Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lynx700500 - 17.11.13 - klo:17:05
-
Oletteko rakentaneet traktoriin mitään lämmitystä perän ja vaihteiston öljyille. Calixsilla olis tarjolla tuollainen liimattava tankin lämmitin. Tehoa vaan vaivaiset 260w Olis se kiva jos pikavaihteet toimis heti ensi kilometreista alkaen.
-
Oletteko rakentaneet traktoriin mitään lämmitystä perän ja vaihteiston öljyille. Calixsilla olis tarjolla tuollainen liimattava tankin lämmitin. Tehoa vaan vaivaiset 260w Olis se kiva jos pikavaihteet toimis heti ensi kilometreista alkaen.
Jotenkin kuulostaa 260w traktorin perseessä aika olemattomalta :o
-
Oliko se viime talvena kun asiasta oli puhetta. Haulla löydät sen.
-
Aika harva huoltomies noita suosittelee kun öljy nyt ei lämpeä samalla tavalla kuin vesi... Sellaisiakin traktoreita valmistetaan joissa pikavaihteet toimii kylmänäkin mutta ite koitetaan ainakin kovemmilla pakkasilla käyttää vähän aikaa ennenkuin lähetään paahtamaan...
-
Itse olen laittanut voimanoton päälle hetkeksi ennen kuin lähtenyt ajamaan. Öljyt vatkaantuu hetken ja lämpeää. Kyllähän 90 luvun vehkeissä pikavaihteet toimii kelillä kuin kelillä, mutta ei enään samalla tavalla tämän päivän vehkeissä. Pitää ajaa vanhoilla talvella ne alle tunnin työt mitä maatiloilla on päivittäin.
-
JD pelaa ;) myös sillä kesälaadulla aika pitkälle.. Sisältä lähdettynä koko talven... 8)
-
JD pelaa ;) myös sillä kesälaadulla aika pitkälle.. Sisältä lähdettynä koko talven... 8)
Tuo kai se paras tapa on.
-
pirtistä pihalle rappujen kautta, tietysti on paras tapa! ikkunan kautta pikkasen työläämpi.
-
Motossa kierrättää eberi pakokaasut hydeöljysäiliön lävitte niin lämpii öljyt samalla.
Vaikka ei se kyllä hirveitä auta kun säiliössä 150 litraa ja koko järjestelmän tilavuus 250.
Traktoreissa vähän vaikiampi toteuttaa mutta ite oon pistäny letkuilla kierron, paine päälle ja kahvilla käynnin jälkeen on kone lämmin.
-
Pitää laskea peräöljyt kannuun ja ottaa ne yöksi pannuhuoneen lattialle lämpiämään.
-
Joku tuolla talon rakentamista suunnittelee, tämä hoitus samalla kun tekee niin ison pirtin että traktori sopii yöksi viereen köllöttään.
-
Näissä normitraktoreissa on sellainen ongelma, että kun ei ole erillistä peltisäiliötä hydrauliöljyille, vaan öljyt on perässä. Mikäli olis säiliö mallia kantti kertaa kantti, olisi sen lämmitys helppoa. Traktorin persvärkki on erittäin massiivinen ja yleensä sokkeloinen, jolloin 250W tehoiset säteilijät ei kyllä sitä lämmitä juuri lainkaan.
Ainoa keino vois olla öljyn sekaan tuleva lämmitin, jonkun tulpan kautta.
-
Ainoa keino vois olla öljyn sekaan tuleva lämmitin, jonkun tulpan kautta.
Taitaapi olla mahollista saaha joihinki CNH:n malleihin...?
-
Itse olen laittanut voimanoton päälle hetkeksi ennen kuin lähtenyt ajamaan. Öljyt vatkaantuu hetken ja lämpeää. Kyllähän 90 luvun vehkeissä pikavaihteet toimii kelillä kuin kelillä, mutta ei enään samalla tavalla tämän päivän vehkeissä. Pitää ajaa vanhoilla talvella ne alle tunnin työt mitä maatiloilla on päivittäin.
Siis mikä se sellainen nykytraktori on jossa ei pikavaihteet pelaa kylmänä?? Deutsissa, jonnikassa ja jopa casessa on vaihteet toimineet ainakin -26 asteen pakkasessa...
