Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: DB 1690 - 04.07.13 - klo:21:38
-
Paljonko keskimäärin (ha) niittää rehuu hinattavalla 280 leveellä niittomuskaimella entä 320 meno-paluu?
-
Paljonko keskimäärin (ha) niittää rehuu hinattavalla 280 leveellä niittomuskaimella entä 320 meno-paluu?
Maffieldnusteri kaataa nuhvilla 0.5ha ja moommalaisen suurlakeuden legendat 500hehtaaria sillä 280:llä.
Maffielnuster ei kaada aariakaan 320:llä panomeluulla mutta suurlakeuden legendat kaataa samaisella koneksella 5000hehtaaria.
Et kysynyt aikaa joten sitä on paha sanoa missä ajassa.....
-
Paljonko keskimäärin (ha) niittää rehuu hinattavalla 280 leveellä niittomuskaimella entä 320 meno-paluu?
280cm/60 ha/24 H
320 mp/180 ha/24 H
-
320 meno-paluu käytännön työteho keskimäärin 3ha/h. 280 yhdeltä puolelta niittävä n. 2.2ha/h. Lohkon koko ja muoto vaikuttaa...
-
Rahtiniitto vaikuttas aika kannattavalta hommalta 40e +alavi siitä pö pois n. 15ekee ja jotaki pientä kaluston kustannusta vois jäädä aikamoiset katteet
-
Rahtiniitto vaikuttas aika kannattavalta hommalta 40e +alavi siitä pö pois n. 15ekee ja jotaki pientä kaluston kustannusta vois jäädä aikamoiset katteet
Joo ja sitte kunse kivetön pelto ja varsinkin maakivetön onkin muuttunut kiviseksi >:( Niin katteet katoaa :-[
-
Rahtiniitto vaikuttas aika kannattavalta hommalta 40e +alavi siitä pö pois n. 15ekee ja jotaki pientä kaluston kustannusta vois jäädä aikamoiset katteet
Joo ja sitte kunse kivetön pelto ja varsinkin maakivetön onkin muuttunut kiviseksi >:( Niin katteet katoaa :-[
Sitä varten on konerikkovakuutukset ja yleensä vauhti tappaa :D
-
Rahtiniitto vaikuttas aika kannattavalta hommalta 40e +alavi siitä pö pois n. 15ekee ja jotaki pientä kaluston kustannusta vois jäädä aikamoiset katteet
Tuolla hinnalla ei vaikuta kyllä kannattavalta vai ymmärsinkö jotain väärin. Jos työtunnin hinnan laskee niin että palkattu renki ajaa (kaikki kulut maksettuna) ja siitä jää isännällekkin riittävä siivu niin sitten.
-
Rahtiniitto vaikuttas aika kannattavalta hommalta 40e +alavi siitä pö pois n. 15ekee ja jotaki pientä kaluston kustannusta vois jäädä aikamoiset katteet
Et voi olla tosissas, ethän :o
-
Sen vähän mitä oon kierrelly 280 cm niittomurskaimen kanssa kylillä niin käytännön työteho siirtymineen on ollu 2 hehtaarin luokkaa, täälläpäin lohkot on aivan liian pieniä.. Isolla hyvänmuotoisella lohkolla työteho nousee yli kolmen hehtaarin/tunti. Polttoainetta ei kyl mene kun 6-7 litraa hehtaarille.
Mutta sen sanon että vieraalta pellolta löytyy ihan mitä vaan! On merkkaamattomia kiviä ja salaojakaivoja, monttuja, peräkärryn pölkkyjä, kuitupuita, paalimuovia yms.. ::) Ajonopeus on pakko pitää maltillisena vieraalla pellolla... Mikäli meinaat jotain investoida suosittelen kirjallista sopimusta mahdollisten asiakkaiden kanssa.
-
Jospa se onkin 40 € per ha. Kokonaistyösaavutus putoaa itsellä reiluun kahteen hehtaariin tunnissa yheltä puolelta niittävällä koneella, kun lasken siitymät mukaan. Työsaavutus putoaa edellisestä, jos lasketaan huollot ja tankkaukset mukaan. Lohkot ei tosin maailman suurimpia ja ajonopeudella en tavoittele euroopan ennätyksiä. Varikolla ei niittourakka etene ja vaikka vakuutus korvaisi, niin omavastuun ne kuitenkin niistää eli itsellä 600 €. Joskus olen laskuttanut omavastuun osuuden asiakkaalta, kun on ollut selkeästi sen huolimattomuutta vahinko. En tosin urakoi enää.
