Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Olafor - 29.07.13 - klo:14:44
-
pitäs hankkia 100hv raktorin perään maansiirtokärry, pienelle tilalle, joka hommaan. oisko sopiva kokoluokka 11-13ton? minkämerkkiset kannattaa suosiolla jättää ohitse. Tuhti saattais olla melko vahvoilla. hintaluokkaa en vaan siitä tiedä. kiressä vähän epäilyttää runkorakenne...hinta taas on huomioitu. Ehdotuksia!
-
Näistä on väännetty sivu tai pari.
-
Näistä on väännetty sivu tai pari.
Ja aina on lopuksi päätetty että 13-tonnin Multiva..
Sitten alkaa se jäpitys että "100-heppainen on liian kevyt tuon eteen" ja plaa plaa muuta shittiä ;D
-
Näistä on väännetty sivu tai pari.
Ja aina on lopuksi päätetty että 13-tonnin Multiva..
Sitten alkaa se jäpitys että "100-heppainen on liian kevyt tuon eteen" ja plaa plaa muuta shittiä ;D
120 heppasella vein tänään vajaata kivikuormaa. Kärryinä ei olleet Multivat vaan Camiot. Tuntu 120 heppaakin liian hepposelta vetämään.
-
on ketjuja alotettu joo, ja kaikissa sama lopputulos. mutta ne ketjut on jo ainaki 4v vanhoja. viimeaikoina hinnatkin on kumminki vähä muuttunu suuntaan ja toiseen. Mutta, mitä mieltä kiren 11tonnisesta? paremmilla rattailla hinta silti aivan kohtuullinen. kumminki käyttöä on vaan niillä sesonkiajoilla, eli keväällä ja syksyllä maata ja viljaa. muutama sora/hiekkakuorma ehkä. mitä nyt pienellä viljatilalla tapahtuukaan...
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
-
Hommasin samoilla perusteilla 13tonnin tekon, olen tyytyväinen. Vien sillä sontaa ja mursketta, traktori on 100heppanen.
-
Mulla on 100 heppasen traktorin perässä ert 14t kärry ja ei vielä pahaa sanottavaa kärrystä. Eihän se ylämäessä vauhti päätä huimaa, mutta jokainen kuorma on perille mennyt ;D
-
Veän 120 heppasella 18-tn ert vaunuja. Sama homma tuossa ylämäessä, että ei meinaa oikeen jaksaa, jos lyö 18 tn soraa kyytiin. Alamäessä meno on sitten poikaa, varsinkin jos ei ole rakkorissa jarruventtiiliä. No 16 tn oikeesti oon lyöny kyytiin ja sekin on ihan tarpeeks.
Ei tuolla veturilla ainakaan saa ylikuormaa kärryn rakenteen ja telin kannalta. Sinivuokkojen puntariin ei tuolla yhdistelmällä kannata mennä. Mutta 18-tn ert vaunu on ollut asiansa ajava vehe. Lisälaidoilla viljaa 20 m3. Ja hinta on halpa. Kun kyseessä nyt on vaan raktorin maansiirtokärry. Ei mitään täysperävaunuyhdistelmää.
-
Semmosta asiaa ei tullut ajateltua kärryä ostaessa kun laitakorkeus. Nyt saa nippanappa kipattua Kivikarhusta kuorman kärryyn. Vähänkään korkeampi kärry niin pitäisi kipata pellon laitaan kivet kasalle ja siitä etukuormaajalla kyytiin.
Ei taida kyllä koskettaa kovin montaa kärrynkäyttäjää.
-
merkki kun merkki samanhan nuo tekköö ;D kärry merkkejä on nykyään niin paljo ja jokaisella oma mielipide, silmät kiinni ja valihet ;)
-
Semmosta asiaa ei tullut ajateltua kärryä ostaessa kun laitakorkeus. Nyt saa nippanappa kipattua Kivikarhusta kuorman kärryyn. Vähänkään korkeampi kärry niin pitäisi kipata pellon laitaan kivet kasalle ja siitä etukuormaajalla kyytiin.
Ei taida kyllä koskettaa kovin montaa kärrynkäyttäjää.
