Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Konemiäes - 20.06.13 - klo:13:39
-
Onko kokemuksia Claas 255 koneesta? Sanovat jotkut että pommin varma verkotus jos kaikki on kunnossa. Käytettyä olen meinannut laittaa mutta onko sillä paalimittarin määrällä rajaa tässä kamppeessa jos kaikki toimii? Kiikarissa on ollut Claas RO 255 RC vuosimallia 2005. Noukinhan siinä ruostuu jos on oikein kunnolla paalattu hapolla.
Tarkoituksena on ostaa pyörillä oleva kääriä itsekeräävä kun hinta pomppaa jo jotenkin nuissa combipackeissa. Ja kun on aina mennyt niin ei enään tahdo vaihtaa paljon vaikeammaksi. Tekeekö nuot Claassit miten tiukkoja paaleja?
-
Tarvitsen nopeaa vastausta. :)
-
Tarvitsen nopeaa vastausta. :)
Heinät nurin, sade tulossa ja kone vaihtokonejonossa ???
-
Tarvitsen nopeaa vastausta. :)
Tässä sellanen. Verkotus EI ole pommin varma ja ei tee tiukkoja paaleja.
-
Onko kokemuksia Claas 255 koneesta? Sanovat jotkut että pommin varma verkotus jos kaikki on kunnossa. Käytettyä olen meinannut laittaa mutta onko sillä paalimittarin määrällä rajaa tässä kamppeessa jos kaikki toimii? Kiikarissa on ollut Claas RO 255 RC vuosimallia 2005. Noukinhan siinä ruostuu jos on oikein kunnolla paalattu hapolla.
Tarkoituksena on ostaa pyörillä oleva kääriä itsekeräävä kun hinta pomppaa jo jotenkin nuissa combipackeissa. Ja kun on aina mennyt niin ei enään tahdo vaihtaa paljon vaikeammaksi. Tekeekö nuot Claassit miten tiukkoja paaleja?
Yleensä kaikki on pommin varmoja jos ovat kunnossa. ;D Kyllä sillä paalaa saa heinät tehtyä, mutta vaatii hyvää ja tarkkaa huoltoa. Ei kannata kovin hirveästi pestä painepesurilla tai saa vaihdella urakalla laakereita. Itse olen tuolla 2003 uniwrapilla ajanut jo 10000 täyteen. Kannattaa varmistaa että edeliset omistajat ei ole mallia 1500kg paalit tehdään märkänä väkisin. Minusta nuo on ihan kohtuu tiukkoja.
Muistaakseni 255 käy 455 telat ja 355 laakerit teloihin.
-
Voi toki suositella jotain muuta paalainta. ;)
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, muuta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Koneharmilainen eilen väitti, että kaikki on myyty...
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Mäkkärin huonopuoli on sen suhteeton hinta siihen minkälaisen paalaimen rahalla saa. 455 claassi maksaa saman verran kun kiinteäkammioinen mäkkäri ja 355 claassi taitaa olla jo halvempi. Keskon sivuja kun katsoo, niin sieltä löytyy 355 eniten vaihtokoneina ja eikös se kerro äkkiä että ne on vaihdettu uuteen claasin paalaimeen.
Niin ja mäkkärin ongelma on just tuo että ei tarvii osata pysähtyä kun paali on tapissa. Isännät vetää vielä varttitunnin peltoa kiekkaan kun summeri on soinut. En käytettyyn mäkkäriin herkästi koskisi.
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Laitetaan laitetaan mutta kukas sen maksaa??
Miksi on tyhmää ajaa yksikköpaalaimella? Onhan se nyt aika lailla keveämpi ja silti useimmiten samalla rengastuksella kuin combi. Entäpä jos paalailee puolet paaleista ilman muovia? Naapurikateuden takiako sitä käärijää pitää hinata joka paikkaan?
Minä oon vedelly 250rc claasilla n.10vuotta 900-1200kpl rehua ja olkea vuodessa. Onhan siinä ne omat jipponsa mutta minusta hyvä paalain. Nykyajan isännät näyttää unohtaneen huollon merkityksen kokonaan. Suurin osa claasin moitteista poistuu tarvittavilla huoltotoimenpiteillä.
Huom. Verkkorullan vaihto ei ole huoltoa.