-
Vähän puolivahingossa olen joutunut tänä kesänä seuraamaan tuota rehu-urakointia.
On se pähkähullua touhua.
Kolme asiaa on tullut maallikolle selväksi.
1. Keskeytysvakuutus yms. korvausasiat viimeisen päälle kuntoon
2. Varamies/korvaava kone järjestelyt kuntoon, kun vehkeet leviää.
3. Ne koneet leviää aivan varmasti.
-
Vähän puolivahingossa olen joutunut tänä kesänä seuraamaan tuota rehu-urakointia.
On se pähkähullua touhua.
Kolme asiaa on tullut maallikolle selväksi.
1. Keskeytysvakuutus yms. korvausasiat viimeisen päälle kuntoon
2. Varamies/korvaava kone järjestelyt kuntoon, kun vehkeet leviää.
3. Ne koneet leviää aivan varmasti.
Ei leviä. Reilu sadan eeron pöttinkeri ja reilu kolmesadan eeron vario eteen ni ei leviä. Ainoa mikä VOI keskeyttää on rahoitusyhtiö.... ;D
-
Kysymyksesssä tietysti siis 40e+alv/ha ei tunti
-
Hahaa.... ;D
Lainaan kylmistä...
"Vs: Työteho
« Vastaus #14 : tänään kello 23:03 »
Lainaus
Ei ne saa vikkelää urakoitsijaa kiinni kesken sesongin.
Näppärä urakoitsija tankkaakin talon säiliöstä
ja taas mennään..."
Meilläpäin nuo ovat rosvoja.... ;D
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
880 on täällä niittokoneen edessä, 2x(4+1) vaihdelaatikolla. Kuutonen on hyvä niittovaihde tukevassa kasvustossa, mutta kaipaisi kevyemmässä heinässä vähän lisää vauhtia. Valmeteissa paremmat välitykset ja yleisergonomia, mutta Fiiatin käsikaasu vasemmalla kädellä todella hyvä. Oma kone on vain toispuoleinen, hydrauliikka riittää kyllä oman Taarupin liikutteluun. Jos on varaa tinkiä työtehosta (=ajonopeudesta) siinä hintelämmässä kasvustossa, niin Hiivatti. Meillä pysynee tuossa käytössä niin kauan kuin vain muuten pelittää.
Petri
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
880 on täällä niittokoneen edessä, 2x(4+1) vaihdelaatikolla. Kuutonen on hyvä niittovaihde tukevassa kasvustossa, mutta kaipaisi kevyemmässä heinässä vähän lisää vauhtia. Valmeteissa paremmat välitykset ja yleisergonomia, mutta Fiiatin käsikaasu vasemmalla kädellä todella hyvä. Oma kone on vain toispuoleinen, hydrauliikka riittää kyllä oman Taarupin liikutteluun. Jos on varaa tinkiä työtehosta (=ajonopeudesta) siinä hintelämmässä kasvustossa, niin Hiivatti. Meillä pysynee tuossa käytössä niin kauan kuin vain muuten pelittää.
Petri
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
880 on täällä niittokoneen edessä, 2x(4+1) vaihdelaatikolla. Kuutonen on hyvä niittovaihde tukevassa kasvustossa, mutta kaipaisi kevyemmässä heinässä vähän lisää vauhtia. Valmeteissa paremmat välitykset ja yleisergonomia, mutta Fiiatin käsikaasu vasemmalla kädellä todella hyvä. Oma kone on vain toispuoleinen, hydrauliikka riittää kyllä oman Taarupin liikutteluun. Jos on varaa tinkiä työtehosta (=ajonopeudesta) siinä hintelämmässä kasvustossa, niin Hiivatti. Meillä pysynee tuossa käytössä niin kauan kuin vain muuten pelittää.
