MTK ei voi ottaa mitään kantaa meijerikilpailuun tai vaikkapa teurastamokentän tappeluun. Omia jäseniä on kuitenkin jokaisessa leirissä
MTK ei voi ottaa mitään kantaa meijerikilpailuun tai vaikkapa teurastamokentän tappeluun. Omia jäseniä on kuitenkin jokaisessa leirissä
Laitila sanoi uskovansa, että kaikilla on tavoitteena turvata suomalainen maidontuotanto.
MTK ei voi ottaa mitään kantaa meijerikilpailuun tai vaikkapa teurastamokentän tappeluun. Omia jäseniä on kuitenkin jokaisessa leirissä
Kyllä MTK voi ottaa kantaa. Ei minkään leirin puolesta, vaan kertomalla, että samassa veneessä ollaan.
Tietysti noin. Mutta mitä sellainen kannanotto ketään kiinnostaisi... Nythän täällä Suomessa on sellainen kuvitelma että "MTK:n pitäisi ottaa kantaa Valio puolesta ja selvästi Arlaa vastaan" mutta sitä ei tule ikinä tapahtumaan :D Iso osa tuottajista oikeasti kuvittelee että MTK:n tehtävä olisi nyt painostaa Arla pois markkinoilta :D
Eikös tuo Laitila ollut (osuvasti nimeltään) MTK-Satakunnan puheenjohtaja? Epäilen että sikäläisille tuottajille ongelma ei todellakaan edelleenkään ole mikään Arla vaan tämä kotimainen suuri saatana. Ja luulisin että että siellä haluttaisiin että nimenomaan että tämä "saalistushinnoittelu" tuomittaisiin. Voin toki olla väärässä.
Ei sillä että MTKN kannanotoilla suuntaan tai toiseen olisi ollut mitään suurempaa merkitystä kuin korkeintaan tukipolitiikassa.
Varmasti pienet ja keskisuuret (mitä nyt ikinä ovatkaan?) pärjäävät. Jos tuotepaletti on kunnossa, eli kaikki ei ole sitä bulkkitavaraa, jolle markkinarakoa haetaan vain hinnalla. Lisäksi pitää mielikuvapuolimarkkinointi olla hallussa ja kunnossa. Juustoportti Juvan luomuineen on noista molemmista hyvä esimerkki.
Osuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Osuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Ja niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Ja niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Ja niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Osaako joku muuten analysoida miksi Satamaidolla toisaan on noin vahva paikallinen brändi, kun muilla pienillä pakkaajilla ei tunnu olevan? Muutkin pienet voivat kyllä pärjätä mutta eivät Satamaidon kaltaisella alueellisella hegemonialla.
Ja niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Osaako joku muuten analysoida miksi Satamaidolla toisaan on noin vahva paikallinen brändi, kun muilla pienillä pakkaajilla ei tunnu olevan? Muutkin pienet voivat kyllä pärjätä mutta eivät Satamaidon kaltaisella alueellisella hegemonialla.
Satakunnassa on vaan tapana pitää oman seudun asiaa esillä ilman turhaa uhoamista ???
Toisaalta voisi tuossa olla ideaa valiollekin. Puskisi markkinoille "maakuntamaidot". Paitsi satakuntaan. Esim. Moomma-maito, ketä-maito.... :-XJa niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Osaako joku muuten analysoida miksi Satamaidolla toisaan on noin vahva paikallinen brändi, kun muilla pienillä pakkaajilla ei tunnu olevan? Muutkin pienet voivat kyllä pärjätä mutta eivät Satamaidon kaltaisella alueellisella hegemonialla.
Satakunnassa on vaan tapana pitää oman seudun asiaa esillä ilman turhaa uhoamista ???
Että kyseessä on kuitenkin enemmän alueellinen erikoispiirre eikä muiden meijereiden kannata kokeilla tätä "kopioidaan kaikki Valiolta" toimintamallia?
Toisaalta voisi tuossa olla ideaa valiollekin. Puskisi markkinoille "maakuntamaidot". Paitsi satakuntaan. Esim. Moomma-maito, ketä-maito.... :-X
Että kyseessä on kuitenkin enemmän alueellinen erikoispiirre eikä muiden meijereiden kannata kokeilla tätä "kopioidaan kaikki Valiolta" toimintamallia?
Toisaalta voisi tuossa olla ideaa valiollekin. Puskisi markkinoille "maakuntamaidot". Paitsi satakuntaan. Esim. Moomma-maito, ketä-maito.... :-XJa niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Osaako joku muuten analysoida miksi Satamaidolla toisaan on noin vahva paikallinen brändi, kun muilla pienillä pakkaajilla ei tunnu olevan? Muutkin pienet voivat kyllä pärjätä mutta eivät Satamaidon kaltaisella alueellisella hegemonialla.
Satakunnassa on vaan tapana pitää oman seudun asiaa esillä ilman turhaa uhoamista ???
Että kyseessä on kuitenkin enemmän alueellinen erikoispiirre eikä muiden meijereiden kannata kokeilla tätä "kopioidaan kaikki Valiolta" toimintamallia?
