Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Saaren paroni - 08.02.13 - klo:18:06

Otsikko: mf 7600
Kirjoitti: Saaren paroni - 08.02.13 - klo:18:06
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 08.02.13 - klo:19:06

Minuakin kiinnostaa, mutta en ole keneltäkään kuullut kokemusta. Tuossahan on jo ilmeisesti pikavaihdeautomatiikka ja uudet koneet tulevat paremmalla hydrauliikalla. Eli hinta on kohdallaan mutta saapi vissiin vain köykäisimmällä varustetasolla..  ???
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: lypsyukko - 08.02.13 - klo:19:25
Ainakin 5400- sarjassa hiukka moitin tota dyna-4:sta. Päävaihteen hidas vaihto vaikeuttaa työntekoa. Jos nopeus normaali työskentely alueella on kahden päävaihteen alueella 2/3 tai 3/4, niin raskaissa töissä (äestys) kone pysähtyy ennen kuin päävaihde vaihtuu. Tosin uusista versioista en tiedä ... Tuollaisissa tapauksissa normaalilla kepillä vaihtais jouhevammin. Pikavaihteethan mulla ei vaihdu automaattisesti (paitsi päävaihdetta vaihtaessa), mutta sitä mä en osaa kaivatakkaan. Toisaalta yks turveurakoija, jolla varmaan on nykkin 10 ferkkua, meinas, että dyna-4 on kestävin ja vähiten tehoa hukkaava massikan vaihteisto. Se toki oli sen mielipide  ::)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 08.02.13 - klo:19:39
Ajattele jälleenmyyntiä ja osta Dyna-6 tai Dyna-Vt
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 08.02.13 - klo:19:42

Toki jos alueen vaihto tapahtuu kuten uudessa dyna-kutosessa niin moni ei edes ymmärrä että siinä votakassa ehtii alue vaihtua. Napsuu niinkuin pikavaihteet konsanaan..  :)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: lypsyukko - 08.02.13 - klo:20:24

Toki jos alueen vaihto tapahtuu kuten uudessa dyna-kutosessa niin moni ei edes ymmärrä että siinä votakassa ehtii alue vaihtua. Napsuu niinkuin pikavaihteet konsanaan..  :)

Noin sen käytännössä pitäis toimia, mutta vanha dyna-4 ei kyllä toimi. Sitä en tiedä voiko ohjelmistopäivityksellä muuttaa. Toki uudessa ja vanhassa 4:ssakin voi olla muutakin eroa kuin automatiikka ja 4sen ja 6sen ero saattaa olla muutakin kuin pikavaihteiden lukumäärä. :(
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: kyntaja - 08.02.13 - klo:20:35
Ajattele jälleenmyyntiä ja osta Dyna-6 tai Dyna-Vt

Tartteeko sitä hirveesti miettiä. Massikanhan saa vuoden vanhana jo ilmatteeks. ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 08.02.13 - klo:21:08
Ajattele jälleenmyyntiä ja osta Dyna-6 tai Dyna-Vt

Tartteeko sitä hirveesti miettiä. Massikanhan saa vuoden vanhana jo ilmatteeks. ;D
Meinasin justiinsa sanoa samaa...
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 08.02.13 - klo:21:10
Ajattele jälleenmyyntiä ja osta Dyna-6 tai Dyna-Vt

Tartteeko sitä hirveesti miettiä. Massikanhan saa vuoden vanhana jo ilmatteeks. ;D
Meinasin justiinsa sanoa samaa...

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 08.02.13 - klo:21:12
Ajattele jälleenmyyntiä ja osta Dyna-6 tai Dyna-Vt

Tartteeko sitä hirveesti miettiä. Massikanhan saa vuoden vanhana jo ilmatteeks. ;D
Meinasin justiinsa sanoa samaa...

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
En ehtinyt ennen...  Mutta oletko ruvennut jälleenmyyjäksi vai??  Pitääkö massikka ostaa niin että sen jälleenmyy samantien??  Dyna-6 pitääkin vaihtaa ennen 200h ettei joudu pääakselin vaihtoon  ;D 
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 08.02.13 - klo:21:16
Ajattele jälleenmyyntiä ja osta Dyna-6 tai Dyna-Vt

Tartteeko sitä hirveesti miettiä. Massikanhan saa vuoden vanhana jo ilmatteeks. ;D
Meinasin justiinsa sanoa samaa...

