Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jerry - 28.04.13 - klo:15:46
-
Väderstadin etulatan sylinterit (4 kpl) on vähän ottaneet siipeensä ja kromaus (?) pinnasta on hiukan kolhiintunut. Nyt keväällä oli vielä oman nolottelun takia pintaruosteessa. Tiivisteethän nuo kolhut syö äkkiä, vaikka viime kesänä nyt ei pahemmin vuotanutkaan, kun ei nosta ihan ylös asti.
Onnistuisiko noiden korjaus vaihtamalla männänvarret ja tiivistesarja? Sylinterien männät on Ø40, Ø45, Ø50 ja Ø55 mm, mutta männänvarsi kaikissa Ø22 mm.
Yhtään en tiedä miten noita pystyy työstämään, mutta ajattelis että hyllystä sopivaa Ø22 vartta, johon sorvataan sitten kierteet männälle ja korvakkeelle?
-
Yhtään en tiedä miten noita pystyy työstämään, mutta ajattelis että hyllystä sopivaa Ø22 vartta, johon sorvataan sitten kierteet männälle ja korvakkeelle?
En Vääterin tunkeista mitään tiedä, mutta noinhan noita on perinteisesti korjattu. Muutamaan nurjahtaneeseen olen joutunut varren vaihtamaan. Normitunkeissa silmä tai korva tms on yleensä ollut hitsattu.
Onhan siinä malli valmiina kun alkuperäisen purkaa.
-
Kysy tuolta http://www.ravaltsu.com/
-
Kysy tuolta http://www.ravaltsu.com/
Kiitoksia vinkistä, tuo onkin optimaalisessa paikassa, kun melkein ohi kuljen joka työpäivä.
-
Vois ihan hiomalla mennä jonkun aikaa. Riippuu tietysti kuinka pahat kromot on.
-
Kyllä nuo kolhut on varmaan sylintereissä olleet jo viime vuonna, kun äkeen ostin. Kauppias oli vain ollut fiksumpi kuin minä ja sylinterit oli varastoinnin ajaksi vedetty sisään. Nyt kun olivat talven varret pitkällä, veti pintaruosteeseen.
Patapatalla ja CRC:llä sain kyllä ruosteet pois, mutta kolhut on.
-
Kyllä nuo kolhut on varmaan sylintereissä olleet jo viime vuonna, kun äkeen ostin. Kauppias oli vain ollut fiksumpi kuin minä ja sylinterit oli varastoinnin ajaksi vedetty sisään. Nyt kun olivat talven varret pitkällä, veti pintaruosteeseen.
Patapatalla ja CRC:llä sain kyllä ruosteet pois, mutta kolhut on.
Kunhan tarkastat (ja silität) ne kolhut niin että niissä ei ole mitään tiivisteitä syöviä teräviä purseita, niin ei varmaan kannata tehdä yhtään mitään elleivät ne tunkit käytössä vuoda. Itselläni on vuosia ollut käytössä sylintereitä joissa männänvarressa on kolhittuja painaumia, mutta eivätpä ne ole käyttöä haitanneet.
Mutta ulkonevia särmiä tai purseita niissä kolhuissa ei parane olla, muuten käy tiivisteille huono flaksi.
-
Onhan nuo kolhut siinä mielessä huonoja, että ylimääräisiä epäpuhtauksia menee varren kyljessä tiivisteiden ohi sylinteriin ja öljyn sekaan. Ei siinä, ettei itselläkin olisi vastaavia tapauksia käytössä...
-
onko muuten vielä missän myynnissä niitä kumisia palkeita joilla ennenmuinoin suojattiin männän varsia, en muista enää missä merkissä oli kumipalkeet suojana -70 -80-luvun vaihteessa.... oliko joku nokan tekele.... taitaa olla nykyään että ei sellasta löysää kumimateriaalia olekaan joka jopa kestäis nytkyttelyn.
-
Romikselle kattelemaan auton raidetangon suojakumeja...
-
onko muuten vielä missän myynnissä niitä kumisia palkeita joilla ennenmuinoin suojattiin männän varsia, en muista enää missä merkissä oli kumipalkeet suojana -70 -80-luvun vaihteessa.... oliko joku nokan tekele.... taitaa olla nykyään että ei sellasta löysää kumimateriaalia olekaan joka jopa kestäis nytkyttelyn.
Tarttis olla jotain silikonikumihaitaria niin kestäis paremmin.