Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Calahan - 15.08.13 - klo:15:28
-
Tänää kävi niinkin hyvää tuurii et lähti toinen raidetangonpää irti! Mutta onneks kävi pellol ja 20minuuttii eteepäin nii se ois ollu liikentees! :o :o Onkos muilla ollu ns. CLOSE CALL tilanteit? Ja sentakii irtos kun mutterist korkkas kierteet.
-
Tänää kävi niinkin hyvää tuurii et lähti toinen raidetangonpää irti! Mutta onneks kävi pellol ja 20minuuttii eteepäin nii se ois ollu liikentees! :o :o Onkos muilla ollu ns. CLOSE CALL tilanteit? Ja sentakii irtos kun mutterist korkkas kierteet.
HJ61 -maasturista kax kertaa pudonnu raidetangon pää irti pyörästä, vuonna 1998(tai 1999) ja 2013. Hitaassa vauhdissa kumpikin tapaus eikä henkilö- tai materiaalivahinkoja.
-
300 sarjan masserista irtoaa suunnilleen vuosittain ;D Pellolla/tunkiolla on aina irronnut kyllä.
-
Joskus meinas viski loppua kesken viikonlopun! Onnex löyty täysi pullo. :)
-
kipatessa paskakuormaa silmukka poikki ja kuorma työnsi aisan takalasista sisään ja tuulilasista ulos , onneksi oli huono sytkä ja fiiun puhallin isolla niin piti kumarassa yrittää sytyttää sätkää,tupakointiko vaarallista.
-
minä olisin eilen saanut, mutta kukaan ei antanut.
-
nojoo onhan näitä. kerran rouva soitti kaupunkireissullaan. oli jenkki lopettanut liikkumisen kesken matkan. ajelin rikospaikalle ja totesin, jotta kardaani pyörii, mutta auto ei liiku. hinasin tuon pajalle ja tunkkasin perän ilmaan. takapyörä lähti vetämällä jarrurumpuineen, vetoakseleineen paikaltaan. tuossa kyseisessä perärakenteessa on vetoakseli lukittu tasauspyörästön sisältä, eikä pyöränlaakerissa ole lainkaan sisäkoolia, eikä siten myöskään rynttirengasta, joka pitäisi akselin paikallaan. vetoakseli oli poikki, akselin katkennut pää oli perän sisällä lukituksineen, mutta sitä en tiedä vieläkään mikä piti tuon pyörän paikallaan hinauksen ajan.
-
Nyykkärin super steer-akselista on kahdesti katkennut sylinterin ulkopäästä tappi ja auraukset menny sekaisin. Onneksi molemmilla kerroilla piha-ajossa hitailla nopeuksilla tapahtui lopullinen irtoaminen.
-
onkohan asentaessa tullut jokin moka näissä nuppien vaihdossa, normaalistihan nuppi on kiinni aika hyvin pelkällä kartiolla ja suola kyllä lukittaa sen kiinnitysmutterin vaikkei erillistä lukitusta oliskaan... :-\ :-\ :-\ :-\
-
Mulla ainakin molemmilla kerroilla tullut se pallo silmästä eli kupista pois. Jaa miten niin loppuun ajettu? ::) :-[
-
Mutkassa läksi täysi rehukärry omille teille tai oikeammin metsikön puolelle. Mutta "onneksi" ojan leveys oli sellainen, että telistö tipahti kokonaan siihen ja kärry jäi pohjan varaan makaamaan.
-
Ei ole irti lähtenyt, mutta joskus puuautokuljettajan uran alkuaikoina vietiin Volvo pajalle kun ohjaus oli epämääräisen oloinen. Toinen raidetangonpää oli sen pölysuojuksen varassa... ???
-
Joskus ruiskutusreissulta kotiin tullessa huomasin, ettei työntövarren tapissa ole ollut sokkaa koko reissun aikana. Hyvin oli pysynyt paikoillaan. :P
-
Mulla oli linkkukoneen runkonivelen alemman tapin lukitus tippunut, ja seuraavaksi oli tippunut koko tappi. Metsässä olin ajellut noin 100 m tasaisen mäen päällä ilman tappia, mutta takana roikkunut nosturi motopäineen painoi runkoja vastakkain eikä kones katkennut.
Sitten kun yritin kuormata niin mikäs klonksahdus se oli?! Onneksi huomasin ennen isompaa katastrofia. Paluureitillä rinteessä kun se olisi murtanut toisenkin tapin korvat paloiksi niin olisihan ollut hauskaa mennä etupäällä mukkelis makkelis eri suuntaan kuin peräpää ... :-O Olisi voinut vaikka tulla sellaisia seurannaisvahinkoja hiukan.. jo siitä jakautumiskohdasta alkaen.
-
Tänää kävi niinkin hyvää tuurii et lähti toinen raidetangonpää irti! Mutta onneks kävi pellol ja 20minuuttii eteepäin nii se ois ollu liikentees! Onkos muilla ollu ns. CLOSE CALL tilanteit? Ja sentakii irtos kun mutterist korkkas kierteet.
300 sarjan masserista irtoaa suunnilleen vuosittain Pellolla/tunkiolla on aina irronnut kyllä.
Nyykkärin super steer-akselista on kahdesti katkennut sylinterin ulkopäästä tappi ja auraukset menny sekaisin. Onneksi molemmilla kerroilla piha-ajossa hitailla nopeuksilla tapahtui lopullinen irtoaminen.
Joops, kyllä traktorit pitäisi kans katsastaa :(
Vinkkinä persuille seuraavaksi vaalilupaukseksi ;D
Ei oo nimittäin pelkoa että toteutuisi ;D ;D ;D
-
Maxxumista raidetangon nuppi poikki "varren ja kuulan" saumasta. Vanha isäntä puikoissa ja meidän poika kyydissä. N.5km tieajon jälkeen pihaan korkkas...
-
Toissa talvena meinas käydä hullusti,kun ajon Deutzilla täyttä laukkaa kapealla tiellä joka oli jäässä.Linko perässä takalasi menee lumipölyyn ja kun olin laittamassa takalasin pyyhkijää päälle niin käsine osu virta avaimeen sen verran,että traktori sammu.No ohjaus meni tosi tahmeeksi ja ihmeen kaupalla sai traktorin pysymään tiellä ::)