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Laitetaan laitetaan mutta kukas sen maksaa??
Miksi on tyhmää ajaa yksikköpaalaimella? Onhan se nyt aika lailla keveämpi ja silti useimmiten samalla rengastuksella kuin combi. Entäpä jos paalailee puolet paaleista ilman muovia? Naapurikateuden takiako sitä käärijää pitää hinata joka paikkaan?
Minä oon vedelly 250rc claasilla n.10vuotta 900-1200kpl rehua ja olkea vuodessa. Onhan siinä ne omat jipponsa mutta minusta hyvä paalain. Nykyajan isännät näyttää unohtaneen huollon merkityksen kokonaan. Suurin osa claasin moitteista poistuu tarvittavilla huoltotoimenpiteillä.
Huom. Verkkorullan vaihto ei ole huoltoa.
Tähän pitää sanoa että! TYKKÄÄN!
Ehkä 255 heikoin kohta on kulmavaihde ja mps telasegmentti. Kumpikin tosin kestää kun ei aja vesisateella vasta niitettyä heinää älytönta kyytiä sisään.
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Mäkkärin huonopuoli on sen suhteeton hinta siihen minkälaisen paalaimen rahalla saa. 455 claassi maksaa saman verran kun kiinteäkammioinen mäkkäri ja 355 claassi taitaa olla jo halvempi. Keskon sivuja kun katsoo, niin sieltä löytyy 355 eniten vaihtokoneina ja eikös se kerro äkkiä että ne on vaihdettu uuteen claasin paalaimeen.
Niin ja mäkkärin ongelma on just tuo että ei tarvii osata pysähtyä kun paali on tapissa. Isännät vetää vielä varttitunnin peltoa kiekkaan kun summeri on soinut. En käytettyyn mäkkäriin herkästi koskisi.
Metrin kun menee summerin soiton jälkeen,niin nivelen ylikuorma räikkä laulaa :o
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Hmm no köyhän on pakko kommentoida tuota. :-[ Ensinnäkin tuo yksikkö kones menee pienemmällä rakvaattorilla. ::) Jos sattuu olemaan esim koneringissä vaikkapa pari käärintä niin konpi konstikas turha punnus moponperässä. :-[ No sitten tohon koneiden hintapuoleen mc väliraha olisi ollut YLI 10000e enemmän kuin tuon claassin kanssa. :- :-[ Kyseessä siis yksikkö koneet! Köyhälle isohko summa maksaa jotta naapuria harmittas enempi ::) Niin muuten minulla ei ole yhtään pankin/rahoitusyhtiön konetta! Joten tästä syystä pysyn noissa halvoissa rouskuissa. :-[ No sitten aiheeseen onse verkotus lähes pomminvarma kunhan säädöt oikein ja ei LIIKAA PöLYÄ! Juu ja sitten se kestävyys puoli jos kärkipäässä ja tosiaan pitää sen painepesuri kaukana paalaimesta niin hyvä. Juu ja rasvata pitää useimmin kun ohjeissa ;) Joo ja kyllähän tuolla kohtalaisen tiukkoja paaleja saa. Nykysen 375 laskut ovat hiukan painavanpia ja hiukan ns pyöreämpiä kuin edellisen 255sen niin se noukin noissa on ehkä sitä parasta antia! Ps ne noukin pellin kumiprikat kannattaa siirtää ylemmäs tai leikata puolet pois niin nielee kohtuu hyvin sano. ::) Meinaan karhottimen perässäkin tuliajeltua ja ihan kohtuudellahotki 3x320 Karhoa tietysti pitää ajaa hitaammin kuin mita yhtä karhoa ajaessa. ::) Mutta juhannusta!! 8) Nyt ryypiskellään ja savusaunotaan muutama päivä ja sitten vasta taas paalaillaan! 8)
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, mutta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Nyt ryypiskellään ja savusaunotaan muutama päivä 8)
Oikein.
-
Juu tänään esilämmittelin savusaunaa parin pesällisen verran. ;) No ja juu join muutaman litran tota kaljaa joten ulos anti ja oikein kirjoitus on ihan oikein. 8)
-
Ei saa 455:sta mäkkärin hinnalla. Lisäksi siinä ja Acc pulsessa se tehontarve vasta nouseekin.
