Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ENTER - 12.08.08 - klo:10:09
-
Palijoko huoltomiehet ylleensä laskuttaa kilometriltä?
Nyt oli jo melekeen 1€ kilometriltä sis alv.
Aika hyvin jos 100€ tunti aotoelusta.
Eikö tuolla hintaa saa melekeen rekan likkummaan?
-
Taitaa neljä-viisikyhmppiä olla lähempänä. Duunarin km-liksa taitaa olla 0,42€, joka kattaa aika hyvin auton kustannukset. Remonttitöiden liksat lienee 40-70€. Jos kaikki työt tehtäisiin pajalla, saisivat he sen verran joka tunnilta. Jos autoilevat halvemmalla, jää erotus tienaamatta.
-
Kyl ne näkyy aika lähellä ekua oleva.. >:(
-
Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus.
Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan... :D
Euro/km on aivan liikaa, kuluttaja-asiamiehelle viestiä jos ei alennusta sovita. Sillä liikkuu jo 25m yhdistelmä kuskineen. Miten yleensä yrittäjät kuittaa tuota verotuksessa, firman auto jolle asiakas maksaa 43 senttiä? Tai oma auto, jolle firma maksaa 43 senttiä? Ja vielä auton vähennykset päälle... Aika hyvää bisnestä. Ja miten perustellaa alvin osuutta tuohon km korvaukseen, kun auton alvi on tod näk vähennetty. Polttoaineesta ja renkaista kylläkin mutta auton osuus? Kuljetuspalveluhan on alvillinen, mutta siihen tarvitaan liikennelupa oranssikarmeineen. Pitäsi erotella auton ja miehen kustannukset, ajon aikana.
-
Ei tämä asia liity mitenkää verotuksen vähennyksiin. On korvausta menetetystä ajasta ja kustannuksista, mitkä aiheuttu varaston yms roudaamisesta. Jos vielä sattuu kaksi Jamppaa istumaan kyydissä, niin kallista yrittäjälle ja teettäjälle.
Jos koneesta kyse, viekää ihmeessä koukkulavalla/lavetilla korjauspaikalle. Paremmat välineet ja mahdolliset 2-3 ajokertaa(tarvittavat osa/väärät osat ajattavat väliä) väliltä tällä kalliilla kustannuksella jää pois.
-
Yksinkertaiselle rekkakuskille ei tietenkään tarvitse maksaa samaa palkkaa kun huoltomiehelle jonka täytyy aina kouluttaa itseään lisää, täytyy liata kätensä, täytyy ryömiä ajoneuvojen alla, ottaa vastuu tekemistään korjauksista ja olla täysjärkinen muutenkin. Eikä huoltoyrittäjä useinkaan saa kaikkia työtuntejaan laskutettua asiakkailta. Rekkaa ajavalle on vain parempi kun on vähän yksinkertainen. :P
-
Huoltoyrittäjälle auto on työkalu. Sillä ollaan siis hankkeessa, sen lisäksi että siirrytään paikasta toiseen. Autokin on pystyttävä uusimaan kuten muutkin työkalut, esim.kaivuri. Lisäksi matka-aika on menetettyä työaikaa. Näistä se kertyy, muiden autosta tulevien kulujen lisäksi.
-
Ei muuta kun rupeat tienaamaan.
Hanki ensin jonkinlainen koppiauto,
Käypäsen saa varmaan käytettynä lähes ilman
Sitten Biltemasta hakeen pari kiintsaria tai kyllä ehkä olummppia maan jakarillakin pärjää.
Sitten vaan ilmotus lehteen ja ruppeet ryöstään rikkaiden jussien tukiaiset ittelles.
Nimimerkillä. On se ihme kun ammattitaitoset huoltomiehet tahdo keritä meille, mutta en mää sitä konetta sinne huolto halliin ruppee viemään, kuluuhan siinä renkaakki.
-
Nimimerkillä. On se ihme kun ammattitaitoset huoltomiehet tahdo keritä meille, mutta en mää sitä konetta sinne huolto halliin ruppee viemään, kuluuhan siinä renkaakki.
Se on muuten näitten keskusliikkeiden K-, S-ryhmän aikaan saannoksia että monikaan huoltoliike ei lähde ns. perushuoltoja enää tiloille tekemään! Niillä tuntu olleen yhteen aikaan semmoinen ohjeistus että asiakkaiden luona tehdään vaan välttämättömimmät remontit ja muuten koneet pitäs aina muka kuskata hallille! Ei tainnu sit ollakkaan ihan niin toimiva ratkasu mitä isot herrat alkuun sitä suunnitteli ;D
-
Palijoko huoltomiehet ylleensä laskuttaa kilometriltä?
Nyt oli jo melekeen 1€ kilometriltä sis alv.
Aika hyvin jos 100€ tunti aotoelusta.
