Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 14.02.13 - klo:20:21
-
Tänään puiden ajossa Massikkasta kuului sirahdus, samalla takapyörä lukkoon ja kone sammui. Yritin startata uudestaan mutta vaihde oli päällä vaikka vaihdevipu oli vapaalla. Kytkin pohjassa veto pysyi päällä. Startilla ei jaksanut pyörittää kun veto oli päällä. Keppi ei liikkunut normaalisti, pitkän veivaamisen jälkeen alkoi kepin toiminta tuntua normaalilta ja vapaakin löytyi.
Kone lähti käyntiin. Kytkinpoljin tuntui normaalilta mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Väkisin pykälä päälle ja Massikka liikkeelle. Vajaa kilometri ajoa kytkin pohjassa ja se alkoi toimia.
Mitä mahtoi tapahtua? Äsken tuntui kaikki toimivan normaalisti.
-
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D
-
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D
Siihen sai Koosta vielä 3 vuotta sitten vajaa 5000euroo avustusta, tuohon vaivaan. Riippuu vuosimallista ja tunneista....
Lisätän vielä että kone korjattiin ja seuraavalla viikolla se meni vaihtoriviin....
-
En osaa neuvoa mutta kiinnostaisi/voisi auttaa asiaa kun tietäisi millä vaihteistolla ko. kone on?
-
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D
Vehje on jotain -98 tjsp. Tunteja noin 15000. Muuten ihan hyvä peruskikotin ilman sitä paskaa välityssuhdetta ja vaihdekaaviota. Tarkotus olisi pitää talossa maailman tappiin. 10 000 remppa ei kyllä kiinnosta.
Siihen sai Koosta vielä 3 vuotta sitten vajaa 5000euroo avustusta, tuohon vaivaan. Riippuu vuosimallista ja tunneista....
Lisätän vielä että kone korjattiin ja seuraavalla viikolla se meni vaihtoriviin....
-
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D
Vehje on jotain -98 tjsp. Tunteja noin 15000. Muuten ihan hyvä peruskikotin ilman sitä paskaa välityssuhdetta ja vaihdekaaviota. Tarkotus olisi pitää talossa maailman tappiin. 10 000 remppa ei kyllä kiinnosta.
Siihen sai Koosta vielä 3 vuotta sitten vajaa 5000euroo avustusta, tuohon vaivaan. Riippuu vuosimallista ja tunneista....
Lisätän vielä että kone korjattiin ja seuraavalla viikolla se meni vaihtoriviin....
tuon lootan perus ongelma on onneton voitelu laakereillle mut jos on hydraulisella suunnanvaihdolla kannattaa se purattaa ennen sulattamoa
-
Tunteja 15000 vai 1500? Ainut vaihteisto-ongelma 4200/4300 sarjassa mitä vastaan tullut aluevaihteen jousen katkeaminen.. Mutta jos tunteja 15000 nii taitaa olla tiensä päässä ;)
-
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D
Vehje on jotain -98 tjsp. Tunteja noin 15000. Muuten ihan hyvä peruskikotin ilman sitä paskaa välityssuhdetta ja vaihdekaaviota. Tarkotus olisi pitää talossa maailman tappiin. 10 000 remppa ei kyllä kiinnosta.
Siihen sai Koosta vielä 3 vuotta sitten vajaa 5000euroo avustusta, tuohon vaivaan. Riippuu vuosimallista ja tunneista....
Lisätän vielä että kone korjattiin ja seuraavalla viikolla se meni vaihtoriviin....
tuon lootan perus ongelma on onneton voitelu laakereillle mut jos on hydraulisella suunnanvaihdolla kannattaa se purattaa ennen sulattamoa
kurkkaa silti ne öljyt ensin
-
Setorilla on varmaan omakohtaisia kokemuksia tästäkin. ;)
-
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=1187.0
EI KAI TAAS >:( >:(
-
Siinä suunnanvaihtomallissa jossa on pitkä vaihdeköppi ja alue valitaan keppiä eestaas rutkaamalla, on ollu monella ongelmia. Koo tuli niissä remonteissa aina vastaan. Toki siitä on jo aikaa ja nämä alkaa olemaan monen mittapuulla museokoneita. Ihan käteen käyvä härveli, hytti vähän äänekäs.
