Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Penniless - 13.06.13 - klo:20:52
-
Kestääkö telan hitsaus kun telan ulkopinta repeää ja alkaa irvistämään.?
Eilen illalla alkoi kuulua napsutusta paalikoneesta ,mutta kovaan kiireen vuoksi en paikantanut vikaa ja jatkoin sitten paalausta aamupäivällä. 6 ha jälkeen napsutus kuului jo koppiin asti ja avattuun paalikammioon kurkkaamalla huomasin että tela on revennyt parista kohtaa reunasta alkaen telan pituus suunnassa 10 cm . Ilmeisesti tela-akselin laippaan hitsattu telan ulkopinta on ensin antanut periksi ja sen vuoksi ulkopinta elää ja repeää.
No kankesin saumat kiinni ja vedin hitsillä telaan saumat ja napsutus loppui. Mahtaako tuo nyt kestää kauan vai kannattaako hakea jo uusi tela varalle.?
-
Notta joo.
Jostain syystä se hajosi. Jos olet hisausrobottia parempi hitsaaja, niin sitten saumasi kestää alkuperäistä kauemmin.
-
Notta joo.
Jostain syystä se hajosi. Jos olet hisausrobottia parempi hitsaaja, niin sitten saumasi kestää alkuperäistä kauemmin.
Kyllähän se auennut ulkopinta tuli hitsatuksi ,mutta kun telan ulkopinta on todennäköisesti myös irronnut sisälaipasta revenneeltä kohtaa ,niin sitähän ei kai saa kunnolla hitsattua ennenkuin ottaa telan pois .
Tela maksaa maltaita ja pakko kysyä mikä siinä oikein maksaakin niin paljon ?
-
Notta joo.
Jostain syystä se hajosi. Jos olet hisausrobottia parempi hitsaaja, niin sitten saumasi kestää alkuperäistä kauemmin.
Kyllähän se auennut ulkopinta tuli hitsatuksi ,mutta kun telan ulkopinta on todennäköisesti myös irronnut sisälaipasta revenneeltä kohtaa ,niin sitähän ei kai saa kunnolla hitsattua ennenkuin ottaa telan pois .
Tela maksaa maltaita ja pakko kysyä mikä siinä oikein maksaakin niin paljon ?
Se siinä maksaa kun sinä ostat sen kuitenkin.
-
Polvijärvellä on semmoinen hitsari joka tekee sulle uuden telan. Kait se niitä useamman kesässä hitsailee.
-
Nuo telat tahtovat kulua ajan saatossa kun niillä paaleja pyörittelee,ainaski claasissa menee noita teloja
-
Ja ovat suolaisen hintaisia. Talvella teetätin vanhan claassin uusiksi, maksoin remontista enemmän kuin koneesta aikanaan. Eli tätä ei pysty (järkevästi) myymään eteenpäin, vaan useampi vuosi pyöritellään claassilla.
Mutta alle kymppitonnilla kun ostaa silppuvaa paalainta, niin arpapeliä on aina, niin luulen. Nyt ainakin tiedetään, että koneessa on kohtalaisen paljon uutta...
Petri
-
Tuolla Claasilla 250 + inliner on ajettu kai 13000 paalia ja kerran tehty peruskorjaus ,ketjut ja telojen laakerit yms. tosin ketjut on vaihdettu nyt jo toiseenkin kertaan. Yhtään telaa ei ole mennytkään tuosta koneesta ,sen varmistin edelliseltä omistajalta aikoinaan. Voihan olla että jotkut telat ovatkin jo väsymässä pyörittelystä.
-
Tuolla Claasilla 250 + inliner on ajettu kai 13000 paalia ja kerran tehty peruskorjaus ,ketjut ja telojen laakerit yms. tosin ketjut on vaihdettu nyt jo toiseenkin kertaan. Yhtään telaa ei ole mennytkään tuosta koneesta ,sen varmistin edelliseltä omistajalta aikoinaan. Voihan olla että jotkut telat ovatkin jo väsymässä pyörittelystä.
Welgeristä ei ole 40000 paaliin mennessä mossahtanut yhtään telaa. Akseleita on katkeillut ja ehkä viitisen telaa on vaihdettu.
