Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TDK - 12.09.08 - klo:22:08
-
Kaste lopetti paalauspuuhat viimeinkin.... Onkos kokemusta miten kyseisessä paalaajassa pelaa verkkosidonta? Tai siis mistä se haistaa sen millon paali valmis? Ongelma on että varsinkin epätasaisella pellolla (ei omia asiakkaan maita ;D) sidonta alkaa millon sattuu. Varsinkin jos paalaaja heilahtaa rajusti alkaa syöttää verkkoa kesken paalin ja summerit huutaa jotta olis paali valmis. Muuten hyvä kones mutta koomisen näköstä kun lohkolla on monenkokosta paalia...
-
Oot muuten aika vähän paalaillut varmaankin tuolla koneella jos tykkäät jotta hyvä kones. Ilmoittako se kone siis että paali täysi kesken kaiken? Vai sitooko se vain keskeneräisen paalin ja näyttää valoa että nyt saapi paalin pudottaa? Jälkimmäiseen auttaa jonkun verran kun terä joka verkon katkaisee on hyvässä terässä eikä jää mitään nöyhtiä heilumaan verkon katkaisun jäljiltä. Verkon jarrutusta (?) hyödyttää kanssa lisätä. :P
-
Onhan tuolla tullu paalailtua jo usampi vuosi mutta vertailupohjana meikäläisellä on jd545 ja tempon paalaaja. Niihin verrattuna minusta erittäin hyvä. Eli normaalisti ilmoittaa sidonnasta, sitoo paalin, katkaisee verkon normaalisti ja ilmoittaa että paalin voipi pudottaa. Tekee kaiken hienosti ja oikein mutta kun aloittaa sidonnan ihan millon sattuu. Saattaa jopa tehdä tuon välittömästi edellisen paalin pudotuksen jälkeen vaikka tosin ei lähde vetämään verkkoa silloin kun ei ole vielä kammiossa tavaraa. Ja verkonkatkaisu terä on teroitettu ja putsattu edellis vk-loppuna.
-
Niin ja se vielä että toimii hyvin kun pitää sitä nappia pohjassa jolla pystyy vedättämään sidonnan aloitusta.
-
siellä on paskaa missä on se namiska mitä peräportti painaa mistä se haistaa kun paali on täynnä portti hiukan aukeaa ja kosketus irtoaa jos siis samanlainen kuin 255 tai sitten vikaa on sähköissä
ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin
-
Mulla on 255. Ei kyllä tuollaista ongelmaa ole ollut. Mutta se peräportin anturi on ollut kosteuden/moskan takia pimeänä muutaman kerran. CRC:llä tokeni.
-
Ongelma ratkaistu! Oli peräportin anturilla se vipu joka painaa anturia hiukan vääntynyt. Toisinaan kun sulki portin meni vipu ohi anturista ja painoi anturia vain osittain. Eli kun kone heilui epätasaisella saattoi löysätä anturin jolloin kapula luuli jotta paali täysi. Nyt pelaa makiasti muutaman sadepäivän aikana terottelin verkonkatkasu teränkin nii nyt ajettu 300 paalia vailla minkäänlaisia huolia!