Jos ei kehtaa uutta ostaa voi ostaa myös kunnostetun 10t ajetun vehkeen.
Yhdistelmällä on parempi ajaa muovittamattomiakin paaleja, saa 2 peräkkäin pellolle. Ja en tiedä mikä perkele siinä on kun on siirrytty isompiin ja vielä 1-akselisiin vehkeisiin eikä traktoreissakaan ole moomma kumeja ja silti lähes jokaisen kiven alta mato löytyi kun niitä keväällä keräili.
Meillä on mäkkäri säädetty piippaamaan punaisen asteikon puolessavälissä. Ei viitsi traktoria ja paalainta kovin rääkätä vaikka sen kestäisivätkin pitkänkin aikaa mahdollisesti.
Mäkkärillä kun 10v ajelee niin ei se hinta enään vuotta kohden pahalta tunnu kun mukana saa uskomattoman toimintavarmuuden.
-
Ja en tiedä mikä perkele siinä on kun on siirrytty isompiin ja vielä 1-akselisiin vehkeisiin eikä traktoreissakaan ole moomma kumeja ja silti lähes jokaisen kiven alta mato löytyi kun niitä keväällä keräili.
Madot ovat siellä kivien alla pommisuojassa ;D
-
Claassin verkotus kyllä pelaa aivan mukavasti. Suurin rakenteellinen ongelma on rattaiden kiinnitys kiiloilla. Jos Claassiin päädyt niin järeä ulosvetäjä ja kaasuhitsauslaitteet tarvii olla laakerien vaihtoon..
Tuo yks kyllä jaksaa uutta mäkkäriä mainostaa vaihtoehtona, mutta monessa tapauksessa sillä ei ole enää maaTALOUDEN kanssa tekemistä..
-
Reilun vuoden päivät ollut nyt 255 claassi, eikä pahemmin ole moittimista. Suurin osa noista verkotushäiriöistä mitä tuosta koneesta kuulee johtuvat juuri huollon laiminlyönnistä, mulla toiminut häiriöttä siitä asti kun hioin kaikki tangot kiiltäviksi ja teroitin verkkoterän huolella. Hirmu tiukkoja paaleja ei tee, ei mitään lötköjä sentään. MPS:ää ei kannata kiriä hampaat irvessä, pidentää kuulemma koneen käyttöikää. Silppuri on aika hyvä 14 teräiseksi ja noukin mielestäni erinomainen.
Hiukan huonon koneen maineessa olevana noita saa melko edullisesti vähän ajettuna ja hyväkuntoisina. Kuten Red Bull mainitsi, niin mielestäni ihan TALOUDELLINEN kampe siis näin vähäisen kokemuksen jälkeen.
-
Pakko vielä kommentoida tätä ketjua, eli 255 claasista minulla on noin 3000 paalin kokemus muutamn vuoden takaa jollain paalasin palkkatöinä samana kesänä classilla ja welger 220:llä joten aikas hyvä kuva on muodostunut ko.laitteista.
--claassi oli tuolloin 4000 ajettu ja welger 14000, claassi tuli tuona kesänä uutena. ensimmäiset poudat meni kun huoltomies oli säätämässä neljä päivää verkotusta, rupesi kyllä sitten pelaamaan kohtuudella mutta silti sai 2-3 kertaa päivässä hypätä koneen päällä verkkoa ronkkimassa.Welgerillä taas ajettiin rulla loppuun ja käytiin vaihtamassa se.
--Kun claassista meni sulloja tukkoon piti avata sivupellit ja pyörittää kammella sullojaa takasin päin, welgeristä laskettiin pohja alas kopista käsin ja taas jatkettin matkaa.
--laakerin vaihto(kyllä 4000 paalin kohdalla piti laakeri vaihtaa) vei claasissa n.4h ja piti olla pillit ja ulosvetäjä, welgeriin laakerin vaihto vei puolestatunnista tuntiin ja tarvittiin 13mm hylsy, 36mm hylsy, räikkä, 10mm lenkki.
--welgerin plit oli/on tiukkoja, ei saanut kyljestä sormea työnnetyä paaliin. Claassin paalit lössähti jo ennen käärintää pellolle vaikka paineet oli "täysillä" jonka huoltopäälikkö oli kieltänyt.
