Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peurajussi - 02.11.13 - klo:07:16
-
Sanokaas tietäjät, kuinka noihin vanhuksiin taiotaan 1000 rpm voa? Käsittääkseni tietyissä malleissa pitäis olla siihen mahdollisuus. Käyttöakselin vaihto?
-
Eiköös se oo notta sellaasella rengassokalla kiinni? Sokka irti ja toinen tiheempi tilalle. 1000 tulee.
SS varmaan tietää homman ku omat taskunsa?
Nii ja jos ei sitä tumppia ole ni sitten IhanKaikkeinHuonommasta ostamaan HALVALLA.
-
Joo tiedän että akseli on helposti irrotettava mutta en ollut varma mitä se suurempi nopeus vaatii. Saattaa olla että en osta Ihan sitä Kaikkein Huonointa. :P
Taitaa olla 21 -urainen, vaatii omat akselit tai vähintään ristikon vaihto.. :-\
-
http://www.tooriistamarket.ee/files/Traktorivaruosad2012/B2_Ford.pdf
Sivu 9
-
Vaihdettavaa tonnin tappia saa/on saanut tarvikkeena 6-uraisena. Jos koneessa on pelkkä 540pto niin siihenkin voi vaihtaa 1000-tapin mutta vaatii muistaakseni banjon irroituksen.
-
Itellä ainakin 6 urainen akseli. Rengassokka tarttee ottaa pois vaihdon ajaksi.
-
Itellä ainakin 6 urainen akseli. Rengassokka tarttee ottaa pois vaihdon ajaksi.
Lirahtaako öljyä ulos? Jossakin vanhassa verkussa muinoin, olisko ollu 590, vaihdettiin kastelupumppua varten perästä tumppi, piti ajaa perä pystyyn johonkin vinttisillan töyssyyn, että pysyi öljyt sisällä, muistaakseni....
-
Muistelen joskus vaihtaneeni niin että takapyörien alla oli nelosnelosparrun pätkät. Pers´tuntumalla heitettynä, etupyörät 20cm alemmat kuin takapyörät niin pitäisi olla aika varma ettei valu.
-
Itellä ainakin 6 urainen akseli. Rengassokka tarttee ottaa pois vaihdon ajaksi.
Lirahtaako öljyä ulos? Jossakin vanhassa verkussa muinoin, olisko ollu 590, vaihdettiin kastelupumppua varten perästä tumppi, piti ajaa perä pystyyn johonkin vinttisillan töyssyyn, että pysyi öljyt sisällä, muistaakseni....
Ite oon vaihtanu yleensä pajan ovella että saa puhallella kompuralla pölyt pois ensin. Eturenkaat ehkä 5 senttiä alempana eikä öljyä juuri tule ulos.