahtaa olla paremman hajuista pakokaasua dieselin vai kaasun?
[/quote]
Itse asiassa aika minimaalisesti tulee käryä. Kyllä ero dieseliin on aika iso.
"Nestekaasu on ihanteellinen energianlähde, koska sen energiasisältö on erittäin hyvä. Nestekaasuliekki ei nokea eikä tuota rikki-, raskasmetalli- tai myrkkypäästöjä. Ihanteellisissa olosuhteissa palamistuotteita ovat ainoastaan vesihöyry ja hiilidioksidi."
-
Kyllä siinäkin oma kärynsä tulee, kumpi mahtaa olla paremman hajuista pakokaasua dieselin vai kaasun?
[/quote]
Itse asiassa aika minimaalisesti tulee käryä. Kyllä ero dieseliin on aika iso.
"Nestekaasu on ihanteellinen energianlähde, koska sen energiasisältö on erittäin hyvä. Nestekaasuliekki ei nokea eikä tuota rikki-, raskasmetalli- tai myrkkypäästöjä. Ihanteellisissa olosuhteissa palamistuotteita ovat ainoastaan vesihöyry ja hiilidioksidi."
[/quote]
Eikös kaivoksissa käytetä dieseleitä? Vähemmin käryin taitaa käydä uudehko katti auto, kun vanha kaasutrukki? Ei niin vaatteisiin tartu kuten dieselin käry.