Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 21.02.13 - klo:20:32
-
http://www.youtube.com/watch?v=yvzRLp24HUc
Oli aika asiallisesti selitetty asiat. Yhtä asiaa ei vaan muistanu kertoa eli jos vedonvapautus on päällä niin moottorijarrutuksessa jarrutus loppuu kuin painaa kytkintä eli kone laittaa vapaalle kun painaa kytkintä. On sen vertaa epämiellyttävä tapahtuma että siirtoajossa ei tule käytettyä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=yvzRLp24HUc
Oli aika asiallisesti selitetty asiat. Yhtä asiaa ei vaan muistanu kertoa eli jos vedonvapautus on päällä niin moottorijarrutuksessa jarrutus loppuu kuin painaa kytkintä eli kone laittaa vapaalle kun painaa kytkintä. On sen vertaa epämiellyttävä tapahtuma että siirtoajossa ei tule käytettyä.
mitähän muuta sitä vois odottaa kun painaa kytkintä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=yvzRLp24HUc
Oli aika asiallisesti selitetty asiat. Yhtä asiaa ei vaan muistanu kertoa eli jos vedonvapautus on päällä niin moottorijarrutuksessa jarrutus loppuu kuin painaa kytkintä eli kone laittaa vapaalle kun painaa kytkintä. On sen vertaa epämiellyttävä tapahtuma että siirtoajossa ei tule käytettyä.
mitähän muuta sitä vois odottaa kun painaa kytkintä.
oho tuli hajatusvirhe :o Eli piti sanomani että kun painaa jarrua niin kone päästää vapaalle. Tulee epämiellyttävä tilanne esimerkiksi kun hyvissä ajoin hiljentelee moottorijarrutuksella ja sitten kun ajatus sanoo että pitää jarruttaa niin samalla kun painaa hieman jarrua lakkaa hidastava voima kun laatikko siirtyy vapaalle.
-
Onko muilla merkeillä nämä Suomenkieliset opasvideot käytössä ? ;)
Tuo on kyllä tosi mukava käyttää ,oli koeajossa 5 päivää tuo H5 turpiinilla.
-
Turbiinikytkin jos koneesta löytyy, niin tuota vedonvapautusta saattaa käyttäjä ehkä jossain vaiheessa mielenkiinnosta kokeilla, todennäköisesti ei kuitenkaan ;D
-
Onko muilla merkeillä nämä Suomenkieliset opasvideot käytössä ? ;)
Tuo on kyllä tosi mukava käyttää ,oli koeajossa 5 päivää tuo H5 turpiinilla.
Ei, niillä on ihan henkilökohtainen opastus käytössä.
-
Voisiko joku selittää että mitä uutta tossa hitek5 vaihteistossa oikein on? Esim Samella ja Case/Steyrilla on ollut vastaava vaihteisto markkinoilla jo vuosia, ehkä yli 10 vuotta?
Onks se "uusi" keksintö kun Valtra tuo sitä markkinoille? :)
-
Voisiko joku selittää että mitä uutta tossa hitek5 vaihteistossa oikein on? Esim Samella ja Case/Steyrilla on ollut vastaava vaihteisto markkinoilla jo vuosia, ehkä yli 10 vuotta?
Onks se "uusi" keksintö kun Valtra tuo sitä markkinoille? :)
Eihän tuossa itse laatikossa ole muuta uutta kuin tuo robottialue jota valtra ei ole ennen käyttänyt. Muutenhan noi muut hilppeet on samat mitä muissakin ht valtroissa mitkä on ollu saatavissa jo melko pitkään.
Onko muuten niissä sameissa ym löytynyt vedonvapautukset, turbiinit ja ohjeelmoitavat sekä automaattiset pikavaihteet ja suunnanvaihdon mukaan reagoivat pikavaihteet jo pitkään.
-
Turbiinikytkin jos koneesta löytyy, niin tuota vedonvapautusta saattaa käyttäjä ehkä jossain vaiheessa mielenkiinnosta kokeilla, todennäköisesti ei kuitenkaan ;D
Kyllä se PTO-hommissa silti paikkaansa puolustaa. 125 hevosvoimalle täytetty Voithin pikkulimppu ei oo mitenkään löysä ulosoton vaatimilla nimelliskierroksilla.