Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: valtra 6800 - 08.07.13 - klo:10:29

Otsikko: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 08.07.13 - klo:10:29
Paljossako raatilaisilla on 6800 valmutin peröljyjen lämmöt tieajussa ja paalatessa yhistelmällä tämmösellä 20-25 asteen helteellä? Meinovaa olalla itellä yli 90  asteessa siis rattorissa ;D
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Penniless - 08.07.13 - klo:10:45
C-sarjalaisen lämpö nousee jonnekin 60-70 yhdistelmän vedossa ja tiellä noin 60 .
Onko öljylauhdutin tukossa ? virtaus liian suuri yhdistelmän tarpeeseen ?
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 08.07.13 - klo:10:59
Nostaa vaikka olis puhdas lauhdutin ulkoapäin ja lauhdutin on myös kuuma että vois kuvitella että ölejy kiertää
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Terminator II - 08.07.13 - klo:11:35
Onkos sinulla virtauksen säätöventtiili traktorissa ja paluu yhteys suoraan öljytilaan eikä lohkon kautta.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 08.07.13 - klo:11:47
Onkos sinulla virtauksen säätöventtiili traktorissa ja paluu yhteys suoraan öljytilaan eikä lohkon kautta.
Mahdollista laittaa vapaapaluseen nyt menny lohkon kautta ja on virtauksensäätöventiilin perässä.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: BACKSPACE - 08.07.13 - klo:12:11
Paljossako raatilaisilla on 6800 valmutin peröljyjen lämmöt tieajussa ja paalatessa yhistelmällä tämmösellä 20-25 asteen helteellä? Meinovaa olalla itellä yli 90  asteessa siis rattorissa ;D

Sisällä hytissä  :o

Laita löylymittari kierrolukumittarin paikalle
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 08.07.13 - klo:12:44
Paljossako raatilaisilla on 6800 valmutin peröljyjen lämmöt tieajussa ja paalatessa yhistelmällä tämmösellä 20-25 asteen helteellä? Meinovaa olalla itellä yli 90  asteessa siis rattorissa ;D

Sisällä hytissä  :o

Laita löylymittari kierrolukumittarin paikalle

Suunittelin kiertävää saunaa valmetin hytässä
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: BACKSPACE - 08.07.13 - klo:13:43
Paljossako raatilaisilla on 6800 valmutin peröljyjen lämmöt tieajussa ja paalatessa yhistelmällä tämmösellä 20-25 asteen helteellä? Meinovaa olalla itellä yli 90  asteessa siis rattorissa ;D

Sisällä hytissä  :o

Laita löylymittari kierrolukumittarin paikalle

Suunittelin kiertävää saunaa valmetin hytässä

Laita vielä lämppäri täysille niin pääset yli sadan  8)
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Terminator II - 08.07.13 - klo:13:48
Onkos sinulla virtauksen säätöventtiili traktorissa ja paluu yhteys suoraan öljytilaan eikä lohkon kautta.
Mahdollista laittaa vapaapaluseen nyt menny lohkon kautta ja on virtauksensäätöventiilin perässä.

Teet siihen öljyntäyttöproppuun virityksen että paluu putki tulee siihen niin ei lohko ahdista. Semmoinen viritys mulla oli kun 6800 vedin claasia ennen tuota 5480 jossa on ls-hydrauliikka.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: miller - 08.07.13 - klo:15:16
Paljossako raatilaisilla on 6800 valmutin peröljyjen lämmöt tieajussa ja paalatessa yhistelmällä tämmösellä 20-25 asteen helteellä? Meinovaa olalla itellä yli 90  asteessa siis rattorissa ;D

ei ne kesällä nouse yli 65, jos lauhuttimet on puhtaat ja öljyt on minimissä,
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: 6350 - 08.07.13 - klo:15:51
Noin 60 asteisena pitää 8150 öölit 455 clasun kanssa, jos ulkolämpötila vähä alle 30. Oikein seisova helle nii menee yli kuuden viidenkin.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: jusu - 08.07.13 - klo:17:09
Eihän jarrut laahaa jos tieajoski 90asteiset? Öljyt vanhenee aika nopiaa tuollai
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Terminator II - 08.07.13 - klo:18:19
Eihän jarrut laahaa jos tieajoski 90asteiset? Öljyt vanhenee aika nopiaa tuollai

Meinaatko etta käsijarru olisi unohtunut rasvata?
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Make - 08.07.13 - klo:22:53
Millainen öljymäärä vaihteistossa? Maksimitäytöllä ilmeisesti lämpenee enemmän. Ja vie rutkasti enemmän löpöä.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Varjo79 - 09.07.13 - klo:06:43
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: ktm87 - 09.07.13 - klo:07:03
6400sella oli aikanaan 79 maksimilämmät...
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Peltola - 09.07.13 - klo:09:06
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(

Tieajossa 50 lootalla megat tosiaan lämpiää, oli sitten pelkkä traktori tai kaivuri perässä. Tiivisteet ja letkut ovat jo liian kovilla yli 85 asteessa. Liekö se syynä että löytyi ohut noin 12 mm o-rengas öljyistä. Muuta oiretta en ole huomannut kuin hydelohkon uivassa asennossa on pieni paine liittimen takana. Vasta sammuttamalla täysin paineeton.

