Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mikkocu - 20.10.13 - klo:19:39
-
Case jxu 1090 vm-07,tunteja alle 1500 ::)nostotehoo luvataan 4000kiloo.(yksi lisäsylinteri)
siirsin nostovarren nostopistettä ulompaan reikään.
kylmänä nostaa tyhjäkäynnillä kääntöaurat ihan normaalisti.
lämpösenä tarvii kierroksia yli 2000 ennekun nousee..
paine mitattu lohkosta kylmänä nouse heti 190bar-kuumana paine nousee ekaks n150bar-siitä nousee hiljaksee180bar..eli miettii enneku nousee..
aurat pysyy ylhäällä tyhjäkäynnillä.
peräöljyt vaihdettu n 1000h sitten,suodattimet n 400h
onks pumppu entinen..? :(
-
lähes oftopikkina, nykykoneista on pumppuja mennyt ihan ihme tuntimäärillä palasiksi, sadoista pariin tuhanteen tuntiin uusissakin koneissa pumput mykkä. Öljyissä parantamisen varaa, vai mikä?
-
Erittäin hyvä huomio.
Ettei olisi pumpuissa :-(
60- ja 70-luvun massikoiden mäntäpumput tuottavat yhä sen huimat 20 litraa, ja täydet paineet vaikka tyhjäkäynnillä. On yhteiset öljyt perän kanssa ja nekin jotain universaalia, vaihdettu jos on muistettu ja jaksettu. Tunteja 4000 - 7000. Muuten on noudatettu hyvää öljyhygieniaa, liittimet siivottu kunnolla ennen kiinnittämistä jne.
11 000 h pyörinyt vuosimallia -87 oleva hammasrataspumppu on nyt hiukan väljä, mutta ei haittaa vielä elämää. Muuten sama kuin edellä.
Ettei olisi suunnittelussa jotain häikkää, pääsevät kavitoimaan tms? Ajetaan imusuodattimet tukkoon?
-
Juu pumppu ensin tulee mieleen, mutta on joku vuotokin mahdollinen – konevietissä oli kerran uusi valtra jossa ei litroja löytynyt niin kuin olisi pitänyt – oli sisäinen vuoto.
Miten muuten case on pelannut, arpooko lähdöt niin kuin isommat veljensä – onko syöttö ruuvilla käyty? tuosta moottorista on otettu mxu malleissa 140 hv
-
lähdössä mietiskele vähän aikaa..suunnnavaihto on suht nopee..koneesen vaihettu isompi säätöturbo+välijäähytin..
just äsken vaihoin siirtopumpun-jäi pellolle ku vanha pumppu ei pumpannu löpöö.
jarrupenkissä otettu 105heppaa ulosotosta
isoruokanen kone,äkeen edessä menee 127 litraan tankki 6:ssa tunnissa... ::)
-
Omassa tl 90:ssä oli nostoteho hukassa,jarruventtiilihässäkän suunnassa yksi kupari tiiviste oli pettänyt.Uusi tiiviste ja toimii.(pumppu vaihdettiin ensin turhaan)Ajettu 4000.
-
lähdössä mietiskele vähän aikaa..suunnnavaihto on suht nopee..koneesen vaihettu isompi säätöturbo+välijäähytin..
just äsken vaihoin siirtopumpun-jäi pellolle ku vanha pumppu ei pumpannu löpöö.
jarrupenkissä otettu 105heppaa ulosotosta
isoruokanen kone,äkeen edessä menee 127 litraan tankki 6:ssa tunnissa... ::)
Huoltomies oli marmoritiskillä venaamassa – otin puheeksi tuon polttoaineen kulutuksen TL A / jxu malleissa – sanoi kääntäneensä pumppua lisätäkseen ruiskutusennakkoa, polttoainetta oli sen jälkeen mennyt vähemmän.
-
lähdössä mietiskele vähän aikaa..suunnnavaihto on suht nopee..koneesen vaihettu isompi säätöturbo+välijäähytin..
just äsken vaihoin siirtopumpun-jäi pellolle ku vanha pumppu ei pumpannu löpöö.
jarrupenkissä otettu 105heppaa ulosotosta
isoruokanen kone,äkeen edessä menee 127 litraan tankki 6:ssa tunnissa... ::)
Huoltomies oli marmoritiskillä venaamassa – otin puheeksi tuon polttoaineen kulutuksen TL A / jxu malleissa – sanoi kääntäneensä pumppua lisätäkseen ruiskutusennakkoa, polttoainetta oli sen jälkeen mennyt vähemmän.
valmekassa kävin jarrupenkissä ja pumppua sääjättämässä.
ennakkoa käännettii ja syöttöä lisättii,max ahtopaine n1.5bar,välijäähytin laskee ahtolämpöjä n50asteesta -30c ,
äänenvaimentimen tilalle hitsattu kaks 90asteen rautaputken mutkaa.
pienen origianaalin ilmansuodattimen tilalle viritetty fl-6 volvon suti-nyt ei ahista..
enne "virityksiä" löpöä meni yhtä paljon..nyt jaksaa edes kohtuullisest vetää.