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
En ehtinyt ennen...  Mutta oletko ruvennut jälleenmyyjäksi vai??  Pitääkö massikka ostaa niin että sen jälleenmyy samantien??  Dyna-6 pitääkin vaihtaa ennen 200h ettei joudu pääakselin vaihtoon  ;D


Eikai pääakselissa mitään vikaa ole kun napsii sinisiä Adlue pillereitä.  ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Saaren paroni - 09.02.13 - klo:00:00
näinhän se tosiaa on että dyna 6 lla on varmasti enemmän arvostusta käytettynä. 7616 efficient houkuttais muuten eniten ku sais 50kmh versiona ja olis 10 pulttisella etuakselilla. mut hinta taas on aivan jotai muuta  :( onko tosiaan kellän käryä noista tehoista verrattuna 6400 sarjaan? paperilla pitäis olla enemmän mut käytännössä?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: JD6630 - 09.02.13 - klo:00:01

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
Voi olla jotta timppa saakin saman kuin maksaessaan, kun kantaa aina kauratilin (suorakauppa) k-myyjälle, pitää massikkaa 5v jonka aikana ajaa 200h ja myy pois ;D

E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Dynashift - 09.02.13 - klo:01:20
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 09.02.13 - klo:01:56
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8) 


















Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 09.02.13 - klo:05:55
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: jcb - 09.02.13 - klo:07:49
Sen verran fiksusti on dyna vaihteisto tehty ja vallankin dyna-6, että vaikka ajat automaaatti asetuksilla,
niin voit antaa aluevaihtokäskyn käsin,  esim. 4B:ltä tai 4C:ltä kolmosalueelle. Ei tarvitse joka paikassa kaikkia vaihteita kelata läpi, saman yli hyppäyksen voi tehdä myös ylöspäin vaihtaessa.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: lypsyukko - 09.02.13 - klo:08:13
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.

Kyllä vaihteet on tehty vaihdettaviksi  ::) Ookko koskaan ajanut pikavaihteettomalla traktorilla? Eihän siitä mitään tulis jos ei saisi vaihdetta vedätyksessä vaihtaa.  Kyllä normi keppisellä voi tehdä aika äkkinäisiäkin vaihtoja (kunhan ei ole Valtra) . toki se 3 alue on tehty peltohommiin. Mutta muistaakseni mönkkäriviestissä joskus oli 5400 lautasmuokkaimen vedos, niin tiukan paikan tullen piti vaihtaa 2:selle niin siitä ei kertakaikkiaan tule mitään. Tai joku lähtö tehtävä hitaasti, niin ei voi vaihtaa 3:selle. Oppii tuohonkin mutta ... mä en tykkää
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Cynic - 09.02.13 - klo:09:19
Voihan Dynallakin vaihtaa alueen kytkimellä avittaen raskaassa vedossa. Jos tykkää luistattaa levyjä niin siitä vaan.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 09.02.13 - klo:09:23
5445:n dyna4:lla on kyllä saanut vaihdettua aluetta 2d:ltä 3a:lle kylvökone maassa, kunhan tekee se kaasu pohjassa. Lautasmuokkaimessa voi olla sen verran enemmän vastusta ettei enää onnistu. Kärryjen kanssa ei ole ongelmia kun niissä on sen verran enenmmän liike-energiaa vastukseen verrattuna. Mutu-tuntumalla dyna4 vaihtaa aluetta selvästi ripeämmin kuin NH TM RC. Dyna6:sta ei ole kokemusta.

Noin yleisesti kyllä 3x6 on huomattavasti parempi järjestely kuin 4x4. Samoin voisi kuvitella että dyna6 on vahvempi kuin pikkukoneisiin suunniteltu dyna4. Jotain vihjettä saa varmaan siitäkin että dyna4 mallin lisäteho on rajattu 121 kW:hen, kun dyna6-versiossa on 129 kW. Eli ihan dyna4:n ylärajalla mennään.

Koneviestin uuden traktorivertailun mukaan listahinnassa näyttää olevan eroa 12.000, silti voi olla vaikea perustella dyna4:sta kuin ehkä johonkin ihan erityistarkoituksiin. Kone ei ole edes merkittävästi kevyempi dyna4:lla.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 09.02.13 - klo:10:24

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
Voi olla jotta timppa saakin saman kuin maksaessaan, kun kantaa aina kauratilin (suorakauppa) k-myyjälle, pitää massikkaa 5v jonka aikana ajaa 200h ja myy pois ;D

E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mää tiedän yhden proilerparoninkin ketä omistaa uusia massikoita.  :)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: korkean - 09.02.13 - klo:10:26
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: icefarmer - 09.02.13 - klo:10:33
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)
muttet nähnyt ;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 09.02.13 - klo:10:35
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 09.02.13 - klo:10:36
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)
muttet nähnyt ;) ;D 8) ::)

Miksi massikoitten tarttis urakoida suolla?  Sitä varten on täppärit ja valteemit.

Saavat talkoilla tehdä.  ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: korkean - 09.02.13 - klo:10:53
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: realisti - 09.02.13 - klo:10:59
Massikka on hieno traktori, ja dyna-vt:n olen erittäin tyytyväinen. Mutta hinnat on karanneet ihan hirveäksi uusien huippumallien myötä. Tahtoivat 3v. Vanhan 7485:n vaihdosta uuteen 7619:iin, kun molemmat "kaikilla herkuilla" 50000€ alvilla.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 09.02.13 - klo:11:02
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: hvinnamo - 09.02.13 - klo:11:08
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.

