Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: totuuden torvi - 04.02.13 - klo:17:45
-
Onko enää tarkoituksen mukaista Accon pitää noin monta merkiä traktoreita valmistuksessa? Fendt voisi olla pää merkki portaatomalla loodalla ja MF sitten apumerkkinä. Kuiteski on hölmöä rakentaa Valtroja, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle. Moottoritehdashan tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä. Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista, niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita, tai niiden osia.
-
Nyt suuttuu SASsi ja joku muu... ???
-
Nyt suuttuu SASsi ja joku muu... ???
Julkinen lynkkaus tiedossa... ::)
-
Mitäs noilla kaikilla merkeillä tekee jonnusta olis jokaisen tarpeeseen. Kuinka suuri säästö tulisikaan kun voitais luopua turhasta monien merkkien tuotekehityksestä. Pitkät sarjat ja yksinkertaiset ratkaisut halventaisivat koneiden hintoja ennen näkemättömästi.
-
Mikä tämä ACCO on?? Joku uusi konserni?? ???
-
Mikä tämä ACCO on?? Joku uusi konserni?? ???
Kiinalainen emoyhtiö joka on kopioinut suoraan Fendtin,MFn ja Valtran :o
-
Mikä tämä ACCO on?? Joku uusi konserni?? ???
Kiinalainen emoyhtiö joka on kopioinut suoraan Fendtin,MFn ja Valtran :o
Ei muuten oo, käyttää Cat-osia??
http://www.youtube.com/watch?v=EmDgw1AawJg
-
Googlen ensimäisen vastaus; http://www.accobrands.com/acco/en/fi/home.aspx
-
AGCO POWERILLA ei moisia toimisto tuotteita ole
-
Selvästi luki ACCO otsikossa.
-
Älkää ny olko nihilistejä.
Kaikkihan tietävät mikä on esim. Sonta Reki. Lyhenne J-D. ;D
-
Mitäs noilla kaikilla merkeillä tekee jonnusta olis jokaisen tarpeeseen. Kuinka suuri säästö tulisikaan kun voitais luopua turhasta monien merkkien tuotekehityksestä. Pitkät sarjat ja yksinkertaiset ratkaisut halventaisivat koneiden hintoja ennen näkemättömästi.
Tuota olen joskus ennen ajatellut itäblokin maissa retkeillessä.. siihen aikaan kun siellä ei vielä läntinen hapatus ollut päässyt vaikuttamaan niin autoissa kun traktoreissakin merkkivalikoiman vähyydellä olisi kyllä omat etunsa.Niin huollon kun varaosienkin kanssa olis helpompaa,,.en nyt kyllä tiedä olisko jonne se merkki mitä EU:ssa pitäs alkaa tekemään..
-
Selvästi lukee ACCO otsikossa.
AGCO vai ACCO? Onko noissa jotain eroa? Ristus..
-
Kiesus vielä vähän aikaa sitten poistettiin ketju nyt näköjään vaihdetaan vain nimeä.
-
Ei se niin tarkkaa ole noitten merkkien kanssa.
Naapurin isäntä sanoi että hänel on traktorissa Firestonet alla, se siis lausutaan
Firestone ja kirjoitetaan Vredestein.
;D
Sen lemppari laulaja oli Charles Axnavour.
;D
-
Massikkahan se päämerkki on ; ) Maailman eniten valmistettu traktori.. Vaikka John deere ja New Holland vuoroin muuta väittävätkin.. Ne laskee vain yli 60hp traktorit. Massikoita tehdään paljon kehitysmaissa 240 mallia ja vastaavan kokoisia.
-
, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle. Moottoritehdashan tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä. Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista, niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita, tai niiden osia.
