Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: turbox - 10.09.08 - klo:09:10
-
Mitä olette mieltä miten pitäisi toimia seuraavassa, koneesta leikkasi kiinni ajovoimanoton ratas vaihdelaatikossa, kone remonttiin merkkikorjaamoon, kone ulos ja töihin, 5-10 tuntia koneeseen ja sama tapahtui uudestaan, kone samaan paikkaan ja huomattiin että oli viime kerralla jäänyt 2 akselia lootaan vääntyneinä, jonka takia sama uudestaan, nyt kone kunnossa ainakin kotiin asti. Korjaamo aikoo laskuttaa nämä toisella kerralla laitetut uudet osat sekä yhden päivän töitä "kompromissina". Puhutaan aina tuhansista euroista ja kysynkin että pitäisikö vaan niellä tämä korjaamon moka ja maksaa?
Alunperin ei ajovoimanottoa ole juurikaan käytetty ja toisen kerran jälkeen oli vaijerikin irti, mutta ne väärät akselit oli silloin syynä.
-
Minun mielestä merkkikorjaamon on otettava tekemästään "korjauksesta" vastuu.
-
Mitä olette mieltä miten pitäisi toimia seuraavassa, koneesta leikkasi kiinni ajovoimanoton ratas vaihdelaatikossa, kone remonttiin merkkikorjaamoon, kone ulos ja töihin, 5-10 tuntia koneeseen ja sama tapahtui uudestaan, kone samaan paikkaan ja huomattiin että oli viime kerralla jäänyt 2 akselia lootaan vääntyneinä, jonka takia sama uudestaan, nyt kone kunnossa ainakin kotiin asti. Korjaamo aikoo laskuttaa nämä toisella kerralla laitetut uudet osat sekä yhden päivän töitä "kompromissina". Puhutaan aina tuhansista euroista ja kysynkin että pitäisikö vaan niellä tämä korjaamon moka ja maksaa?
Alunperin ei ajovoimanottoa ole juurikaan käytetty ja toisen kerran jälkeen oli vaijerikin irti, mutta ne väärät akselit oli silloin syynä.
Mikä merkki?
-
Sitä en tiedä mikä on lopputilanne mutta noin niinkuin merkkikorjjamo nimikkeelä pitäisi olla että maksat vain ne ensimmäisessä remontissa vaihtamatta jäneet osat.
Ainakin perusteena voi käyttää ettei ole testattu asennuksen toimivuutta.
Ja lienneekös peurasta kyse, niissä on ollut tuollaisia oireita ?
-
Sitä en tiedä mikä on lopputilanne mutta noin niinkuin merkkikorjjamo nimikkeelä pitäisi olla että maksat vain ne ensimmäisessä remontissa vaihtamatta jäneet osat.
Ainakin perusteena voi käyttää ettei ole testattu asennuksen toimivuutta.
Ja lienneekös peurasta kyse, niissä on ollut tuollaisia oireita ?
Oliko uutinen? ;D
-
Merkkiä mainitsematta kotimainen tämä on. Minunkin mielestä olis niin etten töistä maksa koska ei korjaamokaan todennäköisesti maksaisi minulle mitään korjausajan menetetyistä ansioista. Eikä ollu edes laitettu kaikkia hytin sivuluukun ruuveja kiinni asti... Voiko silloin luottaa muihinkaan korjauksiin.
-
Itse en maksaisi mitään koko remontista, koska kyllä se on mielestäni korjaamon vika, jos jättävät rikkoontuneita osia korjauksen jäljiltä laatikkoon. >:( Tosin jos ne osat on jätetty sinne asiakkaan toivomuksesta, niin silloin ei auta katsoa kun peiliin..
Itselle sattui taannoin että lähti pakki pyörästä hammas kävelemään, ja korjaamolla korjasivat vaihteiston. Ohjeena oli, että kaikki osat mitkä täytyy uusia uusitaan.
