Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: morosanoporo - 26.02.13 - klo:15:14
-
Onko vuonna 2007 valmistettujen deutsien portaattomat laatikot kestäviä?
Oisko elämää jäljellä vielä paljon 6000h ajettuna? malli on siis ttv1160
-
Tarjoa 40 tonnia
-
jos on kyse tästä traktorista niin ajat vielä ongelmitta vuosia 8)
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/agrotron-ttv-1160/1155479
-
Onko vuonna 2007 valmistettujen deutsien portaattomat laatikot kestäviä?
Oisko elämää jäljellä vielä paljon 6000h ajettuna? malli on siis ttv1160
On.
Reipas 20000 h tainnut mennä ilman remontteja eräällä? Vastatkoon itse jos on agronettiin kirjautunut ja sattuu tähän ketjuun eksymään.
Muutenhan tuo malli on aivan hirvee kiikku ajettavaksi. Kalibroi kohilleen ken siihen kykenee. :-\
Miten se kiikkuu??
-
Onko vuonna 2007 valmistettujen deutsien portaattomat laatikot kestäviä?
Oisko elämää jäljellä vielä paljon 6000h ajettuna? malli on siis ttv1160
On.
Reipas 20000 h tainnut mennä ilman remontteja eräällä? Vastatkoon itse jos on agronettiin kirjautunut ja sattuu tähän ketjuun eksymään.
Muutenhan tuo malli on aivan hirvee kiikku ajettavaksi. Kalibroi kohilleen ken siihen kykenee. :-\
Miten se kiikkuu??
Eestaas. Mennentullen.
Onneksi on tuo ennakon otto jotenkuten hanskassa nuista ankanmetästys hommista johtuen, mutta se tuntuu pikkusen oudolta kun tuossa TTV:ssä joutuu ottamaan ennakkoa paikallaankin olevaan pilkkaan. Suunnilleen metrin verran jos meinaa esim. tongansilmän saaja koukkuun samalle tunnille mille meinannut. Hydekoukku paikkaa tosin pituussuuntaista virhemarginaalia. Vielä kun oisi sivuille päin taittuva koukku niin alkaisi homma luonaamaan.
Siis poljinajon kanssa vai??? Eiks siinä oo ratti millä saa sen koukun sentään sivuttain kohdalleen ;D
-
Onko vuonna 2007 valmistettujen deutsien portaattomat laatikot kestäviä?
Oisko elämää jäljellä vielä paljon 6000h ajettuna? malli on siis ttv1160
On.
Reipas 20000 h tainnut mennä ilman remontteja eräällä? Vastatkoon itse jos on agronettiin kirjautunut ja sattuu tähän ketjuun eksymään.
Muutenhan tuo malli on aivan hirvee kiikku ajettavaksi. Kalibroi kohilleen ken siihen kykenee. :-\
Miten se kiikkuu??
Eestaas. Mennentullen.
Onneksi on tuo ennakon otto jotenkuten hanskassa nuista ankanmetästys hommista johtuen, mutta se tuntuu pikkusen oudolta kun tuossa TTV:ssä joutuu ottamaan ennakkoa paikallaankin olevaan pilkkaan. Suunnilleen metrin verran jos meinaa esim. tongansilmän saaja koukkuun samalle tunnille mille meinannut. Hydekoukku paikkaa tosin pituussuuntaista virhemarginaalia. Vielä kun oisi sivuille päin taittuva koukku niin alkaisi homma luonaamaan.
Siis poljinajon kanssa vai??? Eiks siinä oo ratti millä saa sen koukun sentään sivuttain kohdalleen ;D
Hyppää niinku jänes sivuloikan. Yritä siinä sitten.
Villi veikkanderi ettei suomessa ole yhtään ttv:tä alkuperäisellä omistajallaan?
Osa saanut lähtöpassit pikkutunneilla. Siis vähillä ajoilla.
