Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: K.Kusti - 18.10.13 - klo:12:58
-
Vanha hakki 29 venttiililohko vuotaa ulospäin aika lailla. onko kellään kokemusta minkälainen revohka on saada pysymään öljyt sisällä? Vai onko karat niin kuluneet ettei saa enää tiiviiksi. Itse kuormausta ei kyllä haittaa vielä kovin pahasti. Koura kyllä löystyy joka vähän häiritsee rangan mättöä.
-
oo renkaissa on himppa laatueroja ja kun kattelee niin nykyiset alkaa vuotaan aika helposti kun vuosia kuluu. ei kait tuo niin hirmu onkelma ole kunhan purat puhtaalla pöydällä, ei jää roskia väleihin.
-
lohko irti letkuistaan ja tulppaa ne letkunlähdöt. seuraavaksi pese se lohko ja sitten pese se lohko uudelleen. sitten vaan vaihdat ne o-renkaat sinne karoille ja karat öljyn kanssa paikoilleen.
-
Karan o-renkaan jääminen ehjäksi, siis karan laitto paikalleen pitää funtsia pariin kertaan.
-
Onko varma että vuotaa karoista? Lohkojen välissä olevat O renkaat on huomattavasti helpommat vaihtaa, joskus riittää ihan pinnapulttien kiristys.
-
Jos se on se monivipuinen kolmella pultilla kiinni kasattava kontak lohko niin siinnä on parasta myydä ne viipaleet valmet-fiat-nh ja Leyland miehille lisälohkoiksi hintaan 100 € kpl ja saat kasaan oletettavasti 800 e. Sillä ostaa jo tuliterän poronsarviventtiilin ja jää rahaakin 200 € ;D Ihan vain vinkkinä.
-
Siis kaksivipuinen lohko kyseessä. Jatkolle ja kouralle omat vivut. Joo siis kassillinen O-renkaita ja paljon raplaus mieltä niin sillä selviää vissiin. Kiitän ohjeista ja alan valmistautua henkisesti hommaan josko sitten joskus ihan fyysisestikin.
-
Olen tainnut joskus tehdä vastaavan homman, eikä siitä ole jäänyt edes traumaattista muistikuvaa.. Siis ihan ihmisen tehtävissä oleva juttu.
-
Lohkohaitarin kiristys kannattaa tehdä just oikeaan momenttiin. Ja vaihtaa kaikki o-renkaat kerralla kun hommaan ryhtyy, voi nimittäin falskata jos on tuoreita ja vanhempia kovettuneita renkaita sekaisin. Ja puhtaus, sitä ei voi liikaa korostaa.