-
Lämpökeskukseen lämmönvaihdin johon öljy kiertämään sähköpumpulla? Letkut illalla kiinni, pumppu ajastimella pyörimään aamuyöstä. Tai yksinkertaisemmin traktorin pumpulla kierto, kone käymään vaikka 10 minuutiksi, öljy kiertää jo monta kertaa lämmönvaihtimessa ja moottoriöljyt ehtii lämmetä samalla.
-
Hyvä idea tuo öljyn kierrätys. Tuli vielä yksi konsti mieleen. Eli kun hommat lopetetaan siirretään venttiilillä ulkopuoliseen pikku tankkiin kaikki se öljy jonka voi ulkopuoliseen sylinteriin siirtää. Tuo säiliö vois sitten lämmetä sähköllä ja olla vaik jossain ylhäällä ihan traktorin vieressä. Siinä vois olla ylimenoputki joka kiinnitetään traktorin paluuseen, samoin pohjahana joka tulisi myös tähän paluuseen. Täyttö olis toisella letkulla hydrauliliittimestä, jolloin säiliö tulis ihan täyteen kunhan hetken vetää venttiilistä.
Öljy vois lämmetä esim 60asteiseksi ja kun lähdetään hommiin niin tyhjennyshana auki ja sitten letkut irti kun on tyhjä.Jos tuohon menis vaikka 25litraa kuumaa öljyä, niin kyllä se nostais peräöljyn lämpötilaa merkittävästi vaikka kylmää tavaraa olisi esim 40 litraa. Tällaista pikkutankkia voisi lämmittää uppo tai säteilyvastuksella.
-
Siinäpä ratkaisu. Pitää vain kaivaa kuvetta. Joko enemmän taii vähemmän.
http://www.brazilpropertygroup.com/farms/
-
Itse olen laittanut voimanoton päälle hetkeksi ennen kuin lähtenyt ajamaan. Öljyt vatkaantuu hetken ja lämpeää. Kyllähän 90 luvun vehkeissä pikavaihteet toimii kelillä kuin kelillä, mutta ei enään samalla tavalla tämän päivän vehkeissä. Pitää ajaa vanhoilla talvella ne alle tunnin työt mitä maatiloilla on päivittäin.
Siis mikä se sellainen nykytraktori on jossa ei pikavaihteet pelaa kylmänä?? Deutsissa, jonnikassa ja jopa casessa on vaihteet toimineet ainakin -26 asteen pakkasessa...
Ei ne kyllä Cnh pelaa... Eikä venttikään vaiha aluetta vaikkei ollu kun aste pakkasella niin ei suostunu vaihtamaan aluetta..
Oli jääny illalla 1 kun suoritettiin mönkimis tehtäviä kärryn kanssa,,, No aamulla ajettiin kilometri 33km/h...
-
Siinäpä ratkaisu. Pitää vain kaivaa kuvetta. Joko enemmän taii vähemmän.
http://www.brazilpropertygroup.com/farms/
Juu... ei halla pane traktoriakaan.
-
Itse olen laittanut voimanoton päälle hetkeksi ennen kuin lähtenyt ajamaan. Öljyt vatkaantuu hetken ja lämpeää. Kyllähän 90 luvun vehkeissä pikavaihteet toimii kelillä kuin kelillä, mutta ei enään samalla tavalla tämän päivän vehkeissä. Pitää ajaa vanhoilla talvella ne alle tunnin työt mitä maatiloilla on päivittäin.
Siis mikä se sellainen nykytraktori on jossa ei pikavaihteet pelaa kylmänä?? Deutsissa, jonnikassa ja jopa casessa on vaihteet toimineet ainakin -26 asteen pakkasessa...
Ei ne kyllä Cnh pelaa... Eikä venttikään vaiha aluetta vaikkei ollu kun aste pakkasella niin ei suostunu vaihtamaan aluetta..
Oli jääny illalla 1 kun suoritettiin mönkimis tehtäviä kärryn kanssa,,, No aamulla ajettiin kilometri 33km/h...
MXU100:ssa ainakin pelas.. Muuten se olikin ***** keksintö ;D Mutta ei kai sitä aamulla voi niin kiire ollakkaan ::)