Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: agricult - 07.09.13 - klo:10:12
-
http://www.agconews.com/na/newsroom#story/Challenger-Releases-MT700E-Series-Track-Tractors
http://www.agconews.com/na/newsroom#story/Challenger-Launches-MT800E-Series-Track-Tractors
Challengerit siirtyvät nyt kokonaan suomalaisvalmisteisiin moottoreihin. Pienemmässä sarjassa siis 7-sylinterinen (jota jo aika paljon puimureissa onkin käytössä) ja suuremmassa nyt tuo uusi V12 ensimmäisessä sovelluksessaan.
-
Jokohan Fendtillä paniikki nousee, että milloin kaikki mallit saa Sisun nokalle.
Onhan tuo ymmärrettävää, että oman konserin moottoreita käytetään, vaikka melkoinen imago tappio onkin Challengerille.
-
Jokohan Fendtillä paniikki nousee, että milloin kaikki mallit saa Sisun nokalle.
Onhan tuo ymmärrettävää, että oman konserin moottoreita käytetään, vaikka melkoinen imago tappio onkin Challengerille.
Imagotappio?
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=361971&DisplayType=flat&setCookie=1
Tavan härmäläisellä farmarilla ei tunnu oikein olevan käsitystä Linnavuoren tuotteiden arvostuksesta esim. Pohjois-Amerikassa :o
Sekä C- että D-sarjan 700-Challengereja omistavat sanovat, että 8.4-litrainenkin Agco vetää kaulaa C9-Cattiin muokkaustöissä. Äänet on kyllä Catissa paljon muhkeammat, yhdessä Neussilaisten IH:den kanssa traktorimaailman parhaimmistoa tässä suhteessa. Ehkä seiska tuo tähän parannusta? Koskaan en vielä ole sellaista päässyt kuulemaan.
-
Linnavuoressa työskentelevä sukulaisena, joka muuten aina puolustaa omiaan mainitsi näiden seiskojen oireilleen paljon puimureissa.
-
Jokohan Fendtillä paniikki nousee, että milloin kaikki mallit saa Sisun nokalle.
Onhan tuo ymmärrettävää, että oman konserin moottoreita käytetään, vaikka melkoinen imago tappio onkin Challengerille.
:o
-
Linnavuoressa työskentelevä sukulaisena, joka muuten aina puolustaa omiaan mainitsi näiden seiskojen oireilleen paljon puimureissa.
Kyllä näin on käynyt monessa Massikan puimurissa,Ameriikassa ja Kanadassa.Yhtä en ymmärrä,miksi v-12?
-
Yhtä en ymmärrä,miksi v-12?
Scanian pienin v kone v8 500hv alkaen
Pillarin pienin v kone on v12 ja 800hv alkaen, c27
-
Linnavuoressa työskentelevä sukulaisena, joka muuten aina puolustaa omiaan mainitsi näiden seiskojen oireilleen paljon puimureissa.
Kyllä näin on käynyt monessa Massikan puimurissa,Ameriikassa ja Kanadassa.Yhtä en ymmärrä,miksi v-12?
lisää 1,1 tai 1,4 pyttyjä.
-
Jokohan Fendtillä paniikki nousee, että milloin kaikki mallit saa Sisun nokalle.
Onhan tuo ymmärrettävää, että oman konserin moottoreita käytetään, vaikka melkoinen imago tappio onkin Challengerille.
Imagotappio?
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=361971&DisplayType=flat&setCookie=1
Tavan härmäläisellä farmarilla ei tunnu oikein olevan käsitystä Linnavuoren tuotteiden arvostuksesta esim. Pohjois-Amerikassa :o
Sekä C- että D-sarjan 700-Challengereja omistavat sanovat, että 8.4-litrainenkin Agco vetää kaulaa C9-Cattiin muokkaustöissä. Äänet on kyllä Catissa paljon muhkeammat, yhdessä Neussilaisten IH:den kanssa traktorimaailman parhaimmistoa tässä suhteessa. Ehkä seiska tuo tähän parannusta? Koskaan en vielä ole sellaista päässyt kuulemaan.
