Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: cowboy_ - 28.05.13 - klo:23:18
-
Onko tietoa paljonko öljyä 3080 etunapoihin kuuluis laittaa? Samoin kun muihin, eli napa "suorana" ja niin paljon ku mahtuu? Ajattelin vaan kun ne navat ei ole ihan niin kuin muut, proppu on sisäpuolella, mitään merkkejä ei löydy jne.
-
Reiän alareuna vaaterikohtaan ja öljyä siihen tasalle.
-
Reiän alareuna vaaterikohtaan ja öljyä siihen tasalle.
Ja huomenna sama,ja sitäseuraavana ja sitäseuraavana ja sitäseuraavana........... ;D
-
mutta eikös nuo öölivuodot korjaannu aina ittestään, joku nätti aamu ei enää vuodakkaan!
-
Reiän alareuna vaaterikohtaan ja öljyä siihen tasalle.
Ja huomenna sama,ja sitäseuraavana ja sitäseuraavana ja sitäseuraavana........... ;D
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Se napastefa siihen maasikaan on aika helppo vaihtaa kotikonstein jos se vuotaa, eikä ihan pahan kalliskaan ollut ainakaan 18 vuotta sitten.Juuri oltiin EU;n menty ja oli yhtä juhlaa maasialla ajaa.. ;) ;)
-
Reiän alareuna vaaterikohtaan ja öljyä siihen tasalle.
Ja huomenna sama,ja sitäseuraavana ja sitäseuraavana ja sitäseuraavana........... ;D
;D
Jos täyttäisi koko renkaan öljyllä ja sitten vetäisi venttiilistä letkun tuohon täyttöreikään, aina kun ajaisi kuoppaan niin napa täyttyisi rasvasta 8)
-
sulla ei nyt oikein ajatus kestä kasasssa! ööliä rengas täynnä ja letku napaan niin ööli liikkuis napaan ja rasvat olis jossain muualla!
-
mutta eikös nuo öölivuodot korjaannu aina ittestään, joku nätti aamu ei enää vuodakkaan!
Erään isännän uudesta italiaanosta loppui vuoto kun huoltomies kehoitti avaamaan täyttötulpan että pääsee paineet pois,vuoto kyllä, loppui mutta napa kirahti muruiksi ja kuukauden piti toukoalkana odotella osia...
Ei tullut kenenkään mieleen että se öljy oli loppunut navasta jo siinä vaiheessa,pikaremontti onnistui mutta potilas kuoli
-
Kiitos vastauksista!
-
Kiitos vastauksista!
Ole hyvä vaan 8) ;D
-
Asiaan vain hieman liittyen:Onko John Deere 2140:n etupään navan tiivisteiden vaihdossa mitään erikoista?
Saakohan navan kokonaisuutena vetoakselin kanssa pois,jos hieman oikaisisi.
Avaisi vain olkatapit pois,ja nosturilla vetäisi klimpin irti.
Mun vuotaa akselipalkinpuolelta liemi,napa itsessään ei vuoda.
-
Asiaan vain hieman liittyen:Onko John Deere 2140:n etupään navan tiivisteiden vaihdossa mitään erikoista?
Saakohan navan kokonaisuutena vetoakselin kanssa pois,jos hieman oikaisisi.
Avaisi vain olkatapit pois,ja nosturilla vetäisi klimpin irti.
Mun vuotaa akselipalkinpuolelta liemi,napa itsessään ei vuoda.
Vaihdoin teollisuusmallin carraroon stehvoja tuohon tyyliin. Hommaa helpotti huomattavasti kaverin ohje tehdä hallitunkkiin sopiva sovite jonka sai kiinni pyöränpultteihin. Tämän apuvälineen avulla napa+akseli pysyy vakiokorkeudella ja toisella kädellä voi ohjata vetoakselia asennusvaiheessa ohi akseliputken tiivisteen, samalla kun toisella kädellä työntää hallitunkkia. Ei säry stehvat niin helposti...
-
Onko tietoa paljonko öljyä 3080 etunapoihin kuuluis laittaa? Samoin kun muihin, eli napa "suorana" ja niin paljon ku mahtuu? Ajattelin vaan kun ne navat ei ole ihan niin kuin muut, proppu on sisäpuolella, mitään merkkejä ei löydy jne.
Tuopillinen?
(http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/palvelut/terveys/3734.jpg)
-
Asiaan vain hieman liittyen:Onko John Deere 2140:n etupään navan tiivisteiden vaihdossa mitään erikoista?
Saakohan navan kokonaisuutena vetoakselin kanssa pois,jos hieman oikaisisi.
Avaisi vain olkatapit pois,ja nosturilla vetäisi klimpin irti.
Mun vuotaa akselipalkinpuolelta liemi,napa itsessään ei vuoda.
Vaihdoin teollisuusmallin carraroon stehvoja tuohon tyyliin.
Fordin Zf:n akseliin onnistui vaihto tuolla tavalla. Rengas, olkatapit ja raidetanko irti. Painaa jonkin verran.
Jos nyt tekisin uudestaan, avaisin kyllä navan, muistaakseni vaan sokan irrottamalla lähtee akselinivelen navan puolelta irti. Ei tartte taistella niin paljoa.
-
Tuossa tosiaan kannattaa tutkailla onko se irrotus/asennus helpompi akselin kanssa vai ilman. Stehvat kun kannattaa vaihtaa samalla vaivalla vakionopeusnivelen molemmille puolille. Ite taisin purkaa vetoakselin irti napapaketti irrallaan ja kokosin paketin taas ennen asennusta. Saattaa kuulostaa oudolta järjestykseltä, mutta kun napa on vetoakselin kanssa hyvän pukin päällä hallitunkin pyörien varassa, on paketti helppo livauttaa paikalleen kokonaisena.