 Siinä ajassa kun Dyna lämmittelee itseään pakkasesta käynnistäessä, on Timppa ripeänä miehenä jo kolannut pihansa lämmittäen samalla itsensä. Sitten Timppa siirtyykin sisätiloihin testosteronia uhkuvan miehensä katselusta lämmenneen emännän kolaukseen. ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: korkean - 09.02.13 - klo:11:38
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
 

Meillä päin destia maksaa,noin 58e/h plus alv. :'(
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: tomisaar - 09.02.13 - klo:12:25
Jep viime yö aurattu 7615 dyna 6 sella, pikavaihde automatiikka liian hidas vaihtamaan, työn tekeminen liian hidasta. Oma kone 7485 dyna Vt ja on täysin eri maata vetotehojen ja ajonpuolesta, kyllä tuli Vt.ä ikävä.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: KAri - 09.02.13 - klo:12:51
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: lypsyukko - 09.02.13 - klo:13:39
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.


Tuolla tuntemallani ei ole tainnut viime aikoina muita ollakkaan kuin massikkoja. 65:n muuten oli kompuran edessä pari vuotta sitten, joten vanhaakin mallisarjaa vielä käytössä.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: JD6630 - 09.02.13 - klo:13:54
Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.
No en mä kyllä ole kuullut edes portaattomilla ajavista turveukoista, se on täällä suoalueella kai niin huonoa pisnestä tai sitten ne urakoitsjiat on sen verran fiksuja etteivät laita rahaa kiinni suolla aivan täysin turhiin ominaisuuksiin ::)

Mutta ihan tosi, nyykkäreillä ja jontikoilla urakoivia löytyy, ei tokikaan niin paljon kuin valtroilla mutta massikkaa en ole vielä suolla nähnyt.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: landehande - 09.02.13 - klo:14:04
Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.
No en mä kyllä ole kuullut edes portaattomilla ajavista turveukoista, se on täällä suoalueella kai niin huonoa pisnestä tai sitten ne urakoitsjiat on sen verran fiksuja etteivät laita rahaa kiinni suolla aivan täysin turhiin ominaisuuksiin ::)

Mutta ihan tosi, nyykkäreillä ja jontikoilla urakoivia löytyy, ei tokikaan niin paljon kuin valtroilla mutta massikkaa en ole vielä suolla nähnyt.
Mää tiedän, että noita on pistetty suokuopan täytteeksi!  ;)  Massikka ; kestää, kestää, kestää!
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: JD6630 - 09.02.13 - klo:14:17
Mää tiedän, että noita on pistetty suokuopan täytteeksi!  ;)  Massikka ; kestää, kestää, kestää!
Mutta kun hajoaa ja kaikkihan ne joskus hajoaa, saatkin odotella osia kuukauden päivät, pääsyy #1 miksi massikoita ei suolla ole.
Suolla arvostetaan toimivaa jäähdytystä, tiettyä kestävyyttää, virityspotentiaalia ja samalla teho/painosuhdetta, nopeaa varaosan saantia ja ryömintää. Massikassa ei ole oikein mitään noista :P
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 09.02.13 - klo:14:22

Uudessa 7600- sarjassa ainakin löytyy ihan asiallista teho-painosuhdetta.  ;)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: landehande - 09.02.13 - klo:14:26
Mää tiedän, että noita on pistetty suokuopan täytteeksi!  ;)  Massikka ; kestää, kestää, kestää!
Mutta kun hajoaa ja kaikkihan ne joskus hajoaa, saatkin odotella osia kuukauden päivät, pääsyy #1 miksi massikoita ei suolla ole.
Suolla arvostetaan toimivaa jäähdytystä, tiettyä kestävyyttää, virityspotentiaalia ja samalla teho/painosuhdetta, nopeaa varaosan saantia ja ryömintää. Massikassa ei ole oikein mitään noista :P
Luulet vaan, ettei ole.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Greenpwr - 09.02.13 - klo:14:47

Uudessa 7600- sarjassa ainakin löytyy ihan asiallista teho-painosuhdetta.  ;)

 Öylön kävin taas viisastumassa, suolla traktori ei saa olla liian painava, kova akselipaino nostaa kentän pintaan kosteutta kapillaarisesti. Fendit taisivat käydä suolla vain tuokion ja savuamassa... Toivalan setor vaihokki puol tuntia laanissa, viron pojat tekasivat päätöksen melko nopeesti...
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Dynashift - 09.02.13 - klo:15:31
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: - 09.02.13 - klo:16:04
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: lypsyukko - 09.02.13 - klo:16:24

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )

Kyllä mun pitää sulle vissihin joskus näyttää miten keppi vaihteistolla vaihdetaan. 80/90 fiiulla ainakin tuli tuota opeteltua, koska siinähän teho on käytössä vain huippu kierroksilla  ;D Tosin vaihteiston liikkeet on kuin keskiverto henkilöautossa. Jopa Casella pystyi kepittelemään äestyksessä, sillä ei mun selekä ainakaan kestä joka paikas samaa vauhtia tai suorilla joku kävelijä menöö pian ohi. Toki dyna-4 rullatessa vaihtaa sopivasti mutta ei todellellakaan veros. En mää sitä silti moiti, mutta aivan pyyteettömästi en kyllä kehukkaan  8)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: KAri - 09.02.13 - klo:16:44
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Eipä taida - kalkki sen serran turvetta raskaampaa  ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 09.02.13 - klo:17:49
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
 

