Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: junior24 - 14.08.08 - klo:21:45
-
Koulunkäynti riittää, alkaa tilanpito,suuntana urakointi. Iso traktori hankittava >250hv -mikä olis kestävä malli?
-
Koulunkäynti riittää, alkaa tilanpito,suuntana urakointi. Iso traktori hankittava >250hv -mikä olis kestävä malli?
JOkos oot oikeesti miettiny mitä rupeet tekemään :P :P
-
Koulunkäynti riittää, alkaa tilanpito,suuntana urakointi. Iso traktori hankittava >250hv -mikä olis kestävä malli?
En tiä kestävyydestä, mut on tää jo pari tuhatta tuntia kestäny...
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/John-Deere-7820-50km/0012d909-f221-43cf-94e3-14762dc24367.html - tosin hyttiin meno vaikeaa kun ei oo rappuja.
Mää casemiehenä ottaisin tän...
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/CaseIH-MXM-190/47d2a679-2de5-4971-afc8-01672d76bfdc.html jaa kerpeles täytyis etunostolaite ainakin asennuttaa.
Mut koska vaikuttaa lompsa olevan ehjä, niin eiks tämän sivun keskisarakkeista löytyis tekijämiehelle kones...
http://www.yrma.net/F900.htm
-
Kerro ihmeessä mihin tarvitset 250 hv ?
No jos alat takalanalla lunta lykkäämään kannattaa valita melko järeää tekoa oleva...
-
Kerro ihmeessä mihin tarvitset 250 hv ?
No jos alat takalanalla lunta lykkäämään kannattaa valita melko järeää tekoa oleva...
Lietteen ajoon-multain perään.
-
Siinäkin olis sisäänajo kesken. :o http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_vaihtokoneporssiLisainfo.cfm?vkId=6677748
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
-
Kerro ihmeessä mihin tarvitset 250 hv ?
No jos alat takalanalla lunta lykkäämään kannattaa valita melko järeää tekoa oleva...
Lietteen ajoon-multain perään.
Jos et muuta meinaa niin sitten Vredo
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
Lukemista ja laskemista ehtii jatkamaan vielä jos on vuoden tai pari tehnyt traktoriurakointia, mutta jos ensin opettelee laskemaan niin sen jälkeen ei välttämättä enää oikein pysty urakkahommiin lähtemään.
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
Lukemista ja laskemista ehtii jatkamaan vielä jos on vuoden tai pari tehnyt traktoriurakointia, mutta jos ensin opettelee laskemaan niin sen jälkeen ei välttämättä enää oikein pysty urakkahommiin lähtemään.
Tai ei pysty ainakaan "kilpailukykyiseen" hintaan. Mutta ovathan etevimmät maatalousyrittäjät opettaneet lypsylehmätkin syömään tukkipuuta....
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
Lukemista ja laskemista ehtii jatkamaan vielä jos on vuoden tai pari tehnyt traktoriurakointia, mutta jos ensin opettelee laskemaan niin sen jälkeen ei välttämättä enää oikein pysty urakkahommiin lähtemään.
Heti alkaa ''järkipuheet'', ei kait alalla sen kannattavampaa ole kuin konetyö rahaa vastaan kun taksat on hyvät ja laskutettavia tunteja riittää? Tuohon ikään jo oppii laskemaan.
Tuossa kokoluokassa ei vissiin huonoja koneita olekaan, jos uusista pitäisi katsoa niin CaseIH magnum vaikuttaa aika asialliselta. Käytetyistä valtu, case, fendt olis ne joita tulis katseltua jos tarvetta olisi.
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
Ymmärränkö oikein:eikö urakointi muka kannattaisi?? Voitko selventää..-tietty jos lukisi juristiksi tili vois olla helpommassa..
"Paalaaja" on oikeassa-jotkut tosiaan syöttää lehmille perämettiä !!
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
Ymmärränkö oikein:eikö urakointi muka kannattaisi?? Voitko selventää..-tietty jos lukisi juristiksi tili vois olla helpommassa..
"Paalaaja" on oikeassa-jotkut tosiaan syöttää lehmille perämettiä !!
Kannattaa siinä missä kaikki muutkin työt - jos ja kun saa töitä itselleen oikealla palkalla. Ja osaa myös laskea sen oikean palkan. Ootko ite miettiny et kun ajat sillä liki 200 000 eur kalustolla lietettä niin saatko varmasti tarpeeks töitä ilman et teet puoli-ilmaseks?
-
valttu tietysti mutta tosiasiassa suosittelisin lukemisen jatkamista ja vaikka opettelisit vielä laskemaankin olisi tarpeellinen taito niin monelle urakoijalle ;D
Ymmärränkö oikein:eikö urakointi muka kannattaisi?? Voitko selventää..-tietty jos lukisi juristiksi tili vois olla helpommassa..
"Paalaaja" on oikeassa-jotkut tosiaan syöttää lehmille perämettiä !!
Kannattaa siinä missä kaikki muutkin työt - jos ja kun saa töitä itselleen oikealla palkalla. Ja osaa myös laskea sen oikean palkan. Ootko ite miettiny et kun ajat sillä liki 200 000 eur kalustolla lietettä niin saatko varmasti tarpeeks töitä ilman et teet puoli-ilmaseks?
Just tähän tähtäsin mut siitä vaan perämettät matalas ja ilmattes ajaman tuskanhielläsi lainasi maksaman ;D ;D ;D
-
Kannattaa kokeilla noita laskureita, mitkä löytyy tältäkin sivustolta. Voi helposti haarukoida, paljonko sitä myyntiä ja millä hinnalla pitäisi olla, että pääsisi tavoitteseen. Lähes poikkeuksetta myynti täytyy todellisuudessa olla melko suurta, ennenkuin isoja pääomia kannattaa sitoa.
-
Olet varmaan tehnyt "markinointitutkimuksia" ja melkein kaikki isännät lupailevat töitä sinun tehtäväksi ja tiettyyn rahaan mutta kun koneet hankit niin silloin aletaan kunnon hintaneuvottelut kun tietävät että alkavalla yritäjällä pankki painaa päälle ja töitä olisi saatava. Useimmilla isännillä on nyt "toimivat" ratkaisut konetöissä ja pystyvät helposti vedättämään pari kolmekin vuotta vaikka hintasi olisi kilpailukykyinen, mutta itsensä tunnetuksi tekeminen hinta/laatu suhteen on hidasta ja pitää muistaa että rahaa kannattaa jättää myös omaan elämään.