--Yhteenvetona 10000 enemmän paalattuun koneeseen tehtiin vähemmän remonttia ja tehtiin laaturehua, todistetusti.
Lisäksenä vielä lähinnä aloittajalle jotta kun vertaa näitä kahta konetta niin paalaus oli welgerillä paljon huolettomampaa, vaikka ei olisi paalamista kuin 1000 paalia vuoteen niin mikään ei ole turhauttavampaa kuin tehdä remontia vähien paalien takia.
Kannatta vertailla samassa hinta luokassa olevia paalaimia keskenään vaikka toisella oliskin enemmän ajettu, Kiitos ja anteeks ;)
-
Welger tuota paskakirjotusta ei usko kukaan et itekkään
-
Welger tuota paskakirjotusta ei usko kukaan et itekkään
En minäkään! Nimimerkki jo kertoo kiihkoilusta ko merkkiä kohtaan.
-
Welger tuota paskakirjotusta ei usko kukaan et itekkään
En minäkään! Nimimerkki jo kertoo kiihkoilusta ko merkkiä kohtaan.
ÖÖ, mitähän tähän nyt sitten sanos. Kaikki nuo asiat jotka kerroin on kokemus peräistä ja muuta en voi sanoa, liekkö mulla ollut sitten ajokkina joku maanaintai malli claassi, kummakun täältä päin on kaikki claasit hävinneet pois mäkkärien ja welgerien teiltä.
Ja missään en ole sanonut jotteiko claasilla paalaisi aikoinaan paalattu paljonkin mutta miksi kiusata ihteensä kun samalla hinnalla saa mielestäni parempia koneita?
-
missähänpäin noita welgereitä on kun en ole moneen vuoteen nähny yhtään.
-
Ei pilata tätä topikkia enenmpää väittelyllä.
Varmasti tuo claasi ajaa asiansa ja toimiikin, esitin vain omat kokemukset.
Sori.
-
Laita uus mäkkäri.
Ei tartte murehtia paalim tiukkuudesta taikka toimintaongelmista.
Ja se muistuttaa millon pitää pysähtyä, muuta ei tartte osata.
Tyhmää ostaa nykypäivänä muita ku combeja mutta welgeri on parempi ku claassi.
Täällä saa vähän turhankin ruususen kuvan mäkkäreistä
Kyllä sielläkin osataan sutta ja sekundaa tehdä
-
Njaa, vielä ei oo tarttenu remonttia tehdä, mutta ei toki hirveitä ole edes paalattu. Tarkoitus on kuitenkin sen aikaa että isäntä eläkkeelle jää niin tuolla paalata.
Kyllä mekin saatiin se 1000 paalia tehtyä vanhalla yksikkö koneella kun sillon tällöin hitsaili käärintä, vaihteli laakereita ja ketjuja sekä tappeli verkotuksen kanssa.
Kun pinta-ala sitten lisääntyi ja heinät alkoin kuihtumaan pystyyn ja karheelle sen takia että paalaimesta hajosi taas jotain, niin pakko oli asialle jotain tehdä.
Mäkkärillä ei muuten tarttenu ees verkkoon tai muoviin koskea kun lähti paalamaan. Hyvin lähti vetämään ilman asetteluja.
-
Mäkkärillä ei muuten tarttenu ees verkkoon tai muoviin koskea kun lähti paalamaan. Hyvin lähti vetämään ilman asetteluja.
Jaa. Hakeekos se kuninkaallinen mäkkäri itte ne verkot ja muovit kaupasta?
Mää muuten kans vähä ihmettelen tuota welgeriä(paalainta, ei nimimerk.) missä ne mahtaa luurata kun ei pahemmin vaihtokentillä näy? Onko se sitte tosiaan nii hyvä ettei niitä pihoissa maakuteta.
-
Mäkkärillä ei muuten tarttenu ees verkkoon tai muoviin koskea kun lähti paalamaan. Hyvin lähti vetämään ilman asetteluja.
Jaa. Hakeekos se kuninkaallinen mäkkäri itte ne verkot ja muovit kaupasta?
Mää muuten kans vähä ihmettelen tuota welgeriä(paalainta, ei nimimerk.) missä ne mahtaa luurata kun ei pahemmin vaihtokentillä näy? Onko se sitte tosiaan nii hyvä ettei niitä pihoissa maakuteta.
