Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: torax - 01.06.13 - klo:20:22
-
Onko kellään muulla vastaavia kokoemuksia juko ht 3000 s kiertokokeen tekemisestä,eli kun teet kokeen normaalisti kammesta pyörittämällä siementä menee oikeasti paljon enemmän.
Ajamalla saa oikean tuloksen,samat kokemukset omasta sekä kylällä toisesta koneesta.
-
Saman asian kanssa tuli vuosia taisteltua. Ratkaisu ongelmaan: Pyöritä kammesta 10.4-10.5 kierrosta ohjeen mukaisen 9.6 sijaan niin alkaa siemenmäärä olemaan aika kohdillaan. Lannoite täsmää 9.6 kierroksella (ainakin minun koneessa).
-
Kongskilde (juko) Multiseed kiertokokeessa pitää kiertää ohjeen mukaan 9,7kierrosta ja tulos pitää todella tarkasti paikkansa. Syöttölaite on sama kun HT3000S. Tuommoinen combiseed oli aikaisemin ja muistini mukaan myös siinä kiertokoe piti hyvin paikkansa, mutta en muista mitä ohje sanoi siinä kammen käännöstä.
-
joo meillä kans juko ht3000s jossa kiertokokeen tulos ei pidä paikkaansa.Menee siementä reilusti enenmän ohjeenmukaan pitää pyörittää 9.7 kierrosta mut ei pidä lähellekään paikkansa
-
Jaa emmää sit ihmettele raskashinattavaa Jukoa 80-luvulta, kun en oo saanu mieleisiäni tuloksia kiertokokeesta... :) josvaikka sitä tautia olis vanhemmissakin
-
Mietin ja keväällä et kun tumes oli ohjekirjas kaks eri kierrosmäärä vaihtoehtoa et miten sen oikeen sit tietäis.. Niin siinä ainakin pyörii pinta-alamittari samalla kun pyörittää kiertokoetta.. Se ei sitten enää suurta matematiikka tarvinu kun osas siitä päätellä oikean kierrosmäärän.. Jukon mittarista en tiedä pyöriikö kiertokokeen aikana..
-
no meillä tuli justihin tuollaanen onkelma kylvööllä(ensimmääset kylvöt juko 3000s kans).pinta-ala mittari näytti n.1.1 ha hehtaarille.ja siementä meni liikaa.meillä vetopyöräs ensimmäänen ratas 21 piikkinen.käyttöohjekirjas lukoo jotta vetopyörän hammasluku pitääs olla 21 ja varaosakirja 19..jukon huoltopäällikkö selvitti asiaa ja kyllä sielä 19 piiikkinen ratas pitääs olla.elikkä koneisto on pyöriny liika lujaa 21 piikkisellä rattahalla.kylvöt on ny tehtynä,uus ratas vasta tulos.mutta kyllä tämä ny aika selevä vika on.kattokaas ny muukki sitä ensimmäästä ratasta montako piikkiä ja soittoa sitte jukolle.muuten kyllä tosi tyytyväänen koneesehen.
-
Itse taistelin Jukon kiertokokeen kanssa aikoinaan. Sain helposti samalla säädöllä eri tuloksia. Syy löytyi lopulta kiertokokeen tekijästä, jukon vaihteisto alkaa tosi helposti hyppimään yli jos tulee pyöritettyä silleen reippaasti, varsinkin kylminä aamuina kylmillä öljyillä. Sopiva nopeus tais olla jotain sekunti/vajaa kierros kammesta.
-
Jaa emmää sit ihmettele raskashinattavaa Jukoa 80-luvulta, kun en oo saanu mieleisiäni tuloksia kiertokokeesta... :) josvaikka sitä tautia olis vanhemmissakin
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
-
Jaa emmää sit ihmettele raskashinattavaa Jukoa 80-luvulta, kun en oo saanu mieleisiäni tuloksia kiertokokeesta... :) josvaikka sitä tautia olis vanhemmissakin
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Kahuilla tai peittausaineesta tahmeilla jyvillä kylvettäessä sulkuluukut on kai avettu täysin auki jo ennen pellolle menemistä tai kiertokokeen tekmistä? Lisää siementen menekkiä kummasti... Muistaakseni ennen kasettiaikakautta jokin ketjuratas piti vaihtaa tai kääntää, mutta vain kylvettävän kasvin vaihtuessa viljasta heinään tai rypsiin tms.
