Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 02.07.13 - klo:11:33
-
Massikka vaihteeksi petti. Aamulla ajaessa välkkyi muutaman kerran suunnanvaihtajan merkkivalot eteenpäin ajaessa. Sitten syttyi vaihteiston 17 baarin varoitusvalo ja punainen kolmio kojelaudassa.
Eli nyt ei toimi voimanulosotto eikä vaihteet. Olisiko anturivika ja missä se anturi lienee?
-
Jos kardaanin ympärille on kiertynyt iso tukko horsmaa, ja se hyydyttää koneen ::)
-
kokeile pitää sitä suunnanvaihtajaa jonkin aikaa päällä vaikka ei liikkuiskaan.
Saattaa hyökätä aika nykäisyllä eteenpäin.
Tämä siis jos niihin on tullut lisää varoitusvaloja ja vikoja yhden osan takia ;D
-
Toimiiko käsivarret ja kierroslukumittari?
Täällä 6280 odottaa edelleen pääsyä korjaamolle. Liikkuis hitaalla puolella, dynashiftin D:llä. Mut ainakin ulosotto, käsivarret, lukot, neliveto, rundari poissa pelistä... Analysointi softan mukaan matalapainepuoli kuollut ja anturit ehjiä...
Kuvittelin sähköviaksi, kun rundarikin pimeni. Mutta sen anturi onkin jossain pumppujen yhteydessä, eli ilmeisesti jotain rautaa sieltä on hajonnut.
-
Toimiiko käsivarret ja kierroslukumittari?
Täällä 6280 odottaa edelleen pääsyä korjaamolle. Liikkuis hitaalla puolella, dynashiftin D:llä. Mut ainakin ulosotto, käsivarret, lukot, neliveto, rundari poissa pelistä... Analysointi softan mukaan matalapaine puoli kuollut ja anturit ehjiä...
Kuvittelin sähköviaksi, kun rundarikin pimeni. Mutta sen anturi onkin jossain pumppujen yhteydessä.
Varret kyllä toimii edessä ja takana. Mittaria en ole huomannut katsoa ja kone hyytyi tietenkin muualle kun omaan pihaan.
-
Massikka vaihteeksi petti. Aamulla ajaessa välkkyi muutaman kerran suunnanvaihtajan merkkivalot eteenpäin ajaessa. Sitten syttyi vaihteiston 17 baarin varoitusvalo ja punainen kolmio kojelaudassa.
Eli nyt ei toimi voimanulosotto eikä vaihteet. Olisiko anturivika ja missä se anturi lienee?
Hmmm... taidan jättää massikkamiesjutut väliin tälläkertaa, rajansa se on epäonnellakin. :P
-
Massikka vaihteeksi petti. Aamulla ajaessa välkkyi muutaman kerran suunnanvaihtajan merkkivalot eteenpäin ajaessa. Sitten syttyi vaihteiston 17 baarin varoitusvalo ja punainen kolmio kojelaudassa.
Eli nyt ei toimi voimanulosotto eikä vaihteet. Olisiko anturivika ja missä se anturi lienee?
Hmmm... taidan jättää massikkamiesjutut väliin tälläkertaa, rajansa se on epäonnellakin. :P
Parempi niin ;) Siellä se lojuu naapurin pihanurmikolla. Huoltomies kävi aamupäivällä ja nosti kolmen tunnin jälkeen kädet pystyyn. Lähti opiskelemaan Massikoiden sielunelämää ja palaa ehkä huomenna. Ei onneksi ole kiireaika niin pärjää noilla kotimaassa tehdyillä vehkeillä. Tää on kyllä ihan p€rs€€stä näiden punasten vehkeiden kanssa tänä vuonna.
-
5455 teki muutama vuosi sitten vastaavan tiltin, ilman varoitusvalovilkuntoja tosin, syynä oli kopin ja rungon välisen maajohtimen maadoittamattomuus.... :-X
-
5455 teki muutama vuosi sitten vastaavan tiltin, ilman varoitusvalovilkuntoja tosin, syynä oli kopin ja rungon välisen maajohtimen maadoittamattomuus.... :-X
Nostelin illalla ohjaamon kumimatot ilmaan jos siellä olisi kosteutta. Täytyy tarkastaa se maajohto huomenna.
-
noista yleensä menee kytkimen boc katkasin mutta oireilee aluksi hetkellisenä vedon loppumisena mutta jatkaa toimintaa suravalla käynnistyskerralla ja toimii hetkisen.. enempi ajetuissa joskus propot oikarissa mutta silloin toimii toiseen ajosuuntaansa.. mutta menee noista aikaajoin hyde pumppujakin .. kylki auki
17 bar anturi sijaitsee vasemman takarenkaan sisäpuolella nostolaite lohkon vieressä
-
noista yleensä menee kytkimen boc katkasin mutta oireilee aluksi hetkellisenä vedon loppumisena mutta jatkaa toimintaa suravalla käynnistyskerralla ja toimii hetkisen.. enempi ajetuissa joskus propot oikarissa mutta silloin toimii toiseen ajosuuntaansa.. mutta menee noista aikaajoin hyde pumppujakin .. kylki auki
17 bar anturi sijaitsee vasemman takarenkaan sisäpuolella nostolaite lohkon vieressä
Kytkimen katkaisija on kunnossa. Tänään pitäisi tulla se 17 baarin anturi.
-
5455 teki muutama vuosi sitten vastaavan tiltin, ilman varoitusvalovilkuntoja tosin, syynä oli kopin ja rungon välisen maajohtimen maadoittamattomuus.... :-X
Nostelin illalla ohjaamon kumimatot ilmaan jos siellä olisi kosteutta. Täytyy tarkastaa se maajohto huomenna.
Ostat vaan 10 paria apukäynnistyskaapeleita ja liität niillä kiiltäviä osia toisiinsa kunnes virta kiertää :)
-
Matalapaineanturi on ehjä. Seuraava epäilys on että pumppujen väliakseli on poikki :'(
-
Matalapaineanturi on ehjä. Seuraava epäilys on että pumppujen väliakseli on poikki :'(
Koplinki pettäny.Sehän hajoo noista kaikista.Pumppujen yhdistäminen on sama kuin painaisi itsetuhonappia ;D
-
Matalapaineanturi on ehjä. Seuraava epäilys on että pumppujen väliakseli on poikki :'(
Koplinki pettäny.Sehän hajoo noista kaikista.Pumppujen yhdistäminen on sama kuin painaisi itsetuhonappia ;D
Ei ole tullut muuta kun kokeilumielessä yhditettyä. Yhtään kertaa ei ole ollut oikeassa käytössä.
Voiko se korjaus olla päivän homma kuten huolto epäili. Hintaa tulee taas varmaan mukavasti.
-
Matalapaineanturi on ehjä. Seuraava epäilys on että pumppujen väliakseli on poikki :'(
Koplinki pettäny.Sehän hajoo noista kaikista.Pumppujen yhdistäminen on sama kuin painaisi itsetuhonappia ;D
Onko noin? Meillä kun se on ollut melkein koko ajan päällä.... :-X Kai se huomenna sitten hajoaa. Ei kestänyt paljoa yli 7000 tuntia. :'(
-
Matalapaineanturi on ehjä. Seuraava epäilys on että pumppujen väliakseli on poikki :'(
Koplinki pettäny.Sehän hajoo noista kaikista.Pumppujen yhdistäminen on sama kuin painaisi itsetuhonappia ;D
Onko noin? Meillä kun se on ollut melkein koko ajan päällä.... :-X Kai se huomenna sitten hajoaa. Ei kestänyt paljoa yli 7000 tuntia. :'(
Onkohan kyse samasta kuin Casessa, missä kuormain ei liiku kunnolla ilman yhdistämistä? Aika uutena laitettu katkaisijalla yhdistys, puolet ajasta päällä 5000 tunnista.
