Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Paalaaja - 13.02.13 - klo:15:37
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
-
Peuke otti! Kirijaimellisesti... :o
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
Mikä takaa sen, että sijoitus olisi jäänyt 50 miljoonaan :o
Yhtiön omat pääomat oli syöty, laiva maksetaan vasta kun se luovutetaan, vientitakuut joista vastaa valtio on 600 miljoonaa, eli 60 %:tia miljardin kauppahinnasta 8)
Entäpä jos varaton yhtiö olisi mennyt nurin rosessin aikana tai ajettu nurin omistajan toimesta, paljonko valtio olisi joutunut maksamaan lisää, ettei toi 600 miljoonaa laukea sille maksettavaksi ja keskeneräinen laivanrunko jäänyt käsiin:o
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
Mikä takaa sen, että sijoitus olisi jäänyt 50 miljoonaan :o
Yhtiön omat pääomat oli syöty, laiva maksetaan vasta kun se luovutetaan, vientitakuut joista vastaa valtio on 600 miljoonaa, eli 60 %:tia miljardin kauppahinnasta 8)
Entäpä jos varaton yhtiö olisi mennyt nurin rosessin aikana tai ajettu nurin omistajan toimesta, paljonko valtio olisi joutunut maksamaan lisää, ettei toi 600 miljoonaa laukea sille maksettavaksi ja keskeneräinen laivanrunko jäänyt käsiin:o
No sillä olisi se kauppa saatu :( Periaatteessa kyllä minunkin mielestä vähän raakaa että korealainen firma teettää laivan siellä missä valtio eniten siihen laittaa rahaa kylkeen, ongelma tuosta tulee kun työpaikoille olisi tarvetta. Jos töitä olisi yllin kyllin niin silloin kintaalla viittaus olisi ymmärrettävissä :-\
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
Mikä takaa sen, että sijoitus olisi jäänyt 50 miljoonaan :o
Yhtiön omat pääomat oli syöty, laiva maksetaan vasta kun se luovutetaan, vientitakuut joista vastaa valtio on 600 miljoonaa, eli 60 %:tia miljardin kauppahinnasta 8)
Entäpä jos varaton yhtiö olisi mennyt nurin rosessin aikana tai ajettu nurin omistajan toimesta, paljonko valtio olisi joutunut maksamaan lisää, ettei toi 600 miljoonaa laukea sille maksettavaksi ja keskeneräinen laivanrunko jäänyt käsiin:o
No sillä olisi se kauppa saatu :( Periaatteessa kyllä minunkin mielestä vähän raakaa että korealainen firma teettää laivan siellä missä valtio eniten siihen laittaa rahaa kylkeen, ongelma tuosta tulee kun työpaikoille olisi tarvetta. Jos töitä olisi yllin kyllin niin silloin kintaalla viittaus olisi ymmärrettävissä :-\
EI OLISI SAATU! Suomen valtion laina olisi ollut EU-lakien vastainen....jokin suuri maa kuten Ranska voi rikkoa EU-sääntöjä, pieni maa kuten Suomi ei.
Sådant är livet, sellaiset ovat liivit, sanoi ruåttalainen.
-
Tuosspa näkemystä ja toisenlaista kanssa... http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/132724-hakkarainen-maksoi-vapaavuoren-bluffin
-
Tuosspa näkemystä ja toisenlaista kanssa... http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/132724-hakkarainen-maksoi-vapaavuoren-bluffin
Persun tekstiä, ei pidä suhtautua vakavasti.
Kepulaiset Pekkarisen johdolla voisivat ryhtyä keräämään rahastoa, mistä voitaisiin ottaa sijoitukset epävarmoihin kohteisiin.....nyt esim. Talvivaara olisi sellainen.
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
Mikä takaa sen, että sijoitus olisi jäänyt 50 miljoonaan :o
Yhtiön omat pääomat oli syöty, laiva maksetaan vasta kun se luovutetaan, vientitakuut joista vastaa valtio on 600 miljoonaa, eli 60 %:tia miljardin kauppahinnasta 8)
Entäpä jos varaton yhtiö olisi mennyt nurin rosessin aikana tai ajettu nurin omistajan toimesta, paljonko valtio olisi joutunut maksamaan lisää, ettei toi 600 miljoonaa laukea sille maksettavaksi ja keskeneräinen laivanrunko jäänyt käsiin:o
Sattumalta eilen tuli YLE Fem kanavalta dokumentti "Meritie Ruotsiin". Suurten varustamojen silloiset johtajat kertoivat avoimesti alan kulmikkuudesta ja riskialttiudesta. Wärtsilä-Meriteollisuuden mennessä konkurssiin vuonna 1989 mm. Silja maksoi melkein kahteen kertaan tuolloin rakenteilla olleet laivansa. Jos laivan alkuperäinen hinta oli lähemmäs miljardi markkaa, joutui varustamo pulittamaan lähes 600.000 miljoonaa lisää, ennen kuin sai aluksen valmiiksi konkurssipesän rakentamana.