Jos sekä apulanta- että siemenpuolen kiertokokeet eroavat samantapaisesti todellisesta menekistä, niin kannattaa tarkistaa pyörien ilmanpaine.
-
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
-
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
Sulla ne hommat säilyy. ;D Kengistä kylvökonetta myöten kaikki porsii ja lahoaa.... ;D
-
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
Sulla ne hommat säilyy. ;D Kengistä kylvökonetta myöten kaikki porsii ja lahoaa.... ;D
Maraani on palstan ainut rehellisesti asiat kertova.
-
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
Sulla ne hommat säilyy. ;D Kengistä kylvökonetta myöten kaikki porsii ja lahoaa.... ;D
Maraani on palstan ainut rehellisesti asiat kertova.
Mistäs sää sitten olet puhunut muunneltua totuutta? Maasiasta, Novarombista vai Multivasta?
-
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
Sulla ne hommat säilyy. ;D Kengistä kylvökonetta myöten kaikki porsii ja lahoaa.... ;D
Maraani on palstan ainut rehellisesti asiat kertova.
Kyllä. Välillä jopa tuntuu ettei niin paskaa tuuria voi olla kenelläkään.
-
Saatko sillä menemään tarpeeksi jyviä? Omilla luomukahuilla ohrilla täytyy olla suurin pykälä silmässä että saa menemään lähes riittävästi. Onko niissä muitakin vaihdettavia välityksiä kuin se kasetti ja vaihdelaatikko?
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
Sulla ne hommat säilyy. ;D Kengistä kylvökonetta myöten kaikki porsii ja lahoaa.... ;D
Maraani on palstan ainut rehellisesti asiat kertova.
Saappaat toimivat hyvin edelleen, nyt tosin näin kuumalla oon pitäny niitä_rikkinäisiä_työkenkiä, kun ovat mukavammat eli kevyemmät. Maxxumi on uusintakorjauksen jälkeen toiminut hyvin. Äes toimii hyvin, sehän on Väderi. Överumit sen sijaan meni taas poikki, kun oli hiukka kovaa aumanpohja/peltoautorata.
Onhan se aika tylsää, kun vähän kaikki levii käsiin. Eniten harmittaa, ettei ehdi ennakoivaan korjaukseen panostaa tarpeeksi. Tämmöisellä systeemillä kun mulla nyt on niin laitteiden tulis toimia tosi hyvin - ei olis aikaa korjailla kesken töiden. Parisuhde voi hyvin (luulisin) - ja hyvä ruoka parempi mieli :)
Mää jatkan nostolaiteJukolla, se vaan ei sovi Maxxumin pikakouriin ja JD:llä mä en aja! :)
-
Ai niin, sultahan meni ne auratkin. ;D
Pääasia sitten että pipari on tuoretta aina tarvittaessa. ;D
-
Ei kai liene kuitenkaan suuri yllätys, että arviolta vajaat 30 vuotta vanha kylvökone lakkaa toimimasta...? Tuli meille melkein sukulaiselta naapurista kolme vuotta sitten, rahalla maksettiin ja täysin_toimivana... Mitä ny oli viimeinen pesu naapurilta uhohtunu jokunen vuosi sitten ja apulantapuolen syöttöakseli täysin jumissa! "Kyl se siitä lähtee, kun putkipihdeillä kääntää" sano naapuri -ei lähteny. Vaihdettiin varaosasäiliöstä koko mekanismi.
Vakipiparista mtään iloa ole jos on ite aina niin poikki ettei pysty.
-
Vakipiparista mtään iloa ole jos on ite aina niin poikki ettei pysty.
Täh? Kyllä syödä aina jaksaa. ;D
-
Nyt ei mene ainakaan yhtään, kun rupes lyömään siemenpuolen vetoratas "yli". Ongelman aiheuttaneen loppuunkulunut laakeri, sen verran se ratas heiluu :'( Pääsin mää sentään alkuun...
