Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mulperi - 23.08.08 - klo:12:55
-
D-F:sta mykistyi nostolaite ja virhevalo vilkuttaa. Bokseja kuulemma vaihdeltu takuuseen. Vehkeestä takuut umpeutuneet vuosia sitten, että se siitä ilosta. Onko Doitsimiehillä kokemuksia vastaavista vioista. Liittimet ja kytkimet, sekä johdotukset tietty kannattaa tsekata. Ihan heti en aio nöyrtyä ostamaan yli tonnin(€) mötikkää :/ Ohjeita, neuvoja, kiitos.
-
D-F:sta mykistyi nostolaite ja virhevalo vilkuttaa. Bokseja kuulemma vaihdeltu takuuseen. Vehkeestä takuut umpeutuneet vuosia sitten, että se siitä ilosta. Onko Doitsimiehillä kokemuksia vastaavista vioista. Liittimet ja kytkimet, sekä johdotukset tietty kannattaa tsekata. Ihan heti en aio nöyrtyä ostamaan yli tonnin(€) mötikkää :/ Ohjeita, neuvoja, kiitos.
Pistä yhteystietosi niin annan numeron
-
mulperix@luukku.com
-
Kerran, pari on pelotellut tuollaisella, mutta buuttaamalla (traktori sammuksiin ja käyntiin) on selvitty. Vilkutukset laskemalla voi huoltomieheltä kysyä mikä koodi on kysymyksessä ja keskittyä tutkimuksissa sen sektorin liittimiin ym.
Jossain tällä planeetalla on yritys joka myy traktoreiden elektroniikkaboxeja alkuperäistä edullisemmin. Lyhyellä Googletuksella en nyt löytänyt, etsintöjä on jatkettava.
-
Tässä myös ajoittain esiintynyt aiemminkin häiriöitä ja sammutus/uudelleen starttaus, on tehonnut. Tällä kertaa ei auta tuokaan.
Vilkutus on yksi...kolme...yksi...kolme...jne.
-
No höh, hetken aikaa jo toimikin, kun auoin liittimiä, mutta nyt taas ei :/
Ihmetystä herättää se, että missä yhteydessä nostolaite on nelivetoautomatiikkaan, koska kyseinen toiminto ei myöskään pelaa. Sen hetken, kun nostolaite äsken pelasi, toimi myös nelivetoautomatiikka. :o
-
Siel voipi olla vaikka mikä hydrauliikan paineanturikin vialla???
-
Muistaakseni omassa 135:ssa kun meni nostolaitteen boksi sököks, myös nelivetoautomatiikka reistas samasta syystä. Boksin hankinta edessä sanon minä.
-
Pentele, nostolaitetta laskevalle solenoidille tulee jännite liittimeen koko ajan. Kun liitin irti, niin nosto onnistuu ulkopuolisesta painikkeesta ja nelivetoautomatiikka pelaa.
-
Kannattaa tarkastaa boksista juotokset usein vika on siinä, ja tietysti katsoa että mitkään liittimet ei ole hapettuneet.
-
Tässä myös ajoittain esiintynyt aiemminkin häiriöitä ja sammutus/uudelleen starttaus, on tehonnut. Tällä kertaa ei auta tuokaan.
Vilkutus on yksi...kolme...yksi...kolme...jne.
Löytykö tähän vikaan ratkaisu. Oma vilkuttaa samalla lailla. Tuttaa pultata ku windowsia koko ajan
-
Jossain tällä planeetalla on yritys joka myy traktoreiden elektroniikkaboxeja alkuperäistä edullisemmin. Lyhyellä Googletuksella en nyt löytänyt, etsintöjä on jatkettava.
Tuli mieleen Breiz'elec... Firma oli KV:ssä esittelyssä, korjaavat ja kunnostavat elektroniikkaa.
http://www.breizelec.fr/index.php
-
Pentele, nostolaitetta laskevalle solenoidille tulee jännite liittimeen koko ajan. Kun liitin irti, niin nosto onnistuu ulkopuolisesta painikkeesta ja nelivetoautomatiikka pelaa.
Siellä on sitten boksissa mahdollisesti solenoidia käskyttävä puolijohderele oikosessa. Pystyy vaihtamaan... mutten nyt taida kevätkiireiltä ehtiä. Olen pyrkinyt pitämään nuo tinailut enempi talven bisneksinä.
Mika
-
Vettä ulukokäyttönappeisa.. Onko vesireijjät auki? Naulala kaivelet lokarin alapuolelta..
-
Muistaakseni omassa 135:ssa kun meni nostolaitteen boksi sököks, myös nelivetoautomatiikka reistas samasta syystä. Boksin hankinta edessä sanon minä.
Boksi, boksi ja boksi...
Huoltomiehen jälkeen alkoi "vaihteistopoksi" mukamas reistaileen. Tua tänne, vaihretaan poksi.
Kolme -neljä tonnia. Ei kiitos. Aikani silloin tällöin mittailtuani ja erillaisia diagnooseja tehtyäni vika sitten
lopultakin löytyi niinkuin vahingossa. Säästyi se neljä tonnia.
Nostolaitepoksi vilkuttaa ja välkyttää. Neliveto päällä koko ajan. Uusi poksi 1700 euroo plus kalibroinnit.
Tua tänne, laitetaan kuntoon. Mun mielestä lokasuojien nostolaitenapit sekoittaa sen poksin toiminnan.
Kunhan kerkiän, niin saa taas hyvän tuntipalkan kun itte nyppii. :)
-
Kerran nostolaitteen boxi sekkoili ja kuumeni, syy oli oekosseen menny anturi vetovarren juuripään tapisa.. Johto irti, ja kynnöt on tehty siitätehen perinteiselä rattorila (NH L85) misä on mekaaninen ja tarkka tunnustelu ;D