Meillä päin destia maksaa,noin 58e/h plus alv. :'(
Järkyttävän huonot hinnat kuluihin nähden...   
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Urakoottija - 09.02.13 - klo:19:15
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Eipä taida - kalkki sen serran turvetta raskaampaa  ;D

Tai veeteessä niin olemattomat jousitukset ettei pellolla tohori ajaa...  :P
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: meikäläinen - 09.02.13 - klo:19:25

Sivu 4.  8)


http://issuu.com/maatilanpirkka/docs/mp0509
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: MFV8 - 09.02.13 - klo:21:08
En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o


http://www.netikka.net/kvm/Neva2005.html  8)

Peräseinäjoelta löytyy ainakin useita urakoitsijoita joilla Massikoita nevoilla. Mm. 2000-sarjan koneet olleet aikoinaan varsin yleisiä täälläpäin ja käytössä vieläkin.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: korkean - 09.02.13 - klo:21:33
Timppa, mitens sä kerkeet tähän aikaa agrossa pyöriä  ;D Eiks verkun pitäs sauhuta lumiurakalla  ??? ::) ;D

Olekko vähäjärkinen. Meillä kunta hoitaa auraukset ja Destia urakoi.

Oman pienen pihani kolaan käsipelillä. Hyötyliikuntaa.
Joo vaan , voithan aliurakoida destialle ::) Mutta jos ei tuota taskurahan puutetta ole ja muutenkin vituttaa nuo yö työt niin ei väkisin ;D

Meinaakko että siitä rahanpuute paranisi?  Millaisia tuntihintoja Destia maksaa aliurakoittijoilleen?
 

Meillä päin destia maksaa,noin 58e/h plus alv. :'(
Järkyttävän huonot hinnat kuluihin nähden...   

Näin juuri.. sen takia moni "isoilla traktoreilla " auraava , on lopettanut.. Ei ole järkevää missään mittakaavassa.. Saati sitten työmiehen ajamana..  :'( Mutta moni auraa vain sen takia ,että saa jotain ajoa koneelle ja talvi tekemistä..  :o Jokainen itse tietää mistä jää sopivasti viivan toiselle puolen..  ::) ;)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: miller - 10.02.13 - klo:03:58
En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o


http://www.netikka.net/kvm/Neva2005.html  8)

Peräseinäjoelta löytyy ainakin useita urakoitsijoita joilla Massikoita nevoilla. Mm. 2000-sarjan koneet olleet aikoinaan varsin yleisiä täälläpäin ja käytössä vieläkin.

eikä ole ihan perseestä nämä 6400 sarjan fergut . pienillä muuttoksilla kovia rasseja nevalle: vetokoukku , ilmanotto.   7618 saa ryöminnän ja  ajovoiman.. ainoa mikä arveluttaa on huolto.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: landehande - 10.02.13 - klo:06:53
Yhteenvetona edellisistä; verkut päihittävät kaikki muut merkit nevalla mennen tullen.  8)

http://www.netikka.net/kvm/Neva2005.html . Verkut tuolla viimeisissä kuvissa peittelevät muut uupuneet. Majurien öljyvuodotkin imeytyvät mukavasti turpeeseen.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: lypsyukko - 10.02.13 - klo:08:44
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.

onko noita dyna-4 eri nopeuksisia / onko eri limitykset ? Sillä jus kokeilin niin 3A nopeus taisi pyöriä siellä 5km/h tuntumassa. 3D ei lättäpohjassa kulkenut kuin reilun 15km/h. Näin talvella ei ihan tullu mieleen millä vaihteella kesällä töitä on yrittänyt tehdä. Kyllähän mä olen tainnut 3/4 vaihdoksia pellolla joskus yrittää, sillä esim niittomurka menee kuin täi tervas tuolla 3D:llä tai ainakaan ei voi käyttää säästövoimanottoa. Kyntöön muistaakseni 3C on ihan passeli taisi kulkea 1400 kierroksella jotain karvan alle 8km/h. Mutta mutta ... en moiti , kukas sitä nyt omaansa 8)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: tomisaar - 10.02.13 - klo:11:14
E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o

Mä olen kuullut..  8)

Joo niin mäkin - vaihtoi Suolahtelaiset pois VT-ferguihin - tyytyväisempi nyt.

Mutta ei veeteetä silti uskalla kalkkikärryn eteen valjastaa  :P

Miksei Vt voi pistää kalkkivaunun eteen?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:11:18
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P   
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: miller - 10.02.13 - klo:18:02
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: hvinnamo - 10.02.13 - klo:18:06
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??