No kävin hakemassa koneen kotiin, ja kotona ei lähtenyt enää nopea alue pois päältä vaikka kepin laittoi vapaalle. Ilmeisesti olivat kirineet vaihteistosta jonkin laakerin liian tiukalle ja pääsi leikkaamaan synkron ratas kiinni. Niin kohdallani tämä toinen vaihteistoremontti ei maksanut kyllä mitään. Ja vielä hinurilla hakivat traktorin kotoa. :D
-
Ja vieläkö joku ihmettelee miten korjaamot julkeavat veloittaa työtunnista enemmän kuin tehdastyöläisen tuntipalkka on.
Ai vakuutus korvaa? No kukahan ne vakuutusyhtiön korvausrahat kassaan kartuttaa?
-
Sitä en tiedä mikä on lopputilanne mutta noin niinkuin merkkikorjjamo nimikkeelä pitäisi olla että maksat vain ne ensimmäisessä remontissa vaihtamatta jäneet osat.
Ainakin perusteena voi käyttää ettei ole testattu asennuksen toimivuutta.
Ja lienneekös peurasta kyse, niissä on ollut tuollaisia oireita ?
Hammasrattaan kiinnileikkaamisia? Montako tiedät? No ok, ei liity aiheeseen mitenkään. Ja enemmän varmaan tässä tapauksessa on merkitystä huollon toimivuudella kuin sillä, minkä värinen maali sattuu osan kyljessä olemaan. Mielenkiintoisia kompromisseja..
-
No en todellakaan suostuisi kyseiseen kompromissiin. Korjaamo saa maksaa itse mokansa. Jos muu ei auta niin itse ainakin riitauttaisin tapauksen.
-
Ja lienneekös peurasta kyse, niissä on ollut tuollaisia oireita ?
Oliko uutinen? ;D
Onkos se uutinen, että peurassa ei ole ajovoimanottoa? 8)
-
Juu kyllä sovittiin että kaikki mahdollinen tutkitaan ja kaikki osat uusitaan mitä pitääkin. No nyt siis vasta toisella kertaa näin. No sitten lisäkysymys, teenkö laskun korjaamolle menetetyistä ansioista?
Kysyin korjaamon teejiiltä korvaavaa konetta remontin ajaksi sekä konemyyjältä, eipä taida löytyä lähistöltä, kuului vastaus. Koneessa on nosturi kiinni takasillassa. Joka kerta pitää repiä nosturi ja tuppiyksiköt pois ennen remonttia...
-
Juu kyllä sovittiin että kaikki mahdollinen tutkitaan ja kaikki osat uusitaan mitä pitääkin. No nyt siis vasta toisella kertaa näin. No sitten lisäkysymys, teenkö laskun korjaamolle menetetyistä ansioista?
Kysyin korjaamon teejiiltä korvaavaa konetta remontin ajaksi sekä konemyyjältä, eipä taida löytyä lähistöltä, kuului vastaus. Koneessa on nosturi kiinni takasillassa. Joka kerta pitää repiä nosturi ja tuppiyksiköt pois ennen remonttia...
Hyvä!
Ittehän tiedät paljonko sulle ansionmenetystä tuli,ellei se ole suuri,anna olla.
Tämä maailma vaan on semmonen,että täällä on itte pidettävä puolensa, ja liike-elämässä
ollaan kovia poikia jos asiakas antaisi periksi.
Vaihdelaatikkoremppa on *****mainen,niin teettäjän kuin tekijänkin kannalta.
-
Remonteillakin ja uusilla osilla on takuu. Ne osat kuuluu maksaa jotka oli jo eka kerralla rikki: rattaat ja akselit. Ja tietysti sen verran töistä että nämä kaikkki osat tulee vaihdettua. Eli vähän enemmän kuin alkuperäinen lasku. Mutta loput menee pöljän pojan piikkiin (ja tällä kertaa en tarkoita Aulista :D). Jos korjaamolle ei sovi, ota yhteyttä tehtaalle. Ansionmenetyksistä on turha laskuttaa, ei mene läpi.