Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: belton - 21.03.13 - klo:20:01
-
olen katellut käytettyjä new hollandeja , jokunen tm 120-125 kiinnostais , jostain syystä nämä on edukkaan oloisia. onko näissä
kohtia joita kannattaa katsoa tarkkaan jos käytettyä lähtee etsimään. kiikarissa olis muutama yhdessä olis ss -akseli ja rc-laatikkoa
olisko hyvä vaihtoehto ? kertokaa
-
ss akselia en pois antas. ja yksilöitähän raktorit on. itellä ollu 8360,tm150,135,190 niistä yks oli tehty maanantaina.
eikai niissä mitään erityistä huomioitavaa oo.
-
Pirkanmaalaaaaaset on ainakin vaihtamassa edustusta...
http://www.konetampere.fi/index.html
(http://www.konetampere.fi/images/Kone-Tampere_edustusilmo_28012013-01.png)
-
jaaha että SS-akseli on hyvä kampe. entäs moottori joka käsittääkseni on voortin peruja onks isoruokainen ?entäs huhut että olis
sähkömurheita ja jotain ongelmaa etunapojen kanssa?
-
Mulla TM120 RC vm.2006. Nyt 8000h mittarissa ilman isompia ongelmia. Mulla halkesi etunapa kun ajoin ojaan, muuten ei ole tarvinnut etuakselia rempata, vaikka on ek nokalla.
Voimansiirto syö tehoa, eli pienemmissä joutuu syöttöä säätämään. Mulla nyt 160hv tumpista mitattuna. Muuttu ihan eri peliksi.
Kyllä tohon tyytyväinen täytyy olla. Ohjaamo voisi tietysti olla hieman hiljaisempi.
-
kyllähän tuo kaikki on vieny mitä on tankkii laittanu, riippuu aika paljon ruuvin asennosta ::)
-
Mulla TM120 RC vm.2006. Nyt 8000h mittarissa ilman isompia ongelmia. Mulla halkesi etunapa kun ajoin ojaan, muuten ei ole tarvinnut etuakselia rempata, vaikka on ek nokalla.
Voimansiirto syö tehoa, eli pienemmissä joutuu syöttöä säätämään. Mulla nyt 160hv tumpista mitattuna. Muuttu ihan eri peliksi.
Kyllä tohon tyytyväinen täytyy olla. Ohjaamo voisi tietysti olla hieman hiljaisempi.
Mä kuulinkin huhua että oli rautiossa temmi mennyt eturatas oudossa asennossa.
-
Pirkanmaalaaaaaset on ainakin vaihtamassa edustusta...
http://www.konetampere.fi/index.html
(http://www.konetampere.fi/images/Kone-Tampere_edustusilmo_28012013-01.png)
No mitäs tilalle reutshiko no ei kait siinä sitte mitään :o
-
Ei se ruuvvin asento vaikuta kukutukseen.
280hv M160:stä repäistynä 13-14l/h lautasmuokkaimen vedossa kun kiskotaan 20km/h 3m hevaa niin syvään kun menee.
Polkimen asennosta se kulutus on kiinni.
Napaongelmat lähinnä uudemmissa malleissa(60xx), tm:ssä menee aluevaihteiden synkrot herkemmin kun vanhemmissa. Huomaa rusahduksena aluetta vaihtaessa
Moottori Fordin, aikalailla pomminvarma. Voimaa saa liian helposti todella paljon lisää.
Sähkövikaa tuntuu olevan muissa merkeissä yhtä vähän/paljon
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
-
Ei se ruuvvin asento vaikuta kukutukseen.
280hv M160:stä repäistynä 13-14l/h lautasmuokkaimen vedossa kun kiskotaan 20km/h 3m hevaa niin syvään kun menee.
Polkimen asennosta se kulutus on kiinni.
Napaongelmat lähinnä uudemmissa malleissa(60xx), tm:ssä menee aluevaihteiden synkrot herkemmin kun vanhemmissa. Huomaa rusahduksena aluetta vaihtaessa
Moottori Fordin, aikalailla pomminvarma. Voimaa saa liian helposti todella paljon lisää.
Sähkövikaa tuntuu olevan muissa merkeissä yhtä vähän/paljon
voi kai sen nuinkin sanoo.
-
Tiiä mikä kestää tai ei? TM 155
Vuoden alussa meni oikea etunapa. 6000h mittarissa ja noin 80000km maantieajoa. Talvella aurapuskurissa AM 3000 aura ja takana polanneterä, joka miltei kokoa ajan maassa kun aurataan, eli painoa siirretään etuakselille. Hiekottaessa kuution kauha soraa täynnä.
Kesällä ek kauhan kanssa nokalla. Soratiellä lukot päällä kiskotaan höylän edessä. Aikamoiset väännöt tulee tuossakin laakerille.
Ihan omana vikana pidin tuotakin remonttia. Navan laakerit oli finiitto molemmissa kulmissa.