Eikö tuolla hintaa saa melekeen rekan likkummaan?
Jos saat ajettua kevytkuorma-autolla maakuntien pikkuteillä sen 100 km tunnin aikana olet aika houdini.. Asentaja kun liikkeellä auton kanssa maksaa kuskaus yrittäjälle sen 25-30 eur tunti, polttoaineet, auton kulut, auton arvonalenema.. Kysypä joltain huoltoyrittäjältä kuinka hyvä bisnes on maastossa ajelu.. :)
Nuppilavetit ottaa täälläpäin sellaisen 1,2 eur ja vero juoksukm.
-
Ammattilainen on palkkansa ansainnut. Samoin korvauksen tienpäällä vietetystä ajasta ja kuluista.
Olkaamme tyytyväisiä kun vielä ylipäätään on huoltomiesten ammattikuntaa olemassa.
Luulen että 10-15 vuoden kuluttua tilanne on erilainen, ei välttämättä parempi kuin nyt.
Älyäisivät vain nuo keskusliikkeet ja yksityisetkin konekauppiaat toimivan huollon merkityksen, eivätkä vain kokoajan lisää niitä kauluspaitajeppejä sinne kirjoituspöytien taakse joutavia turisemaan. Päälliköistä ja päälliköitten päälliköistä puhumattakaan. Kyllä ne kauppakirjatkin ehtii vähemmälläkin väellä raapasemaan.
Huoltoyrittäjiä lisää ja vielä kunnon bonukset yrittäjälle lisäksi jokaisesta tyytyväisestä asiakkaasta joka kenties palveluun tyytyväisenä ostaa toisenkin laitteen ko. kaupasta.
-
Keskusliikkeet nimenomaan tappavat huoltoyrittäjät.
(Varsinkin uudet, nuoret ja nimettömät jotka intoa täynnä ja tämän lisäksi jonkinlaista ammattitaitoakin omaavat)
-
Keskusliikkeet nimenomaan tappavat huoltoyrittäjät.
(Varsinkin uudet, nuoret ja nimettömät jotka intoa täynnä ja tämän lisäksi jonkinlaista ammattitaitoakin omaavat)
Kyllä ne keskusliikkeet onnistuu torveiluillaan tappamaan niin nuoremmat kuin vanhemmatkin huoltoyrittäjät! Aina on sitten kyllä hätä ja hoppu ku esimerkikksi johonkin hiton näytökseen tai näyttelyyn pitäs joku hiien kieputin kasata ja puunata, vähän vaikeeta ku ovat torveilleet muuten merkkihuollot kannattamattomiksi! ;D YH sit. (yksinhuoltaja ilman sitoumuksia) pärjää aina paremmin ja saa muokata toimintansa mieleisekseen, ilman kenenkään napinoita!!
-
Ja sitte joutuu asentajan vaehtaman komponentin riisuun irti ja laettamaan
puuttuvat tiivisteet paekolleen .
Ei taho viittijä ajattaa satoja kilometrejä eestakasi.
Vasta koetettava pärijätä ominnokkisa.
-
Juuri mietin tuota samaa kun edellistä huoltolaskua katselin. Mietin jo onko siinä jokin virhe, kun kilometrikorvaus oli 80cent+alv. Ja kilometrejä oli pyöreesti arvottu 100km.
Onhan totta, että palkkaa yrittäjän saatava siirtymistäkin ja onhan autot isompia kuin normaali hlöauto. Ja onhan ne varusteltu vielä hyvin. Pystyy isommankin remontin tekemään niillä varustuksilla mitä autossa on.
Tuon alvin osuus vain jäi mietityttämään. Olisi kiva katsoa korjaajan kirjanpitoa vähentääkö yrittäjä kilometrit vielä siellä vaikka on jo kerran laskuttanu ne alvineen. Ja toiseksi kuljetuksen puolella onko alvit pienempiä kuin tuo 22% mikä laskussani oli (ainakin hlö kuljetuksen puolella on).
Mutta tämäkin on maailman pieniä asioita, pääasia että homma toimii ja korjaajia edes saa. Nimenomaan ammattitaitoisia sellaisia. Niistä mielellään maksaakin enemmän.
-
Aika hyvä kikka on jos tarvitsee autoa vain kulkemiseen niin laskuttaa auton käytön firman piikkiin ja maksaa itselleen kilometrikorvaukset verovapaana. Ainakin ky voi näin tehdä. Tulee mittava veroton tulo verrattuna jos auto olisi firman nimissä. :P
-
Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus.
Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan... :D
Laskepa mukaan myös pääomakulut vai ajatko isin autolla? Kyllä minulla tuo 1 €/km on enemmän lähellä totuutta. Auton pääomakulut on n. 50% kuluista. :o
-
Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus.
Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan... :D
Laskepa mukaan myös pääomakulut vai ajatko isin autolla? Kyllä minulla tuo 1 €/km on enemmän lähellä totuutta. Auton pääomakulut on n. 50% kuluista. :o
Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy. :P
-
Jos vuojessa vaekka 10 000 km maatalousajoja tai muuta yritys ajoa.Yksityisautolla.
Verotuksessa tästä saa 4300€ vähennyksen.
Edellyttää ajopäiväkirjaa johon ei tartte merkata yksityisajoja.
Matkalasku yritykseen joka täytyy maksaa henkilökoht.tilille ennen vuoden loppua. Joka menotositteena verokirjanpitoon.
Itellä ollu varmaan 10 vuotta käytössä tämä systeemi.
Eipä oo hinkua ostaa autoa maatallouskalustoon.
Lisäksi tietenki maholliset päivärahat.
-
Verotuksessa vähennetään jotain 22c/km, mikä vastaa aika hyvin auton todellisia kustannuksia. Itsellä ollut hlöautossa noin 18-21c kilometrikustannus.
Verovapaan 43 sentin korvauksen erotusta en ymmärrä, ehkä sillä katetaan vapaa-ajan menetystä tai palkkaa vaivasta ja riskistä. Mielelläni otan sen kuitenkin vastaan... :D
Laskepa mukaan myös pääomakulut vai ajatko isin autolla? Kyllä minulla tuo 1 €/km on enemmän lähellä totuutta. Auton pääomakulut on n. 50% kuluista. :o
Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy. :P
En nyt sanoisi että halvemman auton huoltokulut on aina pienemmät. Jos auto on romu sitä varmaan joutuu enemmän korjailemaan kuin hyväkuntoista. Varmasti halvalla vanhalla autolla saattaa tienatakin jos sellaisella viitsii ajaa ja osaa itse korjata. :-\
-
Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy. :P
En nyt sanoisi että halvemman auton huoltokulut on aina pienemmät. Jos auto on romu sitä varmaan joutuu enemmän korjailemaan kuin hyväkuntoista. Varmasti halvalla vanhalla autolla saattaa tienatakin jos sellaisella viitsii ajaa ja osaa itse korjata. :-\
No joo. Mutta jos jättää opelin pois laskuista. Ja teknisesti muullakin tavalla romut. Ehjiä ja luotettavia autoja on kyllä dieselinäkin myynnissä alle tonnilla. Kahdella tonnilla on jo valinnanvaraa aika paljon. Pakettiauto maksaa toki vähän enemmän mutta ei paljon. Omalla autolla teen silloin tällöin 500-1000km:n reissuja. Reilu puoli milliä mittarissa ja minun kohdalle ei ole osunut kuin kannentiivisteen vaihto ja kaksi tuulilasin vaihtoa. Öljyn vaihdot ja suodattimet sekä pakoputken pari hitsausta on aika vähän huoltokustannuksiin. Emännän autolle kun tekee huollon niin jotenkin siihen aina kertyy satanen vaikka ei mitään korjata. Veholla hinta olisi varmasti 200. :P
-
Pääomakulut riippuu auton hinnasta ja on ihan eri asia jos auto maksaa 50000, 15000 tai 3000 euroa. Lisäksi halvemman auton huoltokulut ja korjaukset ovat aina(!!) halvemmat kun kalliin auton. Tiedän tyypin joka ajaa halvalla pakulla joka kuukausi yli 5000km ja tienaa kilometrikorvauksina suuret setelit. Itsekin ajan reilu parituhatta yleensä kuukaudessa autolla jonka seuraava omistaja on kuusakoski oy. :P
En nyt sanoisi että halvemman auton huoltokulut on aina pienemmät. Jos auto on romu sitä varmaan joutuu enemmän korjailemaan kuin hyväkuntoista. Varmasti halvalla vanhalla autolla saattaa tienatakin jos sellaisella viitsii ajaa ja osaa itse korjata. :-\
No joo. Mutta jos jättää opelin pois laskuista. Ja teknisesti muullakin tavalla romut. Ehjiä ja luotettavia autoja on kyllä dieselinäkin myynnissä alle tonnilla. Kahdella tonnilla on jo valinnanvaraa aika paljon. Pakettiauto maksaa toki vähän enemmän mutta ei paljon. Omalla autolla teen silloin tällöin 500-1000km:n reissuja. Reilu puoli milliä mittarissa ja minun kohdalle ei ole osunut kuin kannentiivisteen vaihto ja kaksi tuulilasin vaihtoa. Öljyn vaihdot ja suodattimet sekä pakoputken pari hitsausta on aika vähän huoltokustannuksiin. Emännän autolle kun tekee huollon niin jotenkin siihen aina kertyy satanen vaikka ei mitään korjata. Veholla hinta olisi varmasti 200. :P
Johan jo vikailmoituksen merkkivalon kuittauskin maksaa 70-90 euroa!!!