Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: prut - 14.03.13 - klo:11:01
-
Olen etsiskellyt mahdollista vuotokohtaa kaikista sellaisista kohdista, joissa jarruputket ovat näkyvissä, mutta en ole vuotokohtaa löytänyt. Onglema on siis ilmeisesti jarrusylinterissä. Onko kokemusta minkälainen homma tähän käsiksi pääsy on? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja? Ilmeisesti samalla kannattaa varautua palojen vaihtoon.
-
En usko että öljykylpy jarrulevyt olisi niin kuluneet jos öljynvaihdot on tehty ja jarrut on olleet oikein säädetty eikä käsijarru päälla ajettu.
-
Katso ensin vuotaako polkimien sylinterit polkimien edessä ulkopuolella .Jos ne vuotaa öljy saattaa vuotaa hytin etuseinän pintaan tai mennä hytin toppauksien väliin ja ei näy .
-
Kiitos vinkistä. Täytyypä kurkata!
-
Aika usein tuossa 05/55-sarjassa alkaa vuotaan työsylinterit kun vanhenevat, ovat siinä perän päällä, juuri hytin takaseinän kohdalla. Jarrun säätönamikat sojottaa ylöspäin ja siinä akselilla nipat. Sylinteri niiden etupuolella. Niitä saa uusia ja niihin saa tiivistesarjoja, 705seen vaihdoin joku vuosi sitten tiivisteet ja hoonasin sylinterit, ei mikään ihmetemppu. Sylinterin irroitus mielenkiintoisin projekti, on vähän ahdas paikka. Ja mukava ilmata kun sylinteri siellä vähän piilossa... Samaa vikaa kuulemma vanhemmissa Mezzoissa, rakenne aika samanlainen.
-
Mulla vuotaa 705:ssä toinen pääsylinteri. Kesti vähän aikaa tajuta, kun jarrut alko hiipua ja korjaantui nesteellä. Sitten ihmettelin lammikkoa kabiinin lattialla ja jarrunestettähän se... :-[
-
Sama se rakenne on 2000 luvulle asti. Kun työsylinterien pölysuojakumit laskevat mm. painepesurin vedet läpi männille, niin on vain ajan kysymys milloin männät on ruosteessa ja alkavat jumittamaan. Samalla kun noita tarkkailee, kannattaa tutkailla myös jarrulevittimille peräkoteloon menevän tangon tiivistekumin kunto. Se kun puhkeaa, niin painepesurilla pestessä menee sukkelasti puolilitraa vettä peräöljyihin per pesukerta...
Eli noiden kumien kuntoa kannattaa seurailla ja uusia heti kun niissä on vikaa, niin pääsee vähemmällä remontilla.
Vuosittain kun vaihtaa jarrunesteet ja huuhtelee säiliön, niin vähemmän tarviaa jumpata noiden sylinterienkään kanssa.
-
Olen etsiskellyt mahdollista vuotokohtaa kaikista sellaisista kohdista, joissa jarruputket ovat näkyvissä, mutta en ole vuotokohtaa löytänyt. Onglema on siis ilmeisesti jarrusylinterissä. Onko kokemusta minkälainen homma tähän käsiksi pääsy on? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja? Ilmeisesti samalla kannattaa varautua palojen vaihtoon.
Pääsylinterit todennäköisesti siinä vuotaa, niin tuossa omassa ainakin teki, kun neste väheni.
On kylläkin aika yksinkertaiset vaihtaa itse.
-
Ainakin polkimen sylinterit vuotavat hytin puolelta. Minkäslaisia löydöksiä on odotettavissa, kun menee purkamaan?
-
Vaihda vaan suosiolla uudet sylinterit siihen. Helppo vaihtaa itsekin.
Omaani joskus merkkihuolto laittoi huoltosarjan ja muutaman kuukauden ne kestivät, sitten vaihdettiin uudet.
-
eikös huoltosarjan hinnat jotain puolet uusien sylkkyjen hinnoista nykyään merkillä kuin merkillä? uutta tarviketta vaan kehiin ja mutksita tietä näkymättömiin.
-
Vaihdoin syksyllä puimurin kytkinpolkimen sylinterin . Puimurin merkkiliikeen hintaa en kehtaa paljastaa :( :-[ mutta oli sen verran kallis seuraavaksi kysyn vaihtoehtoliikkeestä .Hinta lienee girling-sylinterillä noin 100 eur paikkeilla ikh-hinnoilla
-
Kannattaa nuo pääsylinterit kunnostaa/vaihtaa heti kun alkavat vuotaa. Tekee muuten tosiaan ikävän sotkun maton alle ihan huomaamatta.
Itellä 6400:n matto luultavasti jarrunesteestä turvonnut pari numeroa isommaks. :)
Jarrut oli ennen ostamista korjattu, mutta nesteen määrästä lattialla päättelisin vuotaneen pitempäänkin.
-
Olen etsiskellyt mahdollista vuotokohtaa kaikista sellaisista kohdista, joissa jarruputket ovat näkyvissä, mutta en ole vuotokohtaa löytänyt. Onglema on siis ilmeisesti jarrusylinterissä. Onko kokemusta minkälainen homma tähän käsiksi pääsy on? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja? Ilmeisesti samalla kannattaa varautua palojen vaihtoon.
Jaa etta valtussa on jarrupalat,vai onko niin että jarrut on paloina 8)
-
Sylinterit olivat 98 eur kpl. Vaihdoin molemmat ja nyt näyttäisi olevan kunnossa. Vaihtaminen oli melko yksinkertainen homma, mutta oikeanpuleiseen ilmausruuviin oli hankala päästä käsiksi.
-
Mulla vuotaa 705:ssä toinen pääsylinteri. Kesti vähän aikaa tajuta, kun jarrut alko hiipua ja korjaantui nesteellä. Sitten ihmettelin lammikkoa kabiinin lattialla ja jarrunestettähän se... :-[
Nyt on vaihdettuna molemmat pääsylinterit. Ja meni melkein samalla käsienpesulla täysin lopussa olleet raidetangon päätkin uusiksi, johan ne siinä melkein vuoden odottikin sopivaa hetkeä. Se jatkettava osa vaan oli aika piukassa...pillistä annoin putkelle kuumaa, niin kyllähän sen sitten sai kilkuteltua pois.