Laitakorkeus kasvaa kun renkaat suurenee! Samoin jos lava pitenee laitakorkeutta voi madaltaa, nää kannattaa miettiä.
-
Jos kaanian lavalle saa kuorman tehtyä, niin kyllä rakkorin maakärryllekin saa. Oli se minkä merkkinen tahansa ja pyöräkoko mikä tahansa.
-
Jos kaanian lavalle saa kuorman tehtyä, niin kyllä rakkorin maakärryllekin saa. Oli se minkä merkkinen tahansa ja pyöräkoko mikä tahansa.
Varmaan pitää paikkansa! Jos saa turpeet aumasta kärryyn, saa varmasti muihinkin! Samaa sarjaa: mitä isompi saapas, sitä isompi jälki :P
-
Jos kaanian lavalle saa kuorman tehtyä, niin kyllä rakkorin maakärryllekin saa. Oli se minkä merkkinen tahansa ja pyöräkoko mikä tahansa.
Juu mutta ei sinne kaanian lavalle tänäänkään ollut mukava tehdä kuormia kun kattotuolit tulee ylhäällä vastaan ja lavalle ei näe 8tn kaivurin hytistä muutakuin puskulevyllä nostaen koneen telat ylöspäin ;D 16tn kiret oli aikas matalat kun niihin sain pari päivää tuolta hallista tehdä kuormia...
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Maatalousnäyttelynkö meinasit pitää, kun maalaat maansiirtokärryä?
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Ostitko ne The Man Himselfiltä?
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Maatalousnäyttelynkö meinasit pitää, kun maalaat maansiirtokärryä?
Ei normaali käytössä viljakasetista lähde maali, vai HÄH?
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Ostitko ne The Man Himselfiltä?
Jep.
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Ostitko ne The Man Himselfiltä?
Jep.
Et oo hihasta nykiny?
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Ostitko ne The Man Himselfiltä?
Jep.
Et oo hihasta nykiny?
En oo. Enhän mä valita mut kysiihän se. Ittekään muista läheskään kaikkee, mutta kuitenkin.
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Vähän Ferrexiä päälle niin se on siinä. Värillä ei väliä.
Maatalousnäyttelynkö meinasit pitää, kun maalaat maansiirtokärryä?
Ei normaali käytössä viljakasetista lähde maali, vai HÄH?
-
Kuule, osta junkkarin kymppidumpperit tai Palmsen 13 kamiperällä. ::)
-
Kuule, osta junkkarin kymppidumpperit tai Palmsen 13 kamiperällä. ::)
"Löysitkö" nekin jostain? :P
-
Kuule, osta junkkarin kymppidumpperit tai Palmsen 13 kamiperällä. ::)
"Löysitkö" nekin jostain? :P
Joku oli unohtanu ne meiän tallin taa. Röyhkiä unohti vielä hintalapukki paikolleen...
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Mulla kyllä tuli muutama purkki maalia kärryn mukana, sun purkit on varmaan tippunut matkalla ::)
-
Mikä siinä on että näihin pikkuryssän kärryihin on niin kova hinku ?
-
ei oo budjettia/tarvetta ammattilaisten kärryihin. tai ainahan sitä tarvetta on, mutta ei budjettia... ;D
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Mulla kyllä tuli muutama purkki maalia kärryn mukana, sun purkit on varmaan tippunut matkalla ::)
Joo ei mikään ihme, ensimmäisellä yrittämällä meni koko kuorma metsään. Lava ainakin tehtiin uusiks.
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Ostitko ne The Man Himselfiltä?
Jep.
Et oo hihasta nykiny?
En oo. Enhän mä valita mut kysiihän se. Ittekään muista läheskään kaikkee, mutta kuitenkin.
http://yritys.taloussanomat.fi/y/agrimafia-oy/sievi/2476415-2/
Kovaa bisnestä...yks kärrykauppa ja siitäki puolet persnettoo ;D
-
The Man Himself, realisti joka agron pakettiin pisti. Siltä vaan idänrautaa.
