Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ToNppa - 28.04.13 - klo:09:34
-
Kävimpä tuos yks päivä kokeilemas seinäjoen agrimarketis ko fergua, tunnit olis jotain 4300 ja risat.
Vikaa suunnanvaihtajan pakoos tai jotain?
Vaihde päällä ja suunnanvaihtaja vapaalla ja painaa kaasua niin tuntuu, että kone haluais nytkähtää pikkusen eteenpäin?
Muutenkin tuntu, että ei rullaa niinku pitäis, esim kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa kytkimen pohjaan niin pysähtyy ennemmin kun saa kakkosen päälle.
Saattaahan olla, että jää käsijarru laahaamaan tai jotain?
Muuten oli kyllä tosi asiallinen ja siisti kone.
-
Täällä 6280 vm-01 ja n. 1000h. Kun kone on kylmä niin kone ei oikein rullaa, ellei laita kepakkoakin vapaalle. Samanlainen on uudesta lähtien ollu. Keppi on pirun kankee, ennen kuin öljyt on kiertäny jonku 10min, kesälläkin. Sekä vaihteen että alueen vaihtaminen on aika työn takana ennen sitä, et taatusti pysähtyy. Sit vähän lämmettyään rupee kyllä toimimaan ihan hyvin.
Ei ole kyllä tuota herkistymistäkään (tarkoitan siis kepin liikkeitä) tässä vuosien mittaan, noilla tunneilla paljoa ehtinyt tapahtumaan, kun suurin osa tunneista on vaan yhdellä vaihteella (nopean puolen ykkönen, arviolta 6-12km/h) tullut ajeltua. Se kun jota kuinkin kattaa normaalin ajon tilan alueella. Tielle kun ei tarvii lähteä, ne o autoja varten ;)...
-
No sulla ei paljon tunteja tuu paljoa.
Vajaa 100h per vuosi ammattikoulun matikalla laskettuna. :D
Tuskin suomenmaalla on kellään noin vähän ajettua 6200-sarjalaista.
Voisko se eteenpäin "nyppääminenkin" johtua kylmistä öljyistä?
***** ku löytäiski noin vähän ajetun 6200-sarjalaisen niin vois laittaa nyykkärin vaihtoon.
Joskus aikoja sitten kans koeajoin jotain vähän ajettua 6280:ä, vaihdekeppi oli siinäkin niin kankea, ns uutuuden kankea, ei ollu kerinny väliintymään.
Oli oikein vaikea vaihtaa ku olis tottunu 3125:n väliintyneisiis pykäliin.
Ittella tuos 1700h ajettu 6650 valtteri, ei siinäkään oo juuri pykälät keriinny väliintymään.
-
Tuskin suomenmaalla on kellään noin vähän ajettua 6200-sarjalaista.
;D ;D ;D
Masserithan juuri ostetaan talliin säilöttäväksi, ainoat ajot tehdään siksi ettei renkaat painautuisi muodottomiksi :o
-
Mul on 1400 tuntia ajettu 6480 massikka.
Sillä ajelu maistuu. ;D
Mut jätä ostamatta se 6270 jos siinä jotain ihme oireita on.
-
Heh, tottakai saattin nopeasti JD-miehen kuitti. :D
Joo kyllähän sitä varmasti kelepaa 6400-sarjalaisella päästellä.
Ku emmä oikeen tierä oliko ne siinä 6270:s oireita vai ominaisuuksia. :D
Eastwoodin mukaan ominaisuuksia se voimansiirron kankeus, mutta se nyppäys juttu ihmetytti.
-
Heh, tottakai saattin nopeasti JD-miehen kuitti. :D
Joo kyllähän sitä varmasti kelepaa 6400-sarjalaisella päästellä.
Ku emmä oikeen tierä oliko ne siinä 6270:s oireita vai ominaisuuksia. :D
Eastwoodin mukaan ominaisuuksia se voimansiirron kankeus, mutta se nyppäys juttu ihmetytti.
Ei sen mitään nypätä kuulu.
-
Heh, tottakai saattin nopeasti JD-miehen kuitti. :D
Joo kyllähän sitä varmasti kelepaa 6400-sarjalaisella päästellä.