STX-episodia kannattaa katsella luupin läpi tätäkin kautta: lunastaisiko tilaaja aluksen jonka hinta ja aikataulu mahdollisen telakan konkurssin takia pompsahtaisi?
Meritie Ruotsiin: Moderni laivaliikenne Suomen ja Ruotsin välillä alkoi vuonna 1959, kun s/s Viking alkoi liikennöidä Korppoosta Gräddöhön. Dokumentti laivaliikenteen kulta-ajasta. Ohjaus: Matts Dumell.
http://yle.fi/ohjelmat/951201
-
Tuosspa näkemystä ja toisenlaista kanssa... http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/132724-hakkarainen-maksoi-vapaavuoren-bluffin
Persun tekstiä, ei pidä suhtautua vakavasti.
Kepulaiset Pekkarisen johdolla voisivat ryhtyä keräämään rahastoa, mistä voitaisiin ottaa sijoitukset epävarmoihin kohteisiin.....nyt esim. Talvivaara olisi sellainen.
...et sitten kommentteja vaivautunut lukemaan... Kaikkihan me Talvivaaraan osallistutaan, valtio tuuppaa sinne 23m€...
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
Mikä takaa sen, että sijoitus olisi jäänyt 50 miljoonaan :o
Yhtiön omat pääomat oli syöty, laiva maksetaan vasta kun se luovutetaan, vientitakuut joista vastaa valtio on 600 miljoonaa, eli 60 %:tia miljardin kauppahinnasta 8)
Entäpä jos varaton yhtiö olisi mennyt nurin rosessin aikana tai ajettu nurin omistajan toimesta, paljonko valtio olisi joutunut maksamaan lisää, ettei toi 600 miljoonaa laukea sille maksettavaksi ja keskeneräinen laivanrunko jäänyt käsiin:o
Sattumalta eilen tuli YLE Fem kanavalta dokumentti "Meritie Ruotsiin". Suurten varustamojen silloiset johtajat kertoivat avoimesti alan kulmikkuudesta ja riskialttiudesta. Wärtsilä-Meriteollisuuden mennessä konkurssiin vuonna 1989 mm. Silja maksoi melkein kahteen kertaan tuolloin rakenteilla olleet laivansa. Jos laivan alkuperäinen hinta oli lähemmäs miljardi markkaa, joutui varustamo pulittamaan lähes 600.000 miljoonaa lisää, ennen kuin sai aluksen valmiiksi konkurssipesän rakentamana.
STX-episodia kannattaa katsella luupin läpi tätäkin kautta: lunastaisiko tilaaja aluksen jonka hinta ja aikataulu mahdollisen telakan konkurssin takia pompsahtaisi?
Meritie Ruotsiin: Moderni laivaliikenne Suomen ja Ruotsin välillä alkoi vuonna 1959, kun s/s Viking alkoi liikennöidä Korppoosta Gräddöhön. Dokumentti laivaliikenteen kulta-ajasta. Ohjaus: Matts Dumell.
http://yle.fi/ohjelmat/951201
Varmaan voi olla noinkin, mutta mikään laki tai muu hyvä liikemiestapa ei pakota maksamaan ylihintaa, jos laiva maksetaan kun se on valmis ja se ei ole valmis, niin tilaajan ei ole pakko maksaa yhtään mitään, se että silja oli jo maksanut etukäteen jotain on niiden oma munaus :o
Tällöin tosin käy niin, että tilaaja ei saa myöskään laivaa, mutta kokurssipesähän kaupittelee keskeneräistä laivaa, josta tosin sitten voi jättää tarjouksen ...
Hintahan on silloin todella sopiva, kun pesä saa valtiolta sen 600 miljoonaa velkojille kun takuut laukeaa :o :o :o :o :o
-
Pösöä ei saisi tukea enää millään lailla. Liiaksi harmia suomalaiselle autoilijalle on talvessa muutenkin.
-
Tuosspa näkemystä ja toisenlaista kanssa... http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/132724-hakkarainen-maksoi-vapaavuoren-bluffin
Persun tekstiä, ei pidä suhtautua vakavasti.
