Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jomp0 - 21.05.13 - klo:23:52
-
Kannattaako reilu 8000 tuntia ajettuun koneeseen sekaantua jos edukkaasti saa ja
vaihdeaski on kait vaihdettu hiljattain.
Oliko yleisesti paljon parempia loppusarjan koneet?
ps. joo tiedetään et vaihdeaski ei ole kauheen kestävä... mut muuten koneesta asia vastauksia :D
-
Kannattaako reilu 8000 tuntia ajettuun koneeseen sekaantua jos edukkaasti saa ja
vaihdeaski on kait vaihdettu hiljattain.
Oliko yleisesti paljon parempia loppusarjan koneet?
ps. joo tiedetään et vaihdeaski ei ole kauheen kestävä... mut muuten koneesta asia vastauksia :D
Tarkista että kaikki lohkot toimii
-
Varmista koska laatikko on vaihdettu, että on vielä takuun piirissä ;)
-
Kuinkakohan pitkä toi takuu noissa yleensä on?
-
Koneella on siis ajettu melkein 9000h tuntia? Noilla tuntimäärillä ajallansa tehtyjen määräaikaishuoltojen merkitys korostuu. Mikäli myyjä pystyy varmistamaan että esim. moottorin venttiiliensäätö on suoritettu ajallaan (säätöväli CR 24V koneella 1500h) tuollaista voi ajatella, mutta mikäli kaikki huollut on laiminlyöty, neuvoisin unohtamaan koko jutun. Tuossa on jo mekaaninen voimansiirron jäähdytyspumppu, tosin kaikki huoltomiehetkään eivät tiedä miten järjestelmä ilmataan, niin vaihteisto voi olla käynyt kuumana. Ajamalla 50km lenkin, saa aika hyvän käsityksen koneen kunnosta.
-
Kahden vuoden takuu vaihtolaatikolla. Eikä venttiilejä ole tarpeen säätää 1500h välein.
-
Kahden vuoden takuu vaihtolaatikolla. Eikä venttiilejä ole tarpeen säätää 1500h välein.
Huolto-ohjeen mukaan säätö on tehtävä 1500h välein, huollossa säätö jätetään mielellään tekemättä ajattelemalla ettei nykyään enää mitään venttiileitä säädellä, kauheesti vaivaa.. Esim. Valtrassa CR koneissa säätöväli on vain 1000h