-
Olet varmaan tehnyt "markinointitutkimuksia" ja melkein kaikki isännät lupailevat töitä sinun tehtäväksi ja tiettyyn rahaan mutta kun koneet hankit niin silloin aletaan kunnon hintaneuvottelut kun tietävät että alkavalla yritäjällä pankki painaa päälle ja töitä olisi saatava. Useimmilla isännillä on nyt "toimivat" ratkaisut konetöissä ja pystyvät helposti vedättämään pari kolmekin vuotta vaikka hintasi olisi kilpailukykyinen, mutta itsensä tunnetuksi tekeminen hinta/laatu suhteen on hidasta ja pitää muistaa että rahaa kannattaa jättää myös omaan elämään.
Erittäin hyvin sanottu, täysin totta....
-
Olet varmaan tehnyt "markinointitutkimuksia" ja melkein kaikki isännät lupailevat töitä sinun tehtäväksi ja tiettyyn rahaan mutta kun koneet hankit niin silloin aletaan kunnon hintaneuvottelut kun tietävät että alkavalla yritäjällä pankki painaa päälle ja töitä olisi saatava. Useimmilla isännillä on nyt "toimivat" ratkaisut konetöissä ja pystyvät helposti vedättämään pari kolmekin vuotta vaikka hintasi olisi kilpailukykyinen, mutta itsensä tunnetuksi tekeminen hinta/laatu suhteen on hidasta ja pitää muistaa että rahaa kannattaa jättää myös omaan elämään.
Tuohon kirjalliset, sitovat sopimukset hintoineen ja polttoaine/yms. kustannusklausuuleineen vähintään 2-3 vuodeksi antaa ratkaisun.
Muista lisäksi oma palkkavaatimus. Laskutettavat tunnit on yleensä 55-70% kokonaistunneista ja palkkavaatimuksen on oltava sellainen, että sillä tekee myös joku muu kuin sinä töitä. Tietysti vielä se joku muu, eli toinen kuljettaja. Yhtä konetta kohti on oltava pari kuskia tiedossa, vaikkei kahta vuoroa ajaisikaan.
Varmasti edes kolmasosa lupailijoista ei allekirjoita sopimusta, mutta sittenpähän tiedät kannattaako konetta edes harkita hankkivansa.
-
Likvi-kannattavuus poijaat pahimmillaan kyseleekin, mitä tuon ja tuon pellon urakointi maksaa... et sattuuko lompsassa oleen rahat päällä vai ei.. ja jos ei, niin sitten konekauppaan ;D
-
-tietty jos lukisi juristiksi tili vois olla helpommassa..
Tiesitkö muuten että juristit ovat yks uupuneimpia ammattikuntia! Raskas opiskelu ja raskas homma, kirjoittelevat tosi pitkiä päiviä jotakin vastineita sun muita :( Juristit tekee tosi pitkää päivää ja yötä! Kaiken lisäksi tosi stressaavaa hommaa, kun joutuu hoitelemaan melki aina vaan ihmisten ongelmia, harvoin kukaan asiakas tulee iloisella asialla juristin asiakkaaksi! ;) Toki tilit on ok, jos oot hyvä...mutta... jatka vaan valitsemallasi tiellä jos sen omaksi koet... ;)
-
Olet varmaan tehnyt "markinointitutkimuksia" ja melkein kaikki isännät lupailevat töitä sinun tehtäväksi ja tiettyyn rahaan mutta kun koneet hankit niin silloin aletaan kunnon hintaneuvottelut kun tietävät että alkavalla yritäjällä pankki painaa päälle ja töitä olisi saatava. Useimmilla isännillä on nyt "toimivat" ratkaisut konetöissä ja pystyvät helposti vedättämään pari kolmekin vuotta vaikka hintasi olisi kilpailukykyinen, mutta itsensä tunnetuksi tekeminen hinta/laatu suhteen on hidasta ja pitää muistaa että rahaa kannattaa jättää myös omaan elämään.
Omasta elämisestäkin kannattaa tehdä budjetti eli miten paljon tarvitsee rahaa: asuntoon, ruokaan, vakuutuksiin, vaatteisiin, lehtiin, sähkö, puhelin, auto, vapaa ajan menot ym. pakollisiin menoihin. Sen jälkeen kun urakka koneet on hankkinut niin palkka työn saaminen on hankalampaa jos palkkatyö ajat on urakoista kiinni ja kuitenkin pitäisi saada rahaa noihin omiin pakollisiin menoihin.
-
Koulunkäynti riittää, alkaa tilanpito,suuntana urakointi. Iso traktori hankittava >250hv -mikä olis kestävä malli?
Osta niin hyvä/kallis/iso kuin mihin iskän lompakko antaa myöten.
-
Ja yks juttu, joka muilta on unohtunu... Älä urakoi kunnalle/kaupungille polkuhintaan pelkästä ajamisen ilosta niinku muut tekee.
-
Koulunkäynti riittää, alkaa tilanpito,suuntana urakointi. Iso traktori hankittava >250hv -mikä olis kestävä malli?
Osta niin hyvä/kallis/iso kuin mihin iskän lompakko antaa myöten.
;D ;D ;D
Juu ja sit poljet niitten tohveleiden hinnat perseelleen, siis niiden, jotka jo on hinnotellu täpinätyyliin omansa ja muidenkin hinnat ihan kuralle... Sillon kun kurastutat niiden muiden hinnat, saat iskän rahoille kunnon tuoton.... ;D
(asialinja jatkuu)....
-
Koulunkäynti riittää, alkaa tilanpito,suuntana urakointi. Iso traktori hankittava >250hv -mikä olis kestävä malli?
Niin. by the way, jos oot koulut käynyt niin sillon varmaan äiteenmaidon mukana on tullut se "oikea" ja "paras" ja "tehokas" merkki jo tutuksi.... Onkos tää ny oikeesti kyssäri vai trolli meille kaheleille?? ::)
-
Ei se kuule taida trolli olla. Mä oon joskus noita oppilaita ihmetelly, kun monet aikoo alkaa urakoimaan ja elukat saa lähtee. Kenelle ne kaikki urakoi?
Toisilleen?
-
Ei se kuule taida trolli olla. Mä oon joskus noita oppilaita ihmetelly, kun monet aikoo alkaa urakoimaan ja elukat saa lähtee. Kenelle ne kaikki urakoi?
Toisilleen?
Nii, monesti on starttirahat vielä povessa ja iskän uudenkarhee kalusto oottaa tallissa. Mut sit ei oteta huomioon sitä rajallista aikaa joka on käytettävissä. Jos on elukoita, pitäs varmaan jonkun nekin hoitaa sen oman xx tai xxx hehtaareiden lisäks. Miten ihmeessä siinä sitten urakoidaan muille? Kun kuitenkin se lietteenlevitys-, kylvö-, puinti-, kuivaus-, kaato+paalaminen+käärintä-, viljan tuubittamis- ja muu urakointi on kausiluontoista..... joku lumenauraus ja hiekoittaminen voi vielä onnistua....
