Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lypsyukko - 05.09.08 - klo:16:42
-
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
-
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
Mulla vuoti Vario 4 tippaa vasemmasta etunavasta uutena sen jäläkeen
kun olin ajanu 250 km keikkaa sepelin ajussa.
Pesasin painepesurilla napasta ja "kas" lakkas siihen.
Muita vuotoja ei sitte ole ollu 4000 h ajossa ::)
Huohotinta voisit tutkia, otta irti, pura vaikka väkivalloin.
Melko varmasti kyseessä on paineen nousun aiheuttama vuoto.
Siis alipaines pääsee stefan huulesta sisään ja lämmetesään
paine pitäs tulla huoottimesta samoon kuin sisäänhenkitys...?
Napasessa jos liikaa ööliä niin onkelmia tiedossa, mieluummin
vaikka muuan milli alle niin jää "kaasukellotilaa" enemmän ::)
-
Täytyy vielä vähän valaista. Näissä akseleissa ei ole huohotinta! Toki huoltomieskin on ehdotellut se asentamista. Varmaan se tuleekin tehtäväksi vaikka minulle vakuutettiin, "jos sitä ei ole sitä ei tarvita". Toki muitakin "korjausehdotuksia" on huulen omaisesti heitelty niin mulle sanottuna kuin moniväristen huoltomiesten sanomana esim. "laitetaan kankeammat öljyt, vanhemmiten kannattaa lisätä vaseliinia, etuakseliin pitää laittaa lämpimät öljyt! , vois sanoa Haloo!. Järkeen käypää tosiaan on ainoastaan tuo huohotin. Valmistajan on vissiin vaan vaikea myöntää virhettään sillä sieltä ei kuulemma ole tullut ehdotuksia korjaukseksi, voinhan tietysti olla hätäinenkin. Toki ihmetyttää vielä miksi kaikki ei vuoda. Ei mullakaan muut "huohotittomat" kuin tämä uusin.
-
Carraron toisen polven jousitetuissa etuakseleissa oli suuria murheita stefojen kanssa. Kolmen kolmion koneissa niitä ainakin käytettiin.
-
Jakopään tiivisteen vuoto on kamala asia...
-
Meirän molemmat akkolaiset vuotavat öljynvaihdon jälkeen etuperästä vetoakseleiden stefoilta, mutta vuoto loppuu kun ajaa hevosen hikeen ja avaa "kuuman" perän täyttöpropun. Painetta yleensä senverran, että proppu meinovaa hypätä silmille.
Jäähtyessään perässä oletettavasti alipaine, mutta stefan huuli kestää vielä toistaiseksi sen ja lämpimänä paine ilmeisen neutraali.
-
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
vanhemmissa punaisissa carraro ja uusissa dana . joissaki carraroissa oli stefoissa jotain vikaa ja ne piti vaihtaa uusiin niin vuodot loppui. ettei olis mitään karkaisuvikaa ja se särkis aina uudestaan stefan.
kuntoon se pitää saaha ei punaiset saa vuotaa ;)
-
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa ::)
-
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
vanhemmissa punaisissa carraro ja uusissa dana . joissaki carraroissa oli stefoissa jotain vikaa ja ne piti vaihtaa uusiin niin vuodot loppui. ettei olis mitään karkaisuvikaa ja se särkis aina uudestaan stefan.
kuntoon se pitää saaha ei punaiset saa vuotaa ;)
Yhdestä Carrarosta vaihdettiin stefat kolmasti. Sitten vaihtui kone sellaiseen, jossa oli Dana. Stefan rakenne ei kestä talvikäyttöä.
-
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
vanhemmissa punaisissa carraro ja uusissa dana . joissaki carraroissa oli stefoissa jotain vikaa ja ne piti vaihtaa uusiin niin vuodot loppui. ettei olis mitään karkaisuvikaa ja se särkis aina uudestaan stefan.
kuntoon se pitää saaha ei punaiset saa vuotaa ;)
Yhdestä Carrarosta vaihdettiin stefat kolmasti. Sitten vaihtui kone sellaiseen, jossa oli Dana. Stefan rakenne ei kestä talvikäyttöä.
onne tääläpäin ainaki lopettanu vuotamisen eka stefojen vaihon jälkeen tää stefa vika oli ennen 2005 valmistetuissa koneissa
-
Ohjekirja väittää kuvankera kyseessä olevan Dana, mutta kuvassa ei sama akseli kuin koneessa." Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa", tai ohjekirja. Kukaan ei kerro mikä tää "Agco" akseli oikeasti on. Ennen aksiloissa tosiaan luki Carraaro tai Dana.
