Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +250 - 09.10.13 - klo:21:21
-
No ohimennen tuli mieleen että vois senkin katsastaa ennenkuin talvirenkaat laitetaan alle,ne kun on vähä liian suuret.
No satana päästöistä se pomppas.20km kun sitä polkee oikein kunnolla niin menee läpi heittämällä.Tää oli jo toinen kerta kun unohdin puhdistusajon.Eka kerralla auto oli 2vuottavanha ja ajettu 40000km.Nyt ajettu 120000km.
Mitä vtun järkee on koko päästömittaukses kun hylätty auto menee pienenkiusaamisen jälkeen läpi.
Ja jos ohjekirjas kielletään kierrosten nosto punaiselle koska seurauksena voi olla vakava moottorivaurio,nää huudattaa konetta 700rpm ylikierroksilla >:(
Nyt närhii >:( >:(
-
Mitä vtun järkee on koko päästömittaukses kun hylätty auto menee pienenkiusaamisen jälkeen läpi.
No höh... siinä on ihan se sama kuin monessa muussakin asiassa nykyään: pääasia, että tarkastushetkellä on papereissa ja sekä sähköisessä että hypisteltävässä tulosteissa riittävän paljon oikeita numeroita, kirjaimia ja leimoja. Sen jälkeen ja myös ennen tarkastushetkeä on ihan yks hailee miten asiat on. Siis ei mitään järkeä....
-
Voiko hiacella ajaa muuten kuin kaasu pohjassa? :-X Paitsi taajamanopeudella....
-
Niin tätä mä olen aina sanonut että täysin turhaa touhua... Just yhdellä tutulla naisimmeisellä oli katsastus unohtunut ja tuli vielä hylky tämän saman asian tähden.. Ei muu auttanut kuin ajokiellossa olevalla autolla käydä kaahaamassa pikkuteillä ehtoolla ja seuraavana päivänä tuli leima... Ja jos se moottori hajoo niin menee omasta pussista eikä katsastusaseman/testin ottajan :P
-
no hakkee sen pakokaasulapun joltain pikkukorjaamolta, ne ei pole hullun lailla... mutta täytyyhän moottori sen kestää mitä tehtaan säädöissä kierroksia ottaa, joka koneella pitää joskus revittää oikein kunnolla :)
-
no hakkee sen pakokaasulapun joltain pikkukorjaamolta, ne ei pole hullun lailla... mutta täytyyhän moottori sen kestää mitä tehtaan säädöissä kierroksia ottaa, joka koneella pitää joskus revittää oikein kunnolla :)
Kyllähän se kone sen kestää.Mutta jos ohjekirja sen kieltää,eli valmistaja kieltää,niin katsastusmies voi siitähuolimatta ylittää maksimikierrokset ja ilman vastuuta >:(
-
no hakkee sen pakokaasulapun joltain pikkukorjaamolta, ne ei pole hullun lailla... mutta täytyyhän moottori sen kestää mitä tehtaan säädöissä kierroksia ottaa, joka koneella pitää joskus revittää oikein kunnolla :)
Joo mutta kun ne tekee joskus pistokokeita vaikka on lappu mukana. Jos päästöjä löytyy on seuraavaksi tuo pikkukorjaamo kusessa...
-
no hakkee sen pakokaasulapun joltain pikkukorjaamolta, ne ei pole hullun lailla... mutta täytyyhän moottori sen kestää mitä tehtaan säädöissä kierroksia ottaa, joka koneella pitää joskus revittää oikein kunnolla :)
Kyllähän se kone sen kestää.Mutta jos ohjekirja sen kieltää,eli valmistaja kieltää,niin katsastusmies voi siitähuolimatta ylittää maksimikierrokset ja ilman vastuuta >:(
Tuo johtuu vain siitä, että teilläpäin pitää olla isompaa sa enemmän + lisää kierroksia ;D
-
no hakkee sen pakokaasulapun joltain pikkukorjaamolta, ne ei pole hullun lailla... mutta täytyyhän moottori sen kestää mitä tehtaan säädöissä kierroksia ottaa, joka koneella pitää joskus revittää oikein kunnolla :)
No ei aina kestä merkistä riippumatta... Normaaliajoa olisivat saattaneet kestää vaikka kuinka kauan silti...