On niitä 5000-sarjan sinisiäkin peruuteltu lavetille.
-
Tunteja 15000 vai 1500? Ainut vaihteisto-ongelma 4200/4300 sarjassa mitä vastaan tullut aluevaihteen jousen katkeaminen.. Mutta jos tunteja 15000 nii taitaa olla tiensä päässä ;)
Tunteja on takana se 15 000. Ei se loota voi vielä tiensä päässä olla :'(
-
Punainen AutoPower... getriebe NEU: http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Massey-Ferguson-MF-3125-Getriebe-NEU-in-2006/1444145/
-
Tunteja 15000 vai 1500? Ainut vaihteisto-ongelma 4200/4300 sarjassa mitä vastaan tullut aluevaihteen jousen katkeaminen.. Mutta jos tunteja 15000 nii taitaa olla tiensä päässä ;)
Tunteja on takana se 15 000. Ei se loota voi vielä tiensä päässä olla :'(
Ei jos nuo ovat koneeseen käytetyt korjaustunnit
-
Tunteja 15000 vai 1500? Ainut vaihteisto-ongelma 4200/4300 sarjassa mitä vastaan tullut aluevaihteen jousen katkeaminen.. Mutta jos tunteja 15000 nii taitaa olla tiensä päässä ;)
Tunteja on takana se 15 000. Ei se loota voi vielä tiensä päässä olla :'(
Eihän se loota voi olla tiensä päässä jos se hyytyi välille. Vai hyytyikö se muka tien päähän ???
-
Öljyt vaihdettu ja suodattimet putsattu. Pumpun suodattimessa oli vähän metallihitua, ei paljoa. Öljyn seassa ei ollut yhtään.
Öljynvaihdon jälkeen koeajo. Sitten se omituisuus alkaa. Kytkin ei toimi virrat päällä eli jatkuva veto normaaliajossa. Sitten kun ajossa kääntää virrat pois päältä niin kytkin toimii! Sähköllä tässä koneessa on neliveto, lukko ja pikavaihde. Suunnnanvaihdinta ei ole.
Yrittääkö kone tuupata kilpikonnaa ja jänistä yhtäaikaa päälle?
-
Olis syytä välttää ajamista.Onko aluevaihde sähköllä?
-
Kepin juurella johtosarja sökö.
-
Kepin juurella johtosarja sökö.
Jotain tällästä, täytyy huomenna ottaa johtoja irti ja ihmetellä.
-
Kepin juurella johtosarja sökö.
Jotain tällästä, täytyy huomenna ottaa johtoja irti ja ihmetellä.
sähkövikoja voi löytyä mutta sulla pyörittää ulosottoakseli vaihteistoa.. pikavaihteen pakka on purkaantunut tahi viereinen laakeri porsinut jolloin romut työntää yläakselilla olevan pakan rungon päin sisääntulevan ulosoton akselin ratasta. joka siirtää sen alaakselille mistä se menee peräkoteloon... Mutta pikavaihteen runko pyörii mukana ja samalla sorvi työtää lastua ja lämpöhitsaa osia yhteen.. Valitan
-
Kepin juurella johtosarja sökö.
Jotain tällästä, täytyy huomenna ottaa johtoja irti ja ihmetellä.
sähkövikoja voi löytyä mutta sulla pyörittää ulosottoakseli vaihteistoa.. pikavaihteen pakka on purkaantunut tahi viereinen laakeri porsinut jolloin romut työntää yläakselilla olevan pakan rungon päin sisääntulevan ulosoton akselin ratasta. joka siirtää sen alaakselille mistä se menee peräkoteloon... Mutta pikavaihteen runko pyörii mukana ja samalla sorvi työtää lastua ja lämpöhitsaa osia yhteen.. Valitan
Juuri näin,tuo sama mullakin oli suurinpiirtein kirjoitettuna en sitä vaan jaksanut julkaista,siksi tuo veto ei katkea vaikka kytkin on auki vetolevyn osalta.Toisiolevystä kun veto ei katkea ja jos katkeaa ollenkaan,onko tuossa edes enään kaksoiskytkintä joka mielestäni pitäisi olla joka traktorissa.