Onhan niitä alkuperäisilläkin omistajillaan ja on tuntejakin rullattu... Tota sivuloikkaa en kyllä ymmärrä mutta eipä kai tarttekkaan kun keppikone ei tuota tee vaikka suunnanvaihtimella ja jarrulla tulee monesti kärryä sovitettua perään... En oo juuri TTV:llä ajellut mutta ainakin TTV7210 jota kävin koittamassa toimis tuolleen kylmänä ja ilman työkoneita aikas mukavasti ja lähti hyppimättä liikkeelle... Mutta mielenkiintoista etten sanoisi ;D
-
Onko vuonna 2007 valmistettujen deutsien portaattomat laatikot kestäviä?
Oisko elämää jäljellä vielä paljon 6000h ajettuna? malli on siis ttv1160
On.
Reipas 20000 h tainnut mennä ilman remontteja eräällä? Vastatkoon itse jos on agronettiin kirjautunut ja sattuu tähän ketjuun eksymään.
Muutenhan tuo malli on aivan hirvee kiikku ajettavaksi. Kalibroi kohilleen ken siihen kykenee. :-\
Miten se kiikkuu??
Eestaas. Mennentullen.
Onneksi on tuo ennakon otto jotenkuten hanskassa nuista ankanmetästys hommista johtuen, mutta se tuntuu pikkusen oudolta kun tuossa TTV:ssä joutuu ottamaan ennakkoa paikallaankin olevaan pilkkaan. Suunnilleen metrin verran jos meinaa esim. tongansilmän saaja koukkuun samalle tunnille mille meinannut. Hydekoukku paikkaa tosin pituussuuntaista virhemarginaalia. Vielä kun oisi sivuille päin taittuva koukku niin alkaisi homma luonaamaan.
Siis poljinajon kanssa vai??? Eiks siinä oo ratti millä saa sen koukun sentään sivuttain kohdalleen ;D
Hyppää niinku jänes sivuloikan. Yritä siinä sitten.
Villi veikkanderi ettei suomessa ole yhtään ttv:tä alkuperäisellä omistajallaan?
Osa saanut lähtöpassit pikkutunneilla. Siis vähillä ajoilla.
Onhan niitä alkuperäisilläkin omistajillaan ja on tuntejakin rullattu... Tota sivuloikkaa en kyllä ymmärrä mutta eipä kai tarttekkaan kun keppikone ei tuota tee vaikka suunnanvaihtimella ja jarrulla tulee monesti kärryä sovitettua perään... En oo juuri TTV:llä ajellut mutta ainakin TTV7210 jota kävin koittamassa toimis tuolleen kylmänä ja ilman työkoneita aikas mukavasti ja lähti hyppimättä liikkeelle... Mutta mielenkiintoista etten sanoisi ;D
Siihen ei vissiin olekkaan sotkettu tuota pikkueccomia kepuliohjelmilla?
Joo siellä on s-matic... Täytyy joskus käydä noita eccomilla olevia käydä testaamassa miten loikkivat ;D Niin ja se agrofarmikin SDF:n omalla portaattomalla oli ihan luonnikkaan oloinen siinä pihassa kylmillä öljyillä ilman työkoneita... Töissä voi olla erilainen...
-
Siihen ei vissiin olekkaan sotkettu tuota pikkueccomia kepuliohjelmilla?
Joo siellä on s-matic... Täytyy joskus käydä noita eccomilla olevia käydä testaamassa miten loikkivat ;D Niin ja se agrofarmikin SDF:n omalla portaattomalla oli ihan luonnikkaan oloinen siinä pihassa kylmillä öljyillä ilman työkoneita... Töissä voi olla erilainen...
Erilainen on juu... Käys kokeileen kesäkuumalla, kunnolla lämpimillä öljyillä.
Baitövei, miksi nuin erinomaista raktoria niinkun tuossa ylempänä mainostetaan, koitetaan myydä jo kohta kolmatta vuotta?