Kepulaiset Pekkarisen johdolla voisivat ryhtyä keräämään rahastoa, mistä voitaisiin ottaa sijoitukset epävarmoihin kohteisiin.....nyt esim. Talvivaara olisi sellainen.
...et sitten kommentteja vaivautunut lukemaan... Kaikkihan me Talvivaaraan osallistutaan, valtio tuuppaa sinne 23m€...
Tuo on vain kymmenesosa tarpeesta.
-
Tuosspa näkemystä ja toisenlaista kanssa... http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/132724-hakkarainen-maksoi-vapaavuoren-bluffin
Persun tekstiä, ei pidä suhtautua vakavasti.
Kepulaiset Pekkarisen johdolla voisivat ryhtyä keräämään rahastoa, mistä voitaisiin ottaa sijoitukset epävarmoihin kohteisiin.....nyt esim. Talvivaara olisi sellainen.
...et sitten kommentteja vaivautunut lukemaan... Kaikkihan me Talvivaaraan osallistutaan, valtio tuuppaa sinne 23m€...
Tuo on vain kymmenesosa tarpeesta.
Semmosta se on, osakeyhtiössä...kukin kykyjensä mukaan...
Taas persu bamblaa: Jarno Lönnqivs: Katselin eilen TV:tä valitettavasti. Siellä hra Stub esitteli lukuja tyypilliseen tapaansa. Mutta mitenköhän luvut pitävät yhtä totuuden kanssa? Jonkun takia ei jälkikäteen kukaan viitse tutkia miten vaikka 5 vuotta sitten olevien päättäjiemme arviot nettomaksuista pitävät paikkansa.
Toinen asia mikä pisti silmään tai oikeastaan särähti korvaan ministerimme rinnastaessa EU:n ja vapaakaupan toisiinsa. Suomella on ollut vapaakauppasopimuksia jo pitkään paljon ennen EU:ta. Suomi liittyi EFTAan, mikä oli UK:n perustama vastavoima EEC:lle ja se oli vapaakauppaalue, vuonna 1961 eli reilusti ennen EU-jäsenyyttämme. Kun Englanti liittyi EEC:n jäseneksi vuonna 1973 niin EFTA maat saivat vapaakauppaoikeudet myös EEC-maiden kanssa. Kaikki varmaan, ainakin 1960-luvulla syntyneet, muistavat EEC-vapaakauppapolemiikin 1970-luvulla. Erkki Tuomioja ei varmaan halua muistella aikaa, mutta meidän on kuitenkin hyvä muistaa kun kuuntelemme nykypolitiikkojen ulostuksia. Ne ovat täysin vailla totuuspohjaa ja historiattomia.
Ei meidän tarvitse istua pöydissä päättämässä asioita jos emme saa omia tahtojamme lävitse. EU etenee suuntaansa meistä riippumatta. On tietenkin kiva, jos kerää omaa leikekirjaansa jota voi näytellä lapsenlapsilleen, että voi olla samassa kuvassa päättäjien kanssa. Ei siitä ole kuitenkaan meille muille hyötyä vaan haittaa. Jotkut myyvät maansa päästäkseen syömään ja kaveeraamaan kuuluisten ulkomaalaisten kanssa. Juudas Isakariotkin oli päätäjän kanssa. Tapasin joku aika sitten miehen joka oli ollut samassa tilaisuudessa Adolf Hitlerin kanssa. Vaikka hän oli samassa huoneessa päättäjän kanssa ei sillä ollut vaikutusta maailmanhistoriaan. Mielestäni Kokoomuspoliitikot ovat Suomen populistisin puolue joko numeroiden kanssa tai ilman niitä. Kun poliitikko puhuu vastuusta tai Suomalaisten työstä niin on aina syytä poistaa varmistin revolverista.
-
Ranskalainen autonvalmistaja Peugeot teki viime vuonna viiden miljardin euron jättitappion.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288539999427.html?pos=ok-trm-kaik
Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan puolue aikoo tehdä välikysymyksen STX:n laivatilauksen häviämisestä Ranskalle. Perussuomalaisten puoluehallitus kokoontuu tänään puoliltapäivin käsittelemään asiaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/431716/Soini+Perussuomalaisilta+valikysymys+STXtilauksesta
Ja tälläisen bisnesälyn porukalle Soini olisi halunnut veronmaksajien rahoilla panna kampoihin!! ::)
Ranskalainen autonvalmistaja PSA on saamassa maan hallitukselta jopa vajaan 5,5 miljardin euron hätälainan. Lisäksi hallitus on sopimassa 11,5 miljardin euron rahoituspaketista PSA:n velkojien kanssa....