Ruoho on varmaan aidan takana vihreämpää? Ajaa ne sakemannitkin Valtralla ja tanskalaiset hitsaa Kempillä ;)
-
Jokohan Fendtillä paniikki nousee, että milloin kaikki mallit saa Sisun nokalle.
Onhan tuo ymmärrettävää, että oman konserin moottoreita käytetään, vaikka melkoinen imago tappio onkin Challengerille.
Imagotappio?
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=361971&DisplayType=flat&setCookie=1
Tavan härmäläisellä farmarilla ei tunnu oikein olevan käsitystä Linnavuoren tuotteiden arvostuksesta esim. Pohjois-Amerikassa :o
Sekä C- että D-sarjan 700-Challengereja omistavat sanovat, että 8.4-litrainenkin Agco vetää kaulaa C9-Cattiin muokkaustöissä. Äänet on kyllä Catissa paljon muhkeammat, yhdessä Neussilaisten IH:den kanssa traktorimaailman parhaimmistoa tässä suhteessa. Ehkä seiska tuo tähän parannusta? Koskaan en vielä ole sellaista päässyt kuulemaan.
Ruoho on varmaan aidan takana vihreämpää? Ajaa ne sakemannitkin Valtralla ja tanskalaiset hitsaa Kempillä ;)
Se taitaa olla globaali ilmiö, että made in kotimaa on silkkaa skeidaa ja made in ulkomaa on parasta ja sitä pitää suosia. Olethan vain tyhmä luuseri jos kotimaista käytät :'(
-
Miksi ihmeessä pitää V 12 kone tehdä, kun suoralla kuutosella pärjää työssä kuin työssä. Tien päällä rivi6 hakkaa V8 mennen tullen.
-
V12 moottori on tehty että saataisiin agronettiin typeriä kyselyjä siitä mihin sitä tarvitaan. Rivikuutosesta ei saa tarpeeksi irti tai iskutilavuus pitäisi olla jotain 14 litran paikkeilla. V12 on tehty kahdesta 8.4 litraisesta eli 16.8 litraa jotta saataisiin mahdollisimman suuret hyödyt jo olemassa olevien komponenttien käytöstä. Moottori on tarkoitettu mm Challengerin kaltaisiin tela-alustoihin ja ajosilppureihin, joissa tehontarve 500+++
-
Miksi ihmeessä pitää V 12 kone tehdä, kun suoralla kuutosella pärjää työssä kuin työssä. Tien päällä rivi6 hakkaa V8 mennen tullen.
Mut kyllä ainakinK-700:sen Kirovetsin tusinapyttyisen ääni on kuin urkuja polkasis..
Oma mielipiteeni on pyttyjen lukumäärästä huolimatta parhaat traktorinmoottorit tekee MWM ja Mann..
-
No, kokemusta on Volvo FH.lla 660hv ajosta,että ajosilppurriin vaan 500 hv mylly :D
-
Miksi ihmeessä pitää V 12 kone tehdä, kun suoralla kuutosella pärjää työssä kuin työssä. Tien päällä rivi6 hakkaa V8 mennen tullen.
Mut kyllä ainakinK-700:sen Kirovetsin tusinapyttyisen ääni on kuin urkuja polkasis..
Oma mielipiteeni on pyttyjen lukumäärästä huolimatta parhaat traktorinmoottorit tekee MWM ja Mann..
Paitti et tuo Motoren Werkw Munchen o myyty vinosilmässille kiinalaissille jo aja sitte. Mikä lie laatu ny?
-
Miksi ihmeessä pitää V 12 kone tehdä, kun suoralla kuutosella pärjää työssä kuin työssä. Tien päällä rivi6 hakkaa V8 mennen tullen.
Mut kyllä ainakinK-700:sen Kirovetsin tusinapyttyisen ääni on kuin urkuja polkasis..
