Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 23.10.13 - klo:11:07
-
Tämänpäiväinen MaasTulli puolustaa siltarumpupolitiikkaa, "hyviä liikenneväyliä tarvitaan aina".
Niinpä. Alunperin käsite "siltarumpupolitiikka" syntyi 1990-luvun laman aikana, kun ministeri Mauri Pekkarinen KESK lykkäsi valtion rahoja surutta oman maakuntansa "siltarumpuihin", ts, järjettömiin hankkeisiin välittämättä lainkaan valtion kriittisestä rahatilanteesta. Joka kolmas valtion käyttämä markka oli tuolloin lainarahaa.
Mauri on ollut muutoinkin kävelevä katastrofi, mm. oppositiossa ollessaan vv. 1999-2003 vastusti jykästi valtionyhtiöitten myymistä, mutta aloitti heti hillittömän myynnin päästessään itse kauppa- jateollisuusministeriksi v. 2003. Siinä meni Kemiran lannoiteteollisuus + Sokli lahjahintaan norjalaisille Maurin kauppakirjalla ja paljon muuta.
Myöhemmin Mauri on innolla ollut lahjoittamassa Suomen maaperän rikkauksia ulkomaisille kaivosyhtiöille "aluepoliittisista työllistämissyistä". Ei mene kauaa, kun malmit on louhittu ja työllistämiset persiillään.
-
Tämänpäiväinen MaasTulli puolustaa siltarumpupolitiikkaa, "hyviä liikenneväyliä tarvitaan aina".
Niinpä. Alunperin käsite "siltarumpupolitiikka" syntyi 1990-luvun laman aikana, kun ministeri Mauri Pekkarinen KESK lykkäsi valtion rahoja surutta oman maakuntansa "siltarumpuihin", ts, järjettömiin hankkeisiin välittämättä lainkaan valtion kriittisestä rahatilanteesta. Joka kolmas valtion käyttämä markka oli tuolloin lainarahaa.
Mauri on ollut muutoinkin kävelevä katastrofi, mm. oppositiossa ollessaan vv. 1999-2003 vastusti jykästi valtionyhtiöitten myymistä, mutta aloitti heti hillittömän myynnin päästessään itse kauppa- jateollisuusministeriksi v. 2003. Siinä meni Kemiran lannoiteteollisuus + Sokli lahjahintaan norjalaisille Maurin kauppakirjalla ja paljon muuta.
Myöhemmin Mauri on innolla ollut lahjoittamassa Suomen maaperän rikkauksia ulkomaisille kaivosyhtiöille "aluepoliittisista työllistämissyistä". Ei mene kauaa, kun malmit on louhittu ja työllistämiset persiillään.
mauri sentäs sai isot vahingot aikaseks, koskinen ei yhtään mitään ;) ;D ::) :-\ :-\
-
ja paljonkos sitä nyt onkaan taas lainarahaa joka eurosta?
ettei vaan joku ota opiksi edeltäjän virheistä....
-
Tämänpäiväinen MaasTulli puolustaa siltarumpupolitiikkaa, "hyviä liikenneväyliä tarvitaan aina".
Niinpä. Alunperin käsite "siltarumpupolitiikka" syntyi 1990-luvun laman aikana, kun ministeri Mauri Pekkarinen KESK lykkäsi valtion rahoja surutta oman maakuntansa "siltarumpuihin", ts, järjettömiin hankkeisiin välittämättä lainkaan valtion kriittisestä rahatilanteesta. Joka kolmas valtion käyttämä markka oli tuolloin lainarahaa.
Mauri on ollut muutoinkin kävelevä katastrofi, mm. oppositiossa ollessaan vv. 1999-2003 vastusti jykästi valtionyhtiöitten myymistä, mutta aloitti heti hillittömän myynnin päästessään itse kauppa- jateollisuusministeriksi v. 2003. Siinä meni Kemiran lannoiteteollisuus + Sokli lahjahintaan norjalaisille Maurin kauppakirjalla ja paljon muuta.
