Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Sepedeus - 02.09.13 - klo:10:17
-
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288595076812.html
Kyllä tuo 6 senttiä on reilu autoveron korotus. Jos ajaa 20000km vuodessa, niin olisi 1200. Jos käyttömaksu jäisi pois, niin lopputulos 1000 per vuosi. Jos auton tyyppi ei ratkaise mitään, niin joku Fiestalla ajaja maksaa aika raskaasti lisää. Fiestassa autovero pari tonnia. Mersu/bemarikuskit kiittää. ;D
Näyttää siltä, että autolijat ja alkoholistit ovat Suomen pelastus. ;D
-
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288595076812.html
Kyllä tuo 6 senttiä on reilu autoveron korotus. Jos ajaa 20000km vuodessa, niin olisi 1200. Jos käyttömaksu jäisi pois, niin lopputulos 1000 per vuosi. Jos auton tyyppi ei ratkaise mitään, niin joku Fiestalla ajaja maksaa aika raskaasti lisää. Fiestassa autovero pari tonnia. Mersu/bemarikuskit kiittää. ;D
Näyttää siltä, että autolijat ja alkoholistit ovat Suomen pelastus. ;D
autoa välttämättä yritystoiminnan harjoittamiseen tarvivat luonnollisesti voi tuon vähentää verotuksessa, kuten vaikkapa maanviljelijät ;) ;D 8) 8) :-\
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
-
Tuleeko Suomeen uusi autojenn kilometrimittarin tarkastajien ammattikunta ?
Luetaako matkamittarit katsastuksen yhteydessa vai yllätystarkastukset ilmoittamatta esim. puhallutuksen yhteydessä ::)
Luulen että "mittarihuolto" tulee tässä verotusmallissa suosituksi tai mittarit laakkaavat jostain syystä toimimasta :-\ :-\ :-\
-
Tuleeko Suomeen uusi autojenn kilometrimittarin tarkastajien ammattikunta ?
Luetaako matkamittarit katsastuksen yhteydessa vai yllätystarkastukset ilmoittamatta puhallutuksen yhteydessä ::)
Luulen että "mittarihuolto" tulee tässä verotusmallissa suosituksi tai mittarit laakkaavat jostainsyystä toimimasta :-\ :-\ :-\
sateliittivalvonta tulee, mutta miten käy tampereen tulevassa tunnelissa ;D ;D ;D ;D
-
1. Miten käy niille jotka juuri ovat hankkineet uuden auton ja maksaneet autoveroa 15K€? Tuleeko tähän joku ehto että "vanhoilta" autoilta ei peritä kilometriveroa? Epäilen. Vaihtaessa autoa hinta kuitenkin romahtanut vaikka ei veroa perittäisikään.
2. Osa uusien autojen veroalesta menee autotehtaille koska autoja myydään suomeen korkean myyntiveron takia alhaisemmalla hinnalla kuin muualle.
3. Hesakuona ostaa uusia autoja kadut täyteen. Nyt korkea hinta hieman hillitsee. Ja kun matkat ovat enimmäkseen mökkimatkoja maaseudulle kerran viikossa ei kilometrivero rasita. Osa matkasta menee alhaisemmalla taksalla? Sen sijaan autoa tarvitseva uusmaalainen maksaa korkeimman taksan mukaan.
4. Jos veron laittaisi polttoaineeseen niin silloin ainakin kaikki jo veron uudessa autossa maksaneet joutuisivat maksamaan sen tuplasti vai kuvitteleeko joku että veron saisi palautuksena niin kuin viljelijät nyt saavat sähköstä ja polttoöljystä?
5. Ruotsissa on dieselautoissa, tai ainakin joskus oli, plommatut kilometrimittarit. Ja tuo varmasti toteutettaisiin satelliittipaikannuksella jolloin voitaisiin samalla periä aluekohtaiset ruuhkamaksut.
-
Tuleeko Suomeen uusi autojenn kilometrimittarin tarkastajien ammattikunta ?
Luetaako matkamittarit katsastuksen yhteydessa vai yllätystarkastukset ilmoittamatta puhallutuksen yhteydessä ::)
Luulen että "mittarihuolto" tulee tässä verotusmallissa suosituksi tai mittarit laakkaavat jostainsyystä toimimasta :-\ :-\ :-\
Joka autoon tulee GPS pohjainen seurantayksikkö, joka pitää itse ostaa ja huollattaa säännöllisesti, sekä päivitää kerran vuodessa uudella ohjelmalla, näin verottajalla on realiaikainen tieto ajelustasi ja verokertymästäsi, sekä tarkastajat tietenkin tarkastamaan että kaikki toimii kuten on suunniteltu ;D
-
1. Miten käy niille jotka juuri ovat hankkineet uuden auton ja maksaneet autoveroa 15K€? Tuleeko tähän joku ehto että "vanhoilta" autoilta ei peritä kilometriveroa? Epäilen. Vaihtaessa autoa hinta kuitenkin romahtanut vaikka ei veroa perittäisikään.
