Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SamiT - 20.06.13 - klo:08:57
-
Koneviestissä oli juttu kiinalaisesta pienkuormaajasta joka oli palanut puutteellisten asennusten takia jo 10 käyttötunnin paikkeilla. Ainakin oli kyllä ollut niin halpa hankintahinta että ei nyt ihan ykköslaatua sillä rahalla voi irrotakaan. Tällaisia vikoja olettaisi tulevan vasta tuhansien tuntien jälkeen. Juttu antoi hieman huonoa kuvaa kiinankoneista mutta liekö siellä sitten hurja laatuhaitari kun Yuchai-koneet ainakin ilmeisesti kiinalaisuudestaan huolimatta asiallisia pelejä. Onko joku rohjennut kiinankaivuria tai kuormaajaa hankkia?
-
Kiinassa on "tehtaita" jossa kolvataan sähköjohdonpätkiä uudelleen yhteen käytettäväksi työkoneiden johdotuksiin ;D
Tuo Yuchai voi jo tietysti olla riittävän kallis hankinta jotta siihen olisi oikeasti panostettu. Oonpa kierrellyt ja kaarrellut sellaista pitkään ja silminkoettava laatu tuntui kiinnostavalta.
-
eiköhän noissa kinukkien laitteissa ole maanantai-yksilöitä ihna kuin kotimiakin tehtynä? ite ainakii kotimaiseen työnlaatuun kettuuntuna kun eivät ota vastuuta esim. selvästi virheelliseen hitsaukseen, sauma jopa 1,5 milliä sauman vieressä.
-
Tiedän aikanaan tuoreen punavanteisenkin joka paloi ohjaamon sähkövian vuoksi pellon päähän - sillä välin kun kuski oli puoli tuntia kahveella. Että ei se pelkästään kiinalaisten etuoikeus ole :-)
Ja toisaalta mitä enemmän sitä piuhaa ja tekniikkaa on, sitä paremmin ne pitää tehdä jotta luotettavuus säilyy.
-
Yuikai130 joskus pihassa pyörinyt, koppi vähän epätasaisella ravistaa ja kauhan kääntökulma puomiin päin vajaa, 4000h, useimmiten toimii, kai...
-
Koneviestin Kellfri-hydraulihalkoja -jutussa toimittaja Kimmo Kotta ainakin lyttäsi kiinanpelkoiset koneenhankkijat heti alkuun.
Lainaus jutusta:
"En ole koskaan ymmärtänyt panna kovin suurta painoa koneen valmistusmaalle. Sutta tai priimaa kyetään tekemään ihan joka puolella ja kaikilla kielillä. Kysyessäni muutaman tutun viljelijän mielipidettä Kellfrin hydraulihalkojasta törmäsin kielteisiin asenteisiin.
Serkun naapurin veljen koneesta olivat revenneet kaikki hitsaussaumat, sylinteristä pullahtanut tiiviste ensimmäisellä painatuksella ja venttiilin sisältä löytynyt pastilliaskillinen metallilastua. Varmaa tietoa tuntui olevan monella ukolla."
-
Usein sanotaan niinkin että Kiinasta saa sellaista laatua kuin asiakas haluaa. Laatu maksaa sielläkin ja kun me kuluttajat monesti äänestetään lompakollamme, niin sitä halpaa ja huonoa tavaraa kannattaa valmistaa ja sieltä tuoda. Täällä meillä valmistajien täytyy panostaa laatuun ja tuotekehitykseen.
-
Mielummin aito kiinalainen kuin joku halpa jäljitelmä. 8)
-
juu juurikin sitä laatua saa mitä tarvittee, mulla on kokeelus kiinalaasia voimahylsyjä, toiset ns halpalaatua ja toiset oikeasti laadukkaita, huomaa käytös kyllä kun iskeekin jo erilailla.. ja hinnat kumminki puolet eu laatutavarasta
-
Taitaa kohta olla kaikilla tunnetuilla "laatumerkeillä" Kiinassa tehtaansa, tai teettävät tuotteitansa jonkin kiinan omien merkkien tehtaissa..
-
Chengkongin pyöräkuormaajaan oli tehty 6000h aikana enemmän remonttia kuin volvon pyöräkuormaajaan 30 000h aikana...
-
Kiinassahan ihan vartavasten koulutetaan insinöörejä kopioimaan länsimaista tekniikkaa. Joustaviahan hyö ovat tuotannossaan, jos asiakas haluaa halpaa roskaa, niin sellasta tuotetaan.
Kai se periaatteessa on mahdollista, että kellfri tuotteidenkin laatu vois parantua ? Enempihän se on asenteesta kiinni kuin rahasta. Materiaalikuluissa ei juurikaan tehdastasolla lie eroa tekeekö halvinta roskaa, vai ihan käyttökelpoista laatua.