-
Matalapaineanturi on ehjä. Seuraava epäilys on että pumppujen väliakseli on poikki :'(
Koplinki pettäny.Sehän hajoo noista kaikista.Pumppujen yhdistäminen on sama kuin painaisi itsetuhonappia ;D
Onko noin? Meillä kun se on ollut melkein koko ajan päällä.... :-X Kai se huomenna sitten hajoaa. Ei kestänyt paljoa yli 7000 tuntia. :'(
Sulla on ollu sikahyvä tuuri.Älä enää venytä onnea.Älä ikinä enää koske siihen nappiin ;D
-
Pitää jo ittekki avautua, koska noita "ominaisuuksia" on omaskin massikas tälle kesälle muutamia. Tosin ei mitään pitkäkestoista - onneksi.
1. Pari kertaa suunnanvaihtajan laittanut eteenpäin , valo syttyy kone ei liiku. Korjaantunut uusinta yrityksellä.
2. Vetänyt käsijarrun päälle vapaalla ollessaan niin summeri alkanut huutamaan vaihteen merkiksi. Taisin sammuttaa ja sitten kunnossa.
3. Dyna -4 ...Traktori liikkuu pellolla vaihteella 3 niin 1 merkkivalo vilkuttelee. Loppui muutaman kymmenen sekunnin jälkeen ja vieläkin se traktori liikkui ;D
4. välillä traktori ampaisee eteenpäin ( ei siis liiraa kytkimellä eikä suunnanvaihtajalla) Taaksepäin aina ok lähtö. Lytkin kalibroitu noin 70h sitten. Koska moitin että aina silloin tällöin on tehnyt näin. Ei loppunut , oikeastaan nyt häiriö pitkäketoisempaa kuin ennen. Yleensä auttaa, jos härnää liikkuvaa konetta pienillä nopeuksilla suunnanvaihtajalla.
Onko noihin syyllinen se kytkimen tunnistin ... ainakin osaan. Pitäis käydä edes vika muistit luetuttamassa.
5. Paalatessa ja avattaessa peräporttia sekä samalla painaessa jarrua, helvetin moinen "räpätys". Helpottaa kun nostaa jalan jarrulta. Ei tee aina mutta liian usein, jos kerrankin >:( Syyksi ehdotettiin peräkärryn jarruventtiiliä , voi toki ollakkin, mutta ihme räpätin venttiili se on. Ja kun mulla ei oo edes kärryys jarruja. Tosin ei se tuota tee normi jarrutkses, vaan pitää olla ulosotto päällä, hydevipu toiminnas ja jarrutus >:(
6. Puolityhjää jyräkompia ylösnostaessa perä "naputti", loppui kun laski konetta hiukan ja nosti taas ylös. Saattoi johtua jyräkompin venttiilin käännöstäkin, mutta kulosti kyllä traktorista tulevalta naputukselta.
-
Minä en ole saanut sillä sinisellä napilla mitään vaikutusta. Kun en ole sitä tarvinnutkaan niin en viitsinyt perehtyä koko asiaan sen paremmin.
Aamulla Massikka liikkui...80 kmh lavetin kyydissä.
-
Minä en ole saanut sillä sinisellä napilla mitään vaikutusta. Kun en ole sitä tarvinnutkaan niin en viitsinyt perehtyä koko asiaan sen paremmin.
Aamulla Massikka liikkui...80 kmh lavetin kyydissä.
No sehän on hyvä jos noita sinisiä nappeja ei joudu käyttämään :D
-
Minä en ole saanut sillä sinisellä napilla mitään vaikutusta. Kun en ole sitä tarvinnutkaan niin en viitsinyt perehtyä koko asiaan sen paremmin.
Aamulla Massikka liikkui...80 kmh lavetin kyydissä.
No sehän on hyvä jos noita sinisiä nappeja ei joudu käyttämään :D
No sen verran että vähän kokkeilee.
-
3. Dyna -4 ...Traktori liikkuu pellolla vaihteella 3 niin 1 merkkivalo vilkuttelee. Loppui muutaman kymmenen sekunnin jälkeen ja vieläkin se traktori liikkui ;D
Molemmat dynaneloset joilla olen enemmän ajanut ovat tuota joskus tehneet mutta en ole antanut asian häiritä.
4. välillä traktori ampaisee eteenpäin ( ei siis liiraa kytkimellä eikä suunnanvaihtajalla) Taaksepäin aina ok lähtö. Lytkin kalibroitu noin 70h sitten. Koska moitin että aina silloin tällöin on tehnyt näin. Ei loppunut , oikeastaan nyt häiriö pitkäketoisempaa kuin ennen. Yleensä auttaa, jos härnää liikkuvaa konetta pienillä nopeuksilla suunnanvaihtajalla.
Ex. 5455 teki myös tuota joskus ja melko varmana vikana pidin sitä kytkimen tunnistinta. Tosin enhän mie mistään mitään tiiä ;D Muistaakseni meillä tuota tapahtui kylläkin molempiin suuntiin ja sitä ei tapahtunut aina.6455-Dyna6 tuntuu olevan myös todella huono kytkin tuntumaltaan, tarkat hommat todella ikäviä. Kytkin kalibroitiin 50h huollossa ja parani hieman, nyt 800h kohdalla meno on tuntunut muuttavan taas nykivämmäksi. Pitäs vissii taas kalibroida JOS se auttaisi.. 5455 oli niiltä osin paljon mukavampi käyttää aina kun toimi oikein.
-
Minä en ole saanut sillä sinisellä napilla mitään vaikutusta. Kun en ole sitä tarvinnutkaan niin en viitsinyt perehtyä koko asiaan sen paremmin.
Aamulla Massikka liikkui...80 kmh lavetin kyydissä.
No sehän on hyvä jos noita sinisiä nappeja ei joudu käyttämään :D
No sen verran että vähän kokkeilee.
ai jaa :o Oliko piraattia vaiko reseptillä :o
-
5. Paalatessa ja avattaessa peräporttia sekä samalla painaessa jarrua, helvetin moinen "räpätys". Helpottaa kun nostaa jalan jarrulta. Ei tee aina mutta liian usein, jos kerrankin >:( Syyksi ehdotettiin peräkärryn jarruventtiiliä , voi toki ollakkin, mutta ihme räpätin venttiili se on. Ja kun mulla ei oo edes kärryys jarruja. Tosin ei se tuota tee normi jarrutkses, vaan pitää olla ulosotto päällä, hydevipu toiminnas ja jarrutus >:(
Ainakin Fiiateissa jarruventtiili räpsättelee. Paine jarruventtiilille tulee samasta hydepumpusta kuin muuallekin (ohjaus tietenkin jarrulta). Jarruventtiili on ensimmäisenä ennen muuta ulkoista hydrauliikkaa. Siksi jarrupolkimessa voi tuntea hydeventtiilin aukaisun tai jarrua painaessa hydrauliikkaa tökkää puoleksi sekunniksi.
-
Ainakin Fiiateissa jarruventtiili räpsättelee. Paine jarruventtiilille tulee samasta hydepumpusta kuin muuallekin (ohjaus tietenkin jarrulta). Jarruventtiili on ensimmäisenä ennen muuta ulkoista hydrauliikkaa. Siksi jarrupolkimessa voi tuntea hydeventtiilin aukaisun tai jarrua painaessa hydrauliikkaa tökkää puoleksi sekunniksi.
Menee jo OT:ksi, mutta avaudunpa tästäkin...eli (sinänsä erinmaisessa) Maxxumissa tapahtuu niin, että kun esim. pitää jarrulla härveilä paikallaan ja samalla käyttää hydraulista työlaitetta (esim. etukuormaajaa tai kippiä) niin liikkeet ovat t o d e l l a rauhalliset. Jos ei paina jarrua niin toimii normaalisti.