-
niin kun lumen auraus ei ole kausi luonteista ::) ::) ;D ;D
-
ihmisten ongelmia, harvoin kukaan asiakas tulee iloisella asialla juristin asiakkaaksi! ;)
Sama juttu konekorjaajalla, asiakkaat kuin perseeseen ammuttu karhu ja kaikki mitä remontti maksaa, on liikaa.
Tiättekö muuten mikä on satatuhata juristia jalat betoniin valettuna ja Itämereen upotettuna?
-
niin kun lumen auraus ei ole kausi luonteista ::) ::) ;D ;D
juu ja voihan spede ::) ;D
-
Ittekkin tullu vähän harrasteltua urakointia erinäisillä laitteilla, mutta sen verran oon hinnoittelusta ymmärtänyt että ei tartte lähtee polkeen hintoja sen takia että joku tekis halvemmalla.
Nimimerkki: Parempi miljoona kalusto kotona, kun harrastelijat maailmalla.
-
ihmisten ongelmia, harvoin kukaan asiakas tulee iloisella asialla juristin asiakkaaksi! ;)
Sama juttu konekorjaajalla, asiakkaat kuin perseeseen ammuttu karhu ja kaikki mitä remontti maksaa, on liikaa.
Tiättekö muuten mikä on satatuhata juristia jalat betoniin valettuna ja Itämereen upotettuna?
Ennen se oli hyvä alku, mutta onkos tohon sitten viä muutakaan vastausta olemas. Ympäristörikos?
-
Tiättekö muuten mikä on satatuhata juristia jalat betoniin valettuna ja Itämereen upotettuna?
Ennen se oli hyvä alku, mutta onkos tohon sitten viä muutakaan vastausta olemas. Ympäristörikos?
On se vieläkin tavoite. Konkurssipesää (ei oma) setvii talkoohengessä ja tutunkauppaa 160 €/h+alv, kun liiton suositus oli jo vuosi sitten kympin enemmän. Milläs hinnalla niillä maatalouskoneilla urakoitiinkaan?
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2008/08/16/nokian-panimo-ei-vaadi-vesikorvausta/200821228/12?rss=4
Ei taksa ole silloin oikealla tasolla jos se kelpaa kaikille asiakaskandidaateille, vasta sitten kun nuukimmat alkaa putoilla, saatetaan olla oikealla tasolla, maataloushommissa ei yleensä koskaan.
-
Tiättekö muuten mikä on satatuhata juristia jalat betoniin valettuna ja Itämereen upotettuna?
Ennen se oli hyvä alku, mutta onkos tohon sitten viä muutakaan vastausta olemas. Ympäristörikos?
On se vieläkin tavoite. Konkurssipesää (ei oma) setvii talkoohengessä ja tutunkauppaa 160 €/h+alv, kun liiton suositus oli jo vuosi sitten kympin enemmän. Milläs hinnalla niillä maatalouskoneilla urakoitiinkaan?
Vähän taitaa urakointihinnat olla alakantis...
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
-
Fendt on varmasti varma valinta, lompakkoa vaan koetellaan. Hintaeroa lienee 50 000 yli muihin saman kokoisiin merkkeihin. Tuosta päästäänkin taas niihin taksoihin, saako kalliimman traktorin hankinta hinnan vietyä asiakkaan laskuihin.
Entä sitten traktorin koko? 200 heppasellakin pärjää varmasti komeasti 20m3 lietepytyn kanssa, suuremmat pytyt taitaa olla vielä aika harvinaisia suomessa. KM juttuun viitaten oma valinta olis silloin valtra, luotettava kampe, säilyttää vaihto arvonsa, edulliset huollot, verrattuna esim. caseen.
-
Aika provosoivia kyksymyksiä. "onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??" Saa aikaan keskustelua ja jeesustelua ainakin.
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
Naapurustossa tositöissä 924 ventti,pari vuotta vanha ja vajaa 5000h kovaa työtä takana. Rempat käytännössä nollatasoa,tekniikka pelannut murheetta. Käyttö kovaa joten uskaltaa varmasti ostaa näistä isommista jonkun.
918 ja 936 myöskin tällä aukealla,ne keveissä töissä ts. maatalouskäytössä joten kestävyydestä paha sanoa mitään. Kestäneet toki moiteetta.
Venttejä paljon näillä nurkilla,tykättyjä pelejä kunhan persaus kestää ostaa ensimmäisen ;D ... Mikäli kyseessä noin 200hv kone,ei ventti kalliimpi kuin muutkaan.
-
Jos oikeasti tarvitset yli 250 hp konetta, niin väri on vihreä ja made in USA tai euroopassa myös tehdään vihreitä eri sävyisinä.
Jos sinulla on oma öljylähde, voit kokeilla kotimaistakin, kulutus yli 60% korkeampi, kuin em. vihreissä ja samalla voit varautua (valtran etuakselin varaosien toimituksessa) jopa yli kuuden viikon seisokkeihin.
Pääasia jos koet tarvitsevasi tuon kokoisen veturin, ostat tuon kokoisen, etkä pari pykälää pienempää ja vippaskonsteilla kasvata sitä.
-
Ite vaihdoin casen valtraan, ja polttoaineen kulutus pieneni. :D Pitää muistaa, jotta nää uudemmat valtrat on aivan toista maata, kuin vanhat.
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
meeppäs juniori muualle trollailee ja jos oot tosissas niin käyppäs katsastamassa paikallispankin johtajan päivän kunto kun nauraa kippurassa 930 lainoitukselle :D :D ;D ;D
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
No eikös täällä ole se ikuinen venttimies? Laita sille YYVEETÄ ja saat varmaan tuhdin paketin tietoa.... suurin osa meistä muista on vaan kateellisia sulle kun tollasen kiesin aiot hankkia... Vaikuttaa kyl trollailulta.... ;D
-
Totta helkutissa maksan auton kyydistä enemmän kuin tojotin kyydistä.Sama pätee kaikkeen toimintaan.
-
Ite vaihdoin casen valtraan, ja polttoaineen kulutus pieneni. :D Pitää muistaa, jotta nää uudemmat valtrat on aivan toista maata, kuin vanhat.
Valtrasta vaan puuttuu muutama ominaisuus- kuten sitä ei ole portaattomana ja tehot jää pieniksi.
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
meeppäs juniori muualle trollailee ja jos oot tosissas niin käyppäs katsastamassa paikallispankin johtajan päivän kunto kun nauraa kippurassa 930 lainoitukselle :D :D ;D ;D
..apilas kirjoittaa kokemuksistaan...
-
Meinasko juniori muutakin urakointia kun paskanajo? Jos pelkkää paskaa, kannattanee vredo tms. katsoa tarkkaan kanssa. Fenttiklopit on kateellisia kun kirkonkylän snagarille karauttaa iltasella vredolla!
