Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: roadman - 20.05.13 - klo:07:50
-
Oletteko hommanneet traktoreihin noita ja jos olette niin mitä mieltä olette olleet. Kannattiko investointi vai onko lisämelun aihe.
-
miksi ihmeessä tollasta traktoriin tarttee? ei kait se mikään rekkaan verrattava ole?
-
Säästää se hyvin jarruja jos työkseen jarruttelee raskaita kuormia ja pitkiä alamäkiä.... mulla ei oo kumpiakaan, ei siis p-jarruakaan.
Punavanteisissa toisinaan on?
-
Mulla on,on vaan harmillisessa kohdassa kun tulee välillä osutettua jalkaa sen nappulan päälle.
-
Mulla on,on vaan harmillisessa kohdassa kun tulee välillä osutettua jalkaa sen nappulan päälle.
Niin..... mitä mieltä olet sen hyödyllisyydestä?
Aiheuttaako talvella yllätyksiä jos käyttää?
-
onko tuosta pakokaasujarrusta mitään käytännön hyötyä esim. raskaassa siirto-ajossa, moottorit kuitenkin pieniä verrattuna kuorma-autoihin ja niissäkin taitaa hyöty olla äänen luoman tunteen tasolla :D :D :D :D
-
onko tuosta pakokaasujarrusta mitään käytännön hyötyä esim. raskaassa siirto-ajossa, moottorit kuitenkin pieniä verrattuna kuorma-autoihin ja niissäkin taitaa hyöty olla äänen luoman tunteen tasolla :D :D :D :D
Kyllähän tuo fendtissä ainakin vauhtia rajoittaa suuremmissa alamäissä niin ei tartte jarru polkimeen koskea...
-
onko tuosta pakokaasujarrusta mitään käytännön hyötyä esim. raskaassa siirto-ajossa, moottorit kuitenkin pieniä verrattuna kuorma-autoihin ja niissäkin taitaa hyöty olla äänen luoman tunteen tasolla :D :D :D :D
No jos ei tuo riitä, niin sitten pitää rakentaa systeemiin Telma .... busseissa ainakin toimivat elleivät ylikuumene.
http://www.vta.fi/tuotteet/alustan-osat-laitteet/telma-magneettijarrut/kardaaniakselin-valiin-tulevat-jarrut
-
Ainakin valtrassa ollut toimiva kapine. 20tn kuormilla pitkät alamäet menee pelkällä pakokaasujarrulla. Aikaisemmat valtrat ilman pakokaasujarrua oli syöneet oikeita jarruja aika tiuhaan, niin kai se vaikuttaa jotenkin kun ei tarvii polkimeen koskea rinteissä.
Toki nokea pääsee enemmän öljyn sekaan+erittäin kuumissa oloissa pitkässä mäessä polttaa kannentiivisteen
-
Juu tuskin Pohjanmaalla ja Forssasta lounaaseen tarvittava kapine.
Itse paljon tienpäällä ajaessa tullut mieleen jospa seuraavaan koneesen sellaisen hankkis. Säästäisi varmasti omia jarruja, jos toimiva kapine traktorissa. Jarrut tuntuvat nyt olevan kulutus tavaraa kun ei pääse kuin30tuhatta km/ jarrut. Vaikka varovasti niitä käyttääkin.
-
Muuten pystyykös noita jarruaj asentaa uusiin scr koneisiin?
-
Maxxumiin sopis tuollainen https://www.youtube.com/watch?v=WncV8Hl3e_I
-
onko tuosta pakokaasujarrusta mitään käytännön hyötyä esim. raskaassa siirto-ajossa, moottorit kuitenkin pieniä verrattuna kuorma-autoihin ja niissäkin taitaa hyöty olla äänen luoman tunteen tasolla :D :D :D :D
Kyllähän tuo fendtissä ainakin vauhtia rajoittaa suuremmissa alamäissä niin ei tartte jarru polkimeen koskea...
Vinnamo tarttee semmosen ylämäessäkin .
-
Muuten pystyykös noita jarruaj asentaa uusiin scr koneisiin?
Asennuksesta en tiedä, mutta ainakin Fendtin ureakoneen lisävarustelistalla sellaisia näkyy olevan. Eli ainakin tehdasasennuksena kyllä.
-
Eihän tuo tarvinne muutakuin perinteisen läpän pakoputken päähän ja jonkun paalinarun pätkän hyttiin mistä nykäisee läppää pienemmälle... ??? ::) :P
-
Eihän tuo tarvinne muutakuin perinteisen läpän pakoputken päähän ja jonkun paalinarun pätkän hyttiin mistä nykäisee läppää pienemmälle... ??? ::) :P
Ja äänenvaimennin valuraudasta. ;D
-
Eihän tuo tarvinne muutakuin perinteisen läpän pakoputken päähän ja jonkun paalinarun pätkän hyttiin mistä nykäisee läppää pienemmälle... ??? ::) :P
Ja äänenvaimennin valuraudasta. ;D
Niin, sitten on valmis sirpalepommi??