 Lumityössä on hyvä että löytyy helposti nopeudet 0:sta ylöspäin tilanteen mukaan. Pihahommissa, joita itse teen on nopeusvaihtelut yleensä 0-25km/h. Kyllä siinä täytyisi alueita vaihdella, mielellään pysähtymättä. Samoin raskaiden kärryjen kanssa mäkisellä tiellä olisi hyvä ettei veto katkea.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:18:14
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??
Kärryn vedossa esim kun rupeaa kärry painamaan ja teho loppumaan..       Tietenkin jos tehoa on ihan viiitusti niin menee vaikka samalla vaihteella kokoajan   :o     
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: meikäläinen - 10.02.13 - klo:20:34
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:20:44
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: JD6630 - 10.02.13 - klo:20:53
Aika jännä tuossa videossa minkä zetori linkkasi. Ei vapo täälläpäin edes käytä enään tuollaisia kärryjä vaan imuvaunut on joka suolla. Herkästi kaatuvat kipatessa.

Jontikka muuten vetää mainiosti tuollaista kärryä yksiakselinakin 8)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: meikäläinen - 10.02.13 - klo:21:05
Ihmetyttää tuo länkytys, ettei aluetta saisi vaihtaa vedossa? Aina on vaihdettu. Alueen vaihtaminen tapahtuu vain hieman hitaammin, kuin pikavaihteen vaihtaminen.

Ps. Dyna Vt:lläkin kannattaisi opetella ajamaan ensin, ennen kuin arvostelee sitä kovin kärkkäästi. Onko setori/kokenut kaverinsa löytänyt vieläkään sitä moottorijarrutuksen säätöä Dyna Vt:sta? ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:21:11
Ihmetyttää tuo länkytys, ettei aluetta saisi vaihtaa vedossa? Aina on vaihdettu. Alueen vaihtaminen tapahtuu vain hieman hitaammin, kuin pikavaihteen vaihtaminen.

Ps. Dyna Vt:lläkin kannattaisi opetella ajamaan ensin, ennen kuin arvostelee sitä kovin kärkkäästi. Onko setori/kokenut kaverinsa löytänyt vieläkään sitä moottorijarrutuksen säätöä Dyna Vt:sta? ;D
No niin eli saa vaihtaa aluetta vedossa  ;D   Ei oo löytynyt eikä vissiin löydykkään kun ei oo...  Fendtissä vaan on mukavaa kun ei tarvii kun kerran hakea säädöt ja mennä niillä... Jos meinaa liikaa kertyä vauhtia niin pakokaasujarru on kova sana  8)  Liian vaikeita noi massikat siis jos pitäisi vielä jostain lisänappula löytää josta moottorijarrutuksen sais pois...  Vai mistä sinä sitä säätäisit kun kerran tiedät??
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: icefarmer - 10.02.13 - klo:21:37
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!
luulin jo äänestä että jälkimmäinen traktori oli vanhan hyvän ajan fiiatti, tuli ku tynnyristä ääni :o :o :o :o
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: realisti - 10.02.13 - klo:21:40
Onko joku massikan omistaja oikeasti niin käsi, ettei löydä moottorijarrutuksen säätöä vt:stä? Sieltähän se valikosta löytyy kun selaa.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:21:42
Onko joku massikan omistaja oikeasti niin käsi, ettei löydä moottorijarrutuksen säätöä vt:stä? Sieltähän se valikosta löytyy kun selaa.
Mistä valikosta??  :o   Mittaristostako vai?? 
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: meikäläinen - 10.02.13 - klo:21:53
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljennettäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 10.02.13 - klo:21:56

Kuis tuo moottorijarrutus rukataan Fendtissä, jos massikassa se on hankala..?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:22:00
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: miller - 10.02.13 - klo:22:04
miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??
[/quote]Kärryn vedossa esim kun rupeaa kärry painamaan ja teho loppumaan..       Tietenkin jos tehoa on ihan viiitusti niin menee vaikka samalla vaihteella kokoajan   :o   
[/quote]

kyllä se virhe on tapahtunu jo siinä vaiheessa kun on lähetty hihnan alta liian isolla vaihteella. .ja kuinka helvetin lujaa sen kuorman kans pitää päästä.. vähän perseelle potkittu t170 jaksaa viedä raiseliftin 35 mekkiä kuorma päällä 0-19km/h  keskialueella . tietenkin kentästä riippuen

Mf dyna-6 : 3 aluevaihde  juuri sopiva esim kärryn ajoon. 4-20km/h. pikavaihteita on ihan riittävästi vielä kylkiäisenä .. kyllähän kluput mielellään napsuttelee vaihteita kun ei ite tarvi maksaa
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Dynashift - 10.02.13 - klo:22:40
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.13 - klo:22:42
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.
No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P 
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: meikäläinen - 10.02.13 - klo:23:13
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Dynashift - tänään kello 22:40

    Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - tänään kello 20:44

        Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - tänään kello 20:34

            Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

            Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)

          Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!


    Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.

No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P 

Jos perkkinsi savuaa ja syö reilusti soppaa kannatta tarkistaa suodattimet tai vaihtaa se ohjelma/boksi. Penkityksessä mootorin optimoinnin yhteydessä selviää aika paljon.