-
Kerro ihmeessä mihin tarvitset 250 hv ?
No jos alat takalanalla lunta lykkäämään kannattaa valita melko järeää tekoa oleva...
Lietteen ajoon-multain perään.
Miksi arvelet tarvitsevasi tuohon työhön 250hv? Sikäli merkittävä kysymys, että 200-210 hv luokassa on vaihtoehtoja reilusti enemmän, ja hintaero melko merkittävä kun siirrytään siitä suurempiin. Ja järkijään painot kasvavat melkoisesti noihin isoihin mentäessä.
Aika yleinen urakointikalustus on tosin T190 Valtra lastutettuna 255hv, mutta harva niistäkään oikeasti tarvitsisi tuota lisätehoa.
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
meeppäs juniori muualle trollailee ja jos oot tosissas niin käyppäs katsastamassa paikallispankin johtajan päivän kunto kun nauraa kippurassa 930 lainoitukselle :D :D ;D ;D
..apilas kirjoittaa kokemuksistaan...
ajattele vaan niin jos se sun mieltäs helpottaa buahahhahaa ;D ;D
-
Ite vaihdoin casen valtraan, ja polttoaineen kulutus pieneni. :D Pitää muistaa, jotta nää uudemmat valtrat on aivan toista maata, kuin vanhat.
jännä juttu, meidän 956 viee 10-15 litraa tunnis vähemmän äestäes kuin tutun n141 ::). natikkaa ruuvattu ja turpotettu. molemmilla samankokoset äkeet.
-
Just joo. Aika paljon mittauksessa vikaa jos saa 141 läpi menemään n 30 litraa tunnissa :)
956 turbolla meillä vei aikoinaan tosityössä 15-20 litraa tunnissa
-
Just joo. Aika paljon mittauksessa vikaa jos saa 141 läpi menemään n 30 litraa tunnissa :)
956 turbolla meillä vei aikoinaan tosityössä 15-20 litraa tunnissa
No kyllä se ÄNNÄ sarja vaan hörppii. Ihan normi kulutus tuo em. mainittu, varsinkin kusitiinun edessä jos on maantie ajoa vähänkin enemmän. Tosin intikallekin se ruoka maistuu.
-
Ite vaihdoin casen valtraan, ja polttoaineen kulutus pieneni. :D Pitää muistaa, jotta nää uudemmat valtrat on aivan toista maata, kuin vanhat.
jännä juttu, meidän 956 viee 10-15 litraa tunnis vähemmän äestäes kuin tutun n141 ::). natikkaa ruuvattu ja turpotettu. molemmilla samankokoset äkeet.
Onko tuo tieto peräisin niiltä miehiltä jotka sanovat ensimmäisenä, että "patavaluonpaska". Kokeiltiin keväällä 6800 vakiolla ja 5 metrin potilalla. Lämä pohjassa n.3 tuntia 8 hehtaaria sarkaojapeltoa vauhti 8-14km/h koko ajan äestys syvyys n.5 senttiä 16 litraa tuntiin. kone huuti koko ajan 1500-2000 kierosta minuutissa ja latan edessä kulki kokoajan maata.
Eli se sinun natikkas pitäisi kulkea melko vähällä poltoaineella. 1-2 litraan tunnissa. ;D
-
tutun valmetti viee traktorin oman mittarin mukaan parhaimmillaan 25l tunnis. ilalla tankatessani omaa 956 natikkaa mittari pumpulla niin päätin laskea tunti kulutuksen joka oli 10l paikkeilla. toki se sanoi että verätyksellä 25l ja kevyellä karvan alle 20l. mun mielestä tosi paljon 4 pyttyselle vajaa lirtaiselle koneelle :-\. en tiä sitte mikä kuluttaa liian paljon, ei ainakaan oma natku. vaikka kaikki on liikaa. niin ja tämä tuttu itte alkoi kehua tästä kulutuksesta, päätin näitten keskustelujen jälkeen mitata natikan kulutuksen. kehasimpa asiasta sitten hänelle, ja oli vähä huuli pyöriänä. :o
-
tutun valmetti viee traktorin oman mittarin mukaan parhaimmillaan 25l tunnis. ilalla tankatessani omaa 956 natikkaa mittari pumpulla niin päätin laskea tunti kulutuksen joka oli 10l paikkeilla. toki se sanoi että verätyksellä 25l ja kevyellä karvan alle 20l. mun mielestä tosi paljon 4 pyttyselle vajaa lirtaiselle koneelle :-\. en tiä sitte mikä kuluttaa liian paljon, ei ainakaan oma natku. vaikka kaikki on liikaa. niin ja tämä tuttu itte alkoi kehua tästä kulutuksesta, päätin näitten keskustelujen jälkeen mitata natikan kulutuksen. kehasimpa asiasta sitten hänelle, ja oli vähä huuli pyöriänä. :o
Tekniikasta en sen enempiä tiedä, mutta mutta natikka ja valtra löytyvät. Ei tosin ännään ollut varaa. Se on totta, että nuo vanhemmat natikat on erityisen laiskoja juomaan. Pienehköllä tankillaan vajaa 80-hevosvoimainen hörisee tavallisen pitkään vaikka kynnöllä.
Sitten on se toinen havainto. Nuo polttoainepumppujen mittarit ei liene järin luotettavia. Farmarin päällä nököttää vuoden vanha traktorimiehen uutisista "löydetty" italialainen telkänpönttö. Koskaan en ole saanut mittarin mukaan mahtumaan minkään koneen tankkiin likikään ohjekirjan lupaamaa määrää, vaikka olisi tankki kuinka rätillä kuivattu. Rahamiehillä on tietenkin paremmat vehkeet. ;)
-
Kyllä 955 ainakin syö. Pahimmillaan ei 2 tankillista päivässä riittänyt kynnössä 3*14 auroilla.
-
tutun valmetti viee traktorin oman mittarin mukaan parhaimmillaan 25l tunnis. ilalla tankatessani omaa 956 natikkaa mittari pumpulla niin päätin laskea tunti kulutuksen joka oli 10l paikkeilla. toki se sanoi että verätyksellä 25l ja kevyellä karvan alle 20l. mun mielestä tosi paljon 4 pyttyselle vajaa lirtaiselle koneelle :-\. en tiä sitte mikä kuluttaa liian paljon, ei ainakaan oma natku. vaikka kaikki on liikaa. niin ja tämä tuttu itte alkoi kehua tästä kulutuksesta, päätin näitten keskustelujen jälkeen mitata natikan kulutuksen. kehasimpa asiasta sitten hänelle, ja oli vähä huuli pyöriänä. :o
Tekniikasta en sen enempiä tiedä, mutta mutta natikka ja valtra löytyvät. Ei tosin ännään ollut varaa. Se on totta, että nuo vanhemmat natikat on erityisen laiskoja juomaan. Pienehköllä tankillaan vajaa 80-hevosvoimainen hörisee tavallisen pitkään vaikka kynnöllä.