Elikkäs kun sinulla on kytkin pohjassa niin sitä konetta vie joku muu eteenpäin kuin kytkinakseli ja siksi se pysähtyi kun tuli ahdasta ja lisää romua tuottaa koko ajan jos ajat.
-
Kepin juurella johtosarja sökö.
Jotain tällästä, täytyy huomenna ottaa johtoja irti ja ihmetellä.
sähkövikoja voi löytyä mutta sulla pyörittää ulosottoakseli vaihteistoa.. pikavaihteen pakka on purkaantunut tahi viereinen laakeri porsinut jolloin romut työntää yläakselilla olevan pakan rungon päin sisääntulevan ulosoton akselin ratasta. joka siirtää sen alaakselille mistä se menee peräkoteloon... Mutta pikavaihteen runko pyörii mukana ja samalla sorvi työtää lastua ja lämpöhitsaa osia yhteen.. Valitan
Juuri näin,tuo sama mullakin oli suurinpiirtein kirjoitettuna en sitä vaan jaksanut julkaista,siksi tuo veto ei katkea vaikka kytkin on auki vetolevyn osalta.Toisiolevystä kun veto ei katkea ja jos katkeaa ollenkaan,onko tuossa edes enään kaksoiskytkintä joka mielestäni pitäisi olla joka traktorissa.
Elikkäs kun sinulla on kytkin pohjassa niin sitä konetta vie joku muu eteenpäin kuin kytkinakseli ja siksi se pysähtyi kun tuli ahdasta ja lisää romua tuottaa koko ajan jos ajat.
Samoilla oireilla daaviprownin käkikello vaihteisto oirehti, kun reipas remonttihenkilö oli jättänyt kohdistuspuslat pois ja vaihdelaatikko oli vinossa mutta vuo-akseli suorassa...
-
Kepin juurella johtosarja sökö.
Jotain tällästä, täytyy huomenna ottaa johtoja irti ja ihmetellä.
sähkövikoja voi löytyä mutta sulla pyörittää ulosottoakseli vaihteistoa.. pikavaihteen pakka on purkaantunut tahi viereinen laakeri porsinut jolloin romut työntää yläakselilla olevan pakan rungon päin sisääntulevan ulosoton akselin ratasta. joka siirtää sen alaakselille mistä se menee peräkoteloon... Mutta pikavaihteen runko pyörii mukana ja samalla sorvi työtää lastua ja lämpöhitsaa osia yhteen.. Valitan
Voi rähmä jos se härö onkin rautapuolella. Hankalampi juttu. Joskus olen suolistanut massikan, joka ulosotollaan pyöritti apuakselin kautta pääakselia.
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
No eipä siinä sitten isompaa ollutkaan
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
No eipä siinä sitten isompaa ollutkaan
Joo ei, näinhän mike ja bertsi kuvailivat asian.
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
No eipä siinä sitten isompaa ollutkaan
Joo ei, näinhän mike ja bertsi kuvailivat asian.
Minkä mallinen loota sun ferkussa on.
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
No eipä siinä sitten isompaa ollutkaan
Joo ei, näinhän mike ja bertsi kuvailivat asian.
Minkä mallinen loota sun ferkussa on.
Aukinainen ???
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
No eipä siinä sitten isompaa ollutkaan
Joo ei, näinhän mike ja bertsi kuvailivat asian.
Minkä mallinen loota sun ferkussa on.
Aukinainen ???
Sisäpuolelta koneistettu?
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
No eipä siinä sitten isompaa ollutkaan
Joo ei, näinhän mike ja bertsi kuvailivat asian.
Minkä mallinen loota sun ferkussa on.
Aukinainen ???
Sisäpuolelta koneistettu?
Portaaton ?? Tai siis hampaaton
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
Selviääkö kymppitonnilla tällaisesta remontista?
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
Selviääkö kymppitonnilla tällaisesta remontista?
Kysymyksestä huomaa että on vallerimies pelokkaana arvuuttelemassa. Kympillä saa jo uuden lootan masseriin.
-
Jos uusiin puihin menee niin mitähän jos hakis purkaamolta vanhan kunnon Synkro-Power laatikon siihen niin sais pomminvarman lootan paremmalla porrastuksella, murto-osalla uuden hinnasta (?) ja vielä kepitkin oikeaan paikkaan ;)
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
Selviääkö kymppitonnilla tällaisesta remontista?