Petri
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Riippuu vuosimallista, terrakotan punaiset vitoskoneella ja oranssit nelosella. Tuo nelonen kummajainen, ei oo ivecon kone vaan OM. Muistikuvat vieläkin selvät, nollan tienoille kun keli putosi, eetteriä tai lämppäriä vaati että käyntiin lähti :) Muistan elävästi kun tuo lähti vaihdossa napakymppiin vuonna -92, lämpimässä tallissa ja roikassa ennenkuin työvälineen kauppias tuli koeajolle;D
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
880 on täällä niittokoneen edessä, 2x(4+1) vaihdelaatikolla. Kuutonen on hyvä niittovaihde tukevassa kasvustossa, mutta kaipaisi kevyemmässä heinässä vähän lisää vauhtia. Valmeteissa paremmat välitykset ja yleisergonomia, mutta Fiiatin käsikaasu vasemmalla kädellä todella hyvä. Oma kone on vain toispuoleinen, hydrauliikka riittää kyllä oman Taarupin liikutteluun. Jos on varaa tinkiä työtehosta (=ajonopeudesta) siinä hintelämmässä kasvustossa, niin Hiivatti. Meillä pysynee tuossa käytössä niin kauan kuin vain muuten pelittää.
Petri
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Riippuu vuosimallista, terrakotan punaiset vitoskoneella ja oranssit nelosella. Tuo nelonen kummajainen, ei oo ivecon kone vaan OM. Muistikuvat vieläkin selvät, nollan tienoille kun keli putosi, eetteriä tai lämppäriä vaati että käyntiin lähti :) Muistan elävästi kun tuo lähti vaihdossa napakymppiin vuonna -92, lämpimässä tallissa ja roikassa ennenkuin työvälineen kauppias tuli koeajolle;D
No se Työvälineen konekauppias ei varmaan ollut tietoinen siitä että viiatti ei käynnisty kylmästä... :P
Pääasia että sulla oli hyvä mieli moommalaiseen tapaan kun sai omasta mielestä hyvän kusetusken aikaseks.... Minkäs ihminen verelleen voi... ;D
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
880 on täällä niittokoneen edessä, 2x(4+1) vaihdelaatikolla. Kuutonen on hyvä niittovaihde tukevassa kasvustossa, mutta kaipaisi kevyemmässä heinässä vähän lisää vauhtia. Valmeteissa paremmat välitykset ja yleisergonomia, mutta Fiiatin käsikaasu vasemmalla kädellä todella hyvä. Oma kone on vain toispuoleinen, hydrauliikka riittää kyllä oman Taarupin liikutteluun. Jos on varaa tinkiä työtehosta (=ajonopeudesta) siinä hintelämmässä kasvustossa, niin Hiivatti. Meillä pysynee tuossa käytössä niin kauan kuin vain muuten pelittää.
Petri
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Riippuu vuosimallista, terrakotan punaiset vitoskoneella ja oranssit nelosella. Tuo nelonen kummajainen, ei oo ivecon kone vaan OM. Muistikuvat vieläkin selvät, nollan tienoille kun keli putosi, eetteriä tai lämppäriä vaati että käyntiin lähti :) Muistan elävästi kun tuo lähti vaihdossa napakymppiin vuonna -92, lämpimässä tallissa ja roikassa ennenkuin työvälineen kauppias tuli koeajolle;D
No se Työvälineen konekauppias ei varmaan ollut tietoinen siitä että viiatti ei käynnisty kylmästä... :P
Pääasia että sulla oli hyvä mieli moommalaiseen tapaan kun sai omasta mielestä hyvän kusetusken aikaseks.... Minkäs ihminen verelleen voi... ;D
Mikä kusetus, jos kauppias kerran tiesi että nää on pskoja lähtemään käyntiin ;D Oli kyllä onneton, yleensä viiatit lähti käyntiin kelillä ku kelillä...
Niin joo, ja eikös kauppiaan koijaaminen kuulu aina asiaan, ne ainakin koijaa asiakasta ::) Eriasia valehtelu tai vikojen pimittäminen, mutta kukapa myytävän kohteen huonoimpia puolia korostaakaan... Pyrittävä tuomaan esille ne hyvät puolet :)
-
Se ainakin on varmaa, että näillä täällä esitetyillä työtehoilla urakointia laskeva kusee varmasti nilkoilleen. Kyllä nuo lukemat pellolla voi saada, mutta ne siirtymät, huollot, häiriöajat.... Mutta tietenkin jos ne laskee vapaa-ajaksi niin eihän niillä sitten ole väliä.
