Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 26.04.13 - klo:17:29
-
Casen ilmastointiin tuli vika.Kompuran + johto hankautui runkoon ja ilmastointi lopetti toiminnan.
Nyt on vaihdettu sulake,painekytkin,aineet tarkistettu,hytissä oleva katkaisija on vaihdettu,kompura testattu syöttämällä 12V suoraan ja tällä tavalla kompura menee päälle.
Mutta ei toimi normaalisti.Ilmeisesti kompuran syöttöjohto poikki jostain nipusta...
Onko jollakulla tietoa hytin alla olevien liitinten navoista eli siitä mikä mihinkin menee.
Katkennutta johtoa ei pysty jäljittämään jos ei tiedä mikä napa mihinkin menee...
-
Kuulostaa kyllä aika perseeltä selevittää. Entäs se katolla oleva termostaatti kennossa,155 yhesti hajos niin ilmastointi kävi koko ajan maksimi teholla niin meinas paleltua koppiin. Voiko hajota myös toisinpäin ettei lähe päälle?
-
Oletkos tsekannut termostaatin toiminnan. Mulla oikonen poltti termarin.
helppo homma selvittää jos on ropannut niitä enemmän.
Viime keväänä paineanturi oli sökö. Huoltomies selvitti vian yhdellä pienellä johdon pätkällä ja anturia tilaamaan.
Kuulostaa kyllä aika perseeltä selevittää. Entäs se katolla oleva termostaatti kennossa,155 yhesti hajos niin ilmastointi kävi koko ajan maksimi teholla niin meinas paleltua koppiin. Voiko hajota myös toisinpäin ettei lähe päälle?
Joo kylmää tulee. Mullakin termarin hajottua 30 helteillä päällä pitkähihainen paita . pitkät housut ja villasukat sandaalien alla. Vähän katto porukat pitkään kun kopista kömpi ulos.
-
Oletkos tsekannut termostaatin toiminnan. Mulla oikonen poltti termarin.
helppo homma selvittää jos on ropannut niitä enemmän.
Viime keväänä paineanturi oli sökö. Huoltomies selvitti vian yhdellä pienellä johdon pätkällä ja anturia tilaamaan.
Kuulostaa kyllä aika perseeltä selevittää. Entäs se katolla oleva termostaatti kennossa,155 yhesti hajos niin ilmastointi kävi koko ajan maksimi teholla niin meinas paleltua koppiin. Voiko hajota myös toisinpäin ettei lähe päälle?
Joo kylmää tulee. Mullakin termarin hajottua 30 helteillä päällä pitkähihainen paita . pitkät housut ja villasukat sandaalien alla. Vähän katto porukat pitkään kun kopista kömpi ulos.
-30 pakkasella täytyy olla tee paidalla, vaikuttaa käänteiseltä ongelmalta. ;D
-
Kuulostaa kyllä aika perseeltä selevittää. Entäs se katolla oleva termostaatti kennossa,155 yhesti hajos niin ilmastointi kävi koko ajan maksimi teholla niin meinas paleltua koppiin. Voiko hajota myös toisinpäin ettei lähe päälle?
--siellä siis on erillinen termostaatti.Mulle annettiin ymmärtää että tässä versiossa termostaatti on siinä kierrettävässä katkaisijassa....ihmettelin kyllä koska TSAn systeemissä oli termostaatti erikseen.Nyt pitää tuo asia selvittää,mutta aika vaikeeta kun ei ole kytkentäkaaviota ohjekirjassa.
-
Casen ilmastointiin tuli vika.Kompuran + johto hankautui runkoon ja ilmastointi lopetti toiminnan.
Nyt on vaihdettu sulake,painekytkin,aineet tarkistettu,hytissä oleva katkaisija on vaihdettu,kompura testattu syöttämällä 12V suoraan ja tällä tavalla kompura menee päälle.
Mutta ei toimi normaalisti.Ilmeisesti kompuran syöttöjohto poikki jostain nipusta...
Onko jollakulla tietoa hytin alla olevien liitinten navoista eli siitä mikä mihinkin menee.
Katkennutta johtoa ei pysty jäljittämään jos ei tiedä mikä napa mihinkin menee...
