Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: poronpurija - 17.08.08 - klo:17:19
-
Vastaushan on selvä- se on kuluttaja, joka kaupan hihnalta ruokansa kassiin nostelee.
Mutta onko kaupan pakko mainostaa nykyisessä mitassa, eikö kuluttaja nälkäänsä osaa muuten ruokaa ostaa?
Paitsi etteihän kauppa mainoksiaan maksele, vaan Valiot, HKt, Atriat ym maksavat kiltisti nämä mainokset antamalla menekinedistämistukea jne.
Yksi ruuanhinnan alentamiskeino on mainostamisen vähentäminen, esimerkkiä vaikka Saksasta, jossa kaupan kate on n. 10%, kun se meillä on yli 20%. Eli varaa olisi.
Kuinka saataisiin joku puolueeton tutkimuslaitos selvittämään ruuan vuotuiset mainoskustannukset?
-
Vastaushan on selvä- se on kuluttaja, joka kaupan hihnalta ruokansa kassiin nostelee.
Mutta onko kaupan pakko mainostaa nykyisessä mitassa, eikö kuluttaja nälkäänsä osaa muuten ruokaa ostaa?
Paitsi etteihän kauppa mainoksiaan maksele, vaan Valiot, HKt, Atriat ym maksavat kiltisti nämä mainokset antamalla menekinedistämistukea jne.
Yksi ruuanhinnan alentamiskeino on mainostamisen vähentäminen, esimerkkiä vaikka Saksasta, jossa kaupan kate on n. 10%, kun se meillä on yli 20%. Eli varaa olisi.
Kuinka saataisiin joku puolueeton tutkimuslaitos selvittämään ruuan vuotuiset mainoskustannukset?
Helppo juttu. Seuraava eduskunta säätää elintarvikkeiden mainostamisen kieltävän lain. Siinä kepulle ilmainen vinkki vaaliohjelmaan :D
-
No kenen luulet sitten ne toilailut maksavan.
-
K-ryhmä kyllä harrastaa kovin tuota ruokamainontaa ja kiitettävässä määrin myös litli.S kaupalla melkoisen vaatimatonta ruokamainonta,muuta kyllä kauppaillaan sitten liiankin kanssa.
-
Kauppa se on joka kannattaa. Asiakkaat kaiken kustantavat, eihän Sukarikaan ajattele megahyperideaparkkejaan itse maksavansa. Hyödykkeiden välittäminen on kautta historian tuottanut paremmin kuin itse alkutuotanto. Joka välistä vetää, se elantonsa pitää.
-
Vastaushan on selvä- se on kuluttaja, joka kaupan hihnalta ruokansa kassiin nostelee.
Mutta onko kaupan pakko mainostaa nykyisessä mitassa, eikö kuluttaja nälkäänsä osaa muuten ruokaa ostaa?
Paitsi etteihän kauppa mainoksiaan maksele, vaan Valiot, HKt, Atriat ym maksavat kiltisti nämä mainokset antamalla menekinedistämistukea jne.
Yksi ruuanhinnan alentamiskeino on mainostamisen vähentäminen, esimerkkiä vaikka Saksasta, jossa kaupan kate on n. 10%, kun se meillä on yli 20%. Eli varaa olisi.
Kuinka saataisiin joku puolueeton tutkimuslaitos selvittämään ruuan vuotuiset mainoskustannukset?
Mainostaminen, vaikka vaikuttaakin pahalta, niin lisää kyllä tuotteiden menekkiä enempi, kuin siihen mainostamiseen kuluu rahaa, joidenkin tuotteiden osalta sitä pidetään jopa olemassaolon ehtona.
Hyvä esimerkki asian vaikeudesta, on valaistus, sillä autoliikkeissä pihojen hyvä valaistus on yksi oleellinen tapa lisätä käytettyjen autojen kysyntää, pimeiltä takapihoilta ei asiakkaat yleensä katsele autoja, eikä halua niihin tutustua.
Onko hyvä valaistus sitten mainostamista vai vain tuoteet "esille panoa", samajuttu somistamisessa, onko liikkeen somistaminen mainostamista, sillä on kumminkin oleellinen vaikutus myyntiin.