Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: BACKSPACE - 28.04.13 - klo:09:07
-
Joko olette laskeneet peräkärryjen kipit pois "sylinterien ruostutusasennosta", eli pois huoltotuelta ???
Itse joskus päättelin 70-luvulla että ruostetahra lavassa on pienempi pulma kuin ruostetahra sylinterissä, mutta olenko ollut väärässä ???
Tämä ongelma ei tietysti koske kuin halpamerkkejä joissa sylinterit vaihtavat väriä parissa kuukaudessa 8)
-
Minkä takia niit pitäis säilyttää lava ylhääl :o
-
Minkä takia niit pitäis säilyttää lava ylhääl :o
Minä en siis tiedä.. Moni kylläkin harrastaa tuota ??? Ainoa vaikutus on tietysti se että kippisylinterit ruostuvat.
-
Kärryt säilytetään AINA katon alla.Oli sit tyhjät tai ei.
Kyä näin on
-
Minkä takia niit pitäis säilyttää lava ylhääl :o
Minä en siis tiedä.. Moni kylläkin harrastaa tuota ??? Ainoa vaikutus on tietysti se että kippisylinterit ruostuvat.
Tosi hardcore peräkärrymies pönkää lavan ylös ja käy irroittamassa kippitunkin yläpään että voi painaa sen sisään. ::)
-
Aika outo kysymys, ei täällä etelässä ainakaan ole varaa seisottaa uusia 20k€ kärryjä ulkona. Moommassa on 100k€
noukinvaunu jonka päällä 100cm lunta niin tavallinen näky :o
-
Ei voi jättää maakärryjä tuollaiseen asentoon kun jää äkkiä 20ltr öljyä sinne tunkkiin jo huoltotuen varaan jätettäessä... Mutta sillee se on helppo jättää kun jättää takaluukun raolleen ja veivattavalla tukijalalla nostaa nokan ylös... Sillee se talvisin yleensä odottaa ajoja...
-
Syksyllä, vajaan viikon mittainen kostea jakso sai Tuhti M110 vm.n. -90 sylinteriputket pahaan pintaruosteeseen >:( Kun puintiin tuli katkos ja kärry oli jäänyt pihalle lava ylhäällä.
Se oli kyllä täys yllätys!?! Esmes Kuljetuskoneen Rysky vm jotain -79 ei moisista oireista ole kärsinyt.
-
No itteppä tuli mokattua viime syksynä, kun jätin äkeen talviteloille, eikä tolppaa aisan alle löytynyt 20 sekunnissa. No kätevästi sitten päättelin, että etulata vain alas, niin aisa jää ilmaan.
Eilenhän se karu totuus sitten paljastui, että etulatan sylinterinvarret on ruosteessa. Toki vaikutti siltä, että kivet on käytössä rikkoneet pinnoitteen ja ruostetta oli vain etupuolella. Ehjä sylinteri olisi kyllä kestänyt.
Saakohan nuo Väderstadin sylinterit ehostettua vaihtamalla varret ja tiivisteet vai onko koko sylinterit järkevän hintaisia Agrimarketissa? Ongelmahan noissa on, että jokainen sylinteri (4 kpl) on eri kokoinen, ettei voi varallekaan ostaa.
-
Ei voi jättää maakärryjä tuollaiseen asentoon kun jää äkkiä 20ltr öljyä sinne tunkkiin jo huoltotuen varaan jätettäessä... Mutta sillee se on helppo jättää kun jättää takaluukun raolleen ja veivattavalla tukijalalla nostaa nokan ylös... Sillee se talvisin yleensä odottaa ajoja...
Joo. Tämä lisäbonus tästä vielä tulee.. Kippi nostetaan Vallu Ykkösellä ja keväällä lasketaan moska portaattoman Jonnun perseeseen ??? Sitten ajetaan Vallulla perä kuivana ja Jonnun loota sulaa ylitäytössä :-*
Ajelin viime viikolla joitakin satoja kilometrejä ja bongasin 8 tuollaista kärryä
-
No löytyihän sitä jotain positiivista siitä ettei olla aivan tasamaan asujia. Jätetään ne kärrit vähän rinteeseen että tulee vedet pois lavalta.
Pitää tosin muistaa laittaa kiila pyörä taa ettei tule suuremmat talkoot! >:(
Täyttövaunu on kippi pystyssä rehuladossa jatkuvasti mutta sen varret rasvataan talvella aina kun käydään kärrit täyttämässä, jos vaan satutaan muistamaan!
-
Silloin ku mä ajoin töikseen traktoria jätin aina ku mahdolista talvisin vaunu teli ojaan ja kohti etelää. Mahdollinen sulaminen valui pois. Ja vän suolaa kyytipojaksi, ennen lumisateen tuloa. Niitä tuplakippi 14tonnisia tekoja olis vaatinut paljon öljyä jättää kipin vähän ylös. Sisään lämpimään niitä ei vaan otettu ku huoltoon, ulkokäyttöön ne on tarkoitettu?
-
Eikö veljil ole katonalustilaa kärryille
http://www.youtube.com/watch?v=4jbAB6eksu0
HÄH?
-
hitto! paalaimet on syöny ne niittosilppuritorvet hangilta keskipelloilta joita ennen muinoin näki!
aikoinaan kun kävin agromekissä niin tiesi milloin ollaan suomessa kun ekalla pellolla satamasta lähdettäessä näkyi taarupin torvi hangessa! nykyäänkö sitten kärrin lavakulmista näkee saman?
-
Kipas ainakin on niin 2-laadun sylinterit ettei uskaltaisi kokeillakaan tuollaista säilytystapaa-
-
Eikö veljil ole katonalustilaa kärryille
http://www.youtube.com/watch?v=4jbAB6eksu0
HÄH?
En kyllä tiedä miten vaikkapa maansiirtokärry pilaantuu ulkosäilytyksessä ??? Pyörät tietysti pihakivien päällä ja lava öljyttynä.
Tietysti jos """"säästää"""" ostamalla ensin halvan kärryn ja sitten """säästää""" tekemällä siihen vielä vajan päälle ;D
-
Kromatut putket ei ruostu...
-
Taitaa olla samoja paskaputkia Kiressä ja Junkkarissa. Junkkarin kun nostaa
ruuvin eteen tyhjeneen niin jo tunnin päästä putket punertaa.
Näissä paremmissa kärryissä ja autojen kipeissä ei tapahdu mitään,
vaikka pystyssä kuusikossa vuosia