-
kallis orikinaali pumppu+imusuodatin+öljyt vaihettii traktorihuollossa,siellä totesivat että pumppu on väljä.
mittasivat hydr paineen myös nostolaitteen lisäsylinteristä
,hydraulipaineet norm.185-190
mut lämpösenä ei nostolaite meinaa pelata.klick klakilla nostaa ylös-muutaman sekunnin kestää -tarvii kierroksia...nostolaittee vivusta nousee vaan vähäsen-eli sa kevitettyä työkonetta..välillä ei taas nouse kummallakaan... ::)
vaikee vika kun ei oo säännöllinen.
klik klakin vaijeria vähän lyhennetty..
tuntuu kun paine katoais jonnekkin..kyl tolla pärjää jos vaan ajaa tunnin ja antaa taas jäähtyy.. :-\
-
huomena tarttis viijä case paikalliselle nyykkäri-korjaamolle..sain tilattuu remontti ajan ku oikein tinkasin..meinasivat vaan et nostolaitevika on siinä klik klakin vaijerissa-"et rasvaile sitä vaijerii ja säädä pituutta".. :melkei puol väkisin ottavat ny työn alle..on se kumma ku joka kerta oon käteisellä kassalla maksannu(ja ihan oikeella rahalla).ja ny ei meinaa raha kelvata? ::)kai niit nyykkäreitä on remontissa ihan tarpeeks..tai sitten ne ei haluu tällase kylähullun koneita laitella.. :-\
-
Sama täällä casen ja nyykkärin ongelmat on moninaiset ,etupää
on heikko ,askiviat hirttää loota kiinni yhtääkkiä,öljyvuodot pienissä varsinkin piinaavat ,moni vaihtanut uuteen kun ei ole saatu kuriin jne.
-
Sama täällä casen ja nyykkärin ongelmat on moninaiset ,etupää
on heikko ,askiviat hirttää loota kiinni yhtääkkiä,öljyvuodot pienissä varsinkin piinaavat ,moni vaihtanut uuteen kun ei ole saatu kuriin jne.
Olisit ostanut Frentin – palstalla on myös nm Von Gööpel jonka n-h koneissa on etuakselit kestäneet loistavasti eikä muutenkaan ole mitään vikaa ollut sen CHN vehkeissä.
-
Kuinka onnistuu pumpun ennakon säätö näihin tla ja jxu vehkeisiin.Moottori väärinpäin ja jotain hankaluutta siinä ajoittamisessa.Onko onnistunut?
-
Kuinka onnistuu pumpun ennakon säätö näihin tla ja jxu vehkeisiin.Moottori väärinpäin ja jotain hankaluutta siinä ajoittamisessa.Onko onnistunut?
Ei hydepumpun ennakkoa tarvi säätää... ;D
-
virtausventtiilis o renkaat menny ja venttiilikara jumitti.. ::)ei onneks tarvinnu koko perää purkaa..sitä ootelles ;)
-
Kuinka onnistuu pumpun ennakon säätö näihin tla ja jxu vehkeisiin.Moottori väärinpäin ja jotain hankaluutta siinä ajoittamisessa.Onko onnistunut?
Ruiskutus pumppua käännetään moottorin pyörintäsuuntaan vastaan = ennakko lisääntyy. Pumpunkehä on 360mm, joten 1mm kääntö muuttaa ennakkoa 2 °.
Miten = 3 kpl ruuvia löysätään pumpunlaipassa, myös suuntimenputket pumpunpäässä on hyvä löysätä ennen kääntöä.
Peruskysymys onkin voiko tähän ohjeeseen luottaa, kun katsoo vastaajan karmaa josta voi päätellä että joku tai jotkut eivät ole onnessaan nimimerkkini mielipiteistä tai ohjeista.
Ohjeet ovat siis hyviä tai huonoja päätä itse.
En siis vastaa kirjoituksistani jos hollantisi mäntä päättää kurkata päivänvaloa.
-
Täytyy laittaa pumpun lievä säätö työn alle.Polttoaineen kulutuksessa on melkoinen ero vanhempien vastaavien eduksi. Syöttöä ei tarvi lisätä.
-
näihin"uusiin" moottoreihi tarttis saaha vanhat nokka akselit takasin..nykyjää ajotukset persiistä-pakovent liian kauan auki-ottaa imutahtiin pakokaasut sekaan=pelastaa maailman saasteilta.. ::)(nyykkäri asentajalta saatu tieto)
-
Täytyy laittaa pumpun lievä säätö työn alle.Polttoaineen kulutuksessa on melkoinen ero vanhempien vastaavien eduksi. Syöttöä ei tarvi lisätä.
Pieni syötönlisäys pienentää kulutusta – kun tulee lisää vääntöä voi ajaa isommalla vaihteella ja pienemmillä kierroksilla tai isommalla koneella.
-
näihin"uusiin" moottoreihi tarttis saaha vanhat nokka akselit takasin..nykyjää ajotukset persiistä-pakovent liian kauan auki-ottaa imutahtiin pakokaasut sekaan=pelastaa maailman saasteilta.. ::)(nyykkäri asentajalta saatu tieto)
Tuon tiedon voisi itsekin tarkistaa kun ottaa venttiilin kopat pois ja katsoo koska pakoventtiilin keinut alkaa painaa venttiiliä kun konetta pyörittää hitaasti.