Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kettu - 04.03.13 - klo:06:59
-
Kytkinremontti alkaisi kohta olemaan ajankohtainen, Ikh:n sivuilta kun kattelin niin näyttää olevan useampikin vaihtoehto. Koneessa etukuormaaja. Mikäs noista sitten olisi paras ? Kallein vai ? http://www.ikh.fi/Varaosat/International_-_Case_IH/45-sarja_CIH/CIH_845/Kytkin (http://www.ikh.fi/Varaosat/International_-_Case_IH/45-sarja_CIH/CIH_845/Kytkin)
-
Määä laittasin ihan "tavallisen" levyn. Oliko nuo ikhoon
levyt minkään merkkisiä. Kysy vielä onko originaali
kalliimpi. 8)
-
Orginaalissa voi olla järeemmät jouset ym eroa.Hinnassa ei välttämättä ole paljoa eroa.
-
ja eikös natikan orikinellissä ole parempi pinnoite? muistelen aikoinaan caseni rempassa asentajan kertovan.
-
Mielestäni Natikassa on alkuperäisenä keraaminen kytkin, siis tuollainen viritys siellä on http://www.ikh.fi/Varaosat/International_-_Case_IH/45-sarja_CIH/CIH_845/Kytkin/LUK630109009_KYTKINPAKETTI_280_300_C-5_CIH
Itse laittasin kyllä ihan tavallisen kytkimen, halvempi ja ajaa asiansa yhtä hyvin. Aikoinaan omistin IH 584:n Sekurahytillä. Siinä monimutkaiset kytkinvivustot aiheuttivat sen, että jatkuvasti oli tilanne, että ikäänkun olisi kuski ajanut lepuutaen jalkaa kytkinpolkimella. Eipä siis keraaminen kytkin kestänyt kuin tuhannen tuntia, kun alkoi luistaa. :(
No, kun tuosta Natikasta eroon pääsin, niin päätin, että meille ei Natikkaa tule kuin kuolleen ruumiini yli 8)
-
>Natikasta eroon pääsin, niin päätin, että meille ei Natikkaa tule
Sulla on vaan asenneongelmaa.Ei niissä sen kummempia vikoja ole.Oimanaisuuksia saattaa jonkinlaisia olla,mutta kyllä niiden kanssa elämään pystyy.
-
Mielestäni Natikassa on alkuperäisenä keraaminen kytkin, siis tuollainen viritys siellä on http://www.ikh.fi/Varaosat/International_-_Case_IH/45-sarja_CIH/CIH_845/Kytkin/LUK630109009_KYTKINPAKETTI_280_300_C-5_CIH
Itse laittasin kyllä ihan tavallisen kytkimen, halvempi ja ajaa asiansa yhtä hyvin. Aikoinaan omistin IH 584:n Sekurahytillä. Siinä monimutkaiset kytkinvivustot aiheuttivat sen, että jatkuvasti oli tilanne, että ikäänkun olisi kuski ajanut lepuutaen jalkaa kytkinpolkimella. Eipä siis keraaminen kytkin kestänyt kuin tuhannen tuntia, kun alkoi luistaa. :(
No, kun tuosta Natikasta eroon pääsin, niin päätin, että meille ei Natikkaa tule kuin kuolleen ruumiini yli 8)
Et sitten huomannu rasvata vivustoa.... ;D
Onkohan noi levyt vaihtokelpoisia keskenään, siis ellei vaihda koko asetelmaa? Mullon semmoinen epäilys, että keraaminen levy vaatii jäykemmät jouset?
-
Aioinaan fiudessahan oli alunperin keraaminen kytkin.Meillä ei koskaan vaihdettu massalevyä tilalle.keraaminen on parempi jos kytkintä ei luistata.Jos on pakko säätää ajonopeutta kytkimellä niin sitten massalevy.Keraaminen sietää epäpuhtauksia paremmin.Mä ajoin keraamisella kytkimellä hyvin pitkiä aikoja.
No,kytkinaika ohi...toistaiseksi viimeinen kovakytkinkone lähti kun 6800 sai uuden kodin.
-
Saksalaisia LUK:in kytkimiä näyttäisi nuo IKH:n tuotteet olevan, pitääpä kysellä huollosta mitä alkuperäinen maksaa ja onko keraaminen. Kyllä se vähän pääse luistamaan välillä tuossa etukuormaaja käytössä. Tuon LUK:n huoltotiedoitteen mukaan pitäisi vauhtipyörää kanssa käyttää koneistamolla vähäsen hivaistavana.
-
Et sitten huomannu rasvata vivustoa....
Perkele, siellä ne vivut olivat helevetin vaikeassa paikassa hytin laiitian alla ja minulla kun ei ole gynegologin koulutusta >:(
-
>kun ei ole gynegologin koulutusta
Mutt olisit sitten kuitenkin voinut vilasta.
8)
-
Alkuperäisenä keraaminen kytkin. Kytkinlevy on vauhtipyörää kovempaa ja uppoaa vauhtipyörään. Vauhtipyörä on sorvattava. Kytkin (vautipyörän halkaisija) on hieman pieni eikä kestä kauaa luistatusta, sama ongelma suurimmassa osassa tämän koon traktoreita. Mikäli haluat jatkossa säästää tätä tod.näk. kohta sorvattua vauhtipyörää, niin laita massalevy (pehmoisempi).
-
Ajoin 845:sella noin 6500 tuntia kun alkuperäinen kytkin tuli tiensä päähän. Toki ek:ta ei ole. Alkuperäisillä hiluilla korjattiin. Jos sillä nyt saman verran taas pääsis.
-
Keraamisen ja massalevyn välillä voi olla paksuusero massalevyn hyväksi. Silloin paineasetelma on erilainen tai asetelman ja vauhtipyörän väliin on asennettava shimmit.
-
Keraamisen levyn jäljiltä kaikki uutta, ei se pätkiminen, muistaakseni, liian mukavaa hommaa ole, masserista lähti ainetta vauhtipyörästä sen verran paljon, että meinasi jäädä kohdistustapin olakkeet tasopinnan väärälle puolen...
-
muinoin oli 844 kuormaajalla , siihen vaihdettiin "rätti" ? eli massakytkinlevy . Tuli paljon mukavammaksi käsitellä. pehmeämpi siis .
-
Rättilevykytkin ei syö vauhtipyörää eikä asetelmaa siinä määrin kuin keraaminen palalevy.Natikan englantilaisissa oli noita keraamisia 11" kytkimiä.Ekat oli jopa vain kolmella lapulla,viimeiset taisi olla kuudella palalla.Tuo raktorimalli tuli kytkimen osalta tutuksi,meillä on vielä kaksi raktoria tuolla perällä ja noita oli 70-80l tilan vielä toimiessa enemmän käytössä.Melkein joka vuosi teetti kytkinrempan joku noista.Tosin silloin ajettiin taaruppia ja kauhottiin paskaa.
Mutta IH 844 parikytkin mistä puhe on on paljon kestävämpi kuin enkelsmannien kykä.
vm.76 ja alkuperäinen kytkin!