Joo, tuote on varmaan ihan ok, mutta se jälkimarkkinointi! Ensin pyysin maalia, että sais matkan kolhut peittoon, ei tullu. Nyt olisin tyytyny pelkkään värikoodiin, yhtä vaikeeta. Toki talven ollu asia itseltäkin pois mielestä. Huomenna perälauta käteen ja siitä väri prkl >:(
Ostitko ne The Man Himselfiltä?
Jep.
Et oo hihasta nykiny?
En oo. Enhän mä valita mut kysiihän se. Ittekään muista läheskään kaikkee, mutta kuitenkin.
http://yritys.taloussanomat.fi/y/agrimafia-oy/sievi/2476415-2/
Kovaa bisnestä...yks kärrykauppa ja siitäki puolet persnettoo ;D
Sää et nyt bonjaa. Kaikki perustuu tulorahotukseen.
-
Mulla on 100 heppasen traktorin perässä ert 14t kärry ja ei vielä pahaa sanottavaa kärrystä. Eihän se ylämäessä vauhti päätä huimaa, mutta jokainen kuorma on perille mennyt ;D
Mulla on 100 heppasen(valtra 6400) perässä ert 16t kärry ja ei myöskään pahaa sanottavaa. Lantaa ja maata siirrellään pääasiassa. Lanta sen verran kevyttä, että uskaltaa ajaa talvellakin. Yllättävän kevyesti tulee perässä kun on kunnon renkaat, eli niissä ei kannata säästellä varsinkaan kun on pieni veturi. Esim. 11 kuution lietekärry pistää enemmän vastaan mitä ertit kunnon louhoskuormalla.
-
Laitatin valmettiin jarruventtiilin kun tuo tenkasen kärry tuli, ei se aivan ilmanen ollu mutta ei kaduta jälkeenpäin.
-
Laitatin valmettiin jarruventtiilin kun tuo tenkasen kärry tuli, ei se aivan ilmanen ollu mutta ei kaduta jälkeenpäin.
Kumpi?
-
Jarruventtiilin kilohinta oli kovempi mutta ei kaduta, eikä harmita se tenkasen kärrykään.
-
Maharolisimman isoot pyärät jotta ne ei lakkaa pyörimästä jos on vähä pehemosta
-
Maharolisimman isoot pyärät jotta ne ei lakkaa pyörimästä jos on vähä pehemosta
Jep. Toissa syksyn maanajossa oli ajossa kaks 150 multivaa, toisessa 710/ 22.5 renkaat, toisesa 600/22.5. Pienemmillä renkailla oleva kärry liikkui huomattavasti paremmin, ero merkiitävä. Veturit toki erikokoisia, mutta hieman upottavissa oloissa tuota leveämpirenkaista ei saanut liikkeelle kun meni leveämmällä kuin traktorin renkaat. Toisaalta kolmas kärry isompi ja siinä 710/26.5, se taas meni melkein mihin vaan järeän veturin voimin.
Mitä tuosta opimme, 710/22.5 renkaat on sopivat. Ellei niillä pääse liikkumaan normaalikokoisella traktorilla, keli ei ole sovelias maansiirtoon pellolla :) Tosin riittävän isolla veturilla ja isorenkaisella kärryllä saa ajettua pakon edessäkin kuormia, aina ei voi valita keliä ja ajopaikkoja...
Mulla maansiirtoon 120 tuhti, ihan peltilaidoilla. Tuhansia kuormia ajettu, menneen viikon aikanakin lähes sata kuormaa vanhaa mursketta sekä pohjamaata. Yks 500R17 rengas sekä vanne tappiona, ajomatkaa oli useampi kilometri suuntaansa, kärry on vieläkin täysin viljanajo kuosissa... Ei sillä etteikö olisi tehnyt mieli maakärryä, muttakun tuollakin on pärjännyt ja sen ehdottomana etuna keveys sekä ketteryys.
Pointtina ollut maakärryttömyydelle sekin, että kun on oma kaivuri, kärryn tarve vähäisempi kuin muilla...
-
no minkäläinen pitäs olla vetävä kuorma-autosta tehty maakärry?
ite olen sitä mieltä että maansiirtokärryssä sais olla veto.
tulikos paras(kevein) jakeluscanian rungosta? mutta paras teli/jousirakenne olis kyllä tukkiautossa.
kuorma-auton nummi kipit kai parhaasta päästä. renkaiksi alliancen 600x22.5. hardox lavan taitaa saada järkevään hintaan esim. fincumentilta (5000e noin) ja lava kamilaudalla tietenkin.