Aika paska selvitettävä. >:(
-
Casen ilmastointiin tuli vika.Kompuran + johto hankautui runkoon ja ilmastointi lopetti toiminnan.
Nyt on vaihdettu sulake,painekytkin,aineet tarkistettu,hytissä oleva katkaisija on vaihdettu,kompura testattu syöttämällä 12V suoraan ja tällä tavalla kompura menee päälle.
Mutta ei toimi normaalisti.Ilmeisesti kompuran syöttöjohto poikki jostain nipusta...
Onko jollakulla tietoa hytin alla olevien liitinten navoista eli siitä mikä mihinkin menee.
Katkennutta johtoa ei pysty jäljittämään jos ei tiedä mikä napa mihinkin menee...
jos ottas akun kengän irti ja syöttäs sieltä kompuran luota jännitteen ja virtakynällä kokeilis mihin natsaan tulee virta, jos ei lamppu syty koittas hytin puolelta syöttää jännitettä ja kokeilis sen puolen nastat.... auttasko :-\ :-\ :-\ :-\
-
Casen ilmastointiin tuli vika.Kompuran + johto hankautui runkoon ja ilmastointi lopetti toiminnan.
Nyt on vaihdettu sulake,painekytkin,aineet tarkistettu,hytissä oleva katkaisija on vaihdettu,kompura testattu syöttämällä 12V suoraan ja tällä tavalla kompura menee päälle.
Mutta ei toimi normaalisti.Ilmeisesti kompuran syöttöjohto poikki jostain nipusta...
Onko jollakulla tietoa hytin alla olevien liitinten navoista eli siitä mikä mihinkin menee.
Katkennutta johtoa ei pysty jäljittämään jos ei tiedä mikä napa mihinkin menee...
jos ottas akun kengän irti ja syöttäs sieltä kompuran luota jännitteen ja virtakynällä kokeilis mihin natsaan tulee virta, jos ei lamppu syty koittas hytin puolelta syöttää jännitettä ja kokeilis sen puolen nastat.... auttasko :-\ :-\ :-\ :-\
--jotain tuommoista on tehtävä jos ei tuo termostaattiasia johda mihinkään.Pitäis vaan tietää mitkä nastat jotta sais selville onko johto tosiaan poikki...
-
Kyllä se on se termostaatin boxi sökönä. Niitä menee suhteellisen usein. Kopin kattoluukku auki, niin tuo löytyy edestäpäin katsottuna oikealta puolelta ilmastointi/lämmityslaitteen takaa. On *****maisessa paikassa, kannattaa pyytää pienikätinen kaveri avuksi. Meniköhän siihen 8 johtoa? 2 menee kennon sisään anturille, 1 on maa, 1 menee säätimen kytkimeen, 2 säätimen potentiometriin, 1 kompressoriin ja 1 +johtoon. Yleismittarilla voi suhteellisen helposti tunnistaa nuo johdot. Kun yhdistää + johdon ja kompuralle menevän johdon liittimestä toisiinsa niin kompuran pitäisi kytkeä.
Mitähän vuosimallia tuo kone on. Muistaakseni NH:n -97 malleissa oli vielä mekaaninen termostaatti joka on suoraan ilmastointilaitteen kytkimessä. Näissä oli tyyppivikana pölyn kerääntyminen ilmastointilaitteen kytkimeen /säätimeen. Jos on tuo malli. niin paineilma saattaa auttaa. Tarkkana sitten sen termostaatin putken kanssa ettei mene mutkalle/poikki.
-
Onko kellään tietoa että mihin joutu ne CNH räjäytyskuvat mihin oli linkki joskus Agritekin sivuillakin.
-
Kannattaa soittaa tehtaalle tai huoltomiehelle saksaan tai englantiin ;)
-
Onko kellään tietoa että mihin joutu ne CNH räjäytyskuvat mihin oli linkki joskus Agritekin sivuillakin.
https://ngpc.cnh.com/Lp/es/cbs?brand=NHAG®ion=EUR&sma=&locale=en_GB
-
Onko kellään tietoa että mihin joutu ne CNH räjäytyskuvat mihin oli linkki joskus Agritekin sivuillakin.