-
Se ainakin on varmaa, että näillä täällä esitetyillä työtehoilla urakointia laskeva kusee varmasti nilkoilleen. Kyllä nuo lukemat pellolla voi saada, mutta ne siirtymät, huollot, häiriöajat.... Mutta tietenkin jos ne laskee vapaa-ajaksi niin eihän niillä sitten ole väliä.
ja Wejjolle plussaa tästä.
Aiempiin viitaten: oma 880 on nelikko. Talvikäynnistyvyys on surkea eikä aina syksyisinkään kovin kummoinen, mutta kun talossa on lisäksi sekä Suomen että Siperian oloihin suunnitellut traktorit, niin tämä välimereinen laitos saa rauhassa levätä hangessa talvikaudet.
Petri
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
880 on täällä niittokoneen edessä, 2x(4+1) vaihdelaatikolla. Kuutonen on hyvä niittovaihde tukevassa kasvustossa, mutta kaipaisi kevyemmässä heinässä vähän lisää vauhtia. Valmeteissa paremmat välitykset ja yleisergonomia, mutta Fiiatin käsikaasu vasemmalla kädellä todella hyvä. Oma kone on vain toispuoleinen, hydrauliikka riittää kyllä oman Taarupin liikutteluun. Jos on varaa tinkiä työtehosta (=ajonopeudesta) siinä hintelämmässä kasvustossa, niin Hiivatti. Meillä pysynee tuossa käytössä niin kauan kuin vain muuten pelittää.
Petri
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Riippuu vuosimallista, terrakotan punaiset vitoskoneella ja oranssit nelosella. Tuo nelonen kummajainen, ei oo ivecon kone vaan OM. Muistikuvat vieläkin selvät, nollan tienoille kun keli putosi, eetteriä tai lämppäriä vaati että käyntiin lähti :) Muistan elävästi kun tuo lähti vaihdossa napakymppiin vuonna -92, lämpimässä tallissa ja roikassa ennenkuin työvälineen kauppias tuli koeajolle;D
No se Työvälineen konekauppias ei varmaan ollut tietoinen siitä että viiatti ei käynnisty kylmästä... :P
Pääasia että sulla oli hyvä mieli moommalaiseen tapaan kun sai omasta mielestä hyvän kusetusken aikaseks.... Minkäs ihminen verelleen voi... ;D
Mikä kusetus, jos kauppias kerran tiesi että nää on pskoja lähtemään käyntiin ;D Oli kyllä onneton, yleensä viiatit lähti käyntiin kelillä ku kelillä...
Niin joo, ja eikös kauppiaan koijaaminen kuulu aina asiaan, ne ainakin koijaa asiakasta ::) Eriasia valehtelu tai vikojen pimittäminen, mutta kukapa myytävän kohteen huonoimpia puolia korostaakaan... Pyrittävä tuomaan esille ne hyvät puolet :)
Totta tuokin. Vankkumattomasti olen ajanut asiaa että Tampereen yläpuolisesta suomesta on mahdollisuuksien mukaan parempi jättää ostamati PELTUKONEET ja muut härpättimet.
Kun koijaat kauppiasta ja kuitenkin se kapistus harvoin kauppiaalta menee suoraan Kuusankoskelle, on seuraava omistaja huuli pyöreänä kun ylimaalattu ja rengastettu paskakasa tilttaa ekalla puolikkaan päivän rundilla.
Kun kusetat konekauppiasta, kusetat myös veriveljeäsi. Ettäs tiedät sinä senkin hävytön jasjasman. ;D
-
Se ainakin on varmaa, että näillä täällä esitetyillä työtehoilla urakointia laskeva kusee varmasti nilkoilleen. Kyllä nuo lukemat pellolla voi saada, mutta ne siirtymät, huollot, häiriöajat.... Mutta tietenkin jos ne laskee vapaa-ajaksi niin eihän niillä sitten ole väliä.
Se ainakin on varmaa, että näillä täällä esitetyillä työtehoilla urakointia laskeva kusee varmasti nilkoilleen. Kyllä nuo lukemat pellolla voi saada, mutta ne siirtymät, huollot, häiriöajat.... Mutta tietenkin jos ne laskee vapaa-ajaksi niin eihän niillä sitten ole väliä.
ja Wejjolle plussaa tästä.