Kysymyksestä huomaa että on vallerimies pelokkaana arvuuttelemassa. Kympillä saa jo uuden lootan masseriin.
Niinhän se on että näin Valmettimiehenä joutuu vain arvailemaan lootaremonttien hintaa, kun ei asiasta pääse riittävässä määrin kokemusperäistä tietoa muodostumaan. Vähän (paljon) kyllä pelottaakin kun tuntimittarissa lukee kuitenkin 10500 uusimmassakin Valmetissa.
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
Selviääkö kymppitonnilla tällaisesta remontista?
Kysymyksestä huomaa että on vallerimies pelokkaana arvuuttelemassa. Kympillä saa jo uuden lootan masseriin.
Niinhän se on että näin Valmettimiehenä joutuu vain arvailemaan lootaremonttien hintaa, kun ei asiasta pääse riittävässä määrin kokemusperäistä tietoa muodostumaan. Vähän (paljon) kyllä pelottaakin kun tuntimittarissa lukee kuitenkin 10500 uusimmassakin Valmetissa.
Ällös pelkää sillä juurikaslaihot tuottaa laatikkorempan jos toisenkin. Ja en nyt tarkoita että ne rikkoo laatikkoa, vaan tuottavat sihen remppaan tarvittavat tuohet.
-
Vallussa oli joitakin vuosia sitten valuvika lohkossa. Linnavuori antoi ilmaiseksi uuden lohkon, loppu jäi maksettavaksi. Takuu oli ummessa. Ei sekään ollut kun kymppitonnin remontti :'(
-
Mitä tuossa viimeaikoina on tutuille tehty koneisiin isompaa remonttia niin tuntuu että tuo kymppitonni on aina pohjalla kun konetta aletaan perusteellisemmin tonkia, oli sitten vaihteistossa tai moottorissa isompi laaki kyseessä. Pahaa tekee tuommoiset hinnat.
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
Selviääkö kymppitonnilla tällaisesta remontista?
Kysymyksestä huomaa että on vallerimies pelokkaana arvuuttelemassa. Kympillä saa jo uuden lootan masseriin.
Niinhän se on että näin Valmettimiehenä joutuu vain arvailemaan lootaremonttien hintaa, kun ei asiasta pääse riittävässä määrin kokemusperäistä tietoa muodostumaan. Vähän (paljon) kyllä pelottaakin kun tuntimittarissa lukee kuitenkin 10500 uusimmassakin Valmetissa.
Voin lähettää vaikka naapurin yhteystiedot yv:nä niin voit kysellä. On meinaan rempattu "halvalla" saatua Megaan lootaa pari kertaa. Taittiin välissä ajaakkin lähes 300 tuntia. Meinas notta alkaa olla hintava peli. Saahan niistä tietysti "pitokaluja" tuollakin lailla :o
-
Miksihän tuo SamiT vastailee, kun ei asioista tiedä, kunhan repii kitusiaan.
-
Miksihän tuo SamiT vastailee, kun ei asioista tiedä, kunhan repii kitusiaan.
Tuo remonttikustannusriski sen verran aiheuttaa murhetta omalla kohdalla kun kaikki koneet vanhoja että aihepiiri kiinnostaa. Sen verran paljon on omankin kaivurin remonttiin palanut rahaa viimeisen vuoden aikana että ei paljoa kaipaa muuta isoa remonttia samaan kasaan.
-
Miksihän tuo SamiT vastailee, kun ei asioista tiedä, kunhan repii kitusiaan.
Tuo remonttikustannusriski sen verran aiheuttaa murhetta omalla kohdalla kun kaikki koneet vanhoja että aihepiiri kiinnostaa. Sen verran paljon on omankin kaivurin remonttiin palanut rahaa viimeisen vuoden aikana että ei paljoa kaipaa muuta isoa remonttia samaan kasaan.
Mitäs siitä on hajonnu?