Ku emmä oikeen tierä oliko ne siinä 6270:s oireita vai ominaisuuksia. :D
Eastwoodin mukaan ominaisuuksia se voimansiirron kankeus, mutta se nyppäys juttu ihmetytti.
Ei sen mitään nypätä kuulu.
Ei varmaan pitäisi ;D
-
No niin mäkin ajattelisin.
Taikka ei se niinku edes nypänny mutta persuksis tuntu siltä, että jotain siellä hievahti.
En ensi huomannu mitään mutta ku peruutin takaasi riviin ja paino muutaman kerran kaasua sillälailla napakasti niin siinä sitten tuumaalin jotta mitäs jukolaare. :D
-
Sähkösuunnanvaihtajalla ja pikavaihteella varustettu 4255 rullaa ainaki helvetin huonosti kylmillä öljyillä ja ollu tollane uudesta asti joten en huolestuisi, tollasta nytkähtämistä en oo kyl huomannu, toki jos ny menis ja oikee aattelis asiaa vois vaikka tollastakin huomata.. ???
-
Joitakin vuosia sitten koeajoin uudet 5455:n ja 5465:n sähkösuunnanvaihtajilla, ja täysin samanlaiset havainnot oli niistä. 5455 erityisesti rullasi kylmänä pikkuvaihteilla erittäin nahkeasti.
-
Jeps.
Ja painotan, se nytkähdys oli siis hyvin olematon.
-
Mikä paranee kun sinisen vaihtaa tollaseen pommiin? :o
-
Kuka puhu sinisestä? 8)
-
No Fiatin sukulainenkin on pareen ku tollanen pommi.. 8)
-
Joo en mä sitä moiti.
Luja veheje ollu.
-
Heh, tottakai saattin nopeasti JD-miehen kuitti. :D
Ei sillä ole mitään. Kunhan pauhaa jaskaa palstalla ja viisastelee kavereiden ''ns kokemuksilla''. Kuuluu jauhesammutinosastolle. 8)
-
Soon sellaasta. 8)
-
Ei sillä ole mitään. Kunhan pauhaa jaskaa palstalla ja viisastelee kavereiden ''ns kokemuksilla''. Kuuluu jauhesammutinosastolle. 8)
Vanhaa patua, joka omistaa 20 erilaista ferkua että pääsisi joskus töihin, iski taas kovasti arkaan paikkaan ;D
-
Oli miten oli.
-
Kommenteista päätellen 6200-sarja hakkaa ainakin JD:t ja NH:t, sen verran takajaloilleen hypättiin noissa leireissä heti ;D
Oma 6280 on tuollainen kans, 10 min ajoa niin vetreytyy. Reilu 7000h ajettu ja päävaihdekeppi on liukas, suorastaan imaisee vaihteet sisään lämpimänä.
-
Haha.
Nämä on vähän näitä asioita ku menis mollaamaan islamistille muhammadia.
Herättää tunteita.
Sitä päivää mä odotan ku joku tekee terrori-iskun jonku merkin puolesta liikkeeseen x. :D
Mutta asiaan, vähän vaan kiven alla alkaa olla noin reilu 10v vanhat vähän ajetut koneet.
Noita 6200-sarjalaisia oli vielä muutama vuosi sitten aina silloin tällöin tarjolla.
-
Tuskin suomenmaalla on kellään noin vähän ajettua 6200-sarjalaista.
;D ;D ;D
Masserithan juuri ostetaan talliin säilöttäväksi, ainoat ajot tehdään siksi ettei renkaat painautuisi muodottomiksi :o
Vai pitäiskö sanoa; Massikalla hommat hoituu niin nopeasti, ettei ehi tunteja tulemaan... No en viitsi, kun en ole minkään merkin fanaatikko.
n. 50 tuntia tuli koneeseen viime vuonna ;D
Vanha 3130 mehuveto tuohon 6280 aikoinaan vaihtui. JD:n pikavaihteen pakat paskana tuolloin toista kertaa. Kytkimen kun painoi pohjaan, niin pysähtyi ku seinään...