-
Laitatin valmettiin jarruventtiilin kun tuo tenkasen kärry tuli, ei se aivan ilmanen ollu mutta ei kaduta jälkeenpäin.
60 € maksaa palikat kun tekee sellaisen epävirallisen käsijarrun 8)
-
Vetävä kärry on hemmetin hyvä. Varsinkin jos on kunnon loota kärryssä, et voi töniä veturia ainakin satasta. ;D Mut noilla jousilla ei maakärryssä tee mitään. Tai ainakin hydraulisesti lukittavat, et voi kippailla siellä täällä. Maantiellä ne on kyllä luksusta.
-
Vetävä kärry on hemmetin hyvä. Varsinkin jos on kunnon loota kärryssä, et voi töniä veturia ainakin satasta. ;D Mut noilla jousilla ei maakärryssä tee mitään. Tai ainakin hydraulisesti lukittavat, et voi kippailla siellä täällä. Maantiellä ne on kyllä luksusta.
Jep tehtaalta tulleessaan on jo sellainen systeemi että kippiä kun nostaa niin akselin ja rungon väliin kääntyy hydraulisesti pienet kapulat jotka jäykistävät taka-akselin jouset ;) Jouset on kyllä ehdottomat niin aisassa että kummallakin akselilla...
-
60 € maksaa palikat kun tekee sellaisen epävirallisen käsijarrun 8)
..ja 6vuotta jos laitan tuonkin homman jonon jatkoks..
-
60 € maksaa palikat kun tekee sellaisen epävirallisen käsijarrun 8)
..ja 6vuotta jos laitan tuonkin homman jonon jatkoks..
Höh.. kaupassa ruuvailevat osat yhteen, itse täytyy enintään kiristää kotona ja tuupata liittimeen kiinni ;D
-
mä en sitte tiä kun kaikki tykkää että isoot kummit vain ja lava kahares metris ja niin saatanan pitkä ja iliman vetua tietenkin mutta kuhan on komias maalis vain..
joku käsitys tullu ajan saatos ja vain siis jos oikiasti ja palio ajetahan, kovalla maalla autoolijathan sitte jo vieki kun non niin katehia että ajaa vaikka iliman..
eli lavasta: lämpölava, 4,5 max 5m pitkä, laita joku 1m korkia, 6-8 hartoksia pohoja, kamilaita aina kii ja nätisti irrotettava ylälauta 800-1000 aisoolla, laidan yläreunas kiertähän 10mm latasta I\ tai /\, umpisarana ja turhanki tykky saa olla..
kippi: ämpärikippi 6-8 jatkoonen asennuspaikasta riippuen kumminki niin jotta kippikuluma on 60astetta ja ei alle 3/4" letkua
alusta: aiva sama onko kaania sisu vai volovo, kaikis omat hyvät ja huonot puolet, sisun korkia runkoonen on monen mielestä paras, ja napaperäänen tietty, mieluusti läpivetävä, runko aksilaan takaa het pia poikki ja jäykäksi ja jos oikeen pron niin lavan alle korotus ja teliväliä piremmäksi ja 30" hokkikuviooset 3rinnan niin menee kuormat perille, ei tartte puutarhakuokkien alta ajaa..
peurala etulevyhyn välityksehen.. etulevy min 15mm aisan mallista riippuen, aisa mieluusti rungosta ja 25t silimä..
kummiista joko karkeita kuorkkipyöriä tai hokki kuvioosia, pakkaa pallokummiista tulla vain niin kallista aikaa myöte, toki pitääs olla joka kelihin omat kumminsa..
mutta maatilan ajoos menee se vanaha tuhti tai velsa semmitä tarttee..
ugh
-
Raakkasin aikanaan nuo kuorma-auto alustaiset paripyörätelit pois valikoimasta, ne kun haukkaa syvemmälle peltoon niin niitten pyörien mukana tulee kärryllinen savee mukana. Mä niistä muuta vikaa keksi.