Peräkärryn jarruventtiiliä ei ole, mikä toisaalta on kyllä puute. Naapurin MF 699 vm. 1984 siinäkin jo on! :(
-
Maraanin koneeseen sen enempää puuttumatta.... ***** mikä paska..... ;D ;D
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
-
Maraanin koneeseen sen enempää puuttumatta.... ***** mikä paska..... ;D ;D
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
Niin tällä kaverilla taisi olla joku muukin murhe mastudontien kanssa. Vai muistanko lukemani väärin? Kokemuksesta voin sanoa että vain vaihtamalla paranee :-[
-
Maraanin koneeseen sen enempää puuttumatta.... ***** mikä paska..... ;D ;D
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
Niin tällä kaverilla taisi olla joku muukin murhe mastudontien kanssa. Vai muistanko lukemani väärin? Kokemuksesta voin sanoa että vain vaihtamalla paranee :-[
Punaset harmaavanteiset, huom, ei punavanteiset, on hienoja pelejä kun toimii. Jotenkin tuntuu olevan yleistä tuo maasikavika, vai johtuuko siitä että niillä myös tehdään töitä enemän kun keskivertorattoreilla?
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
Seuraavaks kun Mr. Sheba ostaa Jonnikan, niin alkaa pyöränpultit lentelemään, ja Autopouverit paukkumaan.
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
Tsori Tsaikovski, puhumme punaisella äksentillä, emme vihreällä humanoidikielellä.........
-
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
Väliin joutuu menemään konehalliin säkkikasan päälle pötkölleen ja miettimään elämää Massikoiden kanssa. Siinä kun tunnin pötköttelee niin toteaa että elämä on laiffia. Kaikki laskut mitä tulee merkkihuollosta on pois verottajalta. No olisi niillä rahoilla voinut ostaa kyllä jotain järkevääkin, alle 2000 euroa kuussa ollut tänä vuonna huoltolaskut (jaettuna summa kuukausille) :o
Edelleen, taisteluja hävitään, sotia voitetaan ;) Nyt kyllä alkaa Fergut oleen niskanpäällä.
-
Maraanin koneeseen sen enempää puuttumatta.... ***** mikä paska..... ;D ;D
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
Niin tällä kaverilla taisi olla joku muukin murhe mastudontien kanssa. Vai muistanko lukemani väärin? Kokemuksesta voin sanoa että vain vaihtamalla paranee :-[
Punaset harmaavanteiset, huom, ei punavanteiset, on hienoja pelejä kun toimii. Jotenkin tuntuu olevan yleistä tuo maasikavika, vai johtuuko siitä että niillä myös tehdään töitä enemän kun keskivertorattoreilla?
Voihanse olla että niillä enempi tehdään :-\ Meijän mastodontilla ei tehty kun ei oikein koskaan pelannu :'(
-
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
Väliin joutuu menemään konehalliin säkkikasan päälle pötkölleen ja miettimään elämää Massikoiden kanssa. Siinä kun tunnin pötköttelee niin toteaa että elämä on laiffia. Kaikki laskut mitä tulee merkkihuollosta on pois verottajalta. No olisi niillä rahoilla voinut ostaa kyllä jotain järkevääkin, alle 2000 euroa kuussa ollut tänä vuonna huoltolaskut (jaettuna summa kuukausille) :o
Edelleen, taisteluja hävitään, sotia voitetaan ;) Nyt kyllä alkaa Fergut oleen niskanpäällä.
Mää en voi muuta kun ihmetellä sua:
(http://forgifs.com/gallery/d/192091-6/Sunglasses-shocked-reaction.gif)
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
Seuraavaks kun Mr. Sheba ostaa Jonnikan, niin alkaa pyöränpultit lentelemään, ja Autopouverit paukkumaan.
Sen verran tuli kokeiltua Jontikkaan että ei sovi jos kärsii ahtaanpaikan kammosta. Hyvää oli ainoastaan se "kylmäkaappi" ratin alla (vai missä se oli).
Saattoi olla vääriä malleja mutta ohjaamot on pieniä.
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
Seuraavaks kun Mr. Sheba ostaa Jonnikan, niin alkaa pyöränpultit lentelemään, ja Autopouverit paukkumaan.
Sen verran tuli kokeiltua Jontikkaan että ei sovi jos kärsii ahtaanpaikan kammosta. Hyvää oli ainoastaan se "kylmäkaappi" ratin alla (vai missä se oli).
Saattoi olla vääriä malleja mutta ohjaamot on pieniä.
Et kai ole ajanu sellasella muinaisella suustaladattavalla??
(http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/84JD3640.jpg)
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
Seuraavaks kun Mr. Sheba ostaa Jonnikan, niin alkaa pyöränpultit lentelemään, ja Autopouverit paukkumaan.
Sen verran tuli kokeiltua Jontikkaan että ei sovi jos kärsii ahtaanpaikan kammosta. Hyvää oli ainoastaan se "kylmäkaappi" ratin alla (vai missä se oli).
Saattoi olla vääriä malleja mutta ohjaamot on pieniä.
Et kai ole ajanu sellasella muinaisella suustaladattavalla??
Lehtimäellä?
-
Pyöränpulttien löysyys voi myös vaikuttaa liikkumattomuuteen :-\
Seuraavaks kun Mr. Sheba ostaa Jonnikan, niin alkaa pyöränpultit lentelemään, ja Autopouverit paukkumaan.
Sen verran tuli kokeiltua Jontikkaan että ei sovi jos kärsii ahtaanpaikan kammosta. Hyvää oli ainoastaan se "kylmäkaappi" ratin alla (vai missä se oli).
Saattoi olla vääriä malleja mutta ohjaamot on pieniä.
Et kai ole ajanu sellasella muinaisella suustaladattavalla??
(http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/84JD3640.jpg)
Kyllä nämä kokeillut mallit oli ihan ilman kaappariovia. 2005 vuoden jälkeen tehtyjä. Saataa olla että jäi väärä vaikutelma sen takia kun ohjaamot oli täynnä "paskaa". Eli ne oli ajossa olevia vehkeitä "naapureilta".
-
Noista merkeistä on silti turha vänkätä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. ;D
-
Noista merkeistä on silti turha vänkätä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. ;D
Höpö höpö. Molemmat kelpaa ettei tartte vanttuuseen vetää.
-
Noista merkeistä on silti turha vänkätä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. ;D
Joo, olen kaikkiruokainen länsimerkkien suhteen.
-
Noista merkeistä on silti turha vänkätä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. ;D
Joo, olen kaikkiruokainen länsimerkkien suhteen.
Itä-merkeistä kelpaa vaan belastus?
-
Noista merkeistä on silti turha vänkätä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. ;D
Höpö höpö. Molemmat kelpaa ettei tartte vanttuuseen vetää.
Niin niin se äitihän voi jo hyvässä lykyssä olla hampaaton. ;D Niin sama mihin läpeen rykäsee meinaan ei ota nuppiin. Tietysti se äiti voi olla oikeastikkin kuumempikuin tyttärensä :o
-
Noista merkeistä on silti turha vänkätä. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. ;D
Joo, olen kaikkiruokainen länsimerkkien suhteen.
Itä-merkeistä kelpaa vaan belastus?
Onko se traktori missä keula on komeesti pystyssä ja isot etupyörät? Ei ole tullut ikinä kokeiltua mutta tyrneen näkönen vehje.
-
On joskus tullu hiukan belaroiskiksella ajeltua ::) Ei silti niinpaha mitä luulis. ??? Mutta onne semmosia vehkeitä että :'(
-
Pitää jo ittekki avautua, koska noita "ominaisuuksia" on omaskin massikas tälle kesälle muutamia. Tosin ei mitään pitkäkestoista - onneksi.
1. Pari kertaa suunnanvaihtajan laittanut eteenpäin , valo syttyy kone ei liiku. Korjaantunut uusinta yrityksellä.
2. Vetänyt käsijarrun päälle vapaalla ollessaan niin summeri alkanut huutamaan vaihteen merkiksi. Taisin sammuttaa ja sitten kunnossa.
3. Dyna -4 ...Traktori liikkuu pellolla vaihteella 3 niin 1 merkkivalo vilkuttelee. Loppui muutaman kymmenen sekunnin jälkeen ja vieläkin se traktori liikkui ;D
4. välillä traktori ampaisee eteenpäin ( ei siis liiraa kytkimellä eikä suunnanvaihtajalla) Taaksepäin aina ok lähtö. Lytkin kalibroitu noin 70h sitten. Koska moitin että aina silloin tällöin on tehnyt näin. Ei loppunut , oikeastaan nyt häiriö pitkäketoisempaa kuin ennen. Yleensä auttaa, jos härnää liikkuvaa konetta pienillä nopeuksilla suunnanvaihtajalla.