Paljon ajettuja ja vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevia Welgereitä mielestäni löytää helpolla. Mutta sellaisia muutama tonni paalattuja ei kyllä löydy toisin kuin Claassia. Johtuneeko siitä että K-kauppa saa helpommin myityä siinä muun kaupan yhteydessä pienillekkin tiloille uusia vehkeitä. "Pakasta vedetyn" näköisiä alle 4000 paalattuja oli nettikoneessa toissa syksynäkin useita. "Karjasta luopumisen johdosta". ;)
-
Claasiin laakerin vaihto ei näytä helpointa olevan, aikaa saa varata, no jotkut tietysti tuossakin nopeampia.
Enpä juuri ole paalannut mutta vierestä seurannut 255 paalailua, joskus verkotuksessa onkelmaa mutta yleensä toimii.
Kuin myös muovitus kun rullat puhtaat ja rullien ala- ja yläpäät kiinni toisissaan, jos toisella puolella hiemankaan rakoa rullienvälissä niin saattaa muovia repiä.
Paalit painaa karhotetusta heinästä paalattuna 900-1000kg(mitattu), ja ei mene sormet läpi, mutta tämä ei ole ylistyspuhe!
Ropleemaa alussa oli reilusti(1:n vuosi), ja varmasti on jatkossakin ;D
-
oiskohan perää,markkidoiden vahvin........ ::)
http://www.nettikone.com/john-deere/575/1196166
-
No onhan sen oltava niin kun myyjä sanoo ;D
-
Jaa. Hakeekos se kuninkaallinen mäkkäri itte ne verkot ja muovit kaupasta?
Mää muuten kans vähä ihmettelen tuota welgeriä(paalainta, ei nimimerk.) missä ne mahtaa luurata kun ei pahemmin vaihtokentillä näy? Onko se sitte tosiaan nii hyvä ettei niitä pihoissa maakuteta.
Ei, ne oli viime syksyn jäljiltä siinä.
Welgereitä ei varmaan ole myyty niin paljon tuohon aikaan. Olen ollut liian nuori ymmärtämään että mikä firma niitä on edes kaupannu tuolloin, mutta K tai A se ei ainakaan ole ollut. Lisäksi ovat olleet myöskin monia kilpailijoita kalliimpia.
-
Claas 255 verkkokatkaisun askelmoottori hiljeni... onko ideoita, kaapeli näyttäis olevan ehjä. Kokeilin mittarilla että ei tule sähköä missään vaiheessa, onko olemassa esim joku sulake jossain?
Löytyykö tietäjää? :)
-
Claas 255 verkkokatkaisun askelmoottori hiljeni... onko ideoita, kaapeli näyttäis olevan ehjä. Kokeilin mittarilla että ei tule sähköä missään vaiheessa, onko olemassa esim joku sulake jossain?
Löytyykö tietäjää? :)
Sulake voi olla kaapelin sisällä, hapettunu särki, ohitus piuhalla testailua...
-
Claas 255 verkkokatkaisun askelmoottori hiljeni... onko ideoita, kaapeli näyttäis olevan ehjä. Kokeilin mittarilla että ei tule sähköä missään vaiheessa, onko olemassa esim joku sulake jossain?
Löytyykö tietäjää? :)
Askelmoottori? tarkoitat varmaan magneettikytkintä siellä sen hihnavälityksen alla? Toimii kuten ilmastoinninkompuran kytkin eli jännite käämille ja veto kytkeytyy. Kai siellä jossain on jotain "kontaktihäikkää".
Tollasen paalaimen ohjauskapula ja tietokonepoxi maksaa hunajaa ja jos ne sattuisi pimahtamaan niin varmaan kannatais tehdä iite uus ohjaussysteemi. Paalikammionkytkimestä saa tiedon valolla ja summerilla ja sidonnan käynnistyksen hoitaa painonapilla ja tietty sen pystyy aika/viivereleellä tekemään automaattiseksi.
-
Askelmoottori? tarkoitat varmaan magneettikytkintä siellä sen hihnavälityksen alla? Toimii kuten ilmastoinninkompuran kytkin eli jännite käämille ja veto kytkeytyy. Kai siellä jossain on jotain "kontaktihäikkää".