2. Osa uusien autojen veroalesta menee autotehtaille koska autoja myydään suomeen korkean myyntiveron takia alhaisemmalla hinnalla kuin muualle.
3. Hesakuona ostaa uusia autoja kadut täyteen. Nyt korkea hinta hieman hillitsee. Ja kun matkat ovat enimmäkseen mökkimatkoja maaseudulle kerran viikossa ei kilometrivero rasita. Osa matkasta menee alhaisemmalla taksalla? Sen sijaan autoa tarvitseva uusmaalainen maksaa korkeimman taksan mukaan.
4. Jos veron laittaisi polttoaineeseen niin silloin ainakin kaikki jo veron uudessa autossa maksaneet joutuisivat maksamaan sen tuplasti vai kuvitteleeko joku että veron saisi palautuksena niin kuin viljelijät nyt saavat sähköstä ja polttoöljystä?
5. Ruotsissa on dieselautoissa, tai ainakin joskus oli, plommatut kilometrimittarit. Ja tuo varmasti toteutettaisiin satelliittipaikannuksella jolloin voitaisiin samalla periä aluekohtaiset ruuhkamaksut.
osta moottorpyörä ;) ;D 8) ::)
-
Tuossahan hyötyisivät varsinkin ne jotka ostavat isoruokaisia, kalliita autoja ja ajavat niillä suht vähän. Polttoaineen hinnan nosto rokottaisi näitä enemmän kuin satelliittiseuranta, mutta silti he tod näk. hyötyisivät nykyiseen verrattuna. Jos V8 jenkkien hinnat tippuisivat puoleen ja niillä ajaminen maksaisi vain pari senttiä enemmän kuin ennen (ja ajamisen hintaero johonkin hybridiin/sähköautoon/pikkudieseliin suorastaan kaventuisi) niin enemmän niitä ostettaisiin ja enemmän niillä ajettaisiin. Valtava hyöty taas vaihtotaseelle kun ostetaan enemmän ulkomaisia ökyautoja ja öljyä...
Ei vaan ole taas mitään järkeä suunnitelmassa verrattuna polttoaineveron nostoon. Veron noston kulut olisivat varmaan noin tuhat kertaa pienemmät kuin joku satelliittivalvontajärjestelmä. Eli veron nosto maksaisi esim miljoona euroa ja joku satelliittivalvontajärjesteläm miljardin.
Ongelmana polttoaineiden hinnan nostossa on tietty se että joku pistokehybridin/sähköauton ostaja voisi autollaan ajella melkein verovapaasti, mikä olisi toki huutava vääryys öljylobbarien meilestä.
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
Lainaus Hesarista:
"Harvaan asutuilla alueilla, jossa etäisyydet ovat pitkiä, kilometrikorvaus olisi kolme senttiä.Kuuden sentin maksuvyöhyke käsittäisi muun muassa Helsingin, Turun ja Tampereen talousalueet, joten autokansan kustannukset jakautuisivat kohtuullisen tasapuolisesti."
MTK on taas saanut näppinsä väliin, VeetiEemelille tulee kovemmat tiemaksut kuin harvaanasutun C-alueen tissinkoittajille. On meillä hyvä hallitus. ;D
-
Jos autoihin tulee joku gps-isoveli-seuranta niin sammakko tunkee sen mökkylän hanuriinsa, saa verottaja katsella missä on käyty. Verotäti voi sitten katsoa koneeltaan että taas on sammakko ollut puolituntia parkissa huonomaineisessa hedelmähotellissa...
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
Lainaus Hesarista:
"Harvaan asutuilla alueilla, jossa etäisyydet ovat pitkiä, kilometrikorvaus olisi kolme senttiä.Kuuden sentin maksuvyöhyke käsittäisi muun muassa Helsingin, Turun ja Tampereen talousalueet, joten autokansan kustannukset jakautuisivat kohtuullisen tasapuolisesti."
MTK on taas saanut näppinsä väliin, VeetiEemelille tulee kovemmat tiemaksut kuin harvaanasutun C-alueen tissinkoittajille. On meillä hyvä hallitus. ;D
veetille toimitettu mpö olisi tämän mukaan 3 senttiä kalliimpaa kuin närpeskepulaisen tilaama aine ;) ;D 8) ::)
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
Lainaus Hesarista:
"Harvaan asutuilla alueilla, jossa etäisyydet ovat pitkiä, kilometrikorvaus olisi kolme senttiä.Kuuden sentin maksuvyöhyke käsittäisi muun muassa Helsingin, Turun ja Tampereen talousalueet, joten autokansan kustannukset jakautuisivat kohtuullisen tasapuolisesti."