Oma mielipiteeni on pyttyjen lukumäärästä huolimatta parhaat traktorinmoottorit tekee MWM ja Mann..
Paitti et tuo Motoren Werkw Munchen o myyty vinosilmässille kiinalaissille jo aja sitte. Mikä lie laatu ny?
Kiinassa taitaa olla tehtaita aika monella? Mikähän niiden laatu lienee?
-
Mun käsityksen mukaan tuo V12-moottorin resurssit on sinne 800-900 hp asti... Ajosilppureissa käytössä tehoa tarvitaan 600-800 hp..
-
Joo, sovitaan niin
-
Onko sillä lohkon geometrialla jotain merkitystä moottorin ominaisuuksiin (lukuunottamatta tasapainotusta ja värinöitä)? V-kone mahtuu tietysti lyhyempään tilaan, samoin kuin bokserit.
Sylinterien lukumäärälläkään ei taida hirveästi olla merkitystä - useampi pienempi on kalliimpi ja monimutkaisempi valmistaa ja hyötysuhde heikkenee, mutta toisaalta pienemmät liikkuvat massat sallivat lajemman kierroslukualueen. Siksi autopuolella suositaan usein V8-V12 kun haetaan huippusporttisuutta, ja sen F1-koneen pitää kiertää aina sinne 10 000 kierroksen tuntumaan.
Maailman suurimmat (?) koneet ovat muuten suoria, 14-reikäisiä... noin 1800 l/reikä. Väännössä löytyy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä-Sulzer_RTA96-C
-
thermodynamiikan kannalta tuo valmetin käyttämä 1,1 litraa/ sylinteri on ehkä optimi, sitte taas on paljon järkevämpi lisätä sylintereitä joissa identtiset männät, kiertokanget ja kansi hiluineen (yksikkökansien kohdalla) ;) :D 8) :)
tiettyhän joku perkkinssi voidaan tehdä suoraan lohkoon poratuilla sylintereillä ja joka useita eri tilavuusvariaatioita sylinteriä kohden ;D ;D ;D ;D
-
Onko sillä lohkon geometrialla jotain merkitystä moottorin ominaisuuksiin (lukuunottamatta tasapainotusta ja värinöitä)? V-kone mahtuu tietysti lyhyempään tilaan, samoin kuin bokserit.
Sylinterien lukumäärälläkään ei taida hirveästi olla merkitystä - useampi pienempi on kalliimpi ja monimutkaisempi valmistaa ja hyötysuhde heikkenee, mutta toisaalta pienemmät liikkuvat massat sallivat lajemman kierroslukualueen. Siksi autopuolella suositaan usein V8-V12 kun haetaan huippusporttisuutta, ja sen F1-koneen pitää kiertää aina sinne 10 000 kierroksen tuntumaan.
Maailman suurimmat (?) koneet ovat muuten suoria, 14-reikäisiä... noin 1800 l/reikä. Väännössä löytyy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä-Sulzer_RTA96-C
niinno paitsi, että f1 moottorithan eivät toimi huonostikaan vielä tuolla 10 000 kierroksen pinnassa. liki 20 000 kierrosta ne laulaa silloin, kun ajetaan isoa kovaa ja siksipä siellä ei venttiileistäkään käytetä jousia. rautajousi kun ei enää pysy kiireessä mukana :)
-
niinno paitsi, että f1 moottorithan eivät toimi huonostikaan vielä tuolla 10 000 kierroksen pinnassa. liki 20 000 kierrosta ne laulaa silloin, kun ajetaan isoa kovaa ja siksipä siellä ei venttiileistäkään käytetä jousia. rautajousi kun ei enää pysy kiireessä mukana :)
Kiitos korjauksesta, se oli näppihäirimö jonka korjaus jätti vielä isomman virheen :-/
Taitavat nyt muuten pyrkiä turbo-V6 tekniikkaan tulevaisuudessa.