Aiempiin viitaten: oma 880 on nelikko. Talvikäynnistyvyys on surkea eikä aina syksyisinkään kovin kummoinen, mutta kun talossa on lisäksi sekä Suomen että Siperian oloihin suunnitellut traktorit, niin tämä välimereinen laitos saa rauhassa levätä hangessa talvikaudet.
Petri
Oikeen suussa maistuu sellanen tuohivirsurakkaus kun vähemmistön edustajat toisiaan hellivät ja plussailevat kauniiden ja mahlanmakeiden juttujen saattelemana.
Luomu---> yhteiskunnan vihollinen numero kaksi SKY:n jälkeen... ;D
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
Valmetissa hydraulivivut mukavammin käsillä kun käännöksessä joutuu kääntämään koneen toiselle puolelle. Fiatit myös aikalailla kankeampia, eli vaatii pidemmän päisteen. Valmeteissa yleensä myös pikavaihde, joka on niittotyössä mukava olemassa.
-
Riippuu vuosimallista, terrakotan punaiset vitoskoneella ja oranssit nelosella. Tuo nelonen kummajainen, ei oo ivecon kone vaan OM. Muistikuvat vieläkin selvät, nollan tienoille kun keli putosi, eetteriä tai lämppäriä vaati että käyntiin lähti :) Muistan elävästi kun tuo lähti vaihdossa napakymppiin vuonna -92, lämpimässä tallissa ja roikassa ennenkuin työvälineen kauppias tuli koeajolle;D
Enon nelipyttyisessä 880 on eetterilaite. Ei ole kylläkäöän taidettu patruunaa koskaan uusia. Uskomattoman väännötön kone. 3*16 putkirunko Hydreineillä sillä kynsin, ja tiukassa paikassa sammui aina ennenkuin ennätti kytkintä painaa.
-
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Mikä vajaa ?
Audin viitosessahan on hienosti yhdistetty kutosen kulutus sekä paino ja nelosen tehot ;D
No ei vaan hienoja koneita, ääni on mahtava. Paljon on menetetty Audin karismasta kun luopuivat viitosista normaali-ihmisten kukkarolle ja vartalolle sopivissa malleissa. (eli mallia TT ei lasketa)
Fiateissa nuo viitoset ei kai olleet mitään "legendaarista" luokkaa, kuten mallit 1000 ja 100/90, noita muistellaan varmaan vielä 200 vuotta meidän jälkeenkin...
-
Kumman ottaisitte mielummin 320 meno-paluu murskaimen eteen Valmet 705/805 vai Fiat 880/980? fiiatis ei oikee oo vauhtia tarpeeksi ja hydrauliikka saattaa olla puutteellinen esim. joutuisiko aina pysähtyyn kun odotttaa että kone nousee päisteessä ylös mutta halvempi se toki olisi 05srj verrattuna :-[
Valmetissa hydraulivivut mukavammin käsillä kun käännöksessä joutuu kääntämään koneen toiselle puolelle. Fiatit myös aikalailla kankeampia, eli vaatii pidemmän päisteen. Valmeteissa yleensä myös pikavaihde, joka on niittotyössä mukava olemassa.
Riippuu vuosimallista, terrakotan punaiset vitoskoneella ja oranssit nelosella. Tuo nelonen kummajainen, ei oo ivecon kone vaan OM. Muistikuvat vieläkin selvät, nollan tienoille kun keli putosi, eetteriä tai lämppäriä vaati että käyntiin lähti :) Muistan elävästi kun tuo lähti vaihdossa napakymppiin vuonna -92, lämpimässä tallissa ja roikassa ennenkuin työvälineen kauppias tuli koeajolle;D
Enon nelipyttyisessä 880 on eetterilaite. Ei ole kylläkäöän taidettu patruunaa koskaan uusia. Uskomattoman väännötön kone. 3*16 putkirunko Hydreineillä sillä kynsin, ja tiukassa paikassa sammui aina ennenkuin ennätti kytkintä painaa.
Make, tuo Perniön perämetsän kasvatti jolle todellisuus on useasti tarua ihmeellisempää........ ;D
-
Aika kovia saavutuksia on tuollaasille koneille, niittovauhti lienee niin ettei mopoautot pysy peräs.