-
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa ::)
huoltoyrittäjät varmaan tutustuneet koneeseen purkamalla?
Jos tieajoa on paljon niin etuakselin öljynvaihtoväli kannattaa puolittaa, semmoisen neuvon minä sain ja öljyt onkin pysyny siellä missä pitää. Toki huohottimet pitää löytyä ja olla viel toimivat.
Konemiehet muinoin tarinoivat että huohottimia ois mukamas jätetty pois että olis huoltomiehille töitä stefojen vaihdoissa, tiedä häntä.
-
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa ::)
Kampikammio räjähdys, totaalinen tuho. Lohkosta lähtien kaikki uusiksi.
Sivupellit säilyivät ehjinä..
-
Täytyy tosiaan vissiin kokeilla tuota paineen poistoa lämpimästä koneesta. Sitä kai ne vieraan merkin "lämpimät öljytkin" tarkoitti. Koneella ajettu alle 200h ja viimeisten "remonttien " välit alle 10 h. Jos vika sillä korjaantuu täytyy sanoa että , VOI TUOTA TURHAN TYÖN MÄÄRÄÄ!
-
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa ::)
Sieltä tuli kanki kylestä kurkkimaan... :P
MAN:nilaisessa ollu kiristysmomentti pieles kiertokanken päässä :-[
Siihen laitettiin uus kones.
-
Ylivoimaista remonttia....
Ei ole punaisista etuakseleissa ollut murheita,ainoastaan kerran tuli talvella pesunjälkeen öljyt vanteelle, stefa jäätyi ja repesi liikkeelle lähdettäessä.
Viime viikolla huollossa korkkia avatessa meinas tulla "korkki ottaan", oli melkoiset paineet navassa, vaan ei ole vuotanut. Molempia napoja on ajossa. Hankkijan aikoina maahantulohuollossa oli tapana laittaa huohottimet etumurikkaan ja napoihin, niitä sitten vaihdeltiin umpitulppiin myöhemmin takaisin, koska sieltä roiskui ölppiä ja tahri kyljet..... osassa malleja ei tosin napoihin huohotinta saa, koska tulppa pyörii navassa
-
Meirän molemmat akkolaiset vuotavat öljynvaihdon jälkeen etuperästä vetoakseleiden stefoilta, mutta vuoto loppuu kun ajaa hevosen hikeen ja avaa "kuuman" perän täyttöpropun. Painetta yleensä senverran, että proppu meinovaa hypätä silmille.
Jäähtyessään perässä oletettavasti alipaine, mutta stefan huuli kestää vielä toistaiseksi sen ja lämpimänä paine ilmeisen neutraali.
Ajoin tänään mielestäni koneen "kuumaksi" maantiellä , mutta eipä sielä paljon painetta ollut. Ei paine pysy "rikkinäisessä astiassa".
-
Pari viikkoa sitten alkoi 7480:sta etunapa vuotaan kun öljyt lämpiää maantiella tai noukinvaunun vedossa. Tunteja on n.4100. Tiedä sitten onko noilla tunneilla normaalia kulumista? Ek on keulalla ja sillä lastataan muutamia kiloja vuodessa... ;)
-
Pari viikkoa sitten alkoi 7480:sta etunapa vuotaan kun öljyt lämpiää maantiella tai noukinvaunun vedossa. Tunteja on n.4100. Tiedä sitten onko noilla tunneilla normaalia kulumista? Ek on keulalla ja sillä lastataan muutamia kiloja vuodessa... ;)
Noin äkkiseltään ymmärrän jo jotenkin noilla tunneilla. Mulla vuotanut luultavasti aina, en heti ehkä huomannut. 1:n stefan vaihdon jälkeen öljyä oikein "norotti" nyt vaan tipputtelee . Tunteja tosiaan alle 200. Eikä tuosta paineen päästöstä tuntunut olevan mitään apua. Kaippa ne insinöörit jonkun selityksen tälle vielä antaa. Eihän tää ajoa haittaa mutta harmittaa ne läikät etuakselin alla uusimmassa koneessa. Ja jos vuoto taas lisääntyy .... pitää kait öljyn määrää todella tarkkailla...
-
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
Kaiketi Carraoron akseli?
Olisko vika jossain muussa kun stefassa?
eli lautaspyörän tumppiakselin ja booriholkin o-rengas vuotaa
tai tumppiakselin ja booriholkin sovite "väärä" eli alikoko
valmistevika....
hankala sanoa kun eri merkeillä erilaisia rakenneratkaisuja
jos vielä takuun alainen vehje, koko etuakseli vaan takuuseen uuteen
jossei muuten tule kuntoon.