Mutta vikoja kaikissa. Massikassakin rupes jäähdyttäjä vuotamaan joskus 400 tunnin kohdalla... Ja nyt perjantaina polttoainetankkien väliletkuun tuli halkeama, ku hallissa seiso...
-
No kyllä täyty olla jäähdyttimes joku valmistusvirhe.
-
No kyllä täyty olla jäähdyttimes joku valmistusvirhe.
Alumiini syylari, pienen pieni reikä syöpyi yhteen kennoputkeen. Tuumin et oliskos akkuhappoa tai happopitoista töhnää "lentänyt" kennostoon, akut kun sen edessä... Jollain Plastig Paddingin kaltaisella se Jussin Kennossa korjattiin. Onneks oli eturivissä...
Hauska paikka toi Salo; siel on (ainakin ollut) Jussin Pumppu, Jussin Kenno... Kovin korjaavaisia noi Jussit :)
-
Ei sillä ole mitään. Kunhan pauhaa jaskaa palstalla ja viisastelee kavereiden ''ns kokemuksilla''. Kuuluu jauhesammutinosastolle. 8)
Vanhaa patua, joka omistaa 20 erilaista ferkua että pääsisi joskus töihin, iski taas kovasti arkaan paikkaan ;D
Kaks eri asiaa: kokemus vastaan näkemys! ;D
-
Se vissiin on sitte eri juttu noiden jussien kans olla siellä varsinaissuomessa ku täällä e-pohjanmaalla.
Kaikki oman ikäluokan tuntemani jussit kävivät koulunsa vimpanpäälle ja muuttivat jonakin insinööreinä kehäkolmosen sisäpuolelle.
Olis varmaan kannattunu ittekki. :D
Yksi muutti Tampereelle ja ikävät huhut kertovat hänen äänestäneen vihreitä.
-
Yksi muutti Tampereelle ja ikävät huhut kertovat hänen äänestäneen vihreitä.
No hyvä sit et muutti Nääsnääs kaupungin riesaks :P
-
Heh, joo.
Menee kivasti siellä seassa. :D
-
Kävimpä tuos yks päivä kokeilemas seinäjoen agrimarketis ko fergua, tunnit olis jotain 4300 ja risat.
Vikaa suunnanvaihtajan pakoos tai jotain?
Vaihde päällä ja suunnanvaihtaja vapaalla ja painaa kaasua niin tuntuu, että kone haluais nytkähtää pikkusen eteenpäin?
Muutenkin tuntu, että ei rullaa niinku pitäis, esim kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa kytkimen pohjaan niin pysähtyy ennemmin kun saa kakkosen päälle.
Saattaahan olla, että jää käsijarru laahaamaan tai jotain?
Muuten oli kyllä tosi asiallinen ja siisti kone.
Vaihteiston kalibrointi kannattais ajaa.
-
No kyllä täyty olla jäähdyttimes joku valmistusvirhe.
Alumiini syylari, pienen pieni reikä syöpyi yhteen kennoputkeen. Tuumin et oliskos akkuhappoa tai happopitoista töhnää "lentänyt" kennostoon, akut kun sen edessä... Jollain Plastig Paddingin kaltaisella se Jussin Kennossa korjattiin. Onneks oli eturivissä...
Hauska paikka toi Salo; siel on (ainakin ollut) Jussin Pumppu, Jussin Kenno... Kovin korjaavaisia noi Jussit :)
Mutta Somerolla on: http://www.jussinbaari.fi/
Sieltä saa korjaavaa!!
-
Mutta Somerolla on: http://www.jussinbaari.fi/
Sieltä saa korjaavaa!!
Täällä Einomies Porkkakoski Jussinbaari ja Somero. Päätän raporttini tthän
-
Hauska paikka toi Salo; siel on (ainakin ollut) Jussin Pumppu, Jussin Kenno... Kovin korjaavaisia noi Jussit :)
Jussin Diesel
-
Kurikas on sentään puskajussi!
http://www.puskajussi.fi/
-
Hauska paikka toi Salo; siel on (ainakin ollut) Jussin Pumppu, Jussin Kenno... Kovin korjaavaisia noi Jussit :)
Jussin Diesel
My mistake.