Myöhemmin Mauri on innolla ollut lahjoittamassa Suomen maaperän rikkauksia ulkomaisille kaivosyhtiöille "aluepoliittisista työllistämissyistä". Ei mene kauaa, kun malmit on louhittu ja työllistämiset persiillään.
Kun ei tunne kaikkia siltarumpuja, niin tuollaista soopaa on pakko kirjoittaa. Ajeleppa Maaningalta Keiteleelle päin ja siitä Viitasaarelle. Joku rumpu olisi ollut paikallaan
-
Onko sekin siltarumpupolitiikkaa jos puhutaan peruskorjatusta tiestä no.301 ja ehkä Pirkanmaan kuuluisimmasta pihatieliittymästä ;) ::)
-
Mää voisin maksaa veroni tuollaisilla rummuilla jos valtio niitä tarvitsee, varmaan 20 kpl 40 sentin betoniputkia lojuu tuolla pitkin nurkkia ???
-
Tämänpäiväinen MaasTulli puolustaa siltarumpupolitiikkaa, "hyviä liikenneväyliä tarvitaan aina".
Niinpä. Alunperin käsite "siltarumpupolitiikka" syntyi 1990-luvun laman aikana, kun ministeri Mauri Pekkarinen KESK lykkäsi valtion rahoja surutta oman maakuntansa "siltarumpuihin", ts, järjettömiin hankkeisiin välittämättä lainkaan valtion kriittisestä rahatilanteesta. Joka kolmas valtion käyttämä markka oli tuolloin lainarahaa.
Mauri on ollut muutoinkin kävelevä katastrofi, mm. oppositiossa ollessaan vv. 1999-2003 vastusti jykästi valtionyhtiöitten myymistä, mutta aloitti heti hillittömän myynnin päästessään itse kauppa- jateollisuusministeriksi v. 2003. Siinä meni Kemiran lannoiteteollisuus + Sokli lahjahintaan norjalaisille Maurin kauppakirjalla ja paljon muuta.
Myöhemmin Mauri on innolla ollut lahjoittamassa Suomen maaperän rikkauksia ulkomaisille kaivosyhtiöille "aluepoliittisista työllistämissyistä". Ei mene kauaa, kun malmit on louhittu ja työllistämiset persiillään.
(http://dolan.naurunappula.com/screen/12/18/1218f01fb8b5b283/0/717687.jpg)
-
saabiko ne putket olla hieman kolhittuja? vai pitääkö olla ihan riimaa? mullon muutamia 60 sentisiä ja pari 80 sentisiä tuolla kuleksimassa.
-
Onko sekin siltarumpupolitiikkaa jos puhutaan peruskorjatusta tiestä no.301 ja ehkä Pirkanmaan kuuluisimmasta pihatieliittymästä ;) ::)
oliko siltarumpu liian lyhyt?
-
taitoihin suhteutettuna oli ;D ;D ;D ;D
-
Siltarumpupolitiikka on kyllä paaljon vanhempi keksintö, kuin on Mauri Pekkarinen ;D
-
Siltarumpupolitiikka on kyllä paaljon vanhempi keksintö, kuin on Mauri Pekkarinen ;D
On, on, jo Babyloonian ajoista.
Siltarummusta löytyy tämmöinen selvitys ettei Veetin tarvitse kontata rummun ympärillä tiellä 301 ympärillä...
A culvert is a cutting under or beside a road which allows water to drain, rather than pooling and making road conditions hazardous. Technically, only an enclosed tunnel under a road can be classified as a culvert, and a cutting next to a road is called a ditch, but some English speakers use the term “culvert” to refer to either. Culverts are a vital part of the system used to drain roads and drives, keeping them safe and extending their lifetimes.
Ideally, a culvert is installed when a road is built, either by the local highway authority or a property owner, if the culvert is on private land. Generally, if a section of a road lies in a depressed area of ground or a region subject to flooding, a culvert should be installed to facilitate drainage, especially in the winter. The culvert is laid into the road bed while it is being built, and is kept clear by maintenance crews during routine checks of the roadway throughout the year.