-
on se vaan niin kiva kun nää neuvostosuomen asiat on yhä vaan edelleen käytössä. virkamiäs on ylin jumala ja hällä ei ole kuin kvkv jatkuvasti päällä. koska ei käytännössä joudu vastuuseen mistään kuitenkaan. itellä aikoinaan oli dieselizusu ja sillä piti kyllä ajella vain kakkosella tahi kolmosella lättänä lattiassa ennen katastukseen menoa ja siinä oli vielä suuri pakarin loppuputki että meni läpi. helevetti mitä kusetusta, siksi ajelen nykyään vain pensalla.
-
Mää kans oon miettiny että mikä järki täs on. Täällä on kyllä leimasetä pruukannu kysyä että koska jakopää laitettu yms. Tiedä sitä mitä se vaikuttas sanoa että remmillä ajettu 200tkm, tuskin se sitä hidastaa.. ;D Mulla oli ennen nelivetohiluksi, sille piti kans antaa isän kädestä ennen konttoria. Nykyinen landcruiser vaatii myös sitä ja tuo kuutoskone on aika järjyttävää kuunnella paikallaan lappu lattiassa. En oo nykysellään iljenny mennä edes kuuntelemaan, kyllä sen varmaan sinne kahvihuoneeseenki kuulee jos sieltä jotain tulee ulos..
-
monesti ite pakoputki kerää tuota pienhiukkasta vaikka ite moottori vielä toimiikin ihan kohtuullisesti, tähän auttaa kun pumppaa kaasua muutama kymmenen kertaa ihan kohtuudella auton seistessa, yhtäkkiä vaan arvot tipahtaa ;)
-
... kierrätte kaasupolkimen pulttia vähän pidemmälle, niin kone ei ota liikaa kierroksia katsastuksessa...
-
... kierrätte kaasupolkimen pulttia vähän pidemmälle, niin kone ei ota liikaa kierroksia katsastuksessa...
Mun muistaakseni tuossakin on raja että sen täytyy joku kierroslukumäärä ylittää... Tänäkin vuonna inssi *****ili että Seatti hiukan pölläyttää ja mää siihen että totta helvetissä kun onhan se sentään diesel... Sen jälkeen se ei puhunut mitään ja meni just ja just läpi vaikka oli tullut lappu lattiassa vähän niinkuin aina ;D
-
... kierrätte kaasupolkimen pulttia vähän pidemmälle, niin kone ei ota liikaa kierroksia katsastuksessa...
Mun muistaakseni tuossakin on raja että sen täytyy joku kierroslukumäärä ylittää... Tänäkin vuonna inssi *****ili että Seatti hiukan pölläyttää ja mää siihen että totta helvetissä kun onhan se sentään diesel... Sen jälkeen se ei puhunut mitään ja meni just ja just läpi vaikka oli tullut lappu lattiassa vähän niinkuin aina ;D
On on, mutta rajaa tuolla polkimella sen siihen. Jos siis pelkää noita ylikierroksia.
-
... kierrätte kaasupolkimen pulttia vähän pidemmälle, niin kone ei ota liikaa kierroksia katsastuksessa...
Mun muistaakseni tuossakin on raja että sen täytyy joku kierroslukumäärä ylittää... Tänäkin vuonna inssi *****ili että Seatti hiukan pölläyttää ja mää siihen että totta helvetissä kun onhan se sentään diesel... Sen jälkeen se ei puhunut mitään ja meni just ja just läpi vaikka oli tullut lappu lattiassa vähän niinkuin aina ;D
On on, mutta rajaa tuolla polkimella sen siihen. Jos siis pelkää noita ylikierroksia.
Onneksi osa autoista ei ota täysiä kierroksia ellei vaihde päällä ja automaatillahan täydet kiekat jää saamatta. Talvella viton katsastus ja pihalla ajoin rinkiä, kolme ensimmäistä kiihdytystä väritti pihan osittain mustaksi ;D Väri vaihtui aika nopeasti kun muutaman täyskiihdtyksen teki, pysyi lumi puhtaana ja arvot kohdillaan. Täällä katsastajat YRITTÄÄ saada läpi, eikä pomppauttaa tyhjänpäiväisistä päästöistä ts. otetaan uusiksi pienen "polkemisen" jälkeen :)
-
Nää katsastusasemien rikkomat riisselit on ihan höpöhöpö juttuja.
-
Nää katsastusasemien rikkomat riisselit on ihan höpöhöpö juttuja.
Ei ees oo.. Toki kohtuu harvinaisia...