-
Welgeeristä meni kerran yksi tela ruttuun eikä uusi maksanut kuin tonnin 8)
-
agronicilla 1200e :P
-
Claassin tuplaratas telan päähän 1000 €... :P
-
Liikaa hevosia ja liikaa paineita.. Sehän se yleensä kaiken kyllä rikkoo.
-
Kuten joku totesikin, Hitsaustyö Mutanen Polvijärvi. Soittaa sinne lähtiessä paalaimen tyypin, niin perille päästessä on uusi valmis vaippa valmiina. Ottaa vanhasta päätylaipat ja akselit ja hitsaa kasaan odottaessa. Eikä maksa paljon, reilusti alle puolet uuden hinnasta.
-
Liikaa hevosia ja liikaa paineita.. Sehän se yleensä kaiken kyllä rikkoo.
Ylikuormasuojat neutraloi liiat hevoset.
Kuluminen ne telat rikkoo.
Ja hitsaamalla meni claassi 4000paalta,ja kone meni seuraavalle käyttöön.
-
Vuosituhannen vaihteessa ostin mönkkäriviesti Sepolta tai mikäs safari mies se olikaan ;D vanhan 200 Welger MC:n. Jonkun 300 paalin jälkeen ensin mulla katkes peräportista ketju ja mistäs mää sen olisin tiennyt ... ajoin menemään niin kauan kun rehua nieli. Sitten portti auki ja yks rulla lepatti kuin perhonen. Jokainen harja rullasta oli auki noin metrin matkalta. Yks tuttu auto peltiseppä hitsaili lauantai- illan ratoksi sen kasaan sinne päin. Seuraavana päivänä taas paalattiin ja sen jälkeen varmaan joku 400 paalia .... ehjänä vaihdoin sitten pois 8)
Niin ja tuolla edellisellä omistajalla ei ole mitään tekemistä jutun kanssa. Mutta sillä tietysti on , kun se sanoi että sillä on paalattu paljon ;)
-
255 Claasi on hiukan kilistellyt kun sullojasta on lehti taittunut ja ottaa vastakampaan kiinni välillä, mut nyt alko kuulumaan kovempaa kilinää ja oli pakko pysähtyä tutkimaan mikä hätänä. Löydös oli että sullojan päällä olevaan telaan oli tullut 2 noin 15 cm halkeamaa pokkauksen harjalle ja päätylaipasta oli pelti irronnut ja kolisteli naapuritelaan. Porasin peltiin 3 reikää josta "pistehitsasin" vaipan takaisin päätylaippaan ja täytin repeämät hitsillä.
Jos nyt nää kolmesatoa, kuivatheinät ja oljet sais paaliin ja sitte vaikka vaihtais sen telan.
-
255 Claasi on hiukan kilistellyt kun sullojasta on lehti taittunut ja ottaa vastakampaan kiinni välillä, mut nyt alko kuulumaan kovempaa kilinää ja oli pakko pysähtyä tutkimaan mikä hätänä. Löydös oli että sullojan päällä olevaan telaan oli tullut 2 noin 15 cm halkeamaa pokkauksen harjalle ja päätylaipasta oli pelti irronnut ja kolisteli naapuritelaan. Porasin peltiin 3 reikää josta "pistehitsasin" vaipan takaisin päätylaippaan ja täytin repeämät hitsillä.
Jos nyt nää kolmesatoa, kuivatheinät ja oljet sais paaliin ja sitte vaikka vaihtais sen telan.
Sama tela ja samantyyppinen repeämä . Uskon että sun hitsaus kestää ,omani olisin voinut tehdä myös samoin eli porata ne reiät telaan ja hitsata päätylaippaan kiinni. Oli liian kiire paalaamaan
-
Liikaa hevosia ja liikaa paineita.. Sehän se yleensä kaiken kyllä rikkoo.
Ylikuormasuojat neutraloi liiat hevoset.
Kuluminen ne telat rikkoo.
Ja hitsaamalla meni claassi 4000paalta,ja kone meni seuraavalle käyttöön.
No miksi sitä traktoria pitää sitten alituiseen virittää ??? Että saa räikän huutamaan kovempaa vai