[/quote]
Eikös se suomalainen maatalouskin ole kallista. Eikö sekin kannattaisi lopettaa ja harjoittaa sitä vain maissa, missä tuotantokustannukset ovat alhaisemmat. ;-)
Tuo on juuri sitä suomalaista ajattelua. Muitten suomalaisten housuihin ollaan kyllä valmiita paskomaan ja ihannoidaan ulkomaalaisuutta. Itse ollaan tuottamassa maailman parhaita kotimaisia tuotteita. Olisihan se hyvä, että olisi vain yksi merkki kutakin tuotetta/laitetta. Juuri niinkuin Neuvostoliitossa. Suunniteltaisiin 10 vuotta eteenpäin kuinka paljon mikäkin tehdäs tuottaisi vuodessa. Tuotannon kannattavuutta lisäisi vielä se, että minkäänlaista tuotekehitystä ei enää tarvittaisi, koska kilpailua ei olisi. Tuotantokin voitaisiin tehdä vähän isommilla toleransseilla, kun valmistusmäärät olisi jo etukäteen lyöty lukkoon.
Tuo oli vähän karkea malli aiheesta, mutta kannattaa aina miettiä asioita vähän laajemmin.
-
, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle. Moottoritehdashan tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä. Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista, niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita, tai niiden osia.
Eikös se suomalainen maatalouskin ole kallista. Eikö sekin kannattaisi lopettaa ja harjoittaa sitä vain maissa, missä tuotantokustannukset ovat alhaisemmat. ;-)
Tuo on juuri sitä suomalaista ajattelua. Muitten suomalaisten housuihin ollaan kyllä valmiita paskomaan ja ihannoidaan ulkomaalaisuutta. Itse ollaan tuottamassa maailman parhaita kotimaisia tuotteita. Olisihan se hyvä, että olisi vain yksi merkki kutakin tuotetta/laitetta. Juuri niinkuin Neuvostoliitossa. Suunniteltaisiin 10 vuotta eteenpäin kuinka paljon mikäkin tehdäs tuottaisi vuodessa. Tuotannon kannattavuutta lisäisi vielä se, että minkäänlaista tuotekehitystä ei enää tarvittaisi, koska kilpailua ei olisi. Tuotantokin voitaisiin tehdä vähän isommilla toleransseilla, kun valmistusmäärät olisi jo etukäteen lyöty lukkoon.
Tuo oli vähän karkea malli aiheesta, mutta kannattaa aina miettiä asioita vähän laajemmin.
[/quote]
Valitettavasti suurimmat yksittäiset markkinat Valtrallekin on juuri meillä kotimaassa. Ei se yhtälö toimi. Keski-Euroopan valloitus on vaikeaa, nyt saavutetut markkinaosuudet ovat mahdolliset, mutta sekään ei riitä. Agcon sotkeutuminen Rosenlewiin voi tarkoittaa sitä, että Porissa joku päivä ei tehdä enää puimureita. Agcolla on suuri uusi tehdas Pohjois-Afrikassa, paljonko tuotannon vieminen lähemmäs päämarkkinoita tulee maksamaan? Jos joku Agrimarket möi viime vuonna 195 kpl näitä nykyaikaisempia malleja, niin ulos niitä tuskin vietiin 50:ä enempää? Loput ovatkin sitten näitä säkkikauden ja säiliökauden viritelmiä Pohjois-Afrikkaan ja Lähi-Itään. Vaikka kuin isänmaallisia oltaisiin, niin tällä tilaluvun kehityksellä ja konekaupan alamäellä suomalainen maatalouskoneteollisuus on auringonlaskun ala. AgcoPower on se ryhmittymä, jonka menestykseen ja toimintaan uskon vahvasti Suomessa myös tulevina aikoina.
-
Eikös se ole enemmänkin Agcon myyntiketjun heikkoutta, jos myyntiä ei saada aikaiseksi muualla kuin Suomessa? Samposta ei Agcolla ole sellaista omistusosuutta, että määräämään pääsisi. Nyt myynnin siirtyminen Agcolle Suomessa oli vain luonnollinen osa sitä, että Agcon myyntiketjut ympäri maailmaa myyvät Sampoa. Agrimarketilla ei tietääkseni ole kovin laajaa myyntiä Suomen ulkopuolella. Itse asiassa Sampojen valmistusmääriä pyritään voimakkaasti nostamaan keskittymällä vain puimureihin ja metsäkoneisiin.