Onko noihin syyllinen se kytkimen tunnistin ... ainakin osaan. Pitäis käydä edes vika muistit luetuttamassa.
Koska taaksepäin kytkin toimii aina normaalisti, vika on valitettavan todennäköisesti mekaaninen ja vaatii katkaisuhoitoa. Ei se kytkinpoljin tiedä kumpaan suuntaan sillä ollaan lähdössä.
Mika
-
Pitää jo ittekki avautua, koska noita "ominaisuuksia" on omaskin massikas tälle kesälle muutamia. Tosin ei mitään pitkäkestoista - onneksi.
1. Pari kertaa suunnanvaihtajan laittanut eteenpäin , valo syttyy kone ei liiku. Korjaantunut uusinta yrityksellä.
2. Vetänyt käsijarrun päälle vapaalla ollessaan niin summeri alkanut huutamaan vaihteen merkiksi. Taisin sammuttaa ja sitten kunnossa.
3. Dyna -4 ...Traktori liikkuu pellolla vaihteella 3 niin 1 merkkivalo vilkuttelee. Loppui muutaman kymmenen sekunnin jälkeen ja vieläkin se traktori liikkui ;D
4. välillä traktori ampaisee eteenpäin ( ei siis liiraa kytkimellä eikä suunnanvaihtajalla) Taaksepäin aina ok lähtö. Lytkin kalibroitu noin 70h sitten. Koska moitin että aina silloin tällöin on tehnyt näin. Ei loppunut , oikeastaan nyt häiriö pitkäketoisempaa kuin ennen. Yleensä auttaa, jos härnää liikkuvaa konetta pienillä nopeuksilla suunnanvaihtajalla.
Onko noihin syyllinen se kytkimen tunnistin ... ainakin osaan. Pitäis käydä edes vika muistit luetuttamassa.
Koska taaksepäin kytkin toimii aina normaalisti, vika on valitettavan todennäköisesti mekaaninen ja vaatii katkaisuhoitoa. Ei se kytkinpoljin tiedä kumpaan suuntaan sillä ollaan lähdössä.
Mika
Tuota määkin olen ajatellut, mutta miten mekaaninen vika korjaantuu itsestään ja normaalisti toimii ihan ok. Tehnyt tuota oikeastaan uudesta saakka silloin tällöin. Lisäksi kone katkaistiin vajaa 100h sitten, tosin vaan stefa vuodon takia, mutta silloin vetolevyt ym sisuskalut silmämääräisesti kuulemma uuden veroiset. Itte kyllä melkein ajattelisin suunnanvaihdinta (mikä lie power shutle se on), koska siis eteenpäin valo syttyi mutta ei kytkenyt vetoa :( Lisäksi se käsijarru summeri huusi vaikka suunnanvaihdin vapaa asennossa, ei se sitä saisi tehdä >:( Voihan olla että nämä ominaisuudet ei liity edes toisiinsa, mutta sattuivat tapahtumaan peräkkäisinä päivinä. Nyt on mennyt jo viikkoja ihan ok. KOP KOP ;)
-
4. välillä traktori ampaisee eteenpäin ( ei siis liiraa kytkimellä eikä suunnanvaihtajalla) Taaksepäin aina ok lähtö. Lytkin kalibroitu noin 70h sitten. Koska moitin että aina silloin tällöin on tehnyt näin. Ei loppunut , oikeastaan nyt häiriö pitkäketoisempaa kuin ennen. Yleensä auttaa, jos härnää liikkuvaa konetta pienillä nopeuksilla suunnanvaihtajalla.
Mikä on Massikan tyyppimerkintä ja vuosimalli?
-
Mutta juu, Lazi kyl ansaittis jonkun survival-mitallin noista verkutsooneistaan. Onko sun hihat aspestia kun ne ei lainkka pala???
Väliin joutuu menemään konehalliin säkkikasan päälle pötkölleen ja miettimään elämää Massikoiden kanssa. Siinä kun tunnin pötköttelee niin toteaa että elämä on laiffia. Kaikki laskut mitä tulee merkkihuollosta on pois verottajalta. No olisi niillä rahoilla voinut ostaa kyllä jotain järkevääkin, alle 2000 euroa kuussa ollut tänä vuonna huoltolaskut (jaettuna summa kuukausille) :o
Edelleen, taisteluja hävitään, sotia voitetaan ;) Nyt kyllä alkaa Fergut oleen niskanpäällä.
Kyllä mulla loppu usko, kun Valmetti otettiin kolme kertaa perästä auki pienellä aikaa ja aina löytyi uutta vikaa. Mutta sitten kun oli tarpeeksi osaa vaihdettu, niin kone alkoi kestämään. Tästä kierroksesta on varmaan 6-7 vuotta ja sen jälkeen on toistaiseksi menty pienillä murheilla eteenpäin.
-
4. välillä traktori ampaisee eteenpäin ( ei siis liiraa kytkimellä eikä suunnanvaihtajalla) Taaksepäin aina ok lähtö. Lytkin kalibroitu noin 70h sitten. Koska moitin että aina silloin tällöin on tehnyt näin. Ei loppunut , oikeastaan nyt häiriö pitkäketoisempaa kuin ennen. Yleensä auttaa, jos härnää liikkuvaa konetta pienillä nopeuksilla suunnanvaihtajalla.
Mikä on Massikan tyyppimerkintä ja vuosimalli?
5470 vm-08. Siis sitä vanhakoppaista , mekaanisella pumpulla olevaa mallisarjaa
-
No joo, tarpeeksi vanha. Ei välttämättä ihan posketon lasku odotettavissa.
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Täytyykö taas käyttää niitä sinisiä nappeja jotta saa perät pysymään hallinnassa ???
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Tuliko se remontista tuollaasena, vai oliko kunnos sieltä lähties? Meinaan vaan, jotta pitääs olla pitkä vaijeri jotta vois nypätä se mahdollinen Mf huolto tai vastaava kyltti aika äkkiä alaha sieltä katolta. Kyllä mää olisin aika vinkiää soitellu tuonne pajalle, jotta mikä tätä ny vaivaa ;D Ja jos ne ei sitä siellä olisi tienny, niin sitte olis voinut antaa palautetta vaikka paikalliselle huoltopäällikölle. Sillä sopimushuoltajissakin on eroja, aina se lähin ei ehkä ole paras ;)
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Olikos se nimeltään Diodi joka pamautti Mersulla päin tunnelin seinää Pariisissa sen morsiammensa kanssa. Morsiammen nimi oli muistaakseni Dana ??? ;D
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Tuliko se remontista tuollaasena, vai oliko kunnos sieltä lähties? Meinaan vaan, jotta pitääs olla pitkä vaijeri jotta vois nypätä se mahdollinen Mf huolto tai vastaava kyltti aika äkkiä alaha sieltä katolta. Kyllä mää olisin aika vinkiää soitellu tuonne pajalle, jotta mikä tätä ny vaivaa ;D Ja jos ne ei sitä siellä olisi tienny, niin sitte olis voinut antaa palautetta vaikka paikalliselle huoltopäällikölle. Sillä sopimushuoltajissakin on eroja, aina se lähin ei ehkä ole paras ;)
Ei se ole vielä tullut remontista. Alkuunhan ei toiminut alueet eikä pykälät. Nyt pykälät toimii, vaikka niille ei ole tehty mitään. Pikkuperä on jäänyt päälle ja isoperä toimii kun pitää katkaisijaa pohjassa. Heti kun päästää sormen irti napista niin menee pikkuperä päälle.
En muista että onko tuo kepin mikrokytkin sellainen että siinä on napsauttamalla kaksi asentoa eli hidas ja nopea vai ohjaako se vaan "jotain" eli silloin voisi olla diodi rikki.
Entäpä se "kytkin" joka estää vaihtamasta aluetta jos keppi ei ole vapaalla. Voisiko vika olla siinä?
