Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lope - 25.11.13 - klo:15:29

Otsikko: 200+
Kirjoitti: lope - 25.11.13 - klo:15:29
Ajattelin vaihtaa raktorin isompaan. Ja uuteen. Massikka, Valtra ja Case pääsi kakkoskierrokselle. Hinta, tai siis väliraha, mahtuu noissa tonnin sisään. Reilu kakssataa heppanen vehe on tarkotus vaihtaa. Mutta. Onks jollain tuosta puumasta mitään kokemuksia? Mulla erinoimaisia muistoja Casesta melkein viidentoista vuoden takaa, mutta mitähän nämä nykyvehkeet mahtaa olla noin vertaillen Massikkaan ja Valtuun? Kaikkia oon kokeillu, ja pirunmoisen samanmoiset on fiilikset. Siis mitä tulee polttoainetalouteen tai käyttömukavuuteen. Työt tulee varmaan tehtyä kaikilla. Casemiehet kertoilkaa kun näillä nurkin ei teitä liikaa kuljeksi. Voi noist Masskoist ja Valtroistakii kertoilla, näistä uusista mallisarjoista ja ainakii niist huonommista kokemuksista.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: Lokinpaska - 25.11.13 - klo:16:14
Joka merkki on varmasti hyvä. Miten teidän alueella huolto/varaosat..? Minkä merkin myyjä haluu oikeesti myydä.   Nyky konemyyjiä ei taida aina tuo myyntityö kiinnostaa, yleensä surkaa palvelua mutta ei aina.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lynx700500 - 25.11.13 - klo:16:29
Sehän on jo saavutus jos valtralta on saanut tarjouksen. Moottoreissahan ei ole eroa onko valtra vai mf. Massikan vaihteisto ainakin hyvä ,  ole kuulut että sähkövikaa suurempaa olis ollut. Eikö tuo case ole sama kuin nh? Kummastakaan ei kokemusta. Kyllähän kotimaisuudellekkin kannattaa antaa vähän arvoa.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SKN - 25.11.13 - klo:16:29
No nii..............ja sitten mennääääääääääään............. ;D
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lope - 25.11.13 - klo:17:14
Ei oo eroo huolloissa. Yhtä pitkä on joka merkin matka. Mut kun ei kehtois pelekästään kotimaisuuden takia raktorikauppaa tehä. Tai jos ei muuta eroo löydy, nii kaisse on pakko. Jostain syystä kaikki haluu kauppaa tehä. Tosissaan. JD eniten, mutta se nyt kiinnostaa vähiten. Kallein kun on ja sen häkäpönt
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lope - 25.11.13 - klo:17:15
Kohellelllen täs skriivailen. Niisse häkäpönttö jontikassa on miust epäilyttävä. Noo kassellaan mitä te meinootta...
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: antti-x - 25.11.13 - klo:17:20
Peurassa sen häkäpöntön voi helpommin ohittaa kuin urean käytön muissa vehkeissä.

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Esim. lumivehkeissä en ymmärrä ollenkaan maahantuontia (kuin korkeintaan tosi halpojen virolaisten/kiinalaisten osalta). Täällähän tehdään parhaat laitteet siihen hommaan eivätkä ole sen kalliimpiakaan kuin lähes mitkä tahansa ulkolaiset.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: ijasja2 - 25.11.13 - klo:18:18

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Ainoa syy tuo kotimaisuus, sellaista sutta ja sekundaa että oksat pois. Käsitä miten jotkut kehtaa näillä sivuilla kehuakin, joko niillä maanantaikappaleet käytössä ts. läjässä pysyvät vai mikä. Vähän kuin Sampo, osat ja huolto lähellä mutta kyllä niitä tarvitaankin :P Kaverilla 191, 202 direct ja ventti. Tänään halvaantui aamupäivällä sekä direkti, laatikko kaput ja edellinen remppa 700 tuntia sitten kun osti vähän käytettynä. Toisesta nelivedon/suunnanvaihdon pakka pskaksi... Ko. kone tuli juuri 4 tonnin etuakselirempasta kun Aires pyrkii karkaamaan alta, pultit ei pysy kiinni/katkeaa ko. koneessa. Ventillä vain ajetaan vaikka tunteja enemmän kuin noissa yhteensä. Kaveri antoikin toiselle kaverille parhaan varautumisen valtran omistamiseen, konerikkovakuutus pitää olla kunnossa tai muuten hukka perii ;D

Paljon noita direktejä näillä nurkilla, ja yhtä paljon remontteja laatikkoon. Jontikoita jonkinverran autopowerina ja remppaa niissäkin mutta vähemmän kuin valtroissa. Ventissä vähiten, mutta askeja on vaihdettu niihinkin mutta niistähän ei saa puhua. Viitti tuonne yleiselle puolelle ees kirjoittaa Valtrasta... Vaikka sellainen itseltäkin löytyy ja oli tänäänkin ajossa :)
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lynx700500 - 25.11.13 - klo:18:30
Peurassa sen häkäpöntön voi helpommin ohittaa kuin urean käytön muissa vehkeissä.