Tuolta löytyy jotakin
http://www.messicks.com/NewHollandParts.aspx
-
Kyllä se on se termostaatin boxi sökönä. Niitä menee suhteellisen usein. Kopin kattoluukku auki, niin tuo löytyy edestäpäin katsottuna oikealta puolelta ilmastointi/lämmityslaitteen takaa. On *****maisessa paikassa, kannattaa pyytää pienikätinen kaveri avuksi. Meniköhän siihen 8 johtoa? 2 menee kennon sisään anturille, 1 on maa, 1 menee säätimen kytkimeen, 2 säätimen potentiometriin, 1 kompressoriin ja 1 +johtoon. Yleismittarilla voi suhteellisen helposti tunnistaa nuo johdot. Kun yhdistää + johdon ja kompuralle menevän johdon liittimestä toisiinsa niin kompuran pitäisi kytkeä.
Mitähän vuosimallia tuo kone on. Muistaakseni NH:n -97 malleissa oli vielä mekaaninen termostaatti joka on suoraan ilmastointilaitteen kytkimessä. Näissä oli tyyppivikana pölyn kerääntyminen ilmastointilaitteen kytkimeen /säätimeen. Jos on tuo malli. niin paineilma saattaa auttaa. Tarkkana sitten sen termostaatin putken kanssa ettei mene mutkalle/poikki.
--juu,näin se on kuten sanot.Mulle syötettiin vähän disinformaatiota,eli väite oli että ei ole erillistä termostaattia,liekö perustunut mihin en tiedä
--huoltomiehen ohje on että katto pois ja niin aiomme tehdä.Termostaatti kouraan ja maanantaina varaosatiskille
--kone on mallia 2007...
--tuosta Kustin linkistä löysin räjäytyskuvankin...on tästä Anetistä joskus apuakin.Kiitos paljon...
-
Kannattaa soittaa tehtaalle tai huoltomiehelle saksaan tai englantiin ;)
Mulla ainakin tuo "ulkomaalainen" huolto mies väänsi niiiiin puhasta savvooo että ;D
-
Joo,tässäkin on CNH huolto ja varaosat lähempänä mitä sen kotimaisen :D
-
Joo,tässäkin on CNH huolto ja varaosat lähempänä mitä sen kotimaisen :D
Mulla Valtra-huoltoon vajaa 10km.hyvä palvelu,laittavat muutkin merkit...
Tällä hetkellä johtuen Agritekin toimintojen 'kehittämisestä' on TREn alue hiukka tuuliajolla,tosin saan
NH huoltomiehen puhelimella kiinni ja hän neuvoo auliisti.Toki tulee paikalle tai sopimuskuljettaja vie koneen hallille.
tosin en ole NH Case palveluja nyt tarvinnut juurikaan.
-
Eikö siellä Tampereella ollu Agritekki tyytyväinen paikalliseen myyntipuljuun vai miksi tekevät oman liikkeen sinne ?
-
Eikö siellä Tampereella ollu Agritekki tyytyväinen paikalliseen myyntipuljuun vai miksi tekevät oman liikkeen sinne ?
en osaa sanoa.Ehkä kyse on strategian muutoksesta,,,,
-
Tulihan se ilmastointi toimintakuntoon.Termostaatti oli sökö.Olis vaan päästy vähemmällä kun olis oikeat ohjeet saatu heti....
-
Eikö siellä Tampereella ollu Agritekki tyytyväinen paikalliseen myyntipuljuun vai miksi tekevät oman liikkeen sinne ?
Eikös ne casen ja nh puljut molemmat oo tehny konkan.... Ei varmaan kiinnostusta muilla rueta kokeilemaan....
-
Eikö siellä Tampereella ollu Agritekki tyytyväinen paikalliseen myyntipuljuun vai miksi tekevät oman liikkeen sinne ?
Eikös ne casen ja nh puljut molemmat oo tehny konkan.... Ei varmaan kiinnostusta muilla rueta kokeilemaan....
Casen myyjien firma jatkaa tukevasti rengasbusinestä.NHn myyjäyhtiön tilanteesta en tiedä.
Käsittääkseni ei NH myyjäkään konkassa ole.Huhujahan kehitellään.
Eilen tuli Agritekin tiedote organisaatiosta millä homma jatkuu.