MTK on taas saanut näppinsä väliin, VeetiEemelille tulee kovemmat tiemaksut kuin harvaanasutun C-alueen tissinkoittajille. On meillä hyvä hallitus. ;D
veetille toimitettu mpö olisi tämän mukaan 3 senttiä kalliimpaa kuin närpeskepulaisen tilaama aine ;) ;D 8) ::)
Veeti taitaa olla Essolla tankkaamassa kanisterien kera, kun ei ole kehumassa täällä uutta veroratkaisua. ;D
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
Lainaus Hesarista:
"Harvaan asutuilla alueilla, jossa etäisyydet ovat pitkiä, kilometrikorvaus olisi kolme senttiä.Kuuden sentin maksuvyöhyke käsittäisi muun muassa Helsingin, Turun ja Tampereen talousalueet, joten autokansan kustannukset jakautuisivat kohtuullisen tasapuolisesti."
MTK on taas saanut näppinsä väliin, VeetiEemelille tulee kovemmat tiemaksut kuin harvaanasutun C-alueen tissinkoittajille. On meillä hyvä hallitus. ;D
veetille toimitettu mpö olisi tämän mukaan 3 senttiä kalliimpaa kuin närpeskepulaisen tilaama aine ;) ;D 8) ::)
Veeti taitaa olla Essolla tankkaamassa kanisterien kera, kun ei ole kehumassa täällä uutta veroratkaisua. ;D
sinänsä mielenkiintoista kuka maksaa varastetulla autolla ajot, entä sitten esimerkiksi nämä erikoiskuljetusten etu-autot joita monesti näkyy tulevan lavetilla kotiinpäin kun kuorma on purettu....kyllä tästä hyvä ratkaisu saadaan aikaiseksi ;D ;D ;D ;D
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
Lainaus Hesarista:
"Harvaan asutuilla alueilla, jossa etäisyydet ovat pitkiä, kilometrikorvaus olisi kolme senttiä.Kuuden sentin maksuvyöhyke käsittäisi muun muassa Helsingin, Turun ja Tampereen talousalueet, joten autokansan kustannukset jakautuisivat kohtuullisen tasapuolisesti."
MTK on taas saanut näppinsä väliin, VeetiEemelille tulee kovemmat tiemaksut kuin harvaanasutun C-alueen tissinkoittajille. On meillä hyvä hallitus. ;D
veetille toimitettu mpö olisi tämän mukaan 3 senttiä kalliimpaa kuin närpeskepulaisen tilaama aine ;) ;D 8) ::)
Veeti taitaa olla Essolla tankkaamassa kanisterien kera, kun ei ole kehumassa täällä uutta veroratkaisua. ;D
sinänsä mielenkiintoista kuka maksaa varastetulla autolla ajot, entä sitten esimerkiksi nämä erikoiskuljetusten etu-autot joita monesti näkyy tulevan lavetilla kotiinpäin kun kuorma on purettu....kyllä tästä hyvä ratkaisu saadaan aikaiseksi ;D ;D ;D ;D
Todennäköisin ratkaisu lienee, että vanhat verot säilyy, ja uudet lätkäistään niiden päälle. >:(
-
1. Miten käy niille jotka juuri ovat hankkineet uuden auton ja maksaneet autoveroa 15K€? Tuleeko tähän joku ehto että "vanhoilta" autoilta ei peritä kilometriveroa? Epäilen. Vaihtaessa autoa hinta kuitenkin romahtanut vaikka ei veroa perittäisikään.
2. Osa uusien autojen veroalesta menee autotehtaille koska autoja myydään suomeen korkean myyntiveron takia alhaisemmalla hinnalla kuin muualle.
3. Hesakuona ostaa uusia autoja kadut täyteen. Nyt korkea hinta hieman hillitsee. Ja kun matkat ovat enimmäkseen mökkimatkoja maaseudulle kerran viikossa ei kilometrivero rasita. Osa matkasta menee alhaisemmalla taksalla? Sen sijaan autoa tarvitseva uusmaalainen maksaa korkeimman taksan mukaan.
4. Jos veron laittaisi polttoaineeseen niin silloin ainakin kaikki jo veron uudessa autossa maksaneet joutuisivat maksamaan sen tuplasti vai kuvitteleeko joku että veron saisi palautuksena niin kuin viljelijät nyt saavat sähköstä ja polttoöljystä?