-
Paha olen ennustamaan,mutta epäilen että kotimaassakin vaikka kuinka hehkutetaan Sampon siirtymisestä Agcon talliin, niin epäilen että myyntiluku 195 kpl ei tule enää koskaan ylittymään.
Profissa oli jokunen vuosi 3000-sarjan Samposta juttua, eivät kovin marginaalimerkkinä pitäneet. Tuote ei liene huono.
Sampon tunnettavuudesta etelämpänä vision saa helposti tuosta: http://www.agriaffaires.fi/annonces.asp?action=rech&numrub=343 (http://www.agriaffaires.fi/annonces.asp?action=rech&numrub=343)
Montako Sampoa myytiin mm. viime ja toissa vuonna kehittyvillä lähimarkkinoilla, joissa Sampokin löytyy sanoilla: põllumajandustehnika kombainid
-
Onko enää tarkoituksen mukaista Accon pitää noin monta merkiä traktoreita valmistuksessa? Fendt voisi olla pää merkki portaatomalla loodalla ja MF sitten apumerkkinä. Kuiteski on hölmöä rakentaa Valtroja, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle. Moottoritehdashan tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä. Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista, niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita, tai niiden osia.
jos valtrassa testataan fentin tulevaisuuden voimansiirtoa jo nyt, valtrahan on kuitenkin konsernin kovimpaan työhön tehty merkki....
-
Onko enää tarkoituksen mukaista Accon pitää noin monta merkiä traktoreita valmistuksessa? Fendt voisi olla pää merkki portaatomalla loodalla ja MF sitten apumerkkinä. Kuiteski on hölmöä rakentaa Valtroja, Turhia kustannuksia Suomalaiselle maataloudelle. Moottoritehdashan tuottaa moottoreita hyvin ja sarjat on suuria, kehitys pitkällä. Veisi niitä maailman markkinoille, niinkauan kuin kustannusrakenne pysyy joteski kurissa. Mutta kun Suomalainen työ kallista, niin onko tarkoituksen mukaista yrittää täällä kehitellä uusia traktoreita, tai niiden osia.
jos valtrassa testataan fentin tulevaisuuden voimansiirtoa jo nyt, valtrahan on kuitenkin konsernin kovimpaan työhön tehty merkki....
Aiva miälenvikast läpändeerust ;D
-
Tarkoitan sitä onko järkeä kehittää uutta laatikkoa , kun fendt lisää juuri vuosittain lisätuotantoa 30 tuhatta. Se on kuiteski valmis ja toimii varmasti, Suomalaiset viljelijät maksavat uuden kehittämisestä, jos voi olla ettei koskaan tule toimivaa laatikkoa jossa on katkeamatonta vetoa. Tämän kaiken maksaa suomalainen viljelijä ei eurooppalaiset osta tuolaista laatikkoa.
-
Mitäs noilla kaikilla merkeillä tekee jonnusta olis jokaisen tarpeeseen. Kuinka suuri säästö tulisikaan kun voitais luopua turhasta monien merkkien tuotekehityksestä. Pitkät sarjat ja yksinkertaiset ratkaisut halventaisivat koneiden hintoja ennen näkemättömästi.
Just näin. Ja jussipeura varmaan siirtäis nuo kaikki edut täysimääräisesti asiakkaan hyväksi ;D ;D ;D
-
Kyllä maailmaan mahtuu yks valtra merkki,siihen on hyvä muita verrata,kyllä tosi asia on että muut merkit vois ottaa mallia miten vetokoukku saadaan korkealle ja pohja tasaseksi :D