Sitten on se toinen havainto. Nuo polttoainepumppujen mittarit ei liene järin luotettavia. Farmarin päällä nököttää vuoden vanha traktorimiehen uutisista "löydetty" italialainen telkänpönttö. Koskaan en ole saanut mittarin mukaan mahtumaan minkään koneen tankkiin likikään ohjekirjan lupaamaa määrää, vaikka olisi tankki kuinka rätillä kuivattu. Rahamiehillä on tietenkin paremmat vehkeet. ;)
No kuinkas kuivaksi ajat tankin? Kyllä siellä vähintään on se 20-30 litraa pohjalla jos tankin koko on semmoinen 150 litraa. Kyllä minä olen saanut hyppien keikkuen reilu 100 litraa mahtumaan valtran tankkiin ennätys taitaa olla 120 litraa "italialaisella telkän pöntöllä". Ainiin ja siitä valtran tankista lähtee vielä joku litra pois kun on turbiini välisä. Näihin traktoreitten kulutus mittareihin en nyt ihan luottaisi, tekniikka on sama kuin autoissa ja niissä on poltoaineen loppumisesta johtuvat matkan keskeytykset lisääntyneet kun luotetaan ajotietokoneen jäljellä olevaan matkanmäärään. Kulutusta kun arvuutellaan traktoreitten välillä niin litraa per hehtaari vois olla vähän parempi laskutapa. Itse muuten ajelin Fendt 818 keväällä sama potilan masteri perässä ja tietokone väitti kovasti kulutukseksi semmoista 20-25 litraa per tunti n.1500 kieroksella nopeuden ollessa n.12 km/h. Että jos ojalan puheisiin on luottaminen niin taitaa olla se "telkänpönttö" se tarkempi tai sitten fendt oli tosiaan juoppo. ::)
-
tutun valmetti viee traktorin oman mittarin mukaan parhaimmillaan 25l tunnis. ilalla tankatessani omaa 956 natikkaa mittari pumpulla niin päätin laskea tunti kulutuksen joka oli 10l paikkeilla. toki se sanoi että verätyksellä 25l ja kevyellä karvan alle 20l. mun mielestä tosi paljon 4 pyttyselle vajaa lirtaiselle koneelle :-\. en tiä sitte mikä kuluttaa liian paljon, ei ainakaan oma natku. vaikka kaikki on liikaa. niin ja tämä tuttu itte alkoi kehua tästä kulutuksesta, päätin näitten keskustelujen jälkeen mitata natikan kulutuksen. kehasimpa asiasta sitten hänelle, ja oli vähä huuli pyöriänä. :o
Tekniikasta en sen enempiä tiedä, mutta mutta natikka ja valtra löytyvät. Ei tosin ännään ollut varaa. Se on totta, että nuo vanhemmat natikat on erityisen laiskoja juomaan. Pienehköllä tankillaan vajaa 80-hevosvoimainen hörisee tavallisen pitkään vaikka kynnöllä.
Sitten on se toinen havainto. Nuo polttoainepumppujen mittarit ei liene järin luotettavia. Farmarin päällä nököttää vuoden vanha traktorimiehen uutisista "löydetty" italialainen telkänpönttö. Koskaan en ole saanut mittarin mukaan mahtumaan minkään koneen tankkiin likikään ohjekirjan lupaamaa määrää, vaikka olisi tankki kuinka rätillä kuivattu. Rahamiehillä on tietenkin paremmat vehkeet. ;)
No kuinkas kuivaksi ajat tankin? Kyllä siellä vähintään on se 20-30 litraa pohjalla jos tankin koko on semmoinen 150 litraa. Kyllä minä olen saanut hyppien keikkuen reilu 100 litraa mahtumaan valtran tankkiin ennätys taitaa olla 120 litraa "italialaisella telkän pöntöllä". Ainiin ja siitä valtran tankista lähtee vielä joku litra pois kun on turbiini välisä. Näihin traktoreitten kulutus mittareihin en nyt ihan luottaisi, tekniikka on sama kuin autoissa ja niissä on poltoaineen loppumisesta johtuvat matkan keskeytykset lisääntyneet kun luotetaan ajotietokoneen jäljellä olevaan matkanmäärään. Kulutusta kun arvuutellaan traktoreitten välillä niin litraa per hehtaari vois olla vähän parempi laskutapa. Itse muuten ajelin Fendt 818 keväällä sama potilan masteri perässä ja tietokone väitti kovasti kulutukseksi semmoista 20-25 litraa per tunti n.1500 kieroksella nopeuden ollessa n.12 km/h. Että jos ojalan puheisiin on luottaminen niin taitaa olla se "telkänpönttö" se tarkempi tai sitten fendt oli tosiaan juoppo. ::)
Ompa noita joskus sammahtanut kesken ajonkin. Ja esim. kaivurin tankki on semmoinen tasapohjainen kantikas loota (100 l), jonka pohjalle näkee isosta täyttöreiästä. Normaalistihan on tarkoituksena tankata jo vähän ennen jalkamieheksi joutumista, mutta mm. tuon kaivurin mittari oli aiemmin rikki, niin vahinkoja joskus sattui. 165 litrainen tankki on valtrassa ja semmoinen sata litraa on ollut ihan maksimi. Valtran polttoainemittari lienee toki hieman pessimistinen. Pitäisi joskus kannulla tarkistaa. Ei ollut myöskään tarkoituksena halveerata arvoisaa pumppua nimittelemällä. On vaan etäisesti samaa näköä. Ja ääni on julma. Mutta on kyllä tankkaaminen vanhan niran veivaamiseen nähden ihan yhtä juhlaa.
Pointtina oli vaan ilmaista lukuisten muuttujien moninaisuus ja ajoittainen epävarmuus polttoaineen kulutusta mitattaessa. Muilta osin olen täysin samaa mieltä. ;)
-
arvasin tämän että alatte väittämään näiden mittausten epävarmuutta. meidän pumppu puhuu asiaa, natikas 139l tankki kun kone sammui niin tankkiin meni 125l. eli tankin pohjalla tod.näköisesti tavaraa, eihän ne ikinä sieltä tule. eikä nuo pumppu mittaritkaan niin paljoa valehtelee ettei tunti kulutustua voisi suurinpiirtein laskea.
ja tuskin uuden valtran kulutus mittarikaan valehtelee.
-
Kyllä 955 ainakin syö. Pahimmillaan ei 2 tankillista päivässä riittänyt kynnössä 3*14 auroilla.
siinä sun natikas on jotain vikaa jo noin paljon vie, meillä ei vie vaikka kuinka polkis.