5. Ruotsissa on dieselautoissa, tai ainakin joskus oli, plommatut kilometrimittarit. Ja tuo varmasti toteutettaisiin satelliittipaikannuksella jolloin voitaisiin samalla periä aluekohtaiset ruuhkamaksut.
osta moottorpyörä ;) ;D 8) ::)
Vähän holotnaa kyytiä suomen ilmastossa, hupailuvehkeet pitäisi laittaa kovalle verolle enkä nyt tarkoita tarkoita kaikkia jalkojen välissä olevia :P
-
Motareille ja kaupunkien sisääntuloväylille tietullit sitten kuin tiet on kunnossa. Eihän nyt saatana näistä nykyteistä kannata veroina maksaa kun valtateilakin on 60 lätkia siellä täällä.
Sitten voisi harkita jos valtateillä nopeusrajoitukset olisi pysyvästi 80-100km/h välillä ja moottoriteillä 100-140km/h
-
Kyllä noi senttirajat harvaan asuttujen alueiden ja taajamien välillä pitäisi vetää senmukaan, miten alueella liikkuu joukkoliikennettä :(
Jos tämmönen mahdollisuus on olemassa esim. tunnin välein, niin silloin kuuluu taajamaan ja jos ei ole, eli on pakko käyttää omaa autoa kun muuta kulkuneuvoa ei ole, niin silloin on harvaanasutulla alueella ja pienempi vero ja sillä siisti 8)
-
Järkevämpi olis vaan nostaa polttoaineen hintaa veroa korottamalla, silloin sitä maksaa kaikki ja mitään uusia veronkerujärjestelmiä ei tarvita, johon ne verokertymät sitten uppoaa 8)
Koetappas ehdottaa 1€/litra veronkorotusta polttoaineille, niin löydät itsesi pian roviolta. ;D
MTK.in pyyhki niinistöllä lattiaa ku se meni ehottamaan maatalouden pudottamista alempaan energiaveroluokkaan ;D ;D ;D ;D
Ehtona olisi ollut kansallisista tuista kuppaaminen..
..Minkä te Talojussin kanssa aktiivisesti unohdatta! :o
-
Motareille ja kaupunkien sisääntuloväylille tietullit sitten kuin tiet on kunnossa. Eihän nyt saatana näistä nykyteistä kannata veroina maksaa kun valtateilakin on 60 lätkia siellä täällä.
Motareillehan nämä on muuallakin Euroopassa keskitetty. Ja siinäpä se merkittävin tekijä onkin: tulee olla myös se maksuton vaihtoehto liikkumiseen! Esim. Ranskassa tämän alemman tieverkon käyttö lähes tuplaa matka-ajan kylien kiertoliittymineen, mutta on maksuton vaihtoehto.
Jos nyt ensin vääntäisivät kokeeksi edes PKS:n kehien sisälle ruuhkamaksut....
-
Vanhoilla romuilla kituuttavat maksavat taas toisten uudet autot :)
-
niinpä! olisi perin mielenkiintoista tietää miten jyvitetään toi katoksessa seisovan 24 vuotiaan hiluksin kulut näillä suunnitelmilla! on se kiva kun tässä kuussakin olen nähny jopa neljän linjurin kulkevan ohi! ja onhan sentäs vasta 3. päivä!!!! kyllä nuot nappulat tuolla hallitusessa ja sen hiekkalaatikoilla ovat taas lyöneet hiekkalapionsa yhteen että ovat tuollaisen järkiehdotuksen aikaan saaneet! ja missäs olikaan taas euroopan vanhin autokanta?
uusien autojen myyntihän on nousussa oikein kohisten että maailma pelastuu!
-
niinpä! olisi perin mielenkiintoista tietää miten jyvitetään toi katoksessa seisovan 24 vuotiaan hiluksin kulut näillä suunnitelmilla! on se kiva kun tässä kuussakin olen nähny jopa neljän linjurin kulkevan ohi! ja onhan sentäs vasta 3. päivä!!!! kyllä nuot nappulat tuolla hallitusessa ja sen hiekkalaatikoilla ovat taas lyöneet hiekkalapionsa yhteen että ovat tuollaisen järkiehdotuksen aikaan saaneet! ja missäs olikaan taas euroopan vanhin autokanta?
uusien autojen myyntihän on nousussa oikein kohisten että maailma pelastuu!
Mulla on sellainen olo että olen maksanut autoveron jo kahdesti ja nyt se maksatetaan vielä kolmannen kerran. Voisi ostaa uuden auton, mutta kun kaikki raha menee vanhalla ajellessa ;D
-
Tää ehdotus on suoraan SHELLIN hallinosta. Ollila pisti nokian kuralle ja nyt yrittää samaa SHELLIN hallinossa.
-
Jos autoihin tulee joku gps-isoveli-seuranta niin sammakko tunkee sen mökkylän hanuriinsa, saa verottaja katsella missä on käyty. Verotäti voi sitten katsoa koneeltaan että taas on sammakko ollut puolituntia parkissa huonomaineisessa hedelmähotellissa...
------------------ >:( :( :) :D ;D