Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 04.03.13 - klo:22:09
-
Onkos kokemuksia 6300 valtran piristämisestä?? millaisille tehoille voisi päästä ja millaisilla toimenpiteillä? On se vaan niin käteenkäypä kone ettei siitä raski luopua :) Kai sillä vaikka hautaan asti ajaa... ;D Niin tosiaan, onko kellään kokemuksia elementtien vaihdosta (stanadyne jakaja), pitääkö suuttimetkin päivittää samalla, ja mille tehoille vois päästä? paljoks kyseinen remontti kustantaa?? Luulis perustekniíkan kestävän jonkinmoisen piristyksen, kun on vielä pikavaihteeton kone!? Ainakin tehtaalla sillon noutohetkellä sanottiin et se on tehty paljon isomman koneen palikoista ja että kone rajoittaa tehoja ensin. Tiedäpä sitten oliko totta. Niin ja vm. on -01. Kommentteja...
-
unohda stanadynen virittäminen .. hommaa boschin VP pumppu tilalle. käy suoraan vanhan tilalle. kyllä kestää virittää
-
Sopisikohan moottoriin tehokkaamman mallin polttoainelaitteet, vaikkapa 6800:n pumppu ja sopivan kokoinen ahdin ja välijäähdytin.
-
-03:nen 6300 (stanadyne) piristeltiin dieselhuollossa jokunen vuosi sitten. Taisi maksaa jotain 500€. Viritys oli maltillinen. n. 110hv korjaaja sanoi. Kone kyllä parani paljon, eikä kulutuskaan ainakaan noussu.
-
isojoelta rivipumppuisen jakopyörät, pumppu ,805 ahdin ,voimaa pirusti ,vääntöä ei yhtään mutta voimaa on
-
-03:nen 6300 (stanadyne) piristeltiin dieselhuollossa jokunen vuosi sitten. Taisi maksaa jotain 500€. Viritys oli maltillinen. n. 110hv korjaaja sanoi. Kone kyllä parani paljon, eikä kulutuskaan ainakaan noussu.
Mitäs pumpulle tehtiin, vaihdettiinko siihen elementit vai hienosäädettiin vaan ruuveista???
-
Reilusti viritettynä stanadyne alkaa tehdä liekkiä(lämpöä) jonka seurauksena sulaa muutakin kun turbiinisiipi ja pakokotelo halkeaa. Kiva yrittää puhaltaa sulanutta alumiinia pois turbiinikopasta
-
-03:nen 6300 (stanadyne) piristeltiin dieselhuollossa jokunen vuosi sitten. Taisi maksaa jotain 500€. Viritys oli maltillinen. n. 110hv korjaaja sanoi. Kone kyllä parani paljon, eikä kulutuskaan ainakaan noussu.
Mitäs pumpulle tehtiin, vaihdettiinko siihen elementit vai hienosäädettiin vaan ruuveista???
Elementtejä vaihdettiin. Niitä on vissiin eri kokoisia tehotarpeen mukaan. Taitaa olla tuolle pumpulle ainoa vaihtoehto.
-
Reilusti viritettynä stanadyne alkaa tehdä liekkiä(lämpöä) jonka seurauksena sulaa muutakin kun turbiinisiipi ja pakokotelo halkeaa. Kiva yrittää puhaltaa sulanutta alumiinia pois turbiinikopasta
Ei nyt kuitenkaan ole tarkoitus mitään äärimmäisiä tehoja... :o
-
Reilulla tarkoitin 140-150hv. Tulee tuosta moottorista kohtuullisen herkästi mutta stanadyne paistaa viimein jotain.
-
No jopas on vähän kokemuksia porukalla näiden maailman parhaitten koneitten piristämisestä ::) Entäs sitten 6400:sta tms perinteisellä tekniikalla olevista valtroista :)
-
Orimuksen suuttimet, Fin-turbon vakion tilalle passaava ahdin ja passelisti syöttöä niin liikkuu kuulemma aika mukavasti. Kuulerin vaan laitattaa jos meinaa kaikkea tehoa pidempään käyttää.
Schwitzerit antautuuu painelaakerista jo vakiona liiankin herkästi jos pikkusen syöttöä lisää
-
:) Ei olisi paha homma vaihtaa tuohon 6-mukista konetta tilalle ::)
-
täältä löytyy piristetty 6400 arviolta 115-120 kaakkia pitäs löytyä kone piristyi mukavasti ja omasta mielestä ainekin polttoaineen kulutus laski jonkun verran! Suosittelen maltillista piristystä mutta liika on liikaa ja repii jonkun paikan rikki ja sitten vituttaa..
-
:) Ei olisi paha homma vaihtaa tuohon 6-mukista konetta tilalle ::)
Mitä tommoses mopon moottorissa ole mitään ihkua – suora 12 L kasi se olla pitää.
http://www.youtube.com/watch?v=AQEHS9mA_8E
http://www.youtube.com/watch?v=ez_VKWKQaow
äänetkin pitäis kelvata krantullekin.
-
Ootteko laittaneet välijäähyttimiä noihin 6300 tai 6400 sarjaan?
-
Reilusti viritettynä stanadyne alkaa tehdä liekkiä(lämpöä) jonka seurauksena sulaa muutakin kun turbiinisiipi ja pakokotelo halkeaa. Kiva yrittää puhaltaa sulanutta alumiinia pois turbiinikopasta
Mistäkö se alumiini sinne tuleepi?
-
Ootteko laittaneet välijäähyttimiä noihin 6300 tai 6400 sarjaan?
http://www.intercooler.fi/?p=intercooler_tractor&l=fi
(http://www.intercooler.fi/img_M/Valmet6400_001.jpg)
-
Ruiskutus päin persettä, männät sulaa lämmöstä. Törmännyt tähän useesti