Huollon toimivuuteen en ota tässä vaiheessa kantaa, enkä varmaan missään vaiheessa :(
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Olikos se nimeltään Diodi joka pamautti Mersulla päin tunnelin seinää Pariisissa sen morsiammensa kanssa. Morsiammen nimi oli muistaakseni Dana ??? ;D
Millaisella mielikuvituksella varustettu henkilö löytää yhteyden Verkussonin vaihteiston ja tavaratalo kiinteistön omistajan pojan kanssa ja prinsessan kanssa niin että kaikki pääsevät osallisiksi tasavertaisesti ??? ??? ??? ;D
-
kokeile pitää sitä suunnanvaihtajaa jonkin aikaa päällä vaikka ei liikkuiskaan.
Saattaa hyökätä aika nykäisyllä eteenpäin.
Suunnanvaihdin toimii, mutta huollossa oli kone "hyökkäillyt", rauhoittui sitten itsekseen valohoidolla :o
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Täytyykö taas käyttää niitä sinisiä nappeja jotta saa perät pysymään hallinnassa ???
Jos sonnimies käyttää sinistä nappia niin mikään ei ole hallinnassa.
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Tuliko se remontista tuollaasena, vai oliko kunnos sieltä lähties? Meinaan vaan, jotta pitääs olla pitkä vaijeri jotta vois nypätä se mahdollinen Mf huolto tai vastaava kyltti aika äkkiä alaha sieltä katolta. Kyllä mää olisin aika vinkiää soitellu tuonne pajalle, jotta mikä tätä ny vaivaa ;D Ja jos ne ei sitä siellä olisi tienny, niin sitte olis voinut antaa palautetta vaikka paikalliselle huoltopäällikölle. Sillä sopimushuoltajissakin on eroja, aina se lähin ei ehkä ole paras ;)
Ei se ole vielä tullut remontista. Alkuunhan ei toiminut alueet eikä pykälät. Nyt pykälät toimii, vaikka niille ei ole tehty mitään. Pikkuperä on jäänyt päälle ja isoperä toimii kun pitää katkaisijaa pohjassa. Heti kun päästää sormen irti napista niin menee pikkuperä päälle.
En muista että onko tuo kepin mikrokytkin sellainen että siinä on napsauttamalla kaksi asentoa eli hidas ja nopea vai ohjaako se vaan "jotain" eli silloin voisi olla diodi rikki.
Entäpä se "kytkin" joka estää vaihtamasta aluetta jos keppi ei ole vapaalla. Voisiko vika olla siinä?
Huollon toimivuuteen en ota tässä vaiheessa kantaa, enkä varmaan missään vaiheessa :(
Ahaa , Siis mitään ei tehty ja nyt jo liikkuu ;D Mutta ihan ei vakuuta, jos kone seisoo pajalla ja neuvoa kysytään agronetissa. Toisaalta kyllähän noita remonttimiehiä on muuten aika paljon jokka ei uskalla tai kehtaa kysyä neuvoa esim. kokeneemmalta kolleekalta. Myös muis leireis kun keskon huollois. Tosin jotenkin tuntuu, että jossain vaiheessa nuo vaan katoaa joko puhelimen valikosta tai jopa yrittäjien listoilta 8)
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Tuliko se remontista tuollaasena, vai oliko kunnos sieltä lähties? Meinaan vaan, jotta pitääs olla pitkä vaijeri jotta vois nypätä se mahdollinen Mf huolto tai vastaava kyltti aika äkkiä alaha sieltä katolta. Kyllä mää olisin aika vinkiää soitellu tuonne pajalle, jotta mikä tätä ny vaivaa ;D Ja jos ne ei sitä siellä olisi tienny, niin sitte olis voinut antaa palautetta vaikka paikalliselle huoltopäällikölle. Sillä sopimushuoltajissakin on eroja, aina se lähin ei ehkä ole paras ;)
Ei se ole vielä tullut remontista. Alkuunhan ei toiminut alueet eikä pykälät. Nyt pykälät toimii, vaikka niille ei ole tehty mitään. Pikkuperä on jäänyt päälle ja isoperä toimii kun pitää katkaisijaa pohjassa. Heti kun päästää sormen irti napista niin menee pikkuperä päälle.
En muista että onko tuo kepin mikrokytkin sellainen että siinä on napsauttamalla kaksi asentoa eli hidas ja nopea vai ohjaako se vaan "jotain" eli silloin voisi olla diodi rikki.
Entäpä se "kytkin" joka estää vaihtamasta aluetta jos keppi ei ole vapaalla. Voisiko vika olla siinä?
Huollon toimivuuteen en ota tässä vaiheessa kantaa, enkä varmaan missään vaiheessa :(
Ahaa , Siis mitään ei tehty ja nyt jo liikkuu ;D
Juurikin niin, sulake paloi aluksi jonkun kerran, enää ei pala. Mitään ei ole tehty paitsi vaihdeltu sulakkeita.
-
Jaahans eli olette keksineet laittaa riittävän isoja sulakkeita ;) No leikki sikseen kyllähän nuo sähköt pitäis kuntoonsaada. Valitettavasti meillä oli semmonen maseri mitä ei agrin huolto koskaan saanut toimiin >:( Olisiis silloin vielä agrilla tuo huolto. Paikallisen K huollon pätevyydestä ei tietoa Meinaan vaan että eise vika kyllä yleensä itsestään valohoidossa parane >:( Joskovaikka seuraavana kiirehuippuna uusiutuu >:( Silloin ei kauheesti huollon osaamista kiitellä :-[
-
Nyt on Massikka liikkeellä mutta isoperä ei jää päälle. Pikkuperä toimii ok. Isolla perällä voi ajaa kun pitää nappia kokoajan pohjassa. Onko vika katkaisijassa vai voiko se olla jossain muualla?
Diodi rikki? Missähän se lienee?
Tuliko se remontista tuollaasena, vai oliko kunnos sieltä lähties? Meinaan vaan, jotta pitääs olla pitkä vaijeri jotta vois nypätä se mahdollinen Mf huolto tai vastaava kyltti aika äkkiä alaha sieltä katolta. Kyllä mää olisin aika vinkiää soitellu tuonne pajalle, jotta mikä tätä ny vaivaa ;D Ja jos ne ei sitä siellä olisi tienny, niin sitte olis voinut antaa palautetta vaikka paikalliselle huoltopäällikölle. Sillä sopimushuoltajissakin on eroja, aina se lähin ei ehkä ole paras ;)
Ei se ole vielä tullut remontista. Alkuunhan ei toiminut alueet eikä pykälät. Nyt pykälät toimii, vaikka niille ei ole tehty mitään. Pikkuperä on jäänyt päälle ja isoperä toimii kun pitää katkaisijaa pohjassa. Heti kun päästää sormen irti napista niin menee pikkuperä päälle.
En muista että onko tuo kepin mikrokytkin sellainen että siinä on napsauttamalla kaksi asentoa eli hidas ja nopea vai ohjaako se vaan "jotain" eli silloin voisi olla diodi rikki.
Entäpä se "kytkin" joka estää vaihtamasta aluetta jos keppi ei ole vapaalla. Voisiko vika olla siinä?
Huollon toimivuuteen en ota tässä vaiheessa kantaa, enkä varmaan missään vaiheessa :(
Ahaa , Siis mitään ei tehty ja nyt jo liikkuu ;D
Juurikin niin, sulake paloi aluksi jonkun kerran, enää ei pala. Mitään ei ole tehty paitsi vaihdeltu sulakkeita.
Juurikin niin, sulake paloi aluksi jonkun kerran, enää ei pala. Mitään ei ole tehty paitsi vaihdeltu sulakkeita.
-
Jaahans eli olette keksineet laittaa riittävän isoja sulakkeita ;) No leikki sikseen kyllähän nuo sähköt pitäis kuntoonsaada. Valitettavasti meillä oli semmonen maseri mitä ei agrin huolto koskaan saanut toimiin >:( Olisiis silloin vielä agrilla tuo huolto. Paikallisen K huollon pätevyydestä ei tietoa Meinaan vaan että eise vika kyllä yleensä itsestään valohoidossa parane >:( Joskovaikka seuraavana kiirehuippuna uusiutuu >:( Silloin ei kauheesti huollon osaamista kiitellä :-[
Sen takia ne yrittää etsiä sitä vikaa ettei se uusiudu. Homma vaan ei etene. CRC:ä sinne ja tänne. Kyllä minäkin sen olisin osannut.