[/quote] Paha sanoo ei vaan oo ostajaa sattunut mikä uskaltaisi siirtyä deutsiin... Deutsi ei ole mikään fendti mutta niistä kun ei kukaan puhu pahaa eikä hyvää ja kuitenkin aika vähän myyty viime vuosina niin pelkäävät kyseistä merkkiä... Mä olen ainakin useamman eri deutsin kanssa tullut hyvin toimeen kun on muutamat erilaiset ominaisuudet tulleet tutuiksi... Perusvarma puurtaja toi deutsi..
-
Mitä ne on ne erilaiset ominaisuudet?
-
Mitä ne on ne erilaiset ominaisuudet?
Nostolaitteen lukkiutuminen automaattisesti nopeuden noustessa... Rajat säädetty ylemmäs jälkeen.. Pikavaihteet vaatii perstuntuman että tietää milloin kuuluu vaihtaa että vaihtaa nätisti (uusissa 6-sarjalaisissa pikavaihteet on propona kytkeytyvät vanhemmissa ihan on/off)... Suunnanvaihdin äkäinen (sais säädettyä mutta ei oo ollut korjaamoon asiaa) ja siihenkin on omat kikkansa ettei juuri kytkintä tarvii painella kun oppii... Etujousitus tehty hiukan hassusti kun kovassa paikassa neliveto päällä se vääntää sitä kokoajan niin jousitus huononee... Tartti olla nivelpiste kauempana niin vaikkapa jonnikassa :P Portaattomassa ei tietenkään ole keppivaihteisen ominaisuuksia ::) Niin ja vanhemmissa ainakin MK3 sarjalaisissa missä oli se 80l/min pumppu nostolaite vaati ennakoimista päisteeseen tai levyllä lumikasaan puskettaessa mutta senkin nyt oppis mutta jos myöhästys niin stoppas ikäväs lumikasaa vasten ;D
-
Kävimpä äsken Turussa lykkäämässä loskia vähäsen niin oli pakko käydä koeajamassa Agrotron TTV430 niin se lähti mun mielestä ihan yhtä nätisti liikkeelle kuin Fendt ja nätisti pysähtyi ja siististi vaihtoi suuntaa ;D Tuo hyppely on varmaan jotain vanhempien koneiden vaivaa...
-
joo, mulla toi 1160 on semmonen hyppijä osaamattomissa käsissä. kun koneella ajaa enemmän niin sen kanssa osaa pelata kyllä. ohjelma parani 62o malleissa, samalla tuli se nopeempi perä.
kestäviä ja varmoja noi kyllä on. deutsin eccomilla voi ajaa yli 15000h ilman remppaa. tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
-------
missä päin suomea se 20 000h ajettu on, vois olla muutama kysymys...
-
tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
Niin kyllä tuntuukin, viimeset vajaa kaks tuhatta tuntia turattu näemmä rikkinäisellä rakvaattorilla, ilmankos ahistaa, lääkkeen kun vielä löytäs vaivaan, kaikista halvinta varmaan olis jatkaa entisellään...
-
tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
Niin kyllä tuntuukin, viimeset vajaa kaks tuhatta tuntia turattu näemmä rikkinäisellä rakvaattorilla, ilmankos ahistaa, lääkkeen kun vielä löytäs vaivaan, kaikista halvinta varmaan olis jatkaa entisellään...
***ohhoh, ettäkö melkeen 7000h jo kestäny?
-
tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
Niin kyllä tuntuukin, viimeset vajaa kaks tuhatta tuntia turattu näemmä rikkinäisellä rakvaattorilla, ilmankos ahistaa, lääkkeen kun vielä löytäs vaivaan, kaikista halvinta varmaan olis jatkaa entisellään...
***ohhoh, ettäkö melkeen 7000h jo kestäny?
Mikäs sen siihen viiteen tonniin tappaa?
-
Ei siinä ole mitään muuta ero kun Jd on viritetty aina ja deutsi miehet vetää vakiolla 150hp.
