Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TRUBADUURI - 22.06.13 - klo:09:28
-
N-H 6,140, Case MX 110 ja Valtra 113ht5.
Nämä kolme vaihtoehtoa olisi tarjolla suurinpiirtein samalla rahalla. Käyttö etukuormaintyö, auraus, katuharjaus ja koukkulavan siirtely. Lisäksi lumenajoa ja satunnaista maanajoa.
N-H on 113l kt, Case 80l kt ja valtra 73l avoin hydrauliikka.
Kaikki on etujousituksella.
Tunteja tulee noin 600-1000h vuodessa.
Kokonaistaloudellisesti parasta konetta haetaan.
Mikä olisi järkevin vaihtoehto? Hyvät ja huonot puolet?
-
No kaiken järjen mukaan toi NH, eniten hepoja ja paino
Kannattaa ottaa rc-tai pc-lootalla
-
Pitääkö paikkansa, että Valmetti on isoruokasempi kuin N-H ja Case?
Hukkaako Valmetin vaihteisto paljon tehoja?
Toimiiko Valmetin vaihteisto sujuvasti?
-
Huoltomiehen kommentti: N123 ja N143 tykätään eri muodoissaan. N113 ja N163 moottoria pidetään hengettömänä.
Jos sillä ht5:lla olet ajanut (kannattaisi käydä ajamassa), niin sen aluevaihteen viiveestä täytyy muodostaa itselleen mielikuva, että tykkääkö vai ei. Kun muilta merkeiltä löytyy laatikoita joilla ei ole mitään viiveitä mihinkään suuntaan.
Jos etukuormaaja, niin Valmettiin pitäisi ehdottomasti ottaa se 90l pumppu. Ja etukuormaajaan se softdrive toiminto. Etukuormaajan ohjaus pitää olla se käsinojassa oleva joystikki, sen avulla oikein hyvä ja tarkka ohjaus (paitsi jos kuormaaja on muu kuin Quicke, sitten en tiedä minkälaisia ohjauksia on saatavilla).
-
Huoltomiehen kommentti: N123 ja N143 tykätään eri muodoissaan. N113 ja N163 moottoria pidetään hengettömänä.
Jos sillä ht5:lla olet ajanut (kannattaisi käydä ajamassa), niin sen aluevaihteen viiveestä täytyy muodostaa itselleen mielikuva, että tykkääkö vai ei. Kun muilta merkeiltä löytyy laatikoita joilla ei ole mitään viiveitä mihinkään suuntaan.
Jos etukuormaaja, niin Valmettiin pitäisi ehdottomasti ottaa se 90l pumppu. Ja etukuormaajaan se softdrive toiminto. Etukuormaajan ohjaus pitää olla se käsinojassa oleva joystikki, sen avulla oikein hyvä ja tarkka ohjaus (paitsi jos kuormaaja on muu kuin Quicke, sitten en tiedä minkälaisia ohjauksia on saatavilla).
Kiitos vinkeistä.
Traktori tulee kaupungin käyttöön. Tekninenlautakunta päättää tiistaina traktorin kohtalosta. Noista kolmesta se kuitenkin valitaan, jos kaupat tehdään.
Toi Valmetin aluevaihteen vaihto oli kyllä melko hidas.
Tarjouspyyntö on laadittu niin, että hinta 75% ominaisuudet 20% ja huolto 5%, joten tarjotuissa koneissa ei ole mitään hienouksia pyydettyjen ominaisuuksien lisäksi. Softdrive ei kuulu pyydettyihin ominaisuuksiin.
-
Vai semmoinen tapaus, no turbiinikytkin ja 90l pumppu olis olleet sopivat varusteet tuommoseen käyttöön.
-
Todettiin kuormaustyön olevan niin pientä, ettei turbiinikytkintä tarvita. Myös polttoainekulut olisi kasvanut entisestään.
-
No kaiken järjen mukaan toi NH, eniten hepoja ja paino
Kannattaa ottaa rc-tai pc-lootalla
Ei voi ottaa T6 malleja Suomessa kuin EC:ä, muualla DC:täkin. Ja 6.120, 6.140 ja 6.160 tulossa Autocommandina. Mutta PC/RC lootat T7 malleissa nykyisin.
-
Vielä ehtii neuvoja antamaan.
Case ja N-H: plussaa: polttoaine talous, hydrauliikka, notkeus, perusvarma helppo vaihteisto
miinusta: Muovinen ohjaamo, ulkomailla valmistettu
Valmet plussaa: noin 60% kotimainen, painava perä, tilava ohjaamo
miinusta: huono hydrauliikka, suuri polttoaineen kulutus, hidas vaihteen vaihto, vaihteistosta ei ole kestävyyskokemuksia, vaihteistossa huono hyötysuhde
Tähän listaan toivon lisäystä.
-
Ota NH, terhakas 6-pyttykone
Varma vaihteisto niinkuin sanoit
Hieno 8)
Hyvä käsinojakin vielä.
Pö-taloudellinen
Suosittu merkki suomessa
Soveltuu hyvin vaikka kärryn vetoon kun on 6-pytty kone :)
Eipä muuta
-
Olen minä kuullut juttuja janoisistakin nyykkäreistä, mutta jos raati on sitämieltä että ovat taloudellisia, niin sitten...
Olis kyllä mielenkiintoinen joskus verrata casen ja nyykkärin työnjälkeä keskenään. Eikös ne nyykkärit tehdä basildonissa sumujen saarilla ja caset itävallassa vai olenko ihan väärässä ?
-
Olen minä kuullut juttuja janoisistakin nyykkäreistä, mutta jos raati on sitämieltä että ovat taloudellisia, niin sitten...
--Mulla on mitattua tietoa saman koneen vedosta Valtralla,Casella ja NH:lla.Emmää saa mitään ratkaisevaa eroa syntymään.
Olis kyllä mielenkiintoinen joskus verrata casen ja nyykkärin työnjälkeä keskenään. Eikös ne nyykkärit tehdä basildonissa sumujen saarilla ja caset itävallassa vai olenko ihan väärässä ?
Riippuu mallista,nykyään taitanee Caset tulla kaikki Itävallasta.Mulla on Case MXM joka on tehty Basildonissa.Aikoinaa TSAn perusteella ei ainakaan mun yksilössä ollut sähkövikoja eikä juuri muutakaan.
-
Nh olikin 4-pyttynen kone... Pikkuvikoja 8)
-
Case ja N-H onkin kampanja varustuksella eli Deluxe malleja. 113l pumppu molemmissa, sekä vaihteistoautomatiikka.
Teknisesti Case ja N-h aivan ylivoimaiset valmettiin nähden. Valmetin ainut etu taitaa valitettavasti jäädä tohon noin vajaan 60% kotimaisuusasteeseen?
-
Case ja N-H onkin kampanja varustuksella eli Deluxe malleja. 113l pumppu molemmissa, sekä vaihteistoautomatiikka.
Teknisesti Case ja N-h aivan ylivoimaiset valmettiin nähden. Valmetin ainut etu taitaa valitettavasti jäädä tohon noin vajaan 60% kotimaisuusasteeseen?
valtraki varmaan ihan ok mutta antaa joidenkin toisten testata toi ht5 toimivuus. toi 113l pumppu on kyllä ihan yliveto ek-hommissa ja se vaihteisto on kanssa hyvä. ota nh, se on hienompi kun case ::)
-
Päätös tehty!
Ehdotin lautakunnalle suorankaupan edullisinta vaihtoehtoa eli Case 110. Perustelin polttoainetaloudella, täysin eri luokan hydrauliikalla verrattuna Valtraan, paremmalla vaihteistolla, koetellulla tekniikalla sekä notkeudella.
Ei sopinut.
Lautakunta päätti tehdä kaupan vaihtokauppana Valtraan.
Että näin.
-
Voivoi.... :D
-
Päätös tehty!
Ehdotin lautakunnalle suorankaupan edullisinta vaihtoehtoa eli Case 110. Perustelin polttoainetaloudella, täysin eri luokan hydrauliikalla verrattuna Valtraan, paremmalla vaihteistolla, koetellulla tekniikalla sekä notkeudella.
Ei sopinut.
Lautakunta päätti tehdä kaupan vaihtokauppana Valtraan.
Että näin.
Lautakuntahan ei sillä aja että samakai se sitten on kunhan on kotimainen. >:(
-
Kyllä tolla Valtralla pystyy hommia tekemään, ei siinä mitään. Mutta hiukka ihmetyttää, että toiset saavat jonkun kamppaniahinnan turvin tuupata paremmin varustettuja koneita tarjottavaksi ja sitten Valtran täytyy tyytyä johonkin karvalakkimalliin. Mulle sanottiin, että jos kone tulee etukuormaajakäyttöön, niin siihen pyritään aina laittamaan 90 litran pumppu. Myyjän olisi pitänyt laittaa kunnon varusteet ja mukaan maininta, että kamppaniamalli erikoishintaan.