-
niinno paitsi, että f1 moottorithan eivät toimi huonostikaan vielä tuolla 10 000 kierroksen pinnassa. liki 20 000 kierrosta ne laulaa silloin, kun ajetaan isoa kovaa ja siksipä siellä ei venttiileistäkään käytetä jousia. rautajousi kun ei enää pysy kiireessä mukana :)
Kiitos korjauksesta, se oli näppihäirimö jonka korjaus jätti vielä isomman virheen :-/
Taitavat nyt muuten pyrkiä turbo-V6 tekniikkaan tulevaisuudessa.
Eikös ens vuonna ole 1.6 turbo V-6 käytössä? On kyllä melkoiset litratehot noissa :o
Onhan catilla isojakin suoria kuutosia, nyykkärin ajosilppurissakin 18 litraa iskutilavuutta ja voimaa pyöreät 700 heppaa.
-
eiköhän se nyky sisudiisseli joka tapauksessa ole parempi kuin catti. aika surkeita moottoreita ovat ollu 18l catit esim hakkureissa ja murskissa. c15 todella ongelmallinen moottori sisun kuorma-autoissa.
-
eiköhän se nyky sisudiisseli joka tapauksessa ole parempi kuin catti. aika surkeita moottoreita ovat ollu 18l catit esim hakkureissa ja murskissa. c15 todella ongelmallinen moottori sisun kuorma-autoissa.
Ei voi catti olla huono, sehän on oikein mate in ulkomailla >:(
-
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale :o
-
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale :o
Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
-
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale :o
Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Jep ja valtran scr koneen nokka-akseli on kans yli tonnin... Viikonlopun aikana oli hinta pompannut reilusta 300€:sta yli tonniin runsaan kysynnän vuoksi... Kysyntä kyllä johtui ihan muusta kuin siitä että niitä olisi hajonnut ;)
-
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale :o
Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Jep ja valtran scr koneen nokka-akseli on kans yli tonnin... Viikonlopun aikana oli hinta pompannut reilusta 300€:sta yli tonniin runsaan kysynnän vuoksi... Kysyntä kyllä johtui ihan muusta kuin siitä että niitä olisi hajonnut ;)
Eli joku vaihtaa niitä muuten vaan ja kone voi paremmin! Ja isäntä ::)
-
Catin moottoreihin varaosat sika kalliita mäntä voi maksaa 1000 eurosta alkaen kappale :o
Cumminssiin suutinremppa tonnin/reikä.
Jep ja valtran scr koneen nokka-akseli on kans yli tonnin... Viikonlopun aikana oli hinta pompannut reilusta 300€:sta yli tonniin runsaan kysynnän vuoksi... Kysyntä kyllä johtui ihan muusta kuin siitä että niitä olisi hajonnut ;)
Eli joku vaihtaa niitä muuten vaan ja kone voi paremmin! Ja isäntä ::)
Juu ja luonnovaroja ei tartte poltella niin paljoo maailmalle ;D
-
Kyllä ihan normi maatalous-ferguissakin Sisudiesel toimii ihan eri lailla kuin perkiisseli. On voimaa ja vääntöä toisella lailla kun perkinssi on enemmän sellainen laiskansitkeä törisijä. Sisudiesel on oikiasti hyvä ja laadukas moottori, korjaaminen myös hyvin edullista verrattuna moneen muuhun vermeeseen.
-
Kyllä ihan normi maatalous-ferguissakin Sisudiesel toimii ihan eri lailla kuin perkiisseli. On voimaa ja vääntöä toisella lailla kun perkinssi on enemmän sellainen laiskansitkeä törisijä. Sisudiesel on oikiasti hyvä ja laadukas moottori, korjaaminen myös hyvin edullista verrattuna moneen muuhun vermeeseen.
Joskus vuosia sitten Kalmarilla sanoivat, että lukki käytössä Sisussa on pidempi peruskunnostus väli kun Volvossa.