Omissa Dyna6 ja DynaVT:ssa ei tule ollenkaan savua tiukassakaan vedossa, jos moottori saa ilmaa. Jos lähdetään vedättämään raskaasti tyhjäkäynniltä, tulee putkesta lakua johonkin 1400 rmp asti. Kummassakin on toki maltilliset tuunaukset, eikä voimaa ole otettu kuin johonkin parinsadan hv:n/850nm seutuville.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: realisti - 10.02.13 - klo:23:15
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...

Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Dynashift - 10.02.13 - klo:23:19
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.
No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P

Niin ei sitä missään kielletä.. Minun mielipide asiasta.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: tomisaar - 10.02.13 - klo:23:31
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??

 Lumityössä on hyvä että löytyy helposti nopeudet 0:sta ylöspäin tilanteen mukaan. Pihahommissa, joita itse teen on nopeusvaihtelut yleensä 0-25km/h. Kyllä siinä täytyisi alueita vaihdella, mielellään pysähtymättä. Samoin raskaiden kärryjen kanssa mäkisellä tiellä olisi hyvä ettei veto katkea.

Ei ole muuta ratkaisua kun dyna Vt tasainen veto ilman nykimisiä 0-62km/h ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 11.02.13 - klo:19:30
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...

Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms?
Joo niistä en tiedä mitään itse ajoin sillä maailmanlopun koneelle niin vähän kunnes se laukesi... Loput sain ajaa keppi deutsilla ja oli muuten paljon rennompaa muutenkin johtuu varmaan siitäkin kun ei tarvinnut hydrauliikkaa kuitata välillä keskellä päivää kun kärryssä oli renkaat linkussa ja peltotie suora tuli meinaan jännä fiilis tuossa kohtaa ::)    Hankalaksi on tehty kun siitä mittaristosta ei saanut päiväsaikaan edes mitään selvää...  Onneksi sillä on fendt joka on helppo ja yksinkertainen käyttää ja säätää  8)     
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: meedio - 11.02.13 - klo:21:33
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...

Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms?
Joo niistä en tiedä mitään itse ajoin sillä maailmanlopun koneelle niin vähän kunnes se laukesi... Loput sain ajaa keppi deutsilla ja oli muuten paljon rennompaa muutenkin johtuu varmaan siitäkin kun ei tarvinnut hydrauliikkaa kuitata välillä keskellä päivää kun kärryssä oli renkaat linkussa ja peltotie suora tuli meinaan jännä fiilis tuossa kohtaa ::)    Hankalaksi on tehty kun siitä mittaristosta ei saanut päiväsaikaan edes mitään selvää...  Onneksi sillä on fendt joka on helppo ja yksinkertainen käyttää ja säätää  8)   

Zetori on helvetin kova konemiäs, ihan koko turun seudun kovin jätkä, parempaa äijää ei traktorin ratin takaa ole koskaan löytyny!!  :-*
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: farmex - 11.02.13 - klo:21:58
Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. >:(
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: hvinnamo - 11.02.13 - klo:22:17
Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. >:(

 Kyllähän hän tuntuu aika paljon tietävänkin...ja osaavan myös. :P
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: kyntaja - 12.02.13 - klo:07:07
Mut onko monella oikeasti yhtä monta työn antajaa/ katsonta pohjaa kuin zetorilla. Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...
Kummasti laajentas näkökantoja kun joskus siitä postilaatikolta erehtys käymään muuallakin ihmettelemässä/töissä.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 12.02.13 - klo:07:24
Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...



Jotkut kehuu myös vaimollansa. Mistä ne sen ylivoimaisuuden tietää jos ei muita ole kokeillut..?  :P  ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 12.02.13 - klo:14:17
Mut onko monella oikeasti yhtä monta työn antajaa/ katsonta pohjaa kuin zetorilla. Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...
Kummasti laajentas näkökantoja kun joskus siitä postilaatikolta erehtys käymään muuallakin ihmettelemässä/töissä.
Saakeli kun ei oikeen zetkasta löydy mitään kehuttavaa enää nykyään  :P   Mutta kävi ainakin se selville tässä ketjussa että jos on hiukan keskiarvoa yksinkertaisempi (omistaja tai renki) niin kannattaa ostaa mielummin fendt kuin massikka  8)   Deutsikin tuntuu näin tyhmälle kuskille sopivan... 
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Varjo79 - 12.02.13 - klo:15:31
Taitaa tuo Zetor8045 jo kymmenkunta vuotta olla kirjotellu eri saiteille. Olkoonkin nuori mutta jos hän on tämänajan työskennellyt koneiden parissa. Niin pakkohan siinä on jotakin jo oppiakkin. ;) Ainakin sama nimimerkki esiintyy ainakin 3saitilla. Varmaan kohta on 10v kun ensimmäisen kerran tuon olen nähnyt. Jatkavain se on hyvä jos joku nuorempi vähän tietää jostain vehkeistä. Saattaa vanhempia rasva kouria hiukan harmittaa :-[ :-[
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: miller - 12.02.13 - klo:16:18
Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. >:(

vaikuttaa olevan melkoinen "asfalttiprinssi" tämä zetoräijä ;)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 12.02.13 - klo:17:38
Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. >:(

vaikuttaa olevan melkoinen "asfalttiprinssi" tämä zetoräijä ;)

Se on tuo ikä kun ihminen  tietää kaikesta ihan kaiken.