-
Juurikin tämän tyyppinen tilanne saa miettimään nykykoneiden käyttö varmuutta. Kun ei sähkö vipstaakeleiden määrä ainakaan vähenemäänpäin ole.
-
Ajatelkaas... Jos EU kieltäisi yli 10A:n sulakkeet eikä CRC:tä olisi ikinä keksitty.... :o....
Niin joutuisivatko esim. traktorivalmistajat tekemään koneensa kunnolla ;D
-
hytin maadoituspisteet ovat olleet tonnisarjoissa massikan heikkouksia. mukaanlukien siellä lokasuojilla olevat vilkku, jarru, parkkivalot maadoituksineen ja se ulosoton käynnistysmurkula.
-
Onko muuten traktorien vikamuisteista mitään apua? Ymmärtääkö niiden lukemisesta kukaan mitään. Mulla ainakin ne on yleensä täynnä noita "ominaisuuksia" (kuulemma). Tyyliin liian kylmät öljyt.... ei vaihda vaihdetta jne. Autoissahan ne noita lukee ja sitten "nollaa" ja taas kaikki toimii kuten pitääkin ???
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
Vähän sama kun työmaan wille jossa pyyhkimet pyyhkii välillä itsekseen ja hehkuvalo palaa... Eikä lämpimänä lähde käyntiin mutta pyörittää kyllä moottoria hyvin ;D Vian ollessa päällä vikakoodeja on paljon läppärin ruudussa ja hetken päästä ei yhtään ja käynnistyy moitteetta ::) Huoltomies kiroili että on yks saatana kun on tarvinnut tuollainen caterpillar-perkins laittaa tuonne konehuoneeseen ku sen jälkeen ongelmat noissa willeissä alkoi.. Entinen valmetin koneella ollut wille toimi 17 000h moottorin puolesta moitteetta... Kivoja vikoja kun ei löydy...
-
Piti hakea jo kone pois mutta vanha isäntä kävi pitämässä palautepalaverin korjaamolla. Tyyliin että jos te saatanan tunarit ette ymmärrä sähköistä mitään niin hommatkaa tänne sellaset miehet jotka ymmärtää.
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
Joko lampsit huomisella lähimpään Valtran toimipisteeseen ja ostat ännäläisen??
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
Joko lampsit huomisella lähimpään Valtran toimipisteeseen ja ostat ännäläisen??
Eikun se hakee Keskolta seuraavaks 6-tonnisen, ja sit kun se poikii, niin taas uutta mallisarjaa kehiin. Samaa jatkuu hamaan tappiin, kunnes me ei jakseta enää edes *****illa sille. Oikea massikkamies ei vaihda merkkiä, vaikka satais rälläköitä ja alastomia sorkkiksia, kysy vaikka Timpalta!
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
Joko lampsit huomisella lähimpään Valtran toimipisteeseen ja ostat ännäläisen??
Eikun se hakee Keskolta seuraavaks 6-tonnisen, ja sit kun se poikii, niin taas uutta mallisarjaa kehiin. Samaa jatkuu hamaan tappiin, kunnes me ei jakseta enää edes *****illa sille. Oikea massikkamies ei vaihda merkkiä, vaikka satais rälläköitä ja alastomia sorkkiksia, kysy vaikka Timpalta!
Merkillisen uskovainen tuo Laz......... ;D
-
Piti hakea jo kone pois mutta vanha isäntä kävi pitämässä palautepalaverin korjaamolla. Tyyliin että jos te saatanan tunarit ette ymmärrä sähköistä mitään niin hommatkaa tänne sellaset miehet jotka ymmärtää.
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa
Kai ne nyt kunnon laskun edes osaa kirjoittaa :D
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
Joko lampsit huomisella lähimpään Valtran toimipisteeseen ja ostat ännäläisen??
Eikun se hakee Keskolta seuraavaks 6-tonnisen, ja sit kun se poikii, niin taas uutta mallisarjaa kehiin. Samaa jatkuu hamaan tappiin, kunnes me ei jakseta enää edes *****illa sille. Oikea massikkamies ei vaihda merkkiä, vaikka satais rälläköitä ja alastomia sorkkiksia, kysy vaikka Timpalta!
Sattuu olemaan myös Valtra ja Valmetti tallissa. Seuraava uusi kone, jos sellainen tulee on Valtra. Ihan huollon ja osien saatavuuden takia.
-
Piti hakea jo kone pois mutta vanha isäntä kävi pitämässä palautepalaverin korjaamolla. Tyyliin että jos te saatanan tunarit ette ymmärrä sähköistä mitään niin hommatkaa tänne sellaset miehet jotka ymmärtää.
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa
Kai ne nyt kunnon laskun edes osaa kirjoittaa :D
No niin pisteet vanhalle isännälle. Siis onko tuo MF sopimushuoltaja? Jos Keskolla on aikomus pitää Mf edustusta itsellään, niin kyllä sinnekkin päin kannattais vähän asiallisesti vihjata. Jos konessa on vika mutta huoltaja ei sitä löydä / keksi niin kyllä kerpeles sen joku keskon huoltomiehistä tietää. Seinäjoella ainakin oli muutama vuosi sitten huoltopäällikkönä (jos nyt titteli on oikein) ihan asiallinen ja ferkkutietäväinen kaveri. Jos en väärin muista niin omas sopimushuoltajan taustan. Noille vaan on vähän vaikea yhteystietoja löytää tosin varmasti sillä sun huoltomiehellä on numeroja puhelin pullollaan mutta se ei taida niitä kehdata vaivata. "Mä en yhtään tiedä mikä tätä vaivaa" :(
*'' No eipä näkynyt enää ko kaverin yhteystietoja Seinäjoella. Tosin jollakin nimityksiä listalla Keskolla ja juttua huoltoyrittäjien kouluttajana olosta pirkka lehdessä, joten olis voinut vaikka omattakkin tietoa, mitä se traktoris on oikein syönyt :o
-
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa :o
Joko lampsit huomisella lähimpään Valtran toimipisteeseen ja ostat ännäläisen??
Eikun se hakee Keskolta seuraavaks 6-tonnisen, ja sit kun se poikii, niin taas uutta mallisarjaa kehiin. Samaa jatkuu hamaan tappiin, kunnes me ei jakseta enää edes *****illa sille. Oikea massikkamies ei vaihda merkkiä, vaikka satais rälläköitä ja alastomia sorkkiksia, kysy vaikka Timpalta!
Sattuu olemaan myös Valtra ja Valmetti tallissa. Seuraava uusi kone, jos sellainen tulee on Valtra. Ihan huollon ja osien saatavuuden takia.
Älä mene pettämään heimoveljiäsi! Muuten kannattaa varoa tienylityksiä, ette Timppa aja Denalla petturin yli. :P
-
Noille vaan on vähän vaikea yhteystietoja löytää tosin varmasti sillä sun huoltomiehellä on numeroja puhelin pullollaan mutta se ei taida niitä kehdata vaivata. "Mä en yhtään tiedä mikä tätä vaivaa" :(
Kyllä tuo tänään pirautti semmoselle huoltajalle mikä tietää mitä tekee. Vaihtavat vielä aluevaihtajan napin jos vika on siinä ( ??? jos!). Sitten jos ei auta pitäisi tulla ne ns. viisammat miehet toisesta sopimushuollosta.
-
Kyllä tuo tänään pirautti semmoselle huoltajalle mikä tietää mitä tekee. Vaihtavat vielä aluevaihtajan napin jos vika on siinä ( ??? jos!). Sitten jos ei auta pitäisi tulla ne ns. viisammat miehet toisesta sopimushuollosta.
Kuulostaa jo paljon paremmalta , kuin "tuu hakeen pois " ;)
-
Kyllä tuo tänään pirautti semmoselle huoltajalle mikä tietää mitä tekee. Vaihtavat vielä aluevaihtajan napin jos vika on siinä ( ??? jos!). Sitten jos ei auta pitäisi tulla ne ns. viisammat miehet toisesta sopimushuollosta.
