Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Nipa - 05.08.08 - klo:20:46
-
Kuopion suunnalla olis kolme isompaa sisäänajettua:) noukkaria vanha 30 tonnilla rempattu jumpo, 5xl krone ja strautmanni, mikähän olis noista paras. Vai kannattaako ostaa uus tekeekö käytetyillä mitään? Mikä merkki tekee parhaan silpun ja onko silpun pituus tärkeä ominaisuus? Kiitti vinkeistä ;D
-
sanosin notta gigavitesse,kun muista ei oo kokemuksia.vielä kun vetokonekin sattuu olemaan isobusia ymmärtävävä,niin ei tartte ohjaamoon ylimääräisiä ohjaimia ja piuhoja viritellä.ISOBUS- kaapeli kiinni,johan alko nyykkä ja vaunu toisiaan ymmärtämään.
-
noukkarin merkillä ja mallilla ei niin väliä, kunhan vetokoneessa on tehoa tarpeeksi ja karholla kokoa, että sullojaan menee tavaraa täysillä koko ajan.
Strautmann, Mengele, Krone... aivan sama. ;)
-
Kuopion suunnalla olis kolme isompaa sisäänajettua:) noukkaria vanha 30 tonnilla rempattu jumpo, 5xl krone ja strautmanni, mikähän olis noista paras. Vai kannattaako ostaa uus tekeekö käytetyillä mitään? Mikä merkki tekee parhaan silpun ja onko silpun pituus tärkeä ominaisuus? Kiitti vinkeistä ;D
Melkein vois sanoa jotta käytettyjen kohdalla kannattaa kysellä huolella varaosien saatavuus ja hinnoittelu. Mitä tähän mennessä täälläpäin tapahtumia noiden suhteen kuullut, niin pöttingerillä toiminut toimitukset hyvin ja hinnoittelu on inhimillinen.
-
Kun kovasti painotetaan karhon kokoa ja vauhtia noukinvaunun ajossa, niin mitä se pieni karho ja hiljainen vauhti haittaa? Jos aika ei ole kriittinen tekijä...
-
Kun kovasti painotetaan karhon kokoa ja vauhtia noukinvaunun ajossa, niin mitä se pieni karho ja hiljainen vauhti haittaa? Jos aika ei ole kriittinen tekijä...
Käsittääkseni noukinvaunuun sullojaan pitää saada tavaraa tarpeeksi, että menee silpuksi ruoho. Jos siis halutaan silputtua rehua.
-
Kun kovasti painotetaan karhon kokoa ja vauhtia noukinvaunun ajossa, niin mitä se pieni karho ja hiljainen vauhti haittaa? Jos aika ei ole kriittinen tekijä...
Käsittääkseni noukinvaunuun sullojaan pitää saada tavaraa tarpeeksi, että menee silpuksi ruoho. Jos siis halutaan silputtua rehua.
Näinpä se on myös paalaimissa. Mutta jos karho on laihaa eikä ole kiire, niin ei kai sitä tarvitse noukkariakaan.. :)
-
Kun kovasti painotetaan karhon kokoa ja vauhtia noukinvaunun ajossa, niin mitä se pieni karho ja hiljainen vauhti haittaa? Jos aika ei ole kriittinen tekijä...
Käsittääkseni noukinvaunuun sullojaan pitää saada tavaraa tarpeeksi, että menee silpuksi ruoho. Jos siis halutaan silputtua rehua.
Juuri näin... Laiha karho aiheuttaa sen, että rehumassa väistää teriä eikä silppuunnu.
-
laiha karho myös syö polttoainetta aika paljon enemmän kun kierroksia on kuitenkin koko ajan koneessa. Esim keväällä 4osa tankkilla ajoi 4-5kuormaa ja nyt syksyllä kun peltoa sai kiertää puoli tuntia yhteen kuormaan niin ei ajanut kuin 3 kuormaa. varsinkin jos ajaa täysiä kuormia niin että se oikeasti sulloo sitä tavaraa eikä vain nostele kärryyn. silloin se joutuu kuormitukselle paljon kauemmin kuin isossa karhossa ja hörps hörps...
-
Kun kovasti painotetaan karhon kokoa ja vauhtia noukinvaunun ajossa, niin mitä se pieni karho ja hiljainen vauhti haittaa? Jos aika ei ole kriittinen tekijä...
Käsittääkseni noukinvaunuun sullojaan pitää saada tavaraa tarpeeksi, että menee silpuksi ruoho. Jos siis halutaan silputtua rehua.
Siinä sit on tavallaan semmoinen oravanpyörä, et iso karho tarvii myös tehoa. Alkaa kuulemma parisataaheppainen punavanteinenkin hyytyä KroneXL4:n edessä, lisää tehoa pitäis saada...no oma vika mitäs hommas sen etukarhottimen! :)
-
Mites noissa pienemmissä vaunuissa mikähän niistä olisi hyvä? Ei tarvetta isoon vaunuun, kun ei korjattavat alat hirmuiset. Tällä hetkellä käytössä Kronen 6/40L
-
ei se iso karho sitä tehoa lisää mutta se jos haluaa ajaa satasta sen karhon kanssa... mutta jos pieniä karhoja ajaa puoli tuntia kuormaan niin on selvä että hörps hörps... jos ison ajaa alle 10min niin ei mene yhtä paljon.
-
Jos on vain 3 sylinteriä niin eihän sitä löpöä niin hirveästi kulu... entäs saako hyvästä heinästä 280 niitolla riittävän karheen? Ja olisko sitten parempi ottaa silppurikärry?
-
ILMAN muuta karhottimella karhot yhteen. Noukunvaunu joutuu pienemmälle rasitukselle ja säästyy paljon polttoainetta! Ei tuo näytä vastustavan paljon yhtään sen enempää kun on kolme (3,5m niittokoneella) niitettyä karhoa. Korjuuaika puolittuu myös! Ja mitä järkeä on laittaa sitten tehokas vaunu, jos sille ei anna vastinetta. Noukimen piikkejä menee myös vähemmän; ajathan 2-3 kertaa vähemmän 8)
-
ILMAN muuta karhottimella karhot yhteen. Noukunvaunu joutuu pienemmälle rasitukselle ja säästyy paljon polttoainetta! Ei tuo näytä vastustavan paljon yhtään sen enempää kun on kolme (3,5m niittokoneella) niitettyä karhoa. Korjuuaika puolittuu myös! Ja mitä järkeä on laittaa sitten tehokas vaunu, jos sille ei anna vastinetta. Noukimen piikkejä menee myös vähemmän; ajathan 2-3 kertaa vähemmän 8)
Samaa mieltä. Ei ole tänä kesänä tarvinut montaa piikkiä noukkimeen vaihtaa, polttoainetta säästyy ja jää ilmanaikainen kurvailu pellolla pois.
Mutta jokainen tekee niinkun haluaa... ;)
-
Ja jääpi illaksi aikaa mennä paikalliseen, koska karhotus nopeuttaa niin paljon, ei tarvii yö töitä tehä ;D
-
Joo, nopeuttahan se karhotus ajoa mutta aumalla sitte odotellaan... >:(