Toinen on kanssa et dötsissä mökelö keppi jolla et saa käytettyä vaihteistoa jarruna minkä deerellä saa tehtyä. Toisaalta taas hyvänä puolena nopea alueen/ nopeuden säätö ja voi keskittyä olennaiseen, kun taas deutsi mies sählää vielä kepin kanssa.
-
tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
Niin kyllä tuntuukin, viimeset vajaa kaks tuhatta tuntia turattu näemmä rikkinäisellä rakvaattorilla, ilmankos ahistaa, lääkkeen kun vielä löytäs vaivaan, kaikista halvinta varmaan olis jatkaa entisellään...
***ohhoh, ettäkö melkeen 7000h jo kestäny?
Mikäs sen siihen viiteen tonniin tappaa?
Siellä lootassa on sellainen 5000 tunnin tiimalasi, kun hiekka loppuu niin kilahtaa ???
-
tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
Niin kyllä tuntuukin, viimeset vajaa kaks tuhatta tuntia turattu näemmä rikkinäisellä rakvaattorilla, ilmankos ahistaa, lääkkeen kun vielä löytäs vaivaan, kaikista halvinta varmaan olis jatkaa entisellään...
***ohhoh, ettäkö melkeen 7000h jo kestäny?
Mikäs sen siihen viiteen tonniin tappaa?
Siellä lootassa on sellainen 5000 tunnin tiimalasi, kun hiekka loppuu niin kilahtaa ???
Auttaiskohan, jos lisäis hiekkaa laatikkoon? ::)
-
Ei siinä ole mitään muuta ero kun Jd on viritetty aina ja deutsi miehet vetää vakiolla 150hp.
Toinen on kanssa et dötsissä mökelö keppi jolla et saa käytettyä vaihteistoa jarruna minkä deerellä saa tehtyä. Toisaalta taas hyvänä puolena nopea alueen/ nopeuden säätö ja voi keskittyä olennaiseen, kun taas deutsi mies sählää vielä kepin kanssa.
Aijaa kyllä mä tiedän monta vakio jonnikkaa ja muutaman viritettyä TTV:tä ;D Deutsissa on poljinajo joka toimii myös voimanottohommissa niin ei tartte keppii...
-
tuntuu oudolta kun "sama " laatikko ei kestä jonnussa kuin 5000h.
Niin kyllä tuntuukin, viimeset vajaa kaks tuhatta tuntia turattu näemmä rikkinäisellä rakvaattorilla, ilmankos ahistaa, lääkkeen kun vielä löytäs vaivaan, kaikista halvinta varmaan olis jatkaa entisellään...
***ohhoh, ettäkö melkeen 7000h jo kestäny?
Mikäs sen siihen viiteen tonniin tappaa?
Siellä lootassa on sellainen 5000 tunnin tiimalasi, kun hiekka loppuu niin kilahtaa ???
Auttaiskohan, jos lisäis hiekkaa laatikkoon? ::)
Varastoi konetta katollaan niin hiekka valuu alkuasentoonsa
-
Ei siinä ole mitään muuta ero kun Jd on viritetty aina ja deutsi miehet vetää vakiolla 150hp.
Toinen on kanssa et dötsissä mökelö keppi jolla et saa käytettyä vaihteistoa jarruna minkä deerellä saa tehtyä. Toisaalta taas hyvänä puolena nopea alueen/ nopeuden säätö ja voi keskittyä olennaiseen, kun taas deutsi mies sählää vielä kepin kanssa.
Onhan siinä TTV:ssä se loikkarinappi siinä k...vän kokoisen jutikan takana. Sitä kun painaa keskarilla ja samalla tökkää jutikkaa eteen niin max.nopeus muuttuu nopsaan tahtiin 5...10...20...50 km/h.
Sitten jos ei paina sitä herkkunappulaa niin yksi jutikan tökkäisy muuttaa max. nopeutta pienemmin välein. Oisko ollut 0,5 km/h välein? Jatkuva jutikan eteentyöntö vastaa sitä Jontikan rullaa. Samoten taakse veto.