Tällai vanhana ukkona ei enää viitti tietää.

 ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 12.02.13 - klo:17:59
Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. >:(

vaikuttaa olevan melkoinen "asfalttiprinssi" tämä zetoräijä ;)

Se on tuo ikä kun ihminen  tietää kaikesta ihan kaiken.

Tällai vanhana ukkona ei enää viitti tietää.

 ;D
Onneksi on sananvapaus että saa kaikki mielipiteet tulla julki jopa massikoista  ;)   Tällee tyhmänä voi olla tyhmä ja puhua mitä tykkää kun se on helpompaa kuin esittää viisasta  ::)     Tiedän varmaan ihan samanverran kuin muutkin (tai siten vaan luulen) mutta eri näkökulmasta kuin moni muu tietäjä...   
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 12.02.13 - klo:18:05
Taitaa tuo Zetor8045 jo kymmenkunta vuotta olla kirjotellu eri saiteille. Olkoonkin nuori mutta jos hän on tämänajan työskennellyt koneiden parissa. Niin pakkohan siinä on jotakin jo oppiakkin. ;) Ainakin sama nimimerkki esiintyy ainakin 3saitilla. Varmaan kohta on 10v kun ensimmäisen kerran tuon olen nähnyt. Jatkavain se on hyvä jos joku nuorempi vähän tietää jostain vehkeistä. Saattaa vanhempia rasva kouria hiukan harmittaa :-[ :-[
Niinkauan on ajettu kun polkimille on ylletty  ::)  Oma traktori tuli ostettua 14 vuotiaana että kai se on joku koneperverssio kehittynyt... Kokoajan oppii uutta ja täälläkin kun hiukan provosoi niin saa jotain tietoa mutta jos kaikki on vaan samaa mieltä niin keskustelut olis varmaan aika tylsiä   :-[   
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Varjo79 - 12.02.13 - klo:19:54
Jep ei aina tarvi olla niin otsakurtussa! Pieni provoilu piristää välillä ;D ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Hiippailija - 12.02.13 - klo:20:00
Mut onko monella oikeasti yhtä monta työn antajaa/ katsonta pohjaa kuin zetorilla. Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...
Kummasti laajentas näkökantoja kun joskus siitä postilaatikolta erehtys käymään muuallakin ihmettelemässä/töissä.
Mä oon tässä ihan samaa meiltä, peräkammarin ikkunasta ei hirveen pitkälle nää.  ;D
Aiempi työkokemus alalta palkansaajana auttaa myös paljon mahdollisen oman yritystoiminnan kehittämisessä tulevaisuudessa.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Varjo79 - 12.02.13 - klo:20:07
Tuo on myös enempiku totta. Mutta kaikki toiminta mallit ei sovi joka tilalle.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: tomisaar - 15.02.13 - klo:18:57
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 15.02.13 - klo:19:03
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D

Ei ne täällä ymmärrä DynaVt:n päälle.  Nää on näitä pikavaihdemiehiä täällä a netissä.  ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Greenpwr - 15.02.13 - klo:19:07
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D

Ei ne täällä ymmärrä DynaVt:n päälle.  Nää on näitä pikavaihdemiehiä täällä a netissä.  ;D

 Mitä veeteeseen tarvii viikon ehjätä?
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: tomisaar - 15.02.13 - klo:19:14
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D

Ei ne täällä ymmärrä DynaVt:n päälle.  Nää on näitä pikavaihdemiehiä täällä a netissä.  ;D

 Mitä veeteeseen tarvii viikon ehjätä?
Tehtiin kansirenmontti susi kiisseliin, valmistus virhe 6 syl. Meni nestettä.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: tomisaar - 15.02.13 - klo:19:21
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D

Ei ne täällä ymmärrä DynaVt:n päälle.  Nää on näitä pikavaihdemiehiä täällä a netissä.  ;D
Kyllä kannattais kokeilla eivät vielä tiedä mistä ovat jääneet paitsi, ei enää paluuta ole Vt jälkeen hypyttäviin pikavaihteisiin puhumattakaan perinteiseen H laatikkoon.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: JD6630 - 15.02.13 - klo:19:25
Tehtiin kansirenmontti susi kiisseliin, valmistus virhe 6 syl. Meni nestettä.
Vastahan se timppa kerto, että kansiremontteja tehdään vain jontikoihin ???
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Timppa - 15.02.13 - klo:19:29
Tehtiin kansirenmontti susi kiisseliin, valmistus virhe 6 syl. Meni nestettä.
Vastahan se timppa kerto, että kansiremontteja tehdään vain jontikoihin ???