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ranska+ja+eu+kinaavat+autotehtaan+tuesta/201212328661
Joka tapauksessa suomi olisi 50 miljoonan panostuksella saanut aika merkittäviä ratkaisuja aikaan. Nyt toteutuvalla vaihtoehdolla on hintalappu ja Sinun tulisi verrata ranskan "tukiränniä" siihen :( :(
Mikä takaa sen, että sijoitus olisi jäänyt 50 miljoonaan :o
Yhtiön omat pääomat oli syöty, laiva maksetaan vasta kun se luovutetaan, vientitakuut joista vastaa valtio on 600 miljoonaa, eli 60 %:tia miljardin kauppahinnasta 8)
Entäpä jos varaton yhtiö olisi mennyt nurin rosessin aikana tai ajettu nurin omistajan toimesta, paljonko valtio olisi joutunut maksamaan lisää, ettei toi 600 miljoonaa laukea sille maksettavaksi ja keskeneräinen laivanrunko jäänyt käsiin:o
No sillä olisi se kauppa saatu :( Periaatteessa kyllä minunkin mielestä vähän raakaa että korealainen firma teettää laivan siellä missä valtio eniten siihen laittaa rahaa kylkeen, ongelma tuosta tulee kun työpaikoille olisi tarvetta. Jos töitä olisi yllin kyllin niin silloin kintaalla viittaus olisi ymmärrettävissä :-\
EI OLISI SAATU! Suomen valtion laina olisi ollut EU-lakien vastainen....jokin suuri maa kuten Ranska voi rikkoa EU-sääntöjä, pieni maa kuten Suomi ei.
Sådant är livet, sellaiset ovat liivit, sanoi ruåttalainen.
onko t- jussi seurannut tanskan viimeaikaisia otteita eu-asioissa ???,,,,,,pieni maa se on :P
-
Tuo on vain kymmenesosa tarpeesta.
Semmosta se on, osakeyhtiössä...kukin kykyjensä mukaan...
Taas persu bamblaa: Jarno Lönnqivs: Katselin eilen TV:tä valitettavasti. Siellä hra Stub esitteli lukuja tyypilliseen tapaansa. Mutta mitenköhän luvut pitävät yhtä totuuden kanssa? Jonkun takia ei jälkikäteen kukaan viitse tutkia miten vaikka 5 vuotta sitten olevien päättäjiemme arviot nettomaksuista pitävät paikkansa.
Toinen asia mikä pisti silmään tai oikeastaan särähti korvaan ministerimme rinnastaessa EU:n ja vapaakaupan toisiinsa. Suomella on ollut vapaakauppasopimuksia jo pitkään paljon ennen EU:ta. Suomi liittyi EFTAan, mikä oli UK:n perustama vastavoima EEC:lle ja se oli vapaakauppaalue, vuonna 1961 eli reilusti ennen EU-jäsenyyttämme. Kun Englanti liittyi EEC:n jäseneksi vuonna 1973 niin EFTA maat saivat vapaakauppaoikeudet myös EEC-maiden kanssa. Kaikki varmaan, ainakin 1960-luvulla syntyneet, muistavat EEC-vapaakauppapolemiikin 1970-luvulla. Erkki Tuomioja ei varmaan halua muistella aikaa, mutta meidän on kuitenkin hyvä muistaa kun kuuntelemme nykypolitiikkojen ulostuksia. Ne ovat täysin vailla totuuspohjaa ja historiattomia.
Ei meidän tarvitse istua pöydissäsä päättämässä asioita jos emme saa omia tahtojamme lävitse. EU etenee suuntaansa meistä riippumatta.Ei meidän tarvitse istua pöydissä päättämäs On tietenkin kiva, jos kerää omaa leikekirjaansa jota voi näytellä lapsenlapsilleen, että voi olla samassa kuvassa päättäjien kanssa. Ei siitä ole kuitenkaan meille muille hyötyä vaan haittaa. Jotkut myyvät maansa päästäkseen syömään ja kaveeraamaan kuuluisten ulkomaalaisten kanssa...
Ei ole pakko olla päättävissä pöydissä. Eivät ole Norjalaisetkaan. Ovat silti nettomaksajia, ja sitoutuneet noudattamaa direktiivejä. Edes öljyvauraalla Norjalla ei nimittäin ole varaa olla pois EU-sisämarkkinoilta....