Kuulostaa jo paljon paremmalta , kuin "tuu hakeen pois " ;)
Sen verran vaikutti se vanhan isännän ripitys.
-
Noille vaan on vähän vaikea yhteystietoja löytää tosin varmasti sillä sun huoltomiehellä on numeroja puhelin pullollaan mutta se ei taida niitä kehdata vaivata. "Mä en yhtään tiedä mikä tätä vaivaa" :(
Kyllä tuo tänään pirautti semmoselle huoltajalle mikä tietää mitä tekee. Vaihtavat vielä aluevaihtajan napin jos vika on siinä ( ??? jos!). Sitten jos ei auta pitäisi tulla ne ns. viisammat miehet toisesta sopimushuollosta.
Onko tuo se kertomasi "sininen nappi" ??? Jos se on piraatti
-
Piti hakea jo kone pois mutta vanha isäntä kävi pitämässä palautepalaverin korjaamolla. Tyyliin että jos te saatanan tunarit ette ymmärrä sähköistä mitään niin hommatkaa tänne sellaset miehet jotka ymmärtää.
Huollosta pirauttivat, eivät saa kuntoon kun eivät löydä vikaa
Kai ne nyt kunnon laskun edes osaa kirjoittaa :D
No niin pisteet vanhalle isännälle. Siis onko tuo MF sopimushuoltaja? Jos Keskolla on aikomus pitää Mf edustusta itsellään, niin kyllä sinnekkin päin kannattais vähän asiallisesti vihjata. Jos konessa on vika mutta huoltaja ei sitä löydä / keksi niin kyllä kerpeles sen joku keskon huoltomiehistä tietää. Seinäjoella ainakin oli muutama vuosi sitten huoltopäällikkönä (jos nyt titteli on oikein) ihan asiallinen ja ferkkutietäväinen kaveri. Jos en väärin muista niin omas sopimushuoltajan taustan. Noille vaan on vähän vaikea yhteystietoja löytää tosin varmasti sillä sun huoltomiehellä on numeroja puhelin pullollaan mutta se ei taida niitä kehdata vaivata. "Mä en yhtään tiedä mikä tätä vaivaa" :(
*'' No eipä näkynyt enää ko kaverin yhteystietoja Seinäjoella. Tosin jollakin nimityksiä listalla Keskolla ja juttua huoltoyrittäjien kouluttajana olosta pirkka lehdessä, joten olis voinut vaikka omattakkin tietoa, mitä se traktoris on oikein syönyt;( tuo mies on mun kaveri, sillä oli kokkolassa korjaamo ja olin joskus sillä apuna ruuvaamassa.on yhä samoissa hommissa mutta toimisto kokkolan k-maatalouden tiloissa.
-
Noille vaan on vähän vaikea yhteystietoja löytää tosin varmasti sillä sun huoltomiehellä on numeroja puhelin pullollaan mutta se ei taida niitä kehdata vaivata. "Mä en yhtään tiedä mikä tätä vaivaa" :(
Kyllä tuo tänään pirautti semmoselle huoltajalle mikä tietää mitä tekee. Vaihtavat vielä aluevaihtajan napin jos vika on siinä ( ??? jos!). Sitten jos ei auta pitäisi tulla ne ns. viisammat miehet toisesta sopimushuollosta.
Onko tuo se kertomasi "sininen nappi" ??? Jos se on piraatti
Ai se lisäpotkun nappula millä saa vauhtia hydrauliikkahommiin.
Ei, ei ole se.
-
tuo mies on mun kaveri, sillä oli kokkolassa korjaamo ja olin joskus sillä apuna ruuvaamassa.on yhä samoissa hommissa mutta toimisto kokkolan k-maatalouden tiloissa.
Ok, Jotain mäkin siis vielä muistan ja etunimikin 4 kirjainta ja alkaa La.. mutta ei ole Latz ;) No uskotko tulisko diagnoosi ? Ainakin sillä oli mielestäni sitä paljon puhuttua maalaisjärkeä ja ehdotti mullekkin aikoinaan, että eikös täs lähellä oo muita massikan huoltomiehiä. Siis aina se lähin ei ole paras ;)
-
Kytkin polkimen anturit vaihtoon.Ei näy läppärin taululla aina.
-
Kytkin polkimen anturit vaihtoon.Ei näy läppärin taululla aina.
Läppäri...läppäri...läppäri, mikä se on...ai niin huollon läppäri ei saa yhteyttä siihen huoltoporttiin vaikka ne latas sen just toisen kerran kymmeneen vuoteen :o.
Taitaa olla käyttiksenä Win95 :o
-
Näihin "markinaalimerkkeihin" ei kannatta sekaantua uskokaa jo !
-
Kytkin polkimen anturit vaihtoon.Ei näy läppärin taululla aina.
Läppäri...läppäri...läppäri, mikä se on...ai niin huollon läppäri ei saa yhteyttä siihen huoltoporttiin vaikka ne latas sen just toisen kerran kymmeneen vuoteen :o.
Taitaa olla käyttiksenä Win95 :o
Pikemmimkin Lose95 :(
-
Pelaako kellään 5400-sarjan hydrl. suunnanvaihto virheettömästi kumpaankin suuntaan, vai onko huoltomiehet epäpäteviä, kun kuntoon ei saada. Paljon on 5400-sarjaa(ainakin taannoin, kun suunnittelin ostoa) vaihtokoneina muitten merkkien kaupoissa, ja tuoreita ja siistejä.
-
Pelaako kellään 5400-sarjan hydrl. suunnanvaihto virheettömästi kumpaankin suuntaan, vai onko huoltomiehet epäpäteviä, kun kuntoon ei saada. Paljon on 5400-sarjaa(ainakin taannoin, kun suunnittelin ostoa) vaihtokoneina muitten merkkien kaupoissa, ja tuoreita ja siistejä.
Niissä vivuissa on ainakin ollut paljon vikoja
-
Pelaako kellään 5400-sarjan hydrl. suunnanvaihto virheettömästi kumpaankin suuntaan, vai onko huoltomiehet epäpäteviä, kun kuntoon ei saada. Paljon on 5400-sarjaa(ainakin taannoin, kun suunnittelin ostoa) vaihtokoneina muitten merkkien kaupoissa, ja tuoreita ja siistejä.
Ainakin siinä yksilössä jota aina silloin tällöin kuskina ajelen käärijä perässä se toimii kuin ajatus. Että kyllä se varmaan on mahdollista saada toimimaankin....
Muistan kyllä että kauan sitten se halvaantui pellolle, tai liikkui vain taaksepäin tms. Vika oli kai siinä reed-releellä tehdyssä vipstaakissa ja korjaus (osan saanti?) kesti kauan. Jos olisi ollut oma olisin varmaan korjannut itse. Onneksi sama tauti ei ole vielä tarttunut omaan 6400-sarjalaiseen.
-
Näihin "markinaalimerkkeihin" ei kannatta sekaantua uskokaa jo !
Joo juurikin sen takia monelta jää valtra ostamatta :P
-
kyllä liikkuu nyt paljon nätimmin kun kytkin poljin vaihdettiin optiseen.
-
Tutulla on tuollainen ei voi vetää paalainta juuri noiden lukuisten ongelmien takia, täysi susi koko aski.
Ferku on Suomessa onneksi marginaalimerkki ,nyt uusimmassa rekisteröinti tilastossa oli myynti pudonnut alle 10 % joka on tosi heikko.
Varaosa ja huolto puoli on ferkun suuri heikkous ,traktoreita ei saada säällisessä ajassa kuntoon ja ferkun laatukin on sitä mitä se on .
Ferkun on accon heikoin lenkki niin ovat accon johtajatkin tunnustaneen jo vuosia sitten.
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
-
Tuusimmassa rekisteröinti tilastossa oli myynti pudonnut alle 10 % joka on tosi heikko.