Tollasen paalaimen ohjauskapula ja tietokonepoxi maksaa hunajaa ja jos ne sattuisi pimahtamaan niin varmaan kannatais tehdä iite uus ohjaussysteemi. Paalikammionkytkimestä saa tiedon valolla ja summerilla ja sidonnan käynnistyksen hoitaa painonapilla ja tietty sen pystyy aika/viivereleellä tekemään automaattiseksi.
Samaa askelmoottoria minäkin jäin kummastelemaan - ainakaan minun tietämässäni 255 Nordicissa ei ole ensimmäistäkään stepperiä.. Noiden kapuloiden ja sen tietokoneboksin hinnasta olemme samaa mieltä. Olisin tehnytkin tuohon itse ohjainälyn jos olisi ollut aikaa, mutta kun vehjes piti saada toimimaan taas mahdollisimman pian. Pari tuntia etsin siitä koneen oikeaan kylkeen piilotetulta älykortilta vikaa mutta oli niin syvällä että enpä löytänyt. Ei ollut i/o-puskereissa tms. Niin ao murheellinen kampe ei ole minun vaan urakoivan naapurin...
-
Kyl siin on pieni mottori joka siirtää yhtä vipua että verkko katkeaa, voin ottaa kuvan huomenna. Siis se ohjaa katkaisua ei verkotuksen "aloitusta". Tämä moottori on verkkorullan oikealla puolella (kun katsoo taaksepäin).
Jatketaan huomenna kuvan kera. :)
Ps. Mäkkärissä vastaava toiminto on toteutettu mekaanisesti (plussat siitä), ei sähköisesti niin kuin Claasissa.
-
Häh missä siinä semmonen mosa on? Ainakin mulla on noissa ollu /on semmonen haka joka määrittää samalla verkon määrän ja kun on noussut tarpeeksi ylös niin vapauttaa katkaisuterän.
-
Se moottori siirtää just sitä hakaa.
-
Uniwrapis oli joku tollainen.Eipä jaksa muistaa kuinka nordikis.
-
Jaa has eikös tuota :-[ Ko systeemi saa voimansa kumisen verkotustelan päästä joka sitten hammaspyörien välityksellä siirtää voimansa tuota hakaa nostavaan akseliin?
-
Sori, unohdin sanoa ett kyse on Uniwrap (vm 2001?), ei uudempi Nordic. Huomenna kuvia.
-
No pitääpä minunkin tutkia tuo asia. :o
-
Sori, unohdin sanoa ett kyse on Uniwrap (vm 2001?), ei uudempi Nordic. Huomenna kuvia.
No nythän mä vasta hokasin. eli siinä on sellanen hienompi ohjainkapula josta pystyy säätämään verkotuksenmäärän hytistä ja sen takia siinä se askelmoottori onkin. ::)
-
Mäkkärillä ei muuten tarttenu ees verkkoon tai muoviin koskea kun lähti paalamaan. Hyvin lähti vetämään ilman asetteluja.
Jaa. Hakeekos se kuninkaallinen mäkkäri itte ne verkot ja muovit kaupasta?
Mää muuten kans vähä ihmettelen tuota welgeriä(paalainta, ei nimimerk.) missä ne mahtaa luurata kun ei pahemmin vaihtokentillä näy? Onko se sitte tosiaan nii hyvä ettei niitä pihoissa maakuteta.
Paljon ajettuja ja vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevia Welgereitä mielestäni löytää helpolla. Mutta sellaisia muutama tonni paalattuja ei kyllä löydy toisin kuin Claassia. ;)
NHK:n mukaan Welgerin tehdas kävi ahneeksi 2000-luvun edetessä ja hinnoitteli koneet kalliiksi, he tietysti tekivät myös oman osansa. Yhdistelmäkone Double actionissa oli liian monimutkaista ja kallista tekniikkaa, NHK:kin panosti Viconin yhdistelmän myyntiin. Taisi olla niinkin, että Welger-tehdas vaihtoi omistajaa edes-takas ja toiminta ei ollut kovin pitkäjänteistä. Uusien koneiden laadusta en tiedä, mutta 2005 tienoilla sain varaosana laakeripesiä, joissa laakerit "hölskyivät".