Huoltokirja antaa laittaa 10W-30 napoihin, mutta kannattaa laittaa GL5, siinä on parempi paineenkesto. Itsellä oli 10W-30 ja nuinkin kesti.
Muuten ei mitään tramaattista ongelmaa ollu. Jokusen sähköliittimen olen vaihtanut hapettumien johosta. Vaihdossa nyt takalasin pyyhkimenmoottori. Laakerit ja sulan palautuksen kärjet loppu.
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
Mielikuvituksella....... ???
-
Pirkanmaalaaaaaset on ainakin vaihtamassa edustusta...
http://www.konetampere.fi/index.html
(http://www.konetampere.fi/images/Kone-Tampere_edustusilmo_28012013-01.png)
SGN ottaa Tampereen pisteen omiin käsiinsä:
http://www.sgn.fi/uutinen?=&id=79
Julkaistu: 28.01.2013
Vahvistaaksemme myyntiverkostoamme perustamme oman jälleenmyyntipisteen Tampereelle ja haemme maatalouskonekaupasta vastaavaa yrittäjähenkistä
myymäläpäällikköä
Tehtävänäsi on johtaa tulosvastuullisesti Pirkanmaan alueen liiketoimintaa ja kehittää myyntipistettämme Agritekin lippulaivaksi. Vastaat myyntipisteen traktoreiden, työkoneiden ja varaosien myynnistä sekä huollosta.
Tavoitteenasi on kasvattaa markkinaosuuttamme yhdessä henkilöstösi ja muun jälleenmyyjäverkoston kanssa. Tarjoamme huippuluokan tuotteet, erittäin keskeisen myyntialueen ja maahantuojan vahvan tuen sekä käynnistämisvaiheessa että tulevaisuudessa.
Olet aktiivinen asiakaspalvelija ja ennen kaikkea yrittäjähenkinen. Kokemus tuloksellisesta myyntityöstä, mielellään konekaupasta, katsotaan eduksi. Pääset heti alkuvaiheessa mukaan perustamaan uutta yritystä, joten on tärkeää, että pystyt junailemaan maaliin useita projekteja samanaikaisesti.
Haemme kahta tuloshakuista
traktori- ja maatalouskonemyyjää
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
http://www.koneareena.fi/traktorit/52702/myydaan/kaytetyt Siellä on laatikos tehopenkkipaperit 272hv/1800rpm 8)
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
http://www.koneareena.fi/traktorit/52702/myydaan/kaytetyt Siellä on laatikos tehopenkkipaperit 272hv/1800rpm 8)
Voi sitäkin onnetonta jurpoa joka ton loppuun revityn maalatun pommin ostaa. Toivottasti meikäläiset täältä SUOMESTA on oppinut että edelleen ne konekaupat kannattaa jättää Tampereen alapuolelle..... ::)
-
Taas on yksi moommamiäs tullu järkiin ja ostanu uuren Valametin
.
-
Taas on yksi moommamiäs tullu järkiin ja ostanu uuren Vakametin.
Eiks tuolta myydä venttejä ollenkaan??
-
Olishan se jo suurta viisautta,joten epäilen...
-
Toivottasti meikäläiset täältä SUOMESTA on oppinut että edelleen ne konekaupat kannattaa jättää Tampereen alapuolelle..... ::)
Satakunnassa tuo viisaus on tiedetty jo vuosikymmeniä... 8)
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
Turbo ja ruuvaus
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
Turbo ja ruuvaus
Kuulostaa helpolta. Teippaa siis akan hiustenkuivaajan motin kylkeen ja laittaa akku-makitaan tähtipään kiinni ja ruuvaa lohkoa.
-
En ymmärrä mitä ylläripylläri koneita SKÄnnällä oikeen on ku ei niista saa tehoja ja kaiken merkkiset koneet eivät vakionakaan kestä saviseudun melskeessä. Kone on mielestäni huono jollei se kestä tehonnostoa jossain rajoissa. Nii ja meil on kestäny ihan ok Skännänkin paljon parjaamat koneet ruuvauksen jälkeenkin. Ihmeellistä, elämä on.
-
En ymmärrä mitä ylläripylläri koneita SKÄnnällä oikeen on ku ei niista saa tehoja ja kaiken merkkiset koneet eivät vakionakaan kestä saviseudun melskeessä. Kone on mielestäni huono jollei se kestä tehonnostoa jossain rajoissa. Nii ja meil on kestäny ihan ok Skännänkin paljon parjaamat koneet ruuvauksen jälkeenkin. Ihmeellistä, elämä on.
Mulla on pari leukkua ja pari nuhvia, aaltopahvia ja aalto peltiä, yks prouni ja yks verku. Sitten on viiatti, voortti ja valmetti ja mörkö.
-
En ymmärrä mitä ylläripylläri koneita SKÄnnällä oikeen on ku ei niista saa tehoja ja kaiken merkkiset koneet eivät vakionakaan kestä saviseudun melskeessä. Kone on mielestäni huono jollei se kestä tehonnostoa jossain rajoissa. Nii ja meil on kestäny ihan ok Skännänkin paljon parjaamat koneet ruuvauksen jälkeenkin. Ihmeellistä, elämä on.