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
tosimies laittaa shimmit päittäis välyyden poistoon ja vaihtaa rikkoutuneet osat uusiksi ei sieltä alue lootasta mitään ole rikki mennyt keskon osien hinta saattaa aiheuttaa huimausta
-
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
tosimies laittaa shimmit päittäis välyyden poistoon ja vaihtaa rikkoutuneet osat uusiksi ei sieltä alue lootasta mitään ole rikki mennyt keskon osien hinta saattaa aiheuttaa huimausta
Juuri näin. Kesko hmmm...
-
Tuossa vois olla kohtuu hintainen vaihtoehto.
http://www.pvdobson.com/parts_specialoffers_53.htm
-
Tuossa vois olla kohtuu hintainen vaihtoehto.
http://www.pvdobson.com/parts_specialoffers_53.htm
Täytynee kysellä tuolta. Tänään selvisi uusien osien hinta. Tai siis uusia osia ei saa. Uusi muutossarja maksaa 8000 euroa jolloin välityksetkin menee uusiksi :o :o :o
-
Tuossa vois olla kohtuu hintainen vaihtoehto.
http://www.pvdobson.com/parts_specialoffers_53.htm
Täytynee kysellä tuolta. Tänään selvisi uusien osien hinta. Tai siis uusia osia ei saa. Uusi muutossarja maksaa 8000 euroa jolloin välityksetkin menee uusiksi :o :o :o
Mun kävis näin:
(http://www.terve.fi/sites/default/files/styles/node-page/public/media/TERVEYDEN_ABC_uusi/ummetus_vessa_wc_1474832661_0.jpg)
-
Tuon kahdeksan rahaa kustantaa veeteen etuakselin keskimurikkakin...
-
Tuohon kahdeksaan laittaa vähän päälle niin saa sen autopowerin koko laatikon uuden ettei mitään "etsi ja arvo sopivat rattaat" palapeliä.
-
Tuohon kahdeksaan laittaa vähän päälle niin saa sen autopowerin koko laatikon uuden ettei mitään "etsi ja arvo sopivat rattaat" palapeliä.
Samaa luokkaa kuin kokonainen 300-sarjan lodju...
-
Tuon kahdeksan rahaa kustantaa veeteen etuakselin keskimurikkakin...
Miten eroaa veeteen etumurikka muiden mallien etumurikasta?? Onko ne muissa etuakseleissa samat osat jotenkin eri hintaisia??
-
Tuon kahdeksan rahaa kustantaa veeteen etuakselin keskimurikkakin...
Miten eroaa veeteen etumurikka muiden mallien etumurikasta?? Onko ne muissa etuakseleissa samat osat jotenkin eri hintaisia??
Olikohan se noin 1500 euroa 4255 Massikkaan. Etukehto olisi ollut noin 3000 euroa.
-
Jos uusiin puihin menee niin mitähän jos hakis purkaamolta vanhan kunnon Synkro-Power laatikon siihen niin sais pomminvarman lootan paremmalla porrastuksella, murto-osalla uuden hinnasta (?) ja vielä kepitkin oikeaan paikkaan ;)
Toi olisi kyllä ergonomian puolesta hyvä ratkaisu, kun kädetkin saisi mielekästä tekemistä sen sijaan, että istutaan vaan sormi perseessä. Tosin tasalattiahytissä ne kepit ei ole niin oikeassa paikassa.
Valmetin vaihteistovioista on kyllä netissä kirjoitettu melko paljon, mutta voihan ne olla jotain provokaatioita tietysti.
-
viäläk sul o kaks noit maaasikaa 4255 eli etu ja taka ..öhöm millais homma etenee jos tiarustewis
-
Mitäs tälle vehkeelle kuuluu ?
-
Mitäs tälle vehkeelle kuuluu ?
Toisessa topicissa pistin jo infoa. Vehje on korjattu niillä osilla mitä oli parissa kuukaudessa saatavilla. Lasku oli 8 tonnia.
Erinäisistä syistä johtuen en tiedä mitä sille kuuluu kun se on vaihdettu pois. Nyt on toinen Massikka sen tilalla.
Piti äkkiä saada tilalle noin 120 heppainen vehje vähillä tunneilla ja Quicken kuormaajalla. Eipä niitä vaihtoehtoja paljon ollut. Merkkivaihtoehdot oli MF, Valtra tai Jonnu. Siksi nämä kun huoltopisteet on kohtuu matkan päässä.