Nyt kesän kiertäny perhosen kans ja saahan sillä hyvän 5ha lohkon puoleen tuntiin tai vastaavasti 10ha tuntiin mutta se on hetkellistä, koko kesän keski tuntisaavutus siirtymät ja huollot mukaanlukien luokkaa 5,5ha/h.
-
Niin eli fiatin heikkous on juuri tuo että se on hidas siirtoajossa verrattuna valmettiin ja tietty päisteessä kääntöympyrä on suurempi
-
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Mikä vajaa ?
Audin viitosessahan on hienosti yhdistetty kutosen kulutus sekä paino ja nelosen tehot ;D
No ei vaan hienoja koneita, ääni on mahtava. Paljon on menetetty Audin karismasta kun luopuivat viitosista normaali-ihmisten kukkarolle ja vartalolle sopivissa malleissa. (eli mallia TT ei lasketa)
Fiateissa nuo viitoset ei kai olleet mitään "legendaarista" luokkaa, kuten mallit 1000 ja 100/90, noita muistellaan varmaan vielä 200 vuotta meidän jälkeenkin...
Naapurin 90-90 pyörinyt jotain 17000 tuntia, eikä ole konetta avattu. Pääosa on kylläkin tullut sadetuspumpun veivaamisesta.
Volvolta saa vielä vitosia normaali-ihmisten kukkarolle. Transporterista vitoset hävisivät viimeisessä faceliftissä. :(
-
Niin eli fiatin heikkous on juuri tuo että se on hidas siirtoajossa verrattuna valmettiin ja tietty päisteessä kääntöympyrä on suurempi
Takapotku on kyllä ketterä eikä niitossa vetäviä etupyöriä kaipaa. Hidas tuo kyllä on, se on myönnettävä. Ja surkea vetositkeys ei myöskään haittaa niittäessä eikä paalatessa, saa rauhassa laulattaa kovaa ja korkealta (jängän sääsket tässä häiritsevät skänän rauhaa...).
Petri
-
3,2m krone on meilä, ja ku aekonnaan vejin sitä 805 valametila, ni aika nuhasesti kuluki. L85 fiat/nyykkäri vettää kevyemmin. Valametisa teho hävis jonnekki. Sillon tuosa konneesa oli 540 kulumavaihe. Nykysi vaihettu tonnisela pyöritettävvään. Deutzilla pyöritän sitä 1000E voimanotola, ja pintakaasula 8)
Työteho keskimäärin työlevveyen mukkaan, eli 3,2 ha tunti meijjän lohkoila. Kone on yhtäpuolenniittävä.
-
mitas nää merkinnät dt ja dth tarkoittaa fiiatis?
-
Olikos toi 880 vajaapyttynen kuten jotkin Audit? Eli 5 mukia?
Mikä vajaa ?
Audin viitosessahan on hienosti yhdistetty kutosen kulutus sekä paino ja nelosen tehot ;D
No ei vaan hienoja koneita, ääni on mahtava. Paljon on menetetty Audin karismasta kun luopuivat viitosista normaali-ihmisten kukkarolle ja vartalolle sopivissa malleissa. (eli mallia TT ei lasketa)
Fiateissa nuo viitoset ei kai olleet mitään "legendaarista" luokkaa, kuten mallit 1000 ja 100/90, noita muistellaan varmaan vielä 200 vuotta meidän jälkeenkin...
Naapurin 90-90 pyörinyt jotain 17000 tuntia, eikä ole konetta avattu. Pääosa on kylläkin tullut sadetuspumpun veivaamisesta.
Volvolta saa vielä vitosia normaali-ihmisten kukkarolle. Transporterista vitoset hävisivät viimeisessä faceliftissä. :(
Millä kuskin pää kestää? Astronautti vai peräti kosmonautti? Taigonautti? Jos ite pyöris 17000tuntia, olis vähintäänki vatta kuralla. :o
-
mitas nää merkinnät dt ja dth tarkoittaa fiiatis?
dt taitaa olla dimension timer ja dth dimension timer hyrdaulic...
-
dth on etupään lukola. Pelekkä dt ei kaikisamalleisa oo.