Kai se tauti on tarttunut valteemin moottoreihinkin?  :o

Egr:nkin ne varmaan poistais mut kun sitä ei masserissa ole.  ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.13 - klo:21:54
Tehtiin kansirenmontti susi kiisseliin, valmistus virhe 6 syl. Meni nestettä.
Vastahan se timppa kerto, että kansiremontteja tehdään vain jontikoihin ???

Kai se tauti on tarttunut valteemin moottoreihinkin?  :o

Egr:nkin ne varmaan poistais mut kun sitä ei masserissa ole.  ;D
Taitaa vissiin olla nokka-akselila hoidettu EGR...
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Saaren paroni - 26.02.13 - klo:00:49
ei tuo nyt niin pahalta kuullosta...                                   
http://www.konekesko.com/fi/mf7615kampanja (http://www.konekesko.com/fi/mf7615kampanja)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 26.02.13 - klo:09:30
ei tuo nyt niin pahalta kuullosta...                                   
http://www.konekesko.com/fi/mf7615kampanja (http://www.konekesko.com/fi/mf7615kampanja)

Tuohon hintaan tuon sais varmaan kampanjan ulkopuolellakin, 7615 essential on melko maltillisesti hinnoteltu. Samoin 7616 efficient. Mutta ero VT:een on yli pari kybää..  :o

7615 on ainakin erilainen etuakseli kuin 7616. Ovat kuitenkin laittaneet jo nykyaikaisen hydepuolen tuohon pirkkamalliinkin.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: JD6630 - 26.02.13 - klo:16:57
Ei toi pahan hintanen kyllä oo, mut se on massikka  ;D
Pitäis olla ryna-6, muuten yllättävän hyvästi valmiiksi varusteltu.

Noissa uusissa on kyllä paljon hienompi keula ku niissä 7400 hirvityksissä.
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Peurajussi - 26.02.13 - klo:17:05
Ei toi pahan hintanen kyllä oo, mut se on massikka  ;D
Pitäis olla ryna-6, muuten yllättävän hyvästi valmiiksi varusteltu.

Noissa uusissa on kyllä paljon hienompi keula ku niissä 7400 hirvityksissä.

Makuasioita. Musta se vanha on munakkaampi..  8)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Von Göpel - 26.02.13 - klo:20:13

Mutta et kuitenkaan sanonut.

Kannattaa ostaa vähintään Dyna-6 niin siitä saa aina enemmän kuin se on uutena maksanut
kun sitä jälleenmyy.
Voi olla jotta timppa saakin saman kuin maksaessaan, kun kantaa aina kauratilin (suorakauppa) k-myyjälle, pitää massikkaa 5v jonka aikana ajaa 200h ja myy pois ;D

E: En oo muuten koskaan ennen kuullut massikoita omistavasta turveurakoitsijasta :o
En minäkään.Takavuosina joku yritti ,mutta piti olla sammutusväkeä aina perässä ,meinaan perkinssi sylkee kipunaa niin paljon. ;D ;D
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Saaren paroni - 26.02.13 - klo:22:31
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D

Ei ne täällä ymmärrä DynaVt:n päälle.  Nää on näitä pikavaihdemiehiä täällä a netissä.  ;D
Kyllä kannattais kokeilla eivät vielä tiedä mistä ovat jääneet paitsi, ei enää paluuta ole Vt jälkeen hypyttäviin pikavaihteisiin puhumattakaan perinteiseen H laatikkoon.
kokeiltu ja tykätty on vt mut tolla hintaerolla ostaa jo vaikka uuden äkeen sinne perään.. ja töissä 6475 veti riskimmin ku 7480. ja sitte toi mitä mulla tulee tunteja vuojes noin 1000h yhteensä kahteen koneeseen ni tyydyn ehkä halvempaan. hyvä se on ajaa ilman veeteetäki :)
Otsikko: Vs: mf 7600
Kirjoitti: Terminator II - 27.02.13 - klo:06:12
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?
No niin sitten olis viikon ajot ajettu 7615 dyna 6 .sella 72h viikon lumityöt. Jos kyseisen laitteen meinaat hommata niin osta dyna Vt jos rahkeet ei siihen riitä, kannatta harkita käytettyä 7400 sarjaa vt vaihteistolla on se niin vehvetin hieno ajaa, taas viikon jälkeen kun sain oman koneen remontista. ;D

Ei ne täällä ymmärrä DynaVt:n päälle.  Nää on näitä pikavaihdemiehiä täällä a netissä.  ;D
Kyllä kannattais kokeilla eivät vielä tiedä mistä ovat jääneet paitsi, ei enää paluuta ole Vt jälkeen hypyttäviin pikavaihteisiin puhumattakaan perinteiseen H laatikkoon.
kokeiltu ja tykätty on vt mut tolla hintaerolla ostaa jo vaikka uuden äkeen sinne perään.. ja töissä 6475 veti riskimmin ku 7480. ja sitte toi mitä mulla tulee tunteja vuojes noin 1000h yhteensä kahteen koneeseen ni tyydyn ehkä halvempaan. hyvä se on ajaa ilman veeteetäki :)

Osta valtra! Saattaa poltoainemittarikin toimia ilman ainaista anturinvaihto sulkeista. ;D