Onkos sulla pahastikin vielä kylvöt kesken? Ei näytä kovinkaan hyvältä, savi on kuivaa ja harmaata kuin Afrikan norsun nahka. Mulla ainakin viimeiset kylvökset on selvästi heikompia ja nämä viimeisetkin on siis kylvetty viime kuun puolivälissä.
-
Maraani on palstan ainut rehellisesti asiat kertova.
Kyllä. Välillä jopa tuntuu ettei niin paskaa tuuria voi olla kenelläkään.
Pannaas ny vaikka tähän jatkoksi, kun tässä ketjussa mun tuurista oli juttua...jos sitä paskaa tuuria on yhden ja toisenkin koneen kanssa tässä ollut viime aikoina/vuosina, niin tänään aamulla oli erittäin hyvä tuuri ja vielä enkeli mukana. Sadepäivän ratoksi olin aamunavetan jälkeen menossa päivätöihin, kun muutaman kilometrin ajon jälkeen ensin ihmettelin ajoneuvon käytöstä jarrutuksessa. No pysähdyin sitten tarkistamaan, ettei ole rengas tyhjä - ei ollut. Mutta ei se silti toiminut oikein ja seuraavaksi havaitsin, etä laite on täysin ohjauskyvytön! Raidetangon pää oli pudonnut pois paikoiltaan eli ohjaus ei välittynyt toiseen pyörään lainkaan. Onneksi meni sopivaan paikkaan tien sivuun eikä ollut vastaantulijoita, kun vastaantulevien kaistan yli lipui. Eikä ollut vauhtia. Huh huh!
Mainittakoon, että tässä autossa on katsastus voimassa, mikä nyt ei tietysti mitään todista.
Ja kiitos kysymästä, rehut on kasalla. Niitettiin poudalla ja viimeiset kuormat noukittiin ja kasattiin vesisateessa. Ai niin tästähän mää jo avauduinkin toisessa ketjussa :)
-
Raidetangon pää oli pudonnut pois paikoiltaan eli ohjaus ei välittynyt toiseen pyörään lainkaan. Onneksi meni sopivaan paikkaan tien sivuun eikä ollut vastaantulijoita
Mainittakoon, että tässä autossa on katsastus voimassa, mikä nyt ei tietysti mitään todista.
Tuo on jo sen luokan saavutus, että siitä voisi onnitella myös auton katsastanutta henkilöä ellei joku ole esim. tarvinnut raidetangon osia ns. parempaan käyttöön ja unohtanut mainita asiasta toisille.
Missä se muuten oli katsastettu? Ihan uteliaisuudesta... ja tiedä vaikka jollakin reissulla joskus olisi sopiva aika katsastaa jonkin sortin ikiliikkuja viime vuosituhannelta ::)
-
Raidetangon pää oli pudonnut pois paikoiltaan eli ohjaus ei välittynyt toiseen pyörään lainkaan. Onneksi meni sopivaan paikkaan tien sivuun eikä ollut vastaantulijoita
Mainittakoon, että tässä autossa on katsastus voimassa, mikä nyt ei tietysti mitään todista.
Tuo on jo sen luokan saavutus, että siitä voisi onnitella myös auton katsastanutta henkilöä ellei joku ole esim. tarvinnut raidetangon osia ns. parempaan käyttöön ja unohtanut mainita asiasta toisille.
Missä se muuten oli katsastettu? Ihan uteliaisuudesta... ja tiedä vaikka jollakin reissulla joskus olisi sopiva aika katsastaa jonkin sortin ikiliikkuja viime vuosituhannelta ::)
Eihän maraani kertonut milloin katsastettu, vuosi sitten ja 70 000km...
-
Raidetangon pää oli pudonnut pois paikoiltaan eli ohjaus ei välittynyt toiseen pyörään lainkaan. Onneksi meni sopivaan paikkaan tien sivuun eikä ollut vastaantulijoita
Mainittakoon, että tässä autossa on katsastus voimassa, mikä nyt ei tietysti mitään todista.
