Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: dynamiitti - 30.08.13 - klo:21:35
-
Jos traktorista laittaa suunnanvaihtajan käsijarruasentoon, onko traktorin perässä olevassa jarruliittimessä paine? Tuli vaan mieleen että jos esim lavetin pysäyttää jyrkkään mäkeen ja siinä meinaa ajaa kaivurin lavetilta alas, niin onko vaarana että jos lavetissa ei olekaan jarrut päällä traktorin ollessa käsijarrulla lähteekin yhdistelmä liikkeelle siinä vaiheessa kun päästää jarrupolkimen ja hyppää hytistä ulos? Tosin siinä vaiheessa vaikka lavetti jarruttaiskin niin vois olla turha yrittää ainakaan enään liikkeelle päästä...
-
Toimii vain traktorin jarrut tullut joskus todettua kun teekkari oli mäessä kun tein kuormaa kaivurilla niin kuski joutui painamaan jarrua kokoajan kun käsijarru ei pitänyt ;D Eri asia jos olis ilma-jarruvehkeet...
-
Fendt...on jarrut kärrissä päällä.. Joutuu vapauttamaan eri napilla jos irrottaa perästä eikä taho öljyä päälle.
-
Fendt...on jarrut kärrissä päällä.. Joutuu vapauttamaan eri napilla jos irrottaa perästä eikä taho öljyä päälle.
Ei oo tarvinnut fendtistä ottaa ikinä kärryjä pois niin onkos tuo kaikissa niissä vai vaan 900-sarjassa??
-
vissii kaikissa
-
Muut kuin Fendtin omistajat joutuvat laittamaan adapterin, jolloin jarruletkun voi kytkeä lastauksen ajaksi hydraulikkalohkoon, jolloin paineen saa päälle. Vielä kun laittaa sulkuhanan, niin ei lohkon vuotaminenkaan karkuuta yhdistelmää tai vaunun voi irrottaa tarvittaessa traktorista.
-
Muut kuin Fendtin omistajat joutuvat laittamaan adapterin, jolloin jarruletkun voi kytkeä lastauksen ajaksi hydraulikkalohkoon, jolloin paineen saa päälle. Vielä kun laittaa sulkuhanan, niin ei lohkon vuotaminenkaan karkuuta yhdistelmää tai vaunun voi irrottaa tarvittaessa traktorista.
Aika riskialtista jättää kuolleen paineen varaan jarruja. Tuota ei kannata opettaa itselleen. Paineet karkaa joskus ja kärry lähtee omille teilleen.
-
Muut kuin Fendtin omistajat joutuvat laittamaan adapterin, jolloin jarruletkun voi kytkeä lastauksen ajaksi hydraulikkalohkoon, jolloin paineen saa päälle. Vielä kun laittaa sulkuhanan, niin ei lohkon vuotaminenkaan karkuuta yhdistelmää tai vaunun voi irrottaa tarvittaessa traktorista.
Aika riskialtista jättää kuolleen paineen varaan jarruja. Tuota ei kannata opettaa itselleen. Paineet karkaa joskus ja kärry lähtee omille teilleen.
Kyllähän tuo traktorin käsijarrun lisänä varmasti on hyvä systeemi kuormatessa toisella koneella. Mutta irrotettuna en jättäisi mäkeen pelkän hanan turvin.
-
Jos traktorista laittaa suunnanvaihtajan käsijarruasentoon, onko
traktorin perässä olevassa jarruliittimessä paine? Tuli vaan mieleen
että jos esim lavetin pysäyttää jyrkkään mäkeen ja siinä meinaa ajaa
kaivurin lavetilta alas, niin onko vaarana että jos lavetissa ei olekaan
jarrut päällä traktorin ollessa käsijarrulla lähteekin yhdistelmä
liikkeelle siinä vaiheessa kun päästää jarrupolkimen ja hyppää hytistä
ulos? Tosin siinä vaiheessa vaikka lavetti jarruttaiskin niin vois olla
turha yrittää ainakaan enään liikkeelle päästä...
ei se siinävaiheessa liikkeelle lähde. se lähtee vasta kun ajat koneen sinne kärryn telin päälle ja paino menee raktorista pois. mutta joo. kärry ei jarruta käsijarrusta ja siksi kärryissä onkin usein vaijereilla toimiva käsijarru.