Ei nyt tietenkään uusia pakkaamoita, sen verran ollut juttua maitopurkituksestakin, että nykypäivänä ei olisi ongelmallista saada erikinnäköisiin purkkeihin maitoa. Siis samaa lajia. Moomma- ja ketämaidot olivatkin lähinnä agronet-jäsenille.Toisaalta voisi tuossa olla ideaa valiollekin. Puskisi markkinoille "maakuntamaidot". Paitsi satakuntaan. Esim. Moomma-maito, ketä-maito.... :-X
Että kyseessä on kuitenkin enemmän alueellinen erikoispiirre eikä muiden meijereiden kannata kokeilla tätä "kopioidaan kaikki Valiolta" toimintamallia?
Maidonpaakkaamoita ei nyt uudestaan varmaan eri maakuntiin kannata perustaa mutta voi toki olla että ihmisille riittäisi että on oman maakunnan maidosta kysymys. Ja sen nyt luulisi onnistuvan kun logistiikkaan vain vähän panostaa. Eihän ne yksittäiset maitosiilot mitenkään järjettömän isoja ole.
Voisi Uudenmaan lähes menetetyillä markkinoilla tulla kanssa uutta nostetta jos lähtisi siitä että siellä myyty maito olisi trendikästä lähimaitoa.
moommamaito ei kyllä kuullosta kovin myyvältä, miten olisi 5l oluttynnyreissä myytävä "KOMIA" maito?
Ja niin pitää ollakkin. Mielestäni satamaito on asian ytimessä, vahva brändi ja monika omalla seutukunnallaan. Satamaidosta ei mielestäni ole muille kilpailijoille minkään asteista haittaa, kunhan kukaan ei mene kusemaan heidän purkkiinsa polkemalla maidon hintaa Porin prismassa. :-XOsuit ytimeen. Kaupan hyllytilasta taistelu on kovaa. Markkinajohtajalla, kakkosella ja kaupanmerkillä mennään. Entäs loput ? Niille käy huonosti nimenoomaan bulkkituotteilla. Pitäisi eroittua joukosta, mutta pelkkä maitopurkin stailaus ei riitä. Jos keksit jotain AINUTLAATUISTA, tulee kilpailijalta puolessa vuodessa vastaava tuote ja tietysti halvemalla.Satakuntalainen kauppias valitti hänelle parempikatteisen Valion maidon jäävän edelleen hyllyyn.
Kun kisa on kovaa, voi käydä kuin Satamaidon jälkitilille. Kaksi pakettia voita. Riittääkö se tuottajille ja minkä aikaa, se jää nähtäväksi.
Kuluttaja ostaa paikallista maitoa, ilmeisesti halu säilyttää paikallinen meijeri on kova.
Satamaidon tilityshinta taitaa nyt olla n. 4 senttiä korkeampi kuin Valion, kai se sitten riittää niiden voipakettien lisäksi.
Satakunnassa on kova usko oman alueen toimintaan 8)
Osaako joku muuten analysoida miksi Satamaidolla toisaan on noin vahva paikallinen brändi, kun muilla pienillä pakkaajilla ei tunnu olevan? Muutkin pienet voivat kyllä pärjätä mutta eivät Satamaidon kaltaisella alueellisella hegemonialla.
Satakunnassa on vaan tapana pitää oman seudun asiaa esillä ilman turhaa uhoamista ???
Että kyseessä on kuitenkin enemmän alueellinen erikoispiirre eikä muiden meijereiden kannata kokeilla tätä "kopioidaan kaikki Valiolta" toimintamallia?
Sama juttu monta kertaa muissakin fuusioissa. Pienempi, mutta joustava, tehokas, hyvää tulosta tekevä
yritys pyyhitään pois maailmankartalta kunhan ison firman johtoryhmä rikkiviisaine kirjanoppineineen vetää
maailmanvalloituslaskelmat pöytään.
:(
Eikö tää jo mee vähän naurettavuuksiin plagioinnin suhteen ;D
Ja tuloksia alkaa näkyä:
http://www.satamaito.fi/ajankohtaista/uutuus-100-makua-%E2%80%93-100-plussa-maito
Eikö tää jo mee vähän naurettavuuksiin plagioinnin suhteen ;D
Ja tuloksia alkaa näkyä:
http://www.satamaito.fi/ajankohtaista/uutuus-100-makua-%E2%80%93-100-plussa-maito
Entisenä Valiolaisena ei voi kun todeta että kovin on porukka muuttunut.
Olipas valaisevaa tulla tänne lueskelemaan. Satamaitolaisten porukassa on tuottajat olleet kovin huolissaan siitä että joutuuko Valiolainenkin tuottaja nyt maksamaan operatiivisen johtonsa hölmöilyt. Monen mielestä se on kovin väärin. Satamaitolaiset ovat jo maksaneet Laaksosen hölmöilyt. Myötätuntoajatukset kyllä karisi näitä lukiessa. Entisenä Valiolaisena ei voi kun todeta että kovin on porukka muuttunut. No, tämän sivuston voikin jättää taas unholaan.palkokasveja sieraimiin? Ei kaikista eriävistä mielipiteistä tarvitse pelihousuja repiä.
Onhan valiolla jo oikea oltermmanni mainoksetEikö tää jo mee vähän naurettavuuksiin plagioinnin suhteen ;D
Ja tuloksia alkaa näkyä:
http://www.satamaito.fi/ajankohtaista/uutuus-100-makua-%E2%80%93-100-plussa-maito
Valion pitää nyt lisätä omien mainosten perään leima "VARO HALPAMAISIA KOPIOITA" :)