-
arvasin tämän että alatte väittämään näiden mittausten epävarmuutta. meidän pumppu puhuu asiaa, natikas 139l tankki kun kone sammui niin tankkiin meni 125l. eli tankin pohjalla tod.näköisesti tavaraa, eihän ne ikinä sieltä tule. eikä nuo pumppu mittaritkaan niin paljoa valehtelee ettei tunti kulutustua voisi suurinpiirtein laskea.
ja tuskin uuden valtran kulutus mittarikaan valehtelee.
No sillä fendtillä ajaessa oli aluksi näppituntuma että tämähän vie vähemmän kuin "patavalu", mutta järkytys oli suuri kun tankkausmittarilla mitattiin valtralle 10 litraa vähemmän tuntia kohti. Tosin myönnän että toinen on neloskone ja toinen kuutonen. toisesta lähtee 115 kaakkia ja toisesta 185 konia. Se on ihmetyttänyt koko ajan se kulutus, muuta selitystä en ole löytänyt kuin ajotietokoneen kulutusmittauksen epätarkuuden. Fendtille ei mitattu sillä kaapilla, kun se ei ollut vielä käytössä.
-
JD 7920 lastutettuna oli oman kokemuksen mukaan vähäruokainen. 3 -metrisellä meri-crusherilla suota pelloksi, keskimääräisissä oloissa kulutus huiteli n. 25l luokassa. Tehoja n. 240 ja jälkeä tuli, en pidä kovin pahana juoppona.
-
Ite vaihdoin casen valtraan, ja polttoaineen kulutus pieneni. :D Pitää muistaa, jotta nää uudemmat valtrat on aivan toista maata, kuin vanhat.
jännä juttu, meidän 956 viee 10-15 litraa tunnis vähemmän äestäes kuin tutun n141 ::). natikkaa ruuvattu ja turpotettu. molemmilla samankokoset äkeet.
No just.... Vertailukelpoisen testin tekeminen maatilamittakaavassa on melkoisen vaikeaa, juuri samanlaisen työn tekeminen eri koneilla (työsyvyys, ajonopeus, rengaspaineet, rengaskoko, kuormakoko ja kokonaispainot ym....) on lähes mahdotonta, mutta silti tuollaisten erojen kertominen - "10-15litraa enemmän" ja "60% enemmän" kertoo ainakin sen, ettei asian kertojalla ole oikeasti mitään käsitystä asiasta.
Tier2 -moottoreilla kulutuserot eri merkeillä saattoivat olla lähes 20% osatehoilla, mutta commonrail-koneissa ei noin isoja eroja ole. Löytyyhän noista ihan asiantuntevien laitosten tekemiä tutkimuksia.
-
Ite vaihdoin casen valtraan, ja polttoaineen kulutus pieneni. :D Pitää muistaa, jotta nää uudemmat valtrat on aivan toista maata, kuin vanhat.
jännä juttu, meidän 956 viee 10-15 litraa tunnis vähemmän äestäes kuin tutun n141 ::). natikkaa ruuvattu ja turpotettu. molemmilla samankokoset äkeet.
No just.... Vertailukelpoisen testin tekeminen maatilamittakaavassa on melkoisen vaikeaa, juuri samanlaisen työn tekeminen eri koneilla (työsyvyys, ajonopeus, rengaspaineet, rengaskoko, kuormakoko ja kokonaispainot ym....) on lähes mahdotonta, mutta silti tuollaisten erojen kertominen - "10-15litraa enemmän" ja "60% enemmän" kertoo ainakin sen, ettei asian kertojalla ole oikeasti mitään käsitystä asiasta.
Tier2 -moottoreilla kulutuserot eri merkeillä saattoivat olla lähes 20% osatehoilla, mutta commonrail-koneissa ei noin isoja eroja ole. Löytyyhän noista ihan asiantuntevien laitosten tekemiä tutkimuksia.
kyllä mutu menetelmä ja tr-kauppiaan jutut on ne tarkimmat kulutuksen mittarit, jämpti on näin.
Mitä sitten tulee taas tuohon aiheeseen palaten niin 250hv lietteenajossa, < 20m3 pytty + multain (vaikka nurmelle, mutta eritoten mullikolle) ottaa tehoja kuulemma ihan kiitettävästi, en pitäis 250hv yliampuvana.
Ja sitten paino, lantakalustolla tulee painoa (lähes) aina liikaa varsinkin kevätlevityksillä. Matoa ahdistaa ja jos isäntää ahdistaa kans niin ajattakoon pienellä vaunulla pellolla ja isoilla koneilla kuljetus teitäpitkin lohkoille.
-
joo joo. kyllä tällä nykytenkniikalla pitäsi saada 4 koneen kulutus edes lähelle tota 10l tunnis ed.mainitun työn tekemises. mutta ei niin ei!!! näin on vaan ny näppylät, todistettu on. kyllä mun mielestä moottori teknolokia on mennyt rajusti alaspäin jos neloskonetta ei saada käymään vähemmällä polttoaineella kuin iän kuluttama natikan 6-kone. mun mielestä nämä kaks on aivan vertaalu kelepoosia keskenään kun samankokonen äes, ja suunnillen sama työsyvyys. painoa ei paljoa natikkaa enempää ännäs taida olla, on siinä kyllä etukuormaaja mutta mitäs tuo ny niin paljoa vaikuttaa.
jaa, muuten eikähän lopeteta keskutelu tähän tästä aiheesta ja palata siihen oikeaan.
-
Palaten tämän aiheen alkuun-mikä traktori? Aiheeseen vastasi kaksi!! Näyttää siltä että tietoa >250hv traktoreista ei oo.. Kysymystä jatkaen onko 930 ventistä todellista tietoa kellään??
Naapurustossa tositöissä 924 ventti,pari vuotta vanha ja vajaa 5000h kovaa työtä takana. Rempat käytännössä nollatasoa,tekniikka pelannut murheetta. Käyttö kovaa joten uskaltaa varmasti ostaa näistä isommista jonkun.
918 ja 936 myöskin tällä aukealla,ne keveissä töissä ts. maatalouskäytössä joten kestävyydestä paha sanoa mitään. Kestäneet toki moiteetta.
Venttejä paljon näillä nurkilla,tykättyjä pelejä kunhan persaus kestää ostaa ensimmäisen ;D ... Mikäli kyseessä noin 200hv kone,ei ventti kalliimpi kuin muutkaan.
