Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: paalipoika - 11.07.13 - klo:22:50
-
Nyt tarvitaan vinkkejä!
Ongelmana City valmetissa että käynti meinaa lakata heti kun tarttee pikkusen voimaa. Nyt on vaihdettu suodatin, imuletku. Seuraavana on sitten vuorossa vaihtaa tankin lähdöt ristiin ja ruveta putsaan letkuja ja panjo liittimiä sekä ruveta vaihtaan kupari tiivisteitä. Onko teilä hyvää vinkkiä mikä on todennäköinen tukos taikka vuotokohta.
-
Toimiiko siirtopumppu normaalisti?
-
Eipä taida paljon apuja olla mutta viime syksynä Sisu Diesel hyytyi aina kun voimaa tarvittiin. Tyhjäkäynnillä ja kevyesti ajettuna ok. Kun voimaa tarvittiin niin kierrokset putos. Syyksi löytyi tukkeutunut banjo-liitin. Kysessä oli puimuri ja tukkeutunut liitin oli sen ylemmän suodattimen vieressä.
-
Ainakin 100-sarjasissa varma paikka banjo lattiamaton alla 8)
-
nollautuuko sammutin
-
Banjot ovat pahoja paikkoja. Joissain saattaa olla jopa sihti estämässä letkuista lähteviä suurempia rusakoita.
-
Ota paluuletkun banjo irti ja ylläty.
-
Jääkö polttoainevalo vilkkumaan? Sähköisen siirtopumpun voi kuulla korvalla takeltelevan, jos on jo ehtoopuolella. Voi toimia vaihtelevasti ja pumppu ei pitkäikäinen.
-
Jääkö polttoainevalo vilkkumaan? Sähköisen siirtopumpun voi kuulla korvalla takeltelevan, jos on jo ehtoopuolella. Voi toimia vaihtelevasti ja pumppu ei pitkäikäinen.
se polttoainevalon vilkkuminen voi kertoa myös tukkeutuneesta polttoainepumpusta.
niitä sähköpumppuja on yli kymmenentuhannen ajetuista koneista avattu ja putsattu sen sisällä oleva sihti ja taas se vaan on pelannut. se pumppu purkautuu avaamalla ne 6kpl torx ruuveja ja vetämällä puolikkaat erilleen. toisessa puolikkaassa on se sihti, mutta älä yritä irrottaa sitä, se kun ei irtoa. hammasharjalla, paineilmalla ja pö:llä huuhtomalla sen saa putsattua.
-
ensimmäisenä siis vaihdettiin suodatin ja sitten siirtopumppu. Nyt pitäis lähteä tutkimaan konetta uudelleen. Ja siis on vielä mekaanisella pumpulla.
-
Onko noissa mekaanissiirtopumpulla varustetuissa valmeteissa polttoainevalon vilkutuksella joku tehtävä kertoa jostain? Nimittäin ohjekirja ei sellaisesta maininnut, mutta entisessä A:ssa raskaamman tieajon aikana polttoainevalo rupesi räpättämään? Arvelin sen johtuneen vain kosketushäiriöstä tjsp...
-
Jotkut väittää että nykypoltoaineet on liiankuivia joilekkin Valtroille ja saavat nuita ongelmia aikaan. Kuulema jos lisää jonkunverran voiteluöljyä poltoaineen joukkoon auttaa asiaan.
-
nyt taas käy ja kukkuu. Otin kaikki putket pöydälle ja puhaltelin auki ja vaihdoin uudet tiivisteprikat ja imuletkun. Ei kai noista polttoaineista tollasta vikaa saa aikaiseksi?
-
voi että noissa polttoainesihtilöissä voi olla vaikka mitä; siemeniä, purua, metallia, vilaa ja jopa matoja!
-
tarkoitin siis että nykyiset polttoaineet. Roskilla tietty saa aikaan vaikka mitä.
-
Kyllä ainakin 10700 tuntia pyörinyt Stanadyne-jakajalla oleva 8450 kehrää kahta kauniimmin kun lisää 2-tahtiöljyä pari desiä tankilliseen. Ehkä orastavan ruiskutuspumppuremontin airueita.
-
Mulla oli profissa paluuletkun banjo täynny kuusenneulasii ;D Kävi tyhjänä nätistäs mut kun alko tarjoomaan puuta ni sit ryytys. vaihettiin suodattimii ja tehtiin vaikka mitä ja vika oli noin pieni
-
Kyllä ainakin 10700 tuntia pyörinyt Stanadyne-jakajalla oleva 8450 kehrää kahta kauniimmin kun lisää 2-tahtiöljyä pari desiä tankilliseen. Ehkä orastavan ruiskutuspumppuremontin airueita.
Kyllä ohjekirjassakin maininta että lisää hiukan 2töljyä silloin tällöin! Minusta tuo masiina pelaa ns väkevämmin kun 2tjoukossa ::) Mutta tuohan onkin tommonen mopedi! 8)
-
Kyllä ainakin 10700 tuntia pyörinyt Stanadyne-jakajalla oleva 8450 kehrää kahta kauniimmin kun lisää 2-tahtiöljyä pari desiä tankilliseen. Ehkä orastavan ruiskutuspumppuremontin airueita.
Kyllä ohjekirjassakin maininta että lisää hiukan 2töljyä silloin tällöin! Minusta tuo masiina pelaa ns väkevmmin kun 2tjoukossa ::) Mutta tuohan onkin tommonen mopedi! 8)
Eiköös EU- kiältäny kaikki isommat 2-tahtiset, ninko Warppurit sum muut...?
Onks Finlantia zetori saanu erioikeurem...? ;)
-
Kait noin vanhalla saapi vielä kärytellä ;D
-
Kyllä ainakin 10700 tuntia pyörinyt Stanadyne-jakajalla oleva 8450 kehrää kahta kauniimmin kun lisää 2-tahtiöljyä pari desiä tankilliseen. Ehkä orastavan ruiskutuspumppuremontin airueita.
Kyllä ohjekirjassakin maininta että lisää hiukan 2töljyä silloin tällöin! Minusta tuo masiina pelaa ns väkevmmin kun 2tjoukossa ::) Mutta tuohan onkin tommonen mopedi! 8)
Eiköös EU- kiältäny kaikki isommat 2-tahtiset, ninko Warppurit sum muut...?
Onks Finlantia zetori saanu erioikeurem...? ;)
niinhän ne laittoivat mopereihinkin kypäripakon ja silti päivittäin näkee, kun tojotat ja tatsunit kaahaa pitkin raittia, eikä kellään kypäriä :o
-
esisuodattimen/vedenerottimen "jalois" ollu kans vikaa toisinaan, saattaa hetken pelata uudella suotimella ja sit alakaa hiipuhun.. ei muuta ohitus jos eres joskus varmarit siivotahan..