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Esim. lumivehkeissä en ymmärrä ollenkaan maahantuontia (kuin korkeintaan tosi halpojen virolaisten/kiinalaisten osalta). Täällähän tehdään parhaat laitteet siihen hommaan eivätkä ole sen kalliimpiakaan kuin lähes mitkä tahansa ulkolaiset.
Eikö sen urean saa pois aika helposti? http://www.chip-tuning.fi/adblue (http://www.chip-tuning.fi/adblue)
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: Oksa - 25.11.13 - klo:18:37
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: nissan - 25.11.13 - klo:18:58
Eikö kannattas hypätä suoraan 300+ sarjaan..
http://www.valtra.fi/news/3659.asp
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: +250 - 25.11.13 - klo:21:22
Eikö kannattas hypätä suoraan 300+ sarjaan..
http://www.valtra.fi/news/3659.asp
Kannattais olla kuin +250,eli vain Jontikoita ;D ;D
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lope - 25.11.13 - klo:23:01
Kertoilkee nyt niitä omia kokemuksia, eikä aina niitä mitä sattu naapurin tutuille. Ja mielellään näistä uuemmista koneista. Kun ois tarkotus ostaa uus. Nii no jos ei oo niitä nii eihä oo kokemuksia... Missä on kaikki casen omistajat? Tai onko niitä? Tilastojen mukaan ainakii muutama kymmenen suomestä pitäs löytyy tään vuoden kauppoja. Jos että uskalla tunnustaa nii pistäkee uus nimimerkki ja ottakaa yhteys yksityisesti.
Jontikan omistajana voin sitäki kehuu, mut se on jo kolome vuotta vanha, ja nämä uuet on miust perkeleen ylihintasia sen kahen päivän kyntökokemuksen perusteella. Verrattuna siis Valtraan ja Massikkaan. Casella en päässy ees kyntään. Muutenhan se oli pirun jämäkän olonen vehje. Nhsta mie en pääse perille millään, vaikka se selevästi casen sukulainen onkii, mut se siis jääköön kommentoimati.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SKN - 25.11.13 - klo:23:43
Laita vaan ventti. Saat kaikki kateelliseks, mun lisäks. ;D
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: zetor8045 - 26.11.13 - klo:18:38
Peurassa sen häkäpöntön voi helpommin ohittaa kuin urean käytön muissa vehkeissä.

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Esim. lumivehkeissä en ymmärrä ollenkaan maahantuontia (kuin korkeintaan tosi halpojen virolaisten/kiinalaisten osalta). Täällähän tehdään parhaat laitteet siihen hommaan eivätkä ole sen kalliimpiakaan kuin lähes mitkä tahansa ulkolaiset.
Eikö sen urean saa pois aika helposti? http://www.chip-tuning.fi/adblue (http://www.chip-tuning.fi/adblue)
Kumpikaan ei ole joka merkissä helppo juttu.. Jonnikoistakaan ei oo ainakaan suomessa käsittääkseni yhtäkään DPF pönttöä poistettu mutta Findiesel tutkii asiaa vissiinkin kokoajan mutta EGR:n saa pois joka suurin ongelma onkin.. Urea laitteissa on ollut ongelmia myös ihan merkistä riippumatta... Yhtä paskoja systeemeitä kummatkin jos sille päälle sattuvat  ;D   