Niin fendt hankintahinnaltaan kalliimpi mutta kuten edellä mainittiin, se on vaan se ensimmäinen, tuossa joskus laskeskelin fendtin huoltokustannuksia tuntia kohen niin aika kohtuullinen luku verraten muihin länsimerkkeihin. Polttoainekustannus on myös aika suuri kulu tuntia kohden ja fendtin voimansiirrolla on aikamoinen etu polttoaineenkulutuksessa muihin nähden. Jos vuodessa ajoa noin 2000h tuntia niin fendtin halvemmat kustannukset alkavat maksaa kalliimpaa hankintahintaa aika nopeasti takaisin. Ja jos remonttia sattuu kohdalle niin varaosat kuitenkin kohtuuhintaisia ja koneet helppoja ja nopeita korjata..
-
Joo, ajettu tuollaista yli 250 hp tehdas-asetuksilla ja 10 tn paino ilman mitään lisähärpäkkeitä olevaa jenkkiä, rinnalla "lähes" vastaava yli 250 kotimainen (ei puhuta merkistä mitään ettei jauhotu sieraimet toisilta saittailijoilta).
Kun nojataan kohtuudella länkiin jenkillä, silloin tää toinen huutaa kuula punaisena.
Normaali kulutus/päivä riippuen työpäivän pituudesta ja työn luonteesta luokkaa esim. 320/520 litraa jenkin eduksi ja sitähän ne voi jokainen laskea omalla kalkulaattorillaan kulutuserot, vaikkapa prosenteissa.
Toki, kun kenkää kevennetään kulutus pienenee ja lähenee toisiaan, mutta silloinhan ei enää puhutakaan yli 250 tehontarpeesta.
-
Muuuuun kolomevitonen X syö jumalauta pilkut ja kaikki.
Kun oikeen 4tonnin tuhtikärri ohria täys ja pimiällä
verättää ni ketunhäntä piipun pääs.
Kostaja 35X >:(
Kuula punasena Ala-pertillä jotaki homojuttuja vai?
-
On tää nyt jesuiitan perkele että immeiset ihmettelee että voima vie ainetta.
Jos käytössä on esim 200kw ja parhaimmat nyky huipputekniikan dieselmottorit vievät optimioloissa noin 200 grammaa kilovatille, niin jos joku saa meneen vain kymmenellä litralla tunnissa, on todennäköisesti kunnan hommissa
930 vie hetkelkellisesti yli 60 litraa tunnissa ja kaikkina muina aikoina se ei ole töissä.
-
arvasin tämän että alatte väittämään näiden mittausten epävarmuutta. meidän pumppu puhuu asiaa, natikas 139l tankki kun kone sammui niin tankkiin meni 125l. eli tankin pohjalla tod.näköisesti tavaraa, eihän ne ikinä sieltä tule. eikä nuo pumppu mittaritkaan niin paljoa valehtelee ettei tunti kulutustua voisi suurinpiirtein laskea.
ja tuskin uuden valtran kulutus mittarikaan valehtelee.
No sillä fendtillä ajaessa oli aluksi näppituntuma että tämähän vie vähemmän kuin "patavalu", mutta järkytys oli suuri kun tankkausmittarilla mitattiin valtralle 10 litraa vähemmän tuntia kohti. Tosin myönnän että toinen on neloskone ja toinen kuutonen. toisesta lähtee 115 kaakkia ja toisesta 185 konia. Se on ihmetyttänyt koko ajan se kulutus, muuta selitystä en ole löytänyt kuin ajotietokoneen kulutusmittauksen epätarkuuden. Fendtille ei mitattu sillä kaapilla, kun se ei ollut vielä käytössä.
Eli ei kahta sanaa mistään kulutuseroista kun kerran ei ole mitattu. Omapainoissakin pieniä eroja. Molemmissa paripyörät? Koje-ajokoneissa ei yleensä ole?
Mutta sellainen sanonta on että ei savua ilman tulta. Viittaan vaikka ventin pieniruokaisuuteen tai valmetin juoppouteen. Jostakinhan ne jutut lähtee. Mistä liene peräisin valmettikoneisten verkujen juoppo epäilyt? Sen tiedän omasta kokemuksesta että valmettia ei kestä huudattaa jos meinaa kulutuskeskusteluihin osallistua.
-
On tää nyt jesuiitan perkele että immeiset ihmettelee että voima vie ainetta.
Jos käytössä on esim 200kw ja parhaimmat nyky huipputekniikan dieselmottorit vievät optimioloissa noin 200 grammaa kilovatille, niin jos joku saa meneen vain kymmenellä litralla tunnissa, on todennäköisesti kunnan hommissa
930 vie hetkelkellisesti yli 60 litraa tunnissa ja kaikkina muina aikoina se ei ole töissä.
Pitkiäkin hetkiä?
-
Vieläkö tätä nykytraktoreiden kulutusta jaksetaan jahkailla, juoppoja ne on kaikki...
joo joo. kyllä tällä nykytenkniikalla pitäsi saada 4 koneen kulutus edes lähelle tota 10l tunnis ed.mainitun työn tekemises. mutta ei niin ei!!!
*** Se saataisiin nykytekniikalla vielä paljonkin pienemmäksi, mutta niin ei voi tehdä, moottoria ei saa mitenkään mahtumaan minkäänlaisten pakokaasunormien sisään.
näin on vaan ny näppylät, todistettu on. kyllä mun mielestä moottori teknolokia on mennyt rajusti alaspäin jos neloskonetta ei saada käymään vähemmällä polttoaineella kuin iän kuluttama natikan 6-kone.
*** Teknologia on mennyt natikan ajoista valovuoden eteenpäin, mutta niin on menneet saastenormitkin.
mun mielestä nämä kaks on aivan vertaalu kelepoosia keskenään kun samankokonen äes, ja suunnillen sama työsyvyys. painoa ei paljoa natikkaa enempää ännäs taida olla, on siinä kyllä etukuormaaja mutta mitäs tuo ny niin paljoa vaikuttaa.
*** Paitsi että se "kotiviritteinen" natikka käy aivan jesuksen suurella ilmaylijäämällä, typenoksidit on sitä luokkaa, että tämänpäivän mittareissa ei riitä asteikot. Jos joku insinööri päästäis ton natikan kaltaisen koneen markkinoille se inssi istuis linnassa.
Joku tuolla rinnasti 6800:n ja N:n, ei mitään yhteistä, täysin eri tekniikka (polttoainelaitteissa), kuten myös 6800 rivipumppu/jakajapumppu, eivät vertailukelpoisia.
Nykymoottorit aika tarkkoja ajotavasta, ajotavalla helposti jopa 20% vaikutus kulutukseen (hurrit olivat vasta tutkineetkin).
Portaattomien hyvät kulutuslukemat perustuvat siihen, että moottori ja vaihteisto "keskustelee" keskenään ja toimivat optimi hyötyalueella, eikä tyhmä kuski pääse sekaan säheltämään.