Oisko arviota mistä o-rengas on uinut irti?
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Hervast - 09.07.13 - klo:20:10
Joku 65 taitaa olla maksimi mitä -01 6850:ssä on öljynlämmöt olleet, täyttö max merkissä (ei extramax) ja 50 perällä on. Ei ole tullut kylläkään ikuna paalainta vedettyä.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: kylmis - 10.07.13 - klo:08:04
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 10.07.13 - klo:08:16
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Kyseisessä koneessa 40km/h loota.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.07.13 - klo:08:34
Portaattomat Vallut alkavat ainakin pätkimään kuin perä on yli 82 asteen tulessa, ehkä sama raja on noissa muissakin. Eli öljyn ominaisuudet alkavat loppua tuossa pisteessä niin että kuskikin huomaa
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Terminator II - 10.07.13 - klo:12:47
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Kyseisessä koneessa 40km/h loota.

eihän sulla käsijarru lahaa?
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 11.07.13 - klo:08:11
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Kyseisessä koneessa 40km/h loota.

eihän sulla käsijarru lahaa?
Ei laahaa.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: koivumaki - 11.07.13 - klo:21:13
T160n öljynlämpö nousee 92-94 paikkeille helteellä.No problem.
N141n peräöölinlämpö nousi tänä aamuna tunnin maantieajolla 60 paikkeille.
6800n käyttäytymistä en muista tarkkaan se kun sai uuden kodin.Tuskin peräöjy paljoa yli 70n nousi koskaan.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: valtra 6800 - 11.07.13 - klo:21:54
Hydrauliikka pumppu alkaa tosin olla ehtoo puolella että voisikko olla osasyynä lämpiämiseen  ???
 
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Jerry - 12.07.13 - klo:22:39
Hydrauliikka pumppu alkaa tosin olla ehtoo puolella että voisikko olla osasyynä lämpiämiseen  ???

No sehän se on selkeä syy. Mulla oli 5500 tunnissa pumppu siinä kunnossa, että tyhjäkäynnillä ei enää lämpöisillä öljyillä 4-siipiset nousseet ylös ja pikavaihteet pomppi vapaalle jarrua painaessa, kun jarruventtiili otti omansa.

Pumpun vaihdon jälkeen ei ole niin paljoa lämmennytkään, mutta ei se ole koskaan mulla ongelmana ollutkaan, kun ei ole tieajoa.
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: jusu - 13.07.13 - klo:15:35
aikas korkeita lämpöjä tieajos teillä.. se käsijarru etenkin hitekis tulee säädettyä turhan liki ja se harraa sitte ja lämmittää.. siä saa olla reilusti välystä ku säätää, sevverran pitkä isku kumminki että pitää viä..
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: jariman - 13.07.13 - klo:19:49
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(

Tieajossa 50 lootalla megat tosiaan lämpiää, oli sitten pelkkä traktori tai kaivuri perässä. Tiivisteet ja letkut ovat jo liian kovilla yli 85 asteessa. Liekö se syynä että löytyi ohut noin 12 mm o-rengas öljyistä. Muuta oiretta en ole huomannut kuin hydelohkon uivassa asennossa on pieni paine liittimen takana. Vasta sammuttamalla täysin paineeton.

Oisko arviota mistä o-rengas on uinut irti?
 
Hydrauliikkalohkolta todenäköisesti, 1 toim. - 2toimisen säätökaran
Tiiviste O-rengas.  Pyörä pois ja aukaisee levyn hydr lohkon
Edestä, siinä on melko hyvin näkyvillä,  näitä
O-renkaita menee silloin tällöin,  sit vähintään
90 shorenin. Kovuisia O-renkaita, kestää. Paremmin
uote]
Otsikko: Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Kirjoitti: Peltola - 15.07.13 - klo:23:34
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(

Tieajossa 50 lootalla megat tosiaan lämpiää, oli sitten pelkkä traktori tai kaivuri perässä. Tiivisteet ja letkut ovat jo liian kovilla yli 85 asteessa. Liekö se syynä että löytyi ohut noin 12 mm o-rengas öljyistä. Muuta oiretta en ole huomannut kuin hydelohkon uivassa asennossa on pieni paine liittimen takana. Vasta sammuttamalla täysin paineeton.

Oisko arviota mistä o-rengas on uinut irti?
 
Hydrauliikkalohkolta todenäköisesti, 1 toim. - 2toimisen säätökaran
Tiiviste O-rengas.  Pyörä pois ja aukaisee levyn hydr lohkon
Edestä, siinä on melko hyvin näkyvillä,  näitä
O-renkaita menee silloin tällöin,  sit vähintään
90 shorenin. Kovuisia O-renkaita, kestää. Paremmin
uote]

Hei Kiitos Jarimies. Noihin lohkoihin ei ole tullut kurkisteltua. Jää talvelle homma kun ei vuoda ulos mitään.