Yhden maanrakennusliikkeen jonka aliurakkaa tehdään aikas paljon niin niiden case puma cvx seuraillut (pikkusen ajanutkin) ja kohtalaisen hyvin se on toiminut 3000h ajan... Joku rele meni rikki jonka takana oli yllättävän paljon asioita ja etenkin sähköinen käsijarru joka teki sen ettei konetta saatu liikkeelle mutta onneksi se oli multakasalla silloin eikä liikenteessä... Voimanoton nopeusanturi vaihdettu kerran ja nyt on taas vikakoodi samasta anturista, pakoputki meni poikki mutta muuten se on vielä toiminut mutta kun sillä ajoin niin kummallisia paukkumisia kuului vaihteistosta välillä ja nykii vissiinkin alueenvaihdon kohdalla välillä ja se automaattinen käsijarru on veemäinen kun liikennevaloista pitäis lähteä niin pitääkin kuitata suunnanvaihdin uudestaan  ;D  Vauhti myös aaltoilee kokoajan tiellä ajaessa 48-52km/h välissä... Mukava kones kyllä ajaa kuitenkin.. Fendtin portaaton kyllä toimii huomattavasti nätemmin mutta sitä ei ollut vaihtoehtona niin ei siittä enempää...
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SAS - 26.11.13 - klo:19:11
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lope - 27.11.13 - klo:07:31
Joo...
Kaikki isänmaanystävät voi huokasta moottorin osalta. Kyl ne Massikka ja Valtra enää tappelee. Samalla hinnalla saa 16 heppaa enemmän Massikkaa. Kun koneet on muuten ihan niin samanlaiset kun vain voi olla.
Päätäppä nyt tämä.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lynx700500 - 27.11.13 - klo:09:41
Kerro nyt mitkä mallit tappelee keskenään niin osataan arvostella.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lope - 27.11.13 - klo:16:39
183 versu ja 7620 dynakuutonen.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:17:17
Voe helvetti teiän jutui,..
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: maanjulli - 27.11.13 - klo:19:22
Pistä 163, sama motti ja perä ku isommissakin malleissa lopun hoitaa bittinihilistit kohtuullista korvausta vastaan.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: +250 - 27.11.13 - klo:19:37
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SAS - 27.11.13 - klo:19:46
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P
Onko maataloustraktoreita alettu tehdä jontikan suomen tehtailla ?
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:19:59
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P

Korjaamopuolella?
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.11.13 - klo:20:06
Laita tällainen

(http://farmprogress.com/cdfm/Faress1/author/12/driverless_tractor_may_debut_valley_1_634714578522557485.jpg)

Tuolla on juttua lisää.. ja parempia kuvia

http://www.fwi.co.uk/articles/02/02/2013/137461/one-man-takes-control-of-16-driverless-tractors.htm (http://www.fwi.co.uk/articles/02/02/2013/137461/one-man-takes-control-of-16-driverless-tractors.htm)
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: mää vai - 27.11.13 - klo:20:21
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P

Korjaamopuolella?

Kuulemma hommaa piisaa kuin hautaustoimistolla niin kauan kuin ihmiset uskossa elävät! Joo mutta oli tossa lehdessä tosta pilkingtonin lasitehtaasta juttua, kun palkkaavat lisää työntekijöitä tekemään sontareen laseja.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: Opelmies - 27.11.13 - klo:20:27
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P

Korjaamopuolella?

Kuulemma hommaa piisaa kuin hautaustoimistolla niin kauan kuin ihmiset uskossa elävät! Joo mutta oli tossa lehdessä tosta pilkingtonin lasitehtaasta juttua, kun palkkaavat lisää työntekijöitä tekemään sontareen laseja.

Laseja menee kuin kauraa? Pyöränpulttitehdas olis kans isänmaallinen teko.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:20:28
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P

Korjaamopuolella?

Kuulemma hommaa piisaa kuin hautaustoimistolla niin kauan kuin ihmiset uskossa elävät! Joo mutta oli tossa lehdessä tosta pilkingtonin lasitehtaasta juttua, kun palkkaavat lisää työntekijöitä tekemään sontareen laseja.

Lasitko vaan hajoaa? :o
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: +250 - 27.11.13 - klo:20:36
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P
Onko maataloustraktoreita alettu tehdä jontikan suomen tehtailla ?
Eikö se ole pääasia että työllistää suomalaisia :-\
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: lynx700500 - 27.11.13 - klo:20:45
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.
Valtran ja moottoritehtaan tuotannosta saa työpaikkansa noin 4000 suomalaista onko sillä väliä sitä voi jokainen pienessä päässään miettiä.
Leipomotuotteista yli puolet tuodaan jo ulkoa,mihin tarvitaan kotimaista viljaa tulevaisuudessa kun karjatalouskin taitaa kuivaa aika pieneksi.
Saksalainen pärjää aina ,mutta he ostavatkin kotimaisia värkkejä ja arvostavat omaa työtään.
Ja John Deere työllistää n1000 henkeä Joensuus,tampereella ja muualla suomes.Työpaikkoja nekin kait on :-\ :P
Onko maataloustraktoreita alettu tehdä jontikan suomen tehtailla ?
Eikö se ole pääasia että työllistää suomalaisia :-\
No miten tuon nyt ottaa. Ostivat timberin itsellensä ja ne työntekijät siellä ovat, Hyvä että pitänyt vielä tuotannon Suomessa.
Mut eipä se massikka ole sen enempää Suomalainen kuin jonnukaan.
Itse olen tykännyt tuosta 7600 sarjan massikasta. Tunteja sen verran vähän ettei kestävyydestä voi sanoa mitään.
Otsikko: Vs: 200+
Kirjoitti: Hervast - 27.11.13 - klo:22:32
Ja kyllä ne Timberjackkeja minusta on edelleen, senverran valmiiseen pöytään tuli John Deere tarrojaan liimailemaan.