Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Täpinäreiska - 21.03.13 - klo:19:54
-
Tontilla on vanha kivikaivo. Meinasin jo tuupata sen maata täyteen mutta tuli mieleen että kaivon pohjassa on reilu satametrinen porareikä kallioon. Olisiko sieltä mahdollista saada maalämpöä merkittävästi vai onko helpompaa järsiä kynsiä ja katsella miten sähkömittarin kiekko ottaa kierroksia..? ::)
-
Olishan siinä jo hyvä alku jos ei riitä ja pitää lisää syvyyttä saada.
-
Voisi olla 3 kW.
-
OK, eli ei maksa vaivaa..
-
Semmoinen tekniikka on kuulemma olemassa, että kallioon porataan kaksi 2000 metristä reikää noin 50 sentin päähän toisistaan. Sitten sinne reikien väliin porataan yhdysreikä.. Maan pinnalta toiseen reikään syötetään vettä ja se nousee toisesta reiästä kuumana :o
Yhdysreikä porataan vissiin jollakin suunnattavalla painesuihkulla ??? Melko tarkkaa puuhaa :D
-
Islantilaisilla on tuo tekniikka hallinnassa. Sieltä mallia hakemaan.
-
Islantilaisilla on tuo tekniikka hallinnassa. Sieltä mallia hakemaan.
Suomessa on asiaa ajateltu jopa pidemmälle.
-
Semmoinen tekniikka on kuulemma olemassa, että kallioon porataan kaksi 2000 metristä reikää noin 50 sentin päähän toisistaan. Sitten sinne reikien väliin porataan yhdysreikä.. Maan pinnalta toiseen reikään syötetään vettä ja se nousee toisesta reiästä kuumana :o
Yhdysreikä porataan vissiin jollakin suunnattavalla painesuihkulla ??? Melko tarkkaa puuhaa :D
Ei kai se kovin vaikeata voi olla. Se eurotunneli Englannista Ranskaan vaati varmaan parempata suunistustekniikaa että tunnelit kohtasivat noin 15km päässä rannikolta. Miten lie suunnistaneet?
http://www.youtube.com/watch?v=k7ah51tY06k (http://www.youtube.com/watch?v=k7ah51tY06k)
-
Islantilaisilla on tuo tekniikka hallinnassa. Sieltä mallia hakemaan.
Suomessa on asiaa ajateltu jopa pidemmälle.
Pidemmälle sikäli, että täällä pitää mennä jotain 5000 metriä, jotta 100 astetta ylittyisi. Silloin höyrystymisen paisuntatyö saisi virtauksen liikkeelle ja yläpäähän kiertoa voisi laittaa höyryturbiinin. Täkäläiset kalliot ovat todella kovia kairattavia, taisi mennä vuosi tuohon poraamiseen. Toisaalta porareiät pysyvät kovassa kalliossa paremmin auki.
-
Semmoinen tekniikka on kuulemma olemassa, että kallioon porataan kaksi 2000 metristä reikää noin 50 sentin päähän toisistaan. Sitten sinne reikien väliin porataan yhdysreikä.. Maan pinnalta toiseen reikään syötetään vettä ja se nousee toisesta reiästä kuumana :o
Yhdysreikä porataan vissiin jollakin suunnattavalla painesuihkulla ??? Melko tarkkaa puuhaa :D
Ei kai se kovin vaikeata voi olla. Se eurotunneli Englannista Ranskaan vaati varmaan parempata suunistustekniikaa että tunnelit kohtasivat noin 15km päässä rannikolta. Miten lie suunnistaneet?
http://www.youtube.com/watch?v=k7ah51tY06k (http://www.youtube.com/watch?v=k7ah51tY06k)
Tom Tomilla.
-
Islantilaisilla on tuo tekniikka hallinnassa. Sieltä mallia hakemaan.
Suomessa on asiaa ajateltu jopa pidemmälle.
Eikös ne reijät yhdy itestään kun sopivassa kulmassa porataan lähenemään.
-
Semmoinen tekniikka on kuulemma olemassa, että kallioon porataan kaksi 2000 metristä reikää noin 50 sentin päähän toisistaan. Sitten sinne reikien väliin porataan yhdysreikä.. Maan pinnalta toiseen reikään syötetään vettä ja se nousee toisesta reiästä kuumana :o
Yhdysreikä porataan vissiin jollakin suunnattavalla painesuihkulla ??? Melko tarkkaa puuhaa :D
Sillankansia peseskelevät painepesurilla, voimanlähteenä kuorkin moottori, kuulemma parempi jos kierrokset myllyssä laskee, kun kahvasta höllää...