Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: osteri - 08.11.13 - klo:18:44
-
Mistä mahtaa johtua kun silloin tällöin hitech valtra heittää vauhdista vapaan päälle. Onko muilla kokemusta kyseisestä ilmiöstä?
-
Antaako näyttöön vikakoodia?
-
Tutki nyt ensialkuun perusasiat kuten suunanvaihtovivun toiminnan täsmällisyys ja vaihdekepin napit. Suunnavaihdon toimintaa voi tutkia virrat päällä ja puhaltimet sammutettuna siirtelemällä vipua eri asentoihin ja kuulostelemalla että missä kohtaa releet ottaa kiinni.
Yks vikapaikka voi kanssa olla penkin anturi, sen rakennetta lie jossain vaiheessa kai muutettukin ? Omassa -01 6850.ssä tuo on tyyliin induktiivinen tjsp. ja on toiminut luotettavasti.
-
Joko kuskin elopaino ei riitä, persaus käy penkistä irti, penkin anturi on viellinen tai johto poikki.
-
Suurimmassa osassa lienee jo ohitettu tuo penkin kytkin juuri tämän takia.
-
Mistä mahtaa johtua kun silloin tällöin hitech valtra heittää vauhdista vapaan päälle. Onko muilla kokemusta kyseisestä ilmiöstä?
Se ei ole vika se on ominaisuus..
-
Tai sit voip olla suunnanvaihtajan asennon tunnistin tms. irti sielt ratin sisält.
-
Penkin anturi on paras veikkaus munkin mielestä. Anturin ohitus onnistuu penkkiä purkamatta, koska johdot menevät penkin takareunasta maton alle ja siinä on liitin erikseen virta- ja anturijohdossa. En nyt tiedä johdon värejä sanoa, mutta traktorin puoleiseen liittimeen vain piuhanpätkällä lenkki nastojen välille. Jos on mekaaninen penkki ilman lämmitystä, niin eipä siellä muita johtoja olekaan.
Suunnanvaihtovivun vika ei ole kovin todennäköinen, kun siellä käytetään reed-releitä ja vivun varressa on magneettirengas, joka niitä kytkee. Ei mitään kovin mekaanista ja kuluvaa. Mutta sitä vipuakin voi vähän testata. Laita traktori liikkeelle ja koita ihan vähän nostaa vipua. Jos veto katkee heti millin liikkeestä, voi vika olla siinä vivussakin. Ei saisi aivan niin herkällä olla.
-
Voi hyvinkin olla vikaa siinä vivussa. Se vipu on kiinni vain kierrejousessa, ja voi liukua käytön seurauksena muutaman millin ulospäin, jolloin reed-anturi ei saa riittävää signaalia. pahimmillaan jää koko hantaaki käteen nimim. kokemusta on. >:(
-
Joko kuskin elopaino ei riitä, persaus käy penkistä irti, penkin anturi on viellinen tai johto poikki.
Tuo ois kyllä tympiää, jos ei elopaino riittäis :o
-
6850:nen alko pesun jälkeen mennä suvena edetä 15 m kerrallaan, alkuun ei tullu koodia lopulta sitten antoi, en kyllä muista mikä. No vika oli tässä tapauksessa hytin alla perän päällä olevan anturin kosketuksessa. eli puhdistus, kuivaus, ruosteenestoa (crc) ja monesti. Lopulta rupes taas toimii eikä oo ihme kyllä oireilu sen jälkeen. Se anturi on todella hanuri paikassa hydeputkien seassa ja sitä ei näe kuin peilillä. Liittiminä abikot. Huollon mukaan varsin yleinen vika tuo...
-
6850:nen alko pesun jälkeen mennä suvena edetä 15 m kerrallaan, alkuun ei tullu koodia lopulta sitten antoi, en kyllä muista mikä. No vika oli tässä tapauksessa hytin alla perän päällä olevan anturin kosketuksessa. eli puhdistus, kuivaus, ruosteenestoa (crc) ja monesti. Lopulta rupes taas toimii eikä oo ihme kyllä oireilu sen jälkeen. Se anturi on todella hanuri paikassa hydeputkien seassa ja sitä ei näe kuin peilillä. Liittiminä abikot. Huollon mukaan varsin yleinen vika tuo...
Samaa vikaa oli määllä taannoin. Syksyllä märkää kuraa siellä perän päällä. Huolellinen pesu ja kuivaus korjas sen, eikä toiste takunnu.
-
Penkin anturi on paras veikkaus munkin mielestä. Anturin ohitus onnistuu penkkiä purkamatta, koska johdot menevät penkin takareunasta maton alle ja siinä on liitin erikseen virta- ja anturijohdossa. En nyt tiedä johdon värejä sanoa, mutta traktorin puoleiseen liittimeen vain piuhanpätkällä lenkki nastojen välille. Jos on mekaaninen penkki ilman lämmitystä, niin eipä siellä muita johtoja olekaan.
Tuo anturi on kyllä jokin pirunkeksintö, monissa töissä kurkoteltava ja konehan pysähtyy siihen. Monet läheltä piti tilanteet kun kone ei liikukaan kytkintä nostamalla >:(