-
Doppia Trazione=DT=neliveto
H=Nopeampi malli, 35 km/h esim. 680 H, takaveto, 35 km/h
-
Doppia Trazione=DT=neliveto
H=Nopeampi malli, 35 km/h esim. 680 H, takaveto, 35 km/h
Et kyllä tiiä mitään. Noi mun on oikeat sillä minä tiedän. ;D
-
Kyllä tuo 880 viiatti viitospytyllä on ihan muistiinpainunut kone. Voimaa on, vauhtiakin maantiellä, kone kiersi 3000kierrosta.. Tuolla niittelin aikamoisen alan renkiaikoina jf 2800 nostolaitekoneella. Tasaisella pellolla tosin.
Ainoa pahin vika oli silloin ne hemmetin valuvanteiden kiinnityspalat. joka aamu kempillä aloitettiin.. Toinen vika kun nostovarsi taipui puristuksessa luokalle. 50mm paksua umpijöötiä tilalle niin matka jatkui.
Lieneekö ollu tuo DTH malli kun nopeampi se oli selvästi kuin 70-90 EI-pupu-hiivatti
-
http://www.nettikone.com/valmet/805/1222845
http://www.nettikone.com/fiat/880-dt/1222882
-
Doppia Trazione=DT=neliveto
H=Nopeampi malli, 35 km/h esim. 680 H, takaveto, 35 km/h
Et kyllä tiiä mitään. Noi mun on oikeat sillä minä tiedän. ;D
Meikäläine luki jo tuallo "Fiatin hyviä uutisia"-lehteä jo suoraan. SKN kulki vaippasis ja oksenteli kyl sillonki. ;D
-
Doppia Trazione=DT=neliveto
H=Nopeampi malli, 35 km/h esim. 680 H, takaveto, 35 km/h
Et kyllä tiiä mitään. Noi mun on oikeat sillä minä tiedän. ;D
Meikäläine luki jo tuallo "Fiatin hyviä uutisia"-lehteä jo suoraan. SKN kulki vaippasis ja oksenteli kyl sillonki. ;D
Unohdit sen "Taputtelit paskaa pirtin lattiaan"-fraasin... ;D
Käykö tämä:
dt on direction tune ja dth on day talk homeless...
Sillä minä tiedän... ;D
-
Doppia Trazione=DT=neliveto
H=Nopeampi malli, 35 km/h esim. 680 H, takaveto, 35 km/h
Et kyllä tiiä mitään. Noi mun on oikeat sillä minä tiedän. ;D
Meikäläine luki jo tuallo "Fiatin hyviä uutisia"-lehteä jo suoraan. SKN kulki vaippasis ja oksenteli kyl sillonki. ;D
Unohdit sen "Taputtelit paskaa pirtin lattiaan"-fraasin... ;D
Käykö tämä:
dt on direction tune ja dth on day talk homeless...
Sillä minä tiedän... ;D
Kauniit fraasei, mu ei kaikke jaksa muista.
-
http://www.nettikone.com/valmet/805/1222845
http://www.nettikone.com/fiat/880-dt/1222882
No toi on ihan selvä juttu kumman ostat. Punahyttisen punakaartilaisen valmistaman holvikirkkohyttisen vinkuperän.
Se miks hiivatti kannattaa jättää ostamatta, jääkön selittämättä koska yksityisen myyjän ilmotuksen torpedointi ei ole kovin viisasta.. ;D
Kumpikaan ei ole huono.
-
http://www.nettikone.com/valmet/805/1222845
http://www.nettikone.com/fiat/880-dt/1222882
No toi on ihan selvä juttu kumman ostat. Punahyttisen punakaartilaisen valmistaman holvikirkkohyttisen vinkuperän.
Se miks hiivatti kannattaa jättää ostamatta, jääkön selittämättä koska yksityisen myyjän ilmotuksen torpedointi ei ole kovin viisasta.. ;D
Kumpikaan ei ole huono.
Börje teki Eskilstuunas hytit noihi -05 malleihi.
-
http://www.nettikone.com/valmet/805/1222845
http://www.nettikone.com/fiat/880-dt/1222882
No toi on ihan selvä juttu kumman ostat. Punahyttisen punakaartilaisen valmistaman holvikirkkohyttisen vinkuperän.
Se miks hiivatti kannattaa jättää ostamatta, jääkön selittämättä koska yksityisen myyjän ilmotuksen torpedointi ei ole kovin viisasta.. ;D
Kumpikaan ei ole huono.