-
Mää tein omaan paskakasaan uuden sähköjärjestelmän tossa ekalla sadolla. Eli katkaisimen kautta suoraan virtaa magneettikytkimelle mikä syöttää verkon paalille. Mihinkään muuhun ei paalaimessa sähköä tartte, että paalaus onnistuu. Nyt olis ylimääräisenä kaikenlaisia ohjaimia, magneettiventtiilejä yms.. Ranskalainen insinöörin retales ei oo oikeen ymmärtäny tota KISS periaatetta tuotakin keksintöä suunnitellessa.. :D
Yhdistelmäkonekuumetta hiukan hillitsee nuo sähköongelmat.. :-X
-
Meillä on toi Welger AP42 ja se oli/on hyvinkin luotettava kones. Ilmeisesti Lely lopun viimein osti Welgerin, vai. Hiukan ihmetyttää tämä nykyisten paalaajien muotoilu, kun ovat aika kantikkaita. Toi Ap42 on aika sulavalinjainen
http://www.lely.com/en/forage-harvesting/baling/high-density-balers/welger-ap
Kai noita NHK tuo maihin, jos joku välttämättä sellaisen haluaa.
Tuo paaliradan korvaava heitin on kyllä vekkuli keksintö. En tiedä kestävyydestä, mutta heittovoima on mielestäni aikamoinen...
-
Mäkkärillä ei muuten tarttenu ees verkkoon tai muoviin koskea kun lähti paalamaan. Hyvin lähti vetämään ilman asetteluja.
Jaa. Hakeekos se kuninkaallinen mäkkäri itte ne verkot ja muovit kaupasta?
Mää muuten kans vähä ihmettelen tuota welgeriä(paalainta, ei nimimerk.) missä ne mahtaa luurata kun ei pahemmin vaihtokentillä näy? Onko se sitte tosiaan nii hyvä ettei niitä pihoissa maakuteta.
Paljon ajettuja ja vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevia Welgereitä mielestäni löytää helpolla. Mutta sellaisia muutama tonni paalattuja ei kyllä löydy toisin kuin Claassia. ;)
NHK:n mukaan Welgerin tehdas kävi ahneeksi 2000-luvun edetessä ja hinnoitteli koneet kalliiksi, he tietysti tekivät myös oman osansa. Yhdistelmäkone Double actionissa oli liian monimutkaista ja kallista tekniikkaa, NHK:kin panosti Viconin yhdistelmän myyntiin. Taisi olla niinkin, että Welger-tehdas vaihtoi omistajaa edes-takas ja toiminta ei ollut kovin pitkäjänteistä. Uusien koneiden laadusta en tiedä, mutta 2005 tienoilla sain varaosana laakeripesiä, joissa laakerit "hölskyivät".
Totta, welgeri on muihin verrattuna kalliimpi. 245 profi ois viime viikolla maksanu 54 500 e/sis alv.
-
Josverrataan käytettyä ja saman verran ajettua welgeriä ja claasia hinoissa, niin ero on niin suuri että erotuksella tekee claasiin tela ja laakeri remontin.
-
Josverrataan käytettyä ja saman verran ajettua welgeriä ja claasia hinoissa, niin ero on niin suuri että erotuksella tekee claasiin tela ja laakeri remontin.
Useimmiten totta ja saa vielä ketjutkin vaihtaa erotuksella
-
Josverrataan käytettyä ja saman verran ajettua welgeriä ja claasia hinoissa, niin ero on niin suuri että erotuksella tekee claasiin tela ja laakeri remontin.
Joo siinä laakerin vaihdon aikana ei vaan paalattava ala paljoa vähene.. Nimimerkillä 8 laakeria Claassin paskaan tänä kesänä vaihtanut... >:(
-
Josverrataan käytettyä ja saman verran ajettua welgeriä ja claasia hinoissa, niin ero on niin suuri että erotuksella tekee claasiin tela ja laakeri remontin.
Joo siinä laakerin vaihdon aikana ei vaan paalattava ala paljoa vähene.. Nimimerkillä 8 laakeria Claassin paskaan tänä kesänä vaihtanut... >:(
No juu ei vähene ei ;D Mutta ei vähentynyt aikanaan welgerinkään laakeri jumppien aikana paalausala. No 250claussi söikyllä laakereita sekä rullia ja miestä oikein rotanlailla. >:( Mutta nämä missä on rasvattavat laakerit ja MUISTAA MYÖS RASVATA NE LAAKERIT! Niin ole mitenkään ihmeemmin niitä laakereita kuluttaneet. Ts ei yhtään laakeria rullat loppuu ennen.