Jos joku tosiaan haluaa kulutuksen ja tehon optimiin, niin vanha Valtu 905 viisireikäsillä suuttimilla, cooleri ja turbo, ahtopaineet luokkaa 1,5-2bar, silloin ollaan aika lähellä ihannetta tehon ja kulutuksen suhteen. Kyllä homma haisee kun sillä möyrästää Greenpeacea karkuun... :-[
-
arvasin tämän että alatte väittämään näiden mittausten epävarmuutta. meidän pumppu puhuu asiaa, natikas 139l tankki kun kone sammui niin tankkiin meni 125l. eli tankin pohjalla tod.näköisesti tavaraa, eihän ne ikinä sieltä tule. eikä nuo pumppu mittaritkaan niin paljoa valehtelee ettei tunti kulutustua voisi suurinpiirtein laskea.
ja tuskin uuden valtran kulutus mittarikaan valehtelee.
No sillä fendtillä ajaessa oli aluksi näppituntuma että tämähän vie vähemmän kuin "patavalu", mutta järkytys oli suuri kun tankkausmittarilla mitattiin valtralle 10 litraa vähemmän tuntia kohti. Tosin myönnän että toinen on neloskone ja toinen kuutonen. toisesta lähtee 115 kaakkia ja toisesta 185 konia. Se on ihmetyttänyt koko ajan se kulutus, muuta selitystä en ole löytänyt kuin ajotietokoneen kulutusmittauksen epätarkuuden. Fendtille ei mitattu sillä kaapilla, kun se ei ollut vielä käytössä.
Eli ei kahta sanaa mistään kulutuseroista kun kerran ei ole mitattu. Omapainoissakin pieniä eroja. Molemmissa paripyörät? Koje-ajokoneissa ei yleensä ole?
Mutta sellainen sanonta on että ei savua ilman tulta. Viittaan vaikka ventin pieniruokaisuuteen tai valmetin juoppouteen. Jostakinhan ne jutut lähtee. Mistä liene peräisin valmettikoneisten verkujen juoppo epäilyt? Sen tiedän omasta kokemuksesta että valmettia ei kestä huudattaa jos meinaa kulutuskeskusteluihin osallistua.
valmettikoneet on niis suurimmis verkuissa, siitä ne kulutuserot johtuu.
Vakiojäsenet ei taida täältä enää kysellä kokemuksia traktoreista, tiedetään mihin kaikki johtaa. Varmaankin kannattaa kokemuksia kysellä oikeilta 930 omistajilta, valtralta ja pekakonepörssin pekalta saanee yhteystietoja.
-
905:n ja 8400:n kulutuksia on joskus vertailtu meillä. Samassa työssä, apevaunun pyörittämisessä ja ruuan jakamisessa, rankka ero 905:n hyväksi. Tuo 905 oli vielä ilman turboa, toki 8400:ssa vitserin vitsiturbo mutta silti! :P
-
Jos on joutilasta aikaa ja täpinöinti halua niin kannattaa lukea tarkkaan Urakointi Uutisten sivua 30 vasemmasta alareunasta.
-
Koneviestin testikulutuksia g/voaKw:T151 270 g,N141 304 g, NH 7030 262 g,JD 7530 248 g,JD 6430 264 g
-
Koneviestin testikulutuksia g/voaKw:T151 270 g,N141 304 g, NH 7030 262 g,JD 7530 248 g,JD 6430 264 g
Siinä katkes Esson baarissa lauotuilta huhuilta siivet. Eli N (newton) kone imasee tavaraa tankista kun hullu! ;D
-
no ni!! tulihan niitä todisteita. ;D
-
loppu textiksi että ei ne suuret ja mahtavat tulot vaan ne pienet menot. suu säkkiä myären niin kun vanhakansa tapas sanua
-
Koneviestin testikulutuksia g/voaKw:T151 270 g,N141 304 g, NH 7030 262 g,JD 7530 248 g,JD 6430 264 g
Siinä katkes Esson baarissa lauotuilta huhuilta siivet. Eli N (newton) kone imasee tavaraa tankista kun hullu! ;D
Oliko samanlainen testi, kuin muutama vuosi sitten polttoaineen laadusta...? Eli Neste oli toimittanut kaikki polttoaineet (paitsi St1:sen) ja maksanut testauksen... ???
-
tutun valmetti viee traktorin oman mittarin mukaan parhaimmillaan 25l tunnis. ilalla tankatessani omaa 956 natikkaa mittari pumpulla niin päätin laskea tunti kulutuksen joka oli 10l paikkeilla. toki se sanoi että verätyksellä 25l ja kevyellä karvan alle 20l. mun mielestä tosi paljon 4 pyttyselle vajaa lirtaiselle koneelle :-\. en tiä sitte mikä kuluttaa liian paljon, ei ainakaan oma natku. vaikka kaikki on liikaa. niin ja tämä tuttu itte alkoi kehua tästä kulutuksesta, päätin näitten keskustelujen jälkeen mitata natikan kulutuksen. kehasimpa asiasta sitten hänelle, ja oli vähä huuli pyöriänä. :o
Pitäskö verrata 2000 luvun koneita keskenään? Case jxu 1090 ja valtra n121 vertailin. Aikanaan ajellu -90 mallin case 885 ja pienempi kulutus siinä oli kuin jxu:ssa. Tosin tuokin on epäreilu vertailu onhan tuo valtra huomattavasti isompi, mutta eikö isomman moottorin pidä ollakin taloudellisempi? Kun ei tartte ottaa kaikkea irti. ;D
-
netti koneessa näyttää olevan myynnissä 100T samsoni siinä olisi oiva konkurssin alku ;D
-
http://www.lannansijoitus.fi/
-
Yrmalla on kanssa 15 motin kimadan myynissä. Hinta 104t€ sis.alv.
Tulee kiekko multaimet ja letkulevittimet mukaan. Siitä vähän käytetty ja halpa lietevaunu. ;D
-
Yrmalla on kanssa 15 motin kimadan myynissä. Hinta 104t€ sis.alv.
Tulee kiekko multaimet ja letkulevittimet mukaan. Siitä vähän käytetty ja halpa lietevaunu. ;D
ja siihen asiaan kuuluvasti sopivan kokoinen varjo pentti eteen...
-
Ootko juniori24 jo päättäny eli mikä kone on tulossa? Tässä viestiketjussa oli pitkät puheet polttoaineenkulutuksesta ja muista ominaisuuksista, vaikuttiko valintaan?
-
Siinä on juniorille isojen poikien urakointikone http://fi.tractorfan.eu/pictures/type/3995/ (http://fi.tractorfan.eu/pictures/type/3995/) ;D ;D
-
Ootko juniori24 jo päättäny eli mikä kone on tulossa? Tässä viestiketjussa oli pitkät puheet polttoaineenkulutuksesta ja muista ominaisuuksista, vaikuttiko valintaan?
tais tulla juniorille päätös ettei täältä enää kysele mitään ???