Sehän tuossa TTV:ssä on mukava ominaisuus että ajopoljin skaalautuu asetetun max. nopeuden suhteen. Säilyy poljintuntuma kohtuu hyvänä eri nopeuksisissa ajoissa.
Muutenhan tuolla TTV:lläkin ajelisi jos siitä saisi sen kenguruefektin eliminoitua muutenkin kuin vaihtamalla toiseen merkkiin.
Uusissa ei oo enää... Ei ollut ainakaan agrotron TTV430 jota kävin testaamassa...
-
Ei siinä ole mitään muuta ero kun Jd on viritetty aina ja deutsi miehet vetää vakiolla 150hp.
Toinen on kanssa et dötsissä mökelö keppi jolla et saa käytettyä vaihteistoa jarruna minkä deerellä saa tehtyä. Toisaalta taas hyvänä puolena nopea alueen/ nopeuden säätö ja voi keskittyä olennaiseen, kun taas deutsi mies sählää vielä kepin kanssa.
Onhan siinä TTV:ssä se loikkarinappi siinä k...vän kokoisen jutikan takana. Sitä kun painaa keskarilla ja samalla tökkää jutikkaa eteen niin max.nopeus muuttuu nopsaan tahtiin 5...10...20...50 km/h.
Sitten jos ei paina sitä herkkunappulaa niin yksi jutikan tökkäisy muuttaa max. nopeutta pienemmin välein. Oisko ollut 0,5 km/h välein? Jatkuva jutikan eteentyöntö vastaa sitä Jontikan rullaa. Samoten taakse veto.
Sehän tuossa TTV:ssä on mukava ominaisuus että ajopoljin skaalautuu asetetun max. nopeuden suhteen. Säilyy poljintuntuma kohtuu hyvänä eri nopeuksisissa ajoissa.
Muutenhan tuolla TTV:lläkin ajelisi jos siitä saisi sen kenguruefektin eliminoitua muutenkin kuin vaihtamalla toiseen merkkiin.
Uusissa ei oo enää... Ei ollut ainakaan agrotron TTV430 jota kävin testaamassa...
Onko tuo 430 Agrofarm?
Agrotroneissa herkkunappi pitäisi kaiketi olla.
Vai tarkoititko kenguruefektiä?
Kenguruu tarkoitin :D Se nappula siellä oli niinkuin keppi profilinessakin...
-
Ei siinä ole mitään muuta ero kun Jd on viritetty aina ja deutsi miehet vetää vakiolla 150hp.
Toinen on kanssa et dötsissä mökelö keppi jolla et saa käytettyä vaihteistoa jarruna minkä deerellä saa tehtyä. Toisaalta taas hyvänä puolena nopea alueen/ nopeuden säätö ja voi keskittyä olennaiseen, kun taas deutsi mies sählää vielä kepin kanssa.
***ei sillä kyllä vakiona voi tehä mitään, ei jaksa tyhjää kärryä viedä 50km/h. "kevyt piristys" auttaa kummasti...
vaihteiston jarrutusominaisuus on heikko juu, sitä ei saa väkisin jarruttamaan millään. talvella se on hyvä, mutta kesällä kaipais pikkusen äksympää moottorijarrutusta. tämä siis 1160 mallissa 620 toimii paremmin. täytyy muistaa että 1160 on esitelty 2001, eli pikkusen on ohjelmat 12v aikana kehittynyt.
----
siinä kepissä on tosiaan se pikavalinta nopeudelle 10->20->50 keppiä eteen/taakse nykäsemällä jos pitää nappia samalla pohjassa.
parempi se on mun mielestä kun jontikka. poljinajo tekee siitä paremman. on jontikkakin hyvä, ei siinä mitään, mutta ite tykkään enemmän tosta...brion lelulaatikko sisustus nyt on vähän naisellinen/lapsellinen mutta ihmekyllä toimiva/kestävä.
nostolaitteenohjaus ja käsijarru surkeita käyttää, mutta hydraulikka hyvä, nämä vanhatkin nostaa kierroksia tuotontarpeen mukaan.