Mallistot ovat taas vaihteeksi uudistumassa ja uusia koneita ei ilmeisesti ole voitu vielä myydä. Sitten, kun Keskon politiikka on ostaa eriä jotain mallisarjaa, niin se tuo tiettyä kankeutta touhuun. Ilmeisesti syksyllä tulee tarjous 6xxx-sarjan koneesta dyna-vt:llä. Sen myötä rekisteröintitilastot taas korjaantuvat muutamalla prosentilla.
Parasta olisi se, että Massikka siirretään Agcon omaan myyntiin muiden saman tallin merkkien kanssa. Uskon, että olisi aikamoinen piristysruiske Ferkun myynnille. Massikka on hieno kone, varsinkin dyna-vt pohjaisena, mutta ainakin itselleni Keskon mukana olo oli liian suuri kynnys ylitettäväksi.
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
Ota huomioon, että Sheballe alle kuukauden remontit ei ole viellä isoja ongelmia. :P
-
Toivotaan että pelaa! On aina perseestä jos joutuu koneen vaihtaen ennenaikojaan vikojentakia >:(
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet_käski_vaihtaa sen katkaisijan.
Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.
Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
Ota huomioon, että Sheballe alle kuukauden remontit ei ole viellä isoja ongelmia. :P
Kyllä se vanhankin kamelin selkä taittuu kun ei kuukautta ilman odottelua....
-
Ota huomioon, että Sheballe alle kuukauden remontit ei ole viellä isoja ongelmia. :P
Ne on lillukanvarsia tommoset :)
-
Koska löydämme em. koneen Valtran vaihtokonerivistä?????
Toivottavasti vasta viiden vuoden päästä. Jos se on siellä ennemmin niin isoja ongelmia on ollut.]
Nämä kaksi lausetta ja tämä päivämäärä talletettakoon agronetin kävelykadun tuoreeseen betoniin.
50 centin sanoin: I'll roll the shit (Latz), I'll smoke the shit (SKN). ???
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet käski_vaihtaa sen katkaisijan.
No onneksi oli noita viisaampia_miehiä, jotka neuvoivat. Muutenhan olis syytetty paskaa traktoria, vaikka "huollon" tietämyksessä oli hiukka toivomista :)
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet käski_vaihtaa sen katkaisijan.
No onneksi oli noita viisaampia_miehiä, jotka neuvoivat. Muutenhan olis syytetty paskaa traktoria, vaikka "huollon" tietämyksessä oli hiukka toivomista :)
niinpä. tässä se taas nähdään, että aina kannattaa kertoa agrossa huolet ja murheet, jos vehkeet ei pelaa ::)
-
. tässä se taas nähdään, että aina kannattaa kertoa agrossa huolet ja murheet, jos vehkeet ei pelaa ::)
Mutta turhan kärkkäästi alussa syytettiin sitä sinistä nappia. Taas nähtiin että vika oli ihan toisen värisessä napissa kuin siinä sinisessä. Sininen toimii ;D
-
Nyt se vihdoin viimeinen toimii. Aluevaihtajassa ei ollut muuta vikaa kun rikkinäinen painonappi vaihdekepissä. Se meinasi sitten olla ylivoimainen este huollolle :o Pari päivää sitten kysyin huollosta että onko katkaisija tsekattu ja jos siellä on diodi välissä on se tarkastettu eivät näemmä ottaneet kysymyksiä tosissaan ennenkun viisammat miehet käski_vaihtaa sen katkaisijan.
No onneksi oli noita viisaampia_miehiä, jotka neuvoivat. Muutenhan olis syytetty paskaa traktoria, vaikka "huollon" tietämyksessä oli hiukka toivomista :)
niinpä. tässä se taas nähdään, että aina kannattaa kertoa agrossa huolet ja murheet, jos vehkeet ei pelaa ::)
joutuukohan tässä hommata oikeen semmosen taulutv.n kokosen näytön että kerkee kaikki lukea kun jonnikkamiehet ikoninsa rohkaisemina alkaa purkamaan sydäntään :o :o :o :o
-
Täällä 6280 odottaa edelleen pääsyä korjaamolle. Liikkuis hitaalla puolella, dynashiftin D:llä. Mut ainakin ulosotto, käsivarret, lukot, neliveto, rundari poissa pelistä... Analysointi softan mukaan matalapainepuoli kuollut ja anturit ehjiä...
Kuvittelin sähköviaksi, kun rundarikin pimeni. Mutta sen anturi onkin jossain pumppujen yhteydessä, eli ilmeisesti jotain rautaa sieltä on hajonnut.
Nyt liikkui tuokin Massikka livakasti, tosin lavetilla korjaamolle...
Tässä sitten diagnoosia odottelen.
-
Vaihteeks Massikka eteni taas omin avuin, kun korjaamolta kotiutin. Loppujen lopuksi tämänkin ongelmavyyhdin syyksi paljastui pieni anturi!?! Tämän, vaihdelaatikon oikeassa kyljessä sijaitsevan, anturin pitäisi syöttää tietoa moottorin kierrosluvusta. Ja kun tätä tietoa ei herunut, väitti keskusyksikkö ettei matalapiirissä ole painetta...
Samaa paineettomuutta väitti myös diagnostiikka ohjelma, kun toimintoja tutkittiin. Ja kyseinen anturi ei sitten ilmeisesti näy tuossa diagnostiikassa? eikä jätä jälkeä virhemuistiin!?! Silti se "saa aikaan" huomattavan määrän vikoja, halvaannuttaen käytännössä traktorin >:(
-
Vaihteeks Massikka eteni taas omin avuin, kun korjaamolta kotiutin. Loppujen lopuksi tämänkin ongelmavyyhdin syyksi paljastui pieni anturi!?! Tämän, vaihdelaatikon oikeassa kyljessä sijaitsevan, anturin pitäisi syöttää tietoa moottorin kierrosluvusta. Ja kun tätä tietoa ei herunut, väitti keskusyksikkö ettei matalapiirissä ole painetta...
Samaa paineettomuutta väitti myös diagnostiikka ohjelma, kun toimintoja tutkittiin. Ja kyseinen anturi ei sitten ilmeisesti näy tuossa diagnostiikassa? eikä jätä jälkeä virhemuistiin!?! Silti se "saa aikaan" huomattavan määrän vikoja, halvaannuttaen käytännössä traktorin >:(
maasian ylivoimaa 8)
-
Pelaako kellään 5400-sarjan hydrl. suunnanvaihto virheettömästi kumpaankin suuntaan, vai onko huoltomiehet epäpäteviä, kun kuntoon ei saada. Paljon on 5400-sarjaa(ainakin taannoin, kun suunnittelin ostoa) vaihtokoneina muitten merkkien kaupoissa, ja tuoreita ja siistejä.
Niissä vivuissa on ainakin ollut paljon vikoja
Sikäli jännää, jos huoltoukot eivät saa suunnanvaihtoa jouhevaan kuntoon, koska suunnanvaihdon jonkinmoinen säädäntä tietokoneitse(?) kuuluu kuulemma huolto-ohjelmaan. 3000 tuntia säätämättä saa tuosta suunnanvaihdosta jo melko äkäisen...
-
Pelaako kellään 5400-sarjan hydrl. suunnanvaihto virheettömästi kumpaankin suuntaan, vai onko huoltomiehet epäpäteviä, kun kuntoon ei saada. Paljon on 5400-sarjaa(ainakin taannoin, kun suunnittelin ostoa) vaihtokoneina muitten merkkien kaupoissa, ja tuoreita ja siistejä.
Niissä vivuissa on ainakin ollut paljon vikoja
Sikäli jännää, jos huoltoukot eivät saa suunnanvaihtoa jouhevaan kuntoon, koska suunnanvaihdon jonkinmoinen säädäntä tietokoneitse(?) kuuluu kuulemma huolto-ohjelmaan. 3000 tuntia säätämättä saa tuosta suunnanvaihdosta jo melko äkäisen...
Eipä saa sitäkään kuntoon kun yksi uskollinen massikan mies moitti että ikinä ei tiedä mihin suuntaan massikka lähtee kun se voi olla päinvastainen kuin suunnanvaihtimen osoittama suunta...