Börje teki Eskilstuunas hytit noihi -05 malleihi.
Ilmankos sinne mahtuu Börjen lisäks, Sven, Hans, Peppe ja 20litran tummelipurkki.
-
http://www.nettikone.com/valmet/805/1222845
http://www.nettikone.com/fiat/880-dt/1222882
No toi on ihan selvä juttu kumman ostat. Punahyttisen punakaartilaisen valmistaman holvikirkkohyttisen vinkuperän.
Se miks hiivatti kannattaa jättää ostamatta, jääkön selittämättä koska yksityisen myyjän ilmotuksen torpedointi ei ole kovin viisasta.. ;D
Kumpikaan ei ole huono.
Börje teki Eskilstuunas hytit noihi -05 malleihi.
Ilmankos sinne mahtuu Börjen lisäks, Sven, Hans, Peppe ja 20litran tummelipurkki.
Päivä paras. +
-
Tuohon ketjun aloitukseen viitaten: pelkissä niittohommissa tykkään enemmän takapotkusta kuin nelikosta. Vetotehosta ei homma ole kiinni, jolloin takapotkun ketteryys tuntuu ihan kivalta. Nimittäin taloon tuli nelikko reilu vuosi sitten ja ajattelin, että tuleekohan enää noilla takapotkuilla ajettua muuten kuin pakon edessä. Ja vastaus on, että tulee.
Petri
-
Niin menishän se takapotkullakin tuo niitto homma mutta tarvitaan sitä myös maanmuokkaukseenkin esim. 3siip kääntöaurojen vetoon, mutta niitom. olisi sen PÄÄTOIMI homma ;D
-
Menee niitto tasamaalla takapotkullakin. Mutta mäkiä ei pääse ylös. Ruopiessa nousee lisäksi kiviä pintaan.
-
Edelliseen kotiseutuun Etelä-Savoon verrattuna täällä Väylänvarressa on tietty etuoikeus, kun saa suht. tasaisia maita lasketella, traktorin tehon saa optimoitua työkoneeseen ihan eri lailla kuin mäkimaisemissa. Mutta luulen, että aika harvalla tilalla, jolla niittomurskainta tarvitaan, on vain yksi traktori. Kyllä meilläkin se nelikko löytyy kyntöaurojen edestä, mutta tilan kakkos- ja kolmoskoneena tuollainen takapotku menee ihan hyvin.
Ja parhaimmillaan oli niinkin, että tilan 18000 euron (ostohintoja) traktoreista (kaikki 82-88 hevosvoimaa) löytyi yksi niittomurskaimen, toinen paalaimen ja kolmas käärijän eteen. Ei tarvitse miettiä kytkentä- letkusulkeisia, millä silläkin on oma merkityksensä työtehoon. Plus se, että yhden traktorin haveri ei ratkaisevasti heikennä työtehoa, kun kunkin koneen eteen on valita ainakin kahdesta traktorista. Ja varsinkin siihen käärijän eteen voi laittaa vähemmälläkin traktorinajokokemuksella varustetun kuskin, jolloin korjuuteho nousee merkittävästi.
Petri
-
Minä vedän 320 yhenpuolen kulkevaa niittokonetta (vakiona)85heppasella takapotkulla. Toki rannikon tasasilla mutta ei mielestäni ongelmia vaikka vähän ois mäkiäkin.
-
Mielenkiintoista kuinka monenmoista isäntää on joukossa jos ymmärsin oikein niin nimimerkki petrille tuli eka neliveto raktori viime vuonna. No strategioita on monia mutta siellä mistä olen kotoisin kaikille tiloille ilmestyi viimeistän 80 luvulla neliveto raktoreita.
-
Mielenkiintoista kuinka monenmoista isäntää on joukossa jos ymmärsin oikein niin nimimerkki petrille tuli eka neliveto raktori viime vuonna. No strategioita on monia mutta siellä mistä olen kotoisin kaikille tiloille ilmestyi viimeistän 80 luvulla neliveto raktoreita.
Sullahan on kaikki suurta paitsi todellisuudentaju. ;D
-
Asian vierestä, jos oikein muistan niin ensimmäinen 4WD traktori tuli meille -98 tai -99.