Mulla on pari leukkua ja pari nuhvia, aaltopahvia ja aalto peltiä, yks prouni ja yks verku. Sitten on viiatti, voortti ja valmetti ja mörkö.
No ei sullakaan sitte o raha hukassa. Ku sanovat että rautaa raha eioo hukas.
-
Ja pyörien päällä mobiilissa muodossa :P
-
M100 löytyy täältä jossa on noin. 140 hp. Enemmänkin
tuntuu siinä paino loppuvan kesken kun teho. Vääntöä löytyy. Rc-lootalla
Mites on tehot otettu?
Tuo on vaparinakin erittäin kiitollinen ruuvattava, näin kerran penkityksen jossa moinen pyöräytti yli em. tehon ja oli vain säädöt kohdallaan. Kyllä oli porukka ympärillä huuli pyöreänä ;D Eikä tyrkännyt mustaakaan erikoisesti, puhtaasti näytti palavan.
-
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.
Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.
Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.
Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.
M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)
Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
-
Vetolevyjä menöö ku leipää mutta niin kuulema muistakin.
-
Vetolevyjä menöö ku leipää mutta niin kuulema muistakin.
yks vetolevy menny 8000h aikana seki johtu liiasta voimasta ::)
-
Vetolevyjä menöö ku leipää mutta niin kuulema muistakin.
Niin menee... n.3000-4000h kesti mulla. Ratkeavat myös 4 hiteceistä... ja uusist N valtroista
-
Taas on yksi moommamiäs tullu järkiin ja ostanu uuren Valametin
.
[/quo]
Valmetin perästä ostaa varmaa mmaasikan. ;D
-
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.
Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.
Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.
Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.
M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)
Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Pari viikkoa sitten toin esille kuinka navat ovat heikot nyykkäreissä ,silloin se torjuttiiin monen miehen voimin ,mutta nyt jo monta tapausta ;Dsamoin vaihteistoongelmat ns, täystuhot ovat arkipäivää,eli takapyörät hirttää ajossa kiinni askista laakeri ja akseli hirttää kiinni.Takaakselin laipat eivät kestä paripyöriä ,uutta akselia pitää ootella vähintään kolme viikkoa.Etukehdot murtuu syy huono valu ,peukalon kokoisia hortovia valu täynnä.
-
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.
Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.
Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.
Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.
M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)
Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Pari viikkoa sitten toin esille kuinka navat ovat heikot nyykkäreissä ,silloin se torjuttiiin monen miehen voimin ,mutta nyt jo monta tapausta ;Dsamoin vaihteistoongelmat ns, täystuhot ovat arkipäivää,eli takapyörät hirttää ajossa kiinni askista laakeri ja akseli hirttää kiinni.Takaakselin laipat eivät kestä paripyöriä ,uutta akselia pitää ootella vähintään kolme viikkoa.Etukehdot murtuu syy huono valu ,peukalon kokoisia hortovia valu täynnä.
Mikä se sun suosima merkki sitten on jossa ei ole vikoja??
-
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.
Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.
Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.
Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.
M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)
Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Pari viikkoa sitten toin esille kuinka navat ovat heikot nyykkäreissä ,silloin se torjuttiiin monen miehen voimin ,mutta nyt jo monta tapausta ;Dsamoin vaihteistoongelmat ns, täystuhot ovat arkipäivää,eli takapyörät hirttää ajossa kiinni askista laakeri ja akseli hirttää kiinni.Takaakselin laipat eivät kestä paripyöriä ,uutta akselia pitää ootella vähintään kolme viikkoa.Etukehdot murtuu syy huono valu ,peukalon kokoisia hortovia valu täynnä.
Niin missä etuakseli malissa, carraro vai vanhassa kunnon fiat pohjaisissa ?
Olen ollut siinä uskossa että nuo n-hoot on luotettavia.
-
40-sarjassa on/oli murheena vuotavat stefat. En ole
kuullut näistä Vongopelin mainitsemista täystuhoista.
Maahantuojan kautta tulleet uudet koneet on kaikki
heavy taka-akselilla. Mallista riippumatta tuo
peräöljy on vaihdettava (vuosittain) siis vähintään
jokatoinen vuosi ja etuakseliin napoineen jokavuosi,
vaikka ei tunteja tulisikaan. Vesi ei haihdu näistä
nykyöljyistä pois. :o
-
juu ikään en oo mistään laakerin hirttämisistä kuullu ja kyllä paripyörillä on ajeltu, se on eriasia jos joku on niin tyhmä että pitää
paripyörissä saman ilmamäärän ku veturissa varmasti joku hajoo, jos ei vanteet niin sitten laakerit.
minun mielestä jos neljästä traktorista yksi vetolevy mennyt niin ei ole vielä vaihteisto ongelma, saa olla toista mieltä.
-
Mistäs TL90 mallista löytyy nostolaitteen asennonsäätö/vetovarsitunnustelu säätö ??