Tuo on jo sen luokan saavutus, että siitä voisi onnitella myös auton katsastanutta henkilöä ellei joku ole esim. tarvinnut raidetangon osia ns. parempaan käyttöön ja unohtanut mainita asiasta toisille.
Missä se muuten oli katsastettu? Ihan uteliaisuudesta... ja tiedä vaikka jollakin reissulla joskus olisi sopiva aika katsastaa jonkin sortin ikiliikkuja viime vuosituhannelta ::)
Eihän maraani kertonut milloin katsastettu, vuosi sitten ja 70 000km...
Vuosi sitten ja ehkä 30 tkm, mulla tullut ny reilu viistonnia maaliskuusta. Mutta tuo "pudonnut pois paikoiltaan" tarkoittaa siis, että se kuppi oli pudonnut siitä pallosta pois. Ei kai siinä millään kiinni ole vaan kun kuluu niin putoaa pois. Eikä se kulu jos vaan kumi on ehjä.
En tiä missä on leimattu, jossa Itä-Suomessa kait, sieltä ajoneuvo mulle tuli.
Mikä ihmeellisintä, taannoin omistamassa samanlaisessa Toyota HJ61 -maastoautossa mulle tapahtui täsmälleen samanlainen haaveri. Toki laite oli silloin uudempi sikäli, että se oli vm. 1987 ja vahinko tapahtui 1998 tai 1999. Tuo nykyinen on vm. 1989 mutta aikaisempaan verrattuna tapahtumahetkellä vanhempi. Normaalia osaamattomuuttani on, etten tuota tämän auton kohdalta vielä erikseen varmistanut :-[
-
Raidetangon pää oli pudonnut pois paikoiltaan eli ohjaus ei välittynyt toiseen pyörään lainkaan. Onneksi meni sopivaan paikkaan tien sivuun eikä ollut vastaantulijoita
Mainittakoon, että tässä autossa on katsastus voimassa, mikä nyt ei tietysti mitään todista.
Tuo on jo sen luokan saavutus, että siitä voisi onnitella myös auton katsastanutta henkilöä ellei joku ole esim. tarvinnut raidetangon osia ns. parempaan käyttöön ja unohtanut mainita asiasta toisille.
Missä se muuten oli katsastettu? Ihan uteliaisuudesta... ja tiedä vaikka jollakin reissulla joskus olisi sopiva aika katsastaa jonkin sortin ikiliikkuja viime vuosituhannelta ::)
Eihän maraani kertonut milloin katsastettu, vuosi sitten ja 70 000km...
Vuosi sitten ja ehkä 30 tkm, mulla tullut ny reilu viistonnia maaliskuusta. Mutta tuo "pudonnut pois paikoiltaan" tarkoittaa siis, että se kuppi oli pudonnut siitä pallosta pois. Ei kai siinä millään kiinni ole vaan kun kuluu niin putoaa pois. Eikä se kulu jos vaan kumi on ehjä.
En tiä missä on leimattu, jossa Itä-Suomessa kait, sieltä ajoneuvo mulle tuli.
Mikä ihmeellisintä, taannoin omistamassa samanlaisessa Toyota HJ61 -maastoautossa mulle tapahtui täsmälleen samanlainen haaveri. Toki laite oli silloin uudempi sikäli, että se oli vm. 1987 ja vahinko tapahtui 1998 tai 1999. Tuo nykyinen on vm. 1989 mutta aikaisempaan verrattuna tapahtumahetkellä vanhempi. Normaalia osaamattomuuttani on, etten tuota tämän auton kohdalta vielä erikseen varmistanut :-[
Somerol saa muuten auton helpommin läpi leimast,kum esim Salossa.Jännä juttu ::) ::) ::)
-
Somerol saa muuten auton helpommin läpi leimast,kum esim Salossa.Jännä juttu ::) ::) ::)
Juuvai? Mää en oo Somerolla katastanu autoo en muista koska viimeksi, mut yhden kerran ainakin oon siä käyny. Vorsasa yleensä, viimeks taisin olla emännän auton kanssa Loimaalla. Salossa olis edullisempi kaiketi, mut ei tuu siä juur koskaan käytyä eikä katsastushinnan perässä kannata erikseen mennä.