-
Josverrataan käytettyä ja saman verran ajettua welgeriä ja claasia hinoissa, niin ero on niin suuri että erotuksella tekee claasiin tela ja laakeri remontin.
Joo siinä laakerin vaihdon aikana ei vaan paalattava ala paljoa vähene.. Nimimerkillä 8 laakeria Claassin paskaan tänä kesänä vaihtanut... >:(
Ostaa claassin ja ensimmäisenä talvena vaihtaa siihen rattaat, ketjut, laakerit ja telat. Ei yleensä tammikuussa paljon paalata. ::)
-
Hei.
Montako painallusta tai akkukoneen "lykkäystä" ootte laakereihin rasvaa laittanu?
Ite laitan 5 painallusta aina yötä vasten paalauksen jälkeen vaan silti laakereita tahtoo mennä :'(
-
Hei.
Montako painallusta tai akkukoneen "lykkäystä" ootte laakereihin rasvaa laittanu?
Ite laitan 5 painallusta aina yötä vasten paalauksen jälkeen vaan silti laakereita tahtoo mennä :'(
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
No entäs jos paalaa yötäpäivää, millos sitä sitten ehtii rasvaamaan?
-
Ostaa claassin ja ensimmäisenä talvena vaihtaa siihen rattaat, ketjut, laakerit ja telat. Ei yleensä tammikuussa paljon paalata. ::)
Näin meilläkin. Kaksi kesää 46rc:llä meni "seku vain ajaessa", toisena kesänä jäähdyteltiin paria laakeria tiivisteen välistä rasvaamalla, menneenä talvena teetätin remontin, joka maksoi 1,5 kertaa paalaimen ostohinnan. Nyt oletan, että mennään aika pitkään vähin murhein. Mutta ei kyllä pysty vuosiin tuota myymään niin, että saisi omansa pois...
Petri
-
minkähän lainen mahtaa olla klaasin telan vaihto työnnään??? ei paljon tietoa ole mutta pari telaa alkaa olla tiensä päässä. onkohan itä soomessa mah. sellasta firmaa joka tekee noita?
-
minkähän lainen mahtaa olla klaasin telan vaihto työnnään??? ei paljon tietoa ole mutta pari telaa alkaa olla tiensä päässä. onkohan itä soomessa mah. sellasta firmaa joka tekee noita?
Kyllähän täällä on, hitsaus Jouko Mutanen.Outokummussa.
Niin tekee siis noita teloja ei paalain remontteja.
-
minkähän lainen mahtaa olla klaasin telan vaihto työnnään??? ei paljon tietoa ole mutta pari telaa alkaa olla tiensä päässä. onkohan itä soomessa mah. sellasta firmaa joka tekee noita?
Telan vaihto ei ihan mikään mahdoton projektiole. Kiila pois ratas pois lähtee kivuttomasti esim noin 30kg massa ulosvetäjällä. Sitten vaan laakeri pukin/pesän pultit auki molemmista päistä. Rattaattoman pään laakeri lähtee telan mukana toisesta päästä voi irrottaa ulosvetäjällä tai ihan kylmästi polttamalla halki. Sitten vaan pujotetaan tela pois paikoiltaan se akseliton pää edellä. Muutama tullu irrotettua kun telan uusii niin ei tarvi varoa akseliakaan ja uudet laakerithan tulee uuteen telaan tietysti.
-
Näin meilläkin. Kaksi kesää 46rc:llä meni "seku vain ajaessa", toisena kesänä jäähdyteltiin paria laakeria tiivisteen välistä rasvaamalla, menneenä talvena teetätin remontin, joka maksoi 1,5 kertaa paalaimen ostohinnan. Nyt oletan, että mennään aika pitkään vähin murhein. Mutta ei kyllä pysty vuosiin tuota myymään niin, että saisi omansa pois...
Petri
[/quote]
Onhan se tiedossa, että puoli-